Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Octavia RS II FSI czy TDI ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Stron: 1, 2
lagadula
Jak S4 pójdzie won, to chyba łyknę na jakiś czas Octavię RS II. Można kupić 2008 rok, salonowe, z rozsądnym przebiegiem, za rozsądne pieniądze. Rozmiar mi pasuje, mam 2jkę dzieci, na rajd dostanę się komfortowo i bezpiecznie, a i Leszek się ucieszy , hehehe. Pojawia się jednak pytanie:

diesel czy benzyna ???

Spalanie mi zwisa, TDI 170 jezdziłem ale tylko A3 Q, 2.0t bardzo dawno temu , jakimś Golfem GTi i było fajnie. Generalnie nie chiałbym TDI , ale może się okazać że mniej problemów i bardziej rozwojowo jest mieć TDi ? Jakie jest wasze zdanie ?
Martwi mnie problem z 2.0t, CB buildup, stukające motorki, ucierające się wałki.... ale potencjał chyba jest ?
Raceboy
Znajomy ma Leona II FR z dieslem 170PS i auto sprawuje się bez zarzutu. Padł mu kiedyś jakiś czujnik, auto weszło w tryb serwisowy, naprawa z tego co pamiętam jakieś 300-400pln w ASO. Poza tym nic się nie dzieje, tankuje wszędzie bez planowania trasy o Shell'a, przy trasie Poznań - Kołobrzeg - Poznań średnie spalanie 6.9l przy pełnym bucie w dwie strony. Do ok. 170-180km/h rozpędza się bardzo dobrze. Teraz przymierza się do programu. Auto z 2007 roku.
lagadula
Brałem pod uwagę Leona FR, ale wnętrze jest dramatyczne.... dla mnie.
Sane
Jeździłem II RS TFSI + program i dla mnie bajka. Momentu sporo, dźwięk bardzo przyjemny (w odróżnieniu od diesla), prowadzenie przyzwoite. Wnętrze też bardzo fajne.
ctv
tylko i wylacznie tsi
ryczko100
Przychylam się do przedmówców. O ile Passat B6 ma taki sam motor (bo takim jeździłem 2.0 TFSI 200) to jest to zdecydowanie fajniejsze, kulturalniejsze niż TDI.
CB chyba nie dotyka akurat tych TFSI w takim stopniu (bo w jakimś musi, pytanie kto pierwszy podniesie ręke) jak BNS. Ja bym się nie zastanawiał.
SajneK
Nie wiem ile taka octavia RS wazy ale w Superbie ten 170konny diesel w ogole nie jedzie...
hwojtek
/me pisał testy jednej i drugiej a potem miał moment zawahania, czy by nie kupować. Żadna nie była idealna, ale wolał benzynę. Jeśli kombi, to czuła na boczny wiatr (pustą potrafi przestawić na autostradzie o pół pasa jak wyjeżdża zza ekranu dźwiękochronnego, a akurat wieje z boku).
Raceboy
CYTAT(lagadula @ Thu, 12 Aug 2010 - 19:23) *
Brałem pod uwagę Leona FR, ale wnętrze jest dramatyczne.... dla mnie.


Fakt, jest nędza. Octa lepiej się prezentuje. Natomiast w FR są lepsze fotele biggrin.gif

Nie namawiam na Leonka, napisałem tylko o silniku, że się z nim nic nie dzieje niepokojącego i osiągi w porównaniu ze spalaniem wychodzą korzystnie.
Kubik_CDTi
Nie ma porównania,skoro nie zwracasz uwagi na spalanie to wybór jest oczywisty TFSi.
TDi może i będzie szybkie,ale tylko na wysokich biegach,bo tak to i ,,namieszać się trzeba"bo wyje a i tak nie jedzie i inne wady jak to w dieslu.
yiabol
2.0 TFSI + DSG (czy jak kto woli Stronik) w TT jeździ bardzo fajnie o o czym się już przekonałem...
TDI się (już) nie opłaca tongue.gif
Feno
CYTAT(yiabol @ Fri, 13 Aug 2010 - 13:07) *
(czy jak kto woli Stronik)

Ja wolę "S tronic" cool.gif
mate96
szkoda ze tylko te hamulce w Octavii RS nie daja rady. Przydałby się jeszcze napęd na 4 koła ale nie mozna wybrzydzać. TSI + DSG + upgrade hamulcy i jest ok
_TOmEk_
Witam,

Mam OII RS TDi '07 i brak problemow. W serii auto ma ponad 190KM i jezdzi calkiem sprawnie.

Jesli planujesz mody to IMO TFSi bedzie bardziej rozwojowe. Samym softem zrobisz ok 250KM. W TDi aby uzyskac podobny wynik musisz poza softem wstawic bigturbo i wywalic DPFa.

Spalania, ktore zostalo podane - potwierdzam (opony 225, na zimowych 205 mniejsze o ok 0.5-0.7l/100km).

ps. polecam wybrac czarnego lub niebieskiego RSa + biala czapka na deske. W Wlkp przyjemnie sie wtedy jezdzi ;-)
lagadula
Niebieski też jest "firmowy". Ale to trzeba parami jezdzic żeby straszyc biggrin.gif Najbardziej pasowałby mi czarny...

Znalazłem coś takiego:

_TOmEk_
Wierz mi, ze nie trzeba. Ale faktycznie jak juz sie jedzie we 2 i lezy czapka to ... miny wyprzedzanych kierownikow sa bezcenne.

Film pewnie skomentuja madrzejsci ode mnie.
majkitdi
film nie wnosi nic do tematu, chyba ze sie zastanawiasz nad pierwsza generacja octy w tdi smile.gif
lagadula
CYTAT(majkitdi @ Fri, 13 Aug 2010 - 15:22) *
film nie wnosi nic do tematu, chyba ze sie zastanawiasz nad pierwsza generacja octy w tdi smile.gif


To jaki ciekawostka przyrodnicza. smile.gif Bedzie TFSI.
Sev
Który był który bo dźwięku nie mam :/ po szybkości zmian biegów wnioskuję że kamera byla w tdi, do tego O1, tak mi się wydaje. Wnętrze jak w RS ale klekota w O1 RS nie było. ... dłubana raczej smile.gif
Patee
tak, filmowane z TDI
mss
"RS TFSi 200HP vs. RS TDi ca 210HP"
opis na YT smile.gif
MisiekWAW
CYTAT(mss @ Sat, 14 Aug 2010 - 02:02) *
"RS TFSi 200HP vs. RS TDi ca 210HP"
opis na YT smile.gif


tylko, że nie było RS TDI w O1 rolleyes.gif
lagadula
Przejechałem się dzisiaj Cuprą 340 KM ze szperą po Torze Poznań. Bez jakiegoś palowania, po prostu rundka. Jestem pod wrażaniem. 2.0t to fenomenalny silnik.

Jaki jest potencjał Octy, bez zmiany turbo ? (Wydech, soft...)
marcin s.
soft to okolice 230-240KM z wydechem może okolice 250KM

Lepiej wydech, soft i intercooler z S3 - albo odrazu komplet z S3(turbiny, wtryski ... itd) wink.gif
Tu jest fajny projekt z 2.0tfsi na pokładzie http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0
krz_p
samym softem da się zrobić okolice 250KM (u mnie wyszło 255KM, robiłem w CompSporcie), z wydechem będzie ok. 270KM
nie ma potrzeby zmiany IC przy tych mocach, lepszą inwestycją będzie szpera
lagadula
CYTAT(krz_p @ Sat, 14 Aug 2010 - 18:24) *
samym softem da się zrobić okolice 250KM (u mnie wyszło 255KM, robiłem w CompSporcie), z wydechem będzie ok. 270KM
nie ma potrzeby zmiany IC przy tych mocach, lepszą inwestycją będzie szpera


Tak zrobimy smile.gif
Soundman
[OT] A czemu zmieniasz autko jesli mozna wiedziec ?smile.gif S-ka sie znudzila? tongue.gif Dlugo nia nie jezdzisz tongue.gif [/OT]
lagadula
CYTAT(Soundman @ Sat, 14 Aug 2010 - 19:23) *
[OT] A czemu zmieniasz autko jesli mozna wiedziec ?smile.gif S-ka sie znudzila? tongue.gif Dlugo nia nie jezdzisz tongue.gif [/OT]


Chyba mi się znudziła.... Chciałbym coś nowszego smile.gif
Stander_M
Lagadula polecam Ci 2.0 TFSI, dwa miesiące temu po poszukiwania autka dla żony zdecydowaliśmy się w końcu na A4 B7 2.0 TFSI Q 2007 choć poważnie brałem wtedy pod uwagę Twoje S4. Osiągi wiadomo w serii gorsze niż w S4 ale silniczek jest bardzo przyjemny, elastyczny i rozwojowy, bez porównania lepszy niż TDI jeśli chodzi o charakterystykę i dźwięk, w moim odczuciu to silnik z dołem TDI i górą benzyny jeśli chodzi o moc w zakresach obrotowych, ciągnie równo i długo przez obroty a nie w zakresie 2.000 - 4.000. Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza ale ten silnik ma taki chropowato-sportowy dźwięk przy seryjnym jak myślę wydechu. Nie jest jedwabisty jak v6 raczej jak B4 takie moje subiektywne odczucie.

Niestety nasz używany jest tylko w mieście i spalanie przy 4x4, automacie i niezbyt lekkiej nodze żony to 14 - 15 ( odpalanie, manewrowanie na parkingu, wyjazd z podwórka, dojazd do pracy 2 km, manewrowanie na parkingu i z powrotem + zakupy czyli znowu 2 km i manewrowanie na parkingu ) na trasie 10 - 12 przy dynamicznej jeździe.

Bierz benze do Compotów na secik 250 Km + szpera i będzie igła
Dieppe
tdi popelnia falstart...
tdi = nie
dark
a nie lepiej 3.2?? ponad 250km wiec podobnie co do delikatnie dlugnietej 2.0t ale dziek i mniejsza awaryjnosc na plus v6
VIP
Kolego a gdzie Ty widziałeś 3.2 v6 w Octavii ?
mate96
Jedna rzecz 2.0 TFSI w Audi to nie to samo co 2.0 TSi w VW, Skoda, Seat. Audi ma 211KM dzieki audi valve lift a reszta tego nie ma (200KM).
3.2 Tylko w nowym superbie i widze to tylko z 4x4 (choc nawet nie wiem czy wystepuje w osce)
designer
CYTAT(dark @ Sun, 15 Aug 2010 - 20:08) *
a nie lepiej 3.2?? ponad 250km wiec podobnie co do delikatnie dlugnietej 2.0t ale dziek i mniejsza awaryjnosc na plus v6


Na cholerę wymieniać mocne ale nierozwojowe 4.2 V8 na słabsze i równie nierozwojowe 3.2 V6? Przecież największy fun to dłubnięcie fury z T wink.gif
Stander_M
CYTAT(mate96 @ Sun, 15 Aug 2010 - 22:39) *
Jedna rzecz 2.0 TFSI w Audi to nie to samo co 2.0 TSi w VW, Skoda, Seat. Audi ma 211KM dzieki audi valve lift a reszta tego nie ma (200KM).
3.2 Tylko w nowym superbie i widze to tylko z 4x4 (choc nawet nie wiem czy wystepuje w osce)


A4 żony ma silnik BWT i z tego co się orientuje to ma on 200 km i bliżej mu do tego ze skody ( chyba BWA ) niż do tego z np A5 który ma 211 km, a nowy superb jest z silnikiem 3,6
mate96
My bad. Oczywiscie SUP 2 ma 3.6
prnit
Kolejne S4 idzie dalej mellow.gif, ja bym brał jednak benzynę, jeśli normalną Octavie to OK Tdi jak najbardziej ale jesli RS to tylko 2.0t w benzynce...a tak ogólnie to nie wolisz czegoś z wiekszym nazwijmy to "prestiżem" tak tak wiem ze skoda to VW ale, przesiadka z S4 do Octy...hmm. wszystko OK ale jakoś mi by to do końca nieodpowiadało..wolałbym jezdzić mniej rzucającym się w oczy passkiem własnie z 2.0TFsi i Dsg po wizycie u Compotów...będzie pod 300KM, skrzynia ideał no i nie musiałbyś kupować kapelusza wink.gif
Joker
a jaka jest różnica w prestiżu pomiędzy Octą a Passatem? C'monnn smile.gif
mha
300 koni w dsg ? wytrzyma to to?
krz_p
spokojnie tyle wytrzyma, a nawet więcej
lagadula
Znajdż mi 2 letniego Paska, z salonu, ponizej 50.000 km , w cenie Octo RS. Musi mieć kubły, skórzaną kiere itp. I nie może się zepsuć. Pasat - król lawet...
Witos
Pytanie jaki masz budżet.

Za cenę nowej Octy RS TSI można kupić nowego Passata 2.0 TSI DSG Highline, dużo lepiej wyposażonego.
hwojtek
Nie każdy pragnie dołączyć do rzeszy niższego personelu zarządzającego poruszającego się Paskami po polskich drogach...
kiwi
lagadula ....a ja tylko mam takie 1 małe pytanko : zważywszy ,ze jeździłeś marką premium (audi) dlaczego chcesz skodefwd...fajne auto - ale skodę??
Może trochę starszę ale lepiej wykonane,bardziej wszechstronne (idzie zima!! tongue.gif )...audi a4 b7 quattro s-line...np 2,0T lub 3,0TDI który po sofcie osiągami bardzo nie będzie odbiegał od s4 ?? wink.gif
LCQ
no właśnie coś jest nie tak Jakub smile.gif kiwi ma rację smile.gif
siewcu
A może chodzi o NOWE auto ? IMO nowa Octa RS to bardzo fajne autko, nie jest źle wyposażona... A postrzeganie marki przez ludzi ? No cóż, nie wszyscy zwracają na to uwagę.
Feno
CYTAT(hwojtek @ Wed, 18 Aug 2010 - 22:10) *
Nie każdy pragnie dołączyć do rzeszy niższego personelu zarządzającego poruszającego się Paskami po polskich drogach...

To jak nazwiesz tych którzy pragną jeździć Octavią ? Indywidualistami ? wink.gif
Sane
CYTAT(kiwi @ Wed, 18 Aug 2010 - 22:50) *
zważywszy ,ze jeździłeś marką premium (audi) dlaczego chcesz skodefwd...fajne auto - ale skodę??


ale o co Ci właściwie chodzi? nie każdy musi jeździć Audi, żeby być człowiekiem na poziomie rolleyes.gif
Octa to bardzo solidny samochód i osobiście miałbym gdzieś jak ludzie tę markę postrzegają...
Stander_M
Jest tylko jedna rzecz której nie będziesz mógł moim zdaniem przeboleć po przesiadce - brak Quattro - i to jest tak naprawdę argument za Audi bo kwestia postrzegania marki i prestiżu to indywidualne kwestie, szczególnie że budżet taki sam, jak chcesz nowe i np. z homo to nie masz wyjścia jak nie to może faktycznie b7 z końca produkcji 2.0 TFSI Q
SajneK
Ale mi sie wydaje ze rozmawiamy o "wymianie" S4 na Octę, czyli budzet ~50.000zł
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.