Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 318is Przesunięcie odcięcia
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
lucasp
Czy bardzo grozne jest przesuniecie odcięcia z 6500RPM do 7000RPM ?
Silnik M42 1.8 140KM.
Zalozylem scalaka do DME z nowymi mapami i odcinka na 7000.
Wczesniej od 6000 do 6500 bylo czuc ze juz slabnie i wolniej dokreca ale teraz na tych mapach od 4500 do 7000 przyspiesza jak szalony.

Ale wole sie dopytac bo sa rozne opinie co do krecenia wyzej.
Michau9
Nie powinno być problemów, te silniki raczej lubią obroty. Ja bym się na twoim miejscu pokusił o itb, porting i lekkie doprężenie wtedy możnaby kręcić jeszcze wyżej wink.gif
lucasp
Dzieki kolego bo na forum BMW zjechali mnie strasznie za taki pomysl. Ogolnie tam panuje konserwatyzm i kapelusizm. Dla nich najlepiej odpicowane BMW to samochod 100% seryjny i pomalowana nerka na czarno to juz jest szalenstwo laugh.gif
MrUw@
tak juz jest na forach bmw biggrin.gif

MOJA ISka tez miala przesuniata odcinke i faktycznie do tych 7k szla o niebo lepiej niz przed zabiegiem smile.gif


chociaz duzo ludzi twierdzi i to sie sprawdza ze lubią obroty... mi po jakims pół roku od modów wypadł korbowód bokiem tongue.gif niewiem moze to wina koła odelzonego w kazdym razie krecilem ja mocno i wkoncu sie wysrała (ale akurat przy spokojnej miejskiej jezdzie wypadł)
Michau9
wiadomo, że podnoszenie mocy i katowanie bardzo skutecznie skraca życie silników i trzeba się z tym niestety liczyć... (chyba najtrudniejszy aspekt całej tej zabawy) wink.gif
pzdr
lucasp
Czyli radzicie cofnac odcinke do tych seryjnych 6500 i niech lepiej na tylu odcina ? Wolal bym aby korbowod zostal na miejscu. Chociaż pisalem do goscia ktory mial odcinke na 7000 i juz ponad rok bez zadnych problemow smiga i to w E30
k11
Raczej rozczuliłbym się nad stanem panewek i śrub korbowodowych niż nad odcinką.

r.
Michau9
zależy od stanu silnika, tak jak pisze k11. modząc cokolwiek trzeba sie liczyć, że silnik może się zwyczajnie wysrać, nawet po chwili lub po kilku dniach, jest to coś co trzeba wliczyć w koszta bo to zawsze bardzo prawdopodobne, tym bardziej jeśli przed modami nie robi się generalnego remontu lub nie robi się obdukcji silnika wink.gif
Foinix
CYTAT
Silnik M42 1.8 140KM.
Zalozylem scalaka do DME z nowymi mapami i odcinka na 7000.
Wczesniej od 6000 do 6500 bylo czuc ze juz slabnie i wolniej dokreca ale teraz na tych mapach od 4500 do 7000 przyspiesza jak szalony.


ja mam taki sam silnik u siebie... tez o tym myślę... z tego co zasłyszałem i widziałem po znajomych, to nie ma problemu z tym... wiem że są też tacy co kręcą te silnik do 8000 obr. i tez żyją - pytanie jak długo ?

aha, gdzie i za ile kupiłeś tego chipa jeśli można wiedzieć ?

btw... czy ktoś potwierdzi, że IS powinien mieć na bagnecie stan oleju zawsze na MAX, a nawet trochę wyżej ? a nie jak podają wszystkie książki serwisowe - w połowie miernika ?
lucasp
Dobre pytanie bo zawsze leje na max a jak mi spada do 1/4 to dolewam do pełna.
Chip mam od Bagora w Wawy. I polecam. Na allegro sa za 150 zł a Bagor chciał 200zl. Może to jest to samo ale wolałem wziąć to od kogoś z forum.
Musisz podać mu numer kompa i numer scalaka który siedzi w środku. Tutaj masz link do tematu BMW-KLUB
Taffarel
mialem przesuniętą odcinkę w m42 z e30 ztcp ok. 7,5kRPM (na pewnym etapie wcale nie bylo odcinki biggrin.gif ) i nic się złego nagle nie stało, ale po pewnym czasie obróciło dwie panewki. były to świeże oem.
mrfish
Panowie poda ktos numer telefonu do tego magika od chipsowania?
lucasp
Niestety z tego co sledzilem tematy to preferuje tylko kontakt jako PW (wiadomosc prywatna) na bmw-klub a jego nick to Bagor
mrfish
CYTAT(lucasp @ Tue, 24 Aug 2010 - 18:30) *
Niestety z tego co sledzilem tematy to preferuje tylko kontakt jako PW (wiadomosc prywatna) na bmw-klub a jego nick to Bagor

Podziękował smile.gif
M-Technic
Kolega wkleil na BKP taki oto wykresik wiec zostawie innym do oceny czy warto krecic silnik
Foinix
no tak... ale wypadało by mieć kilka wykresów... na oryginalnym kompie i na różnych chipach w różnych konfiguracjach... mając ten sam silnik... wtedy można by zobaczyć jak przebiegną krzywe, w stosunku do ustawień seryjnych...
xs
CYTAT(M-Technic @ Thu, 26 Aug 2010 - 18:17) *
Kolega wkleil na BKP taki oto wykresik wiec zostawie innym do oceny czy warto krecic silnik

Ale co tutaj zostawiac do oceny, przeciez wyraznie widac ze warto zakrecic wyzej, moc co prawda bez mian 6500->7000rpm, ale przy zmianie biegu te 500rpm robi roznice, majac 4500rpm po zmianie biegu masz 100hp, a przy 5000rpm juz 120. Jak dla mnie 20hp wiecej po zmianie to duza roznica.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.