Jak S4 pójdzie won, to chyba łyknę na jakiś czas Octavię RS II. Można kupić 2008 rok, salonowe, z rozsądnym przebiegiem, za rozsądne pieniądze. Rozmiar mi pasuje, mam 2jkę dzieci, na rajd dostanę się komfortowo i bezpiecznie, a i Leszek się ucieszy , hehehe. Pojawia się jednak pytanie:
diesel czy benzyna???
Spalanie mi zwisa, TDI 170 jezdziłem ale tylko A3 Q, 2.0t bardzo dawno temu , jakimś Golfem GTi i było fajnie. Generalnie nie chiałbym TDI , ale może się okazać że mniej problemów i bardziej rozwojowo jest mieć TDi ? Jakie jest wasze zdanie ? Martwi mnie problem z 2.0t, CB buildup, stukające motorki, ucierające się wałki.... ale potencjał chyba jest ?
Raceboy
Thu, 12 Aug 2010 - 19:20
Znajomy ma Leona II FR z dieslem 170PS i auto sprawuje się bez zarzutu. Padł mu kiedyś jakiś czujnik, auto weszło w tryb serwisowy, naprawa z tego co pamiętam jakieś 300-400pln w ASO. Poza tym nic się nie dzieje, tankuje wszędzie bez planowania trasy o Shell'a, przy trasie Poznań - Kołobrzeg - Poznań średnie spalanie 6.9l przy pełnym bucie w dwie strony. Do ok. 170-180km/h rozpędza się bardzo dobrze. Teraz przymierza się do programu. Auto z 2007 roku.
lagadula
Thu, 12 Aug 2010 - 19:23
Brałem pod uwagę Leona FR, ale wnętrze jest dramatyczne.... dla mnie.
Sane
Thu, 12 Aug 2010 - 19:28
Jeździłem II RS TFSI + program i dla mnie bajka. Momentu sporo, dźwięk bardzo przyjemny (w odróżnieniu od diesla), prowadzenie przyzwoite. Wnętrze też bardzo fajne.
ctv
Thu, 12 Aug 2010 - 19:36
tylko i wylacznie tsi
ryczko100
Thu, 12 Aug 2010 - 19:43
Przychylam się do przedmówców. O ile Passat B6 ma taki sam motor (bo takim jeździłem 2.0 TFSI 200) to jest to zdecydowanie fajniejsze, kulturalniejsze niż TDI. CB chyba nie dotyka akurat tych TFSI w takim stopniu (bo w jakimś musi, pytanie kto pierwszy podniesie ręke) jak BNS. Ja bym się nie zastanawiał.
SajneK
Thu, 12 Aug 2010 - 20:04
Nie wiem ile taka octavia RS wazy ale w Superbie ten 170konny diesel w ogole nie jedzie...
hwojtek
Thu, 12 Aug 2010 - 20:20
/me pisał testy jednej i drugiej a potem miał moment zawahania, czy by nie kupować. Żadna nie była idealna, ale wolał benzynę. Jeśli kombi, to czuła na boczny wiatr (pustą potrafi przestawić na autostradzie o pół pasa jak wyjeżdża zza ekranu dźwiękochronnego, a akurat wieje z boku).
Raceboy
Thu, 12 Aug 2010 - 21:15
CYTAT(lagadula @ Thu, 12 Aug 2010 - 19:23)
Brałem pod uwagę Leona FR, ale wnętrze jest dramatyczne.... dla mnie.
Fakt, jest nędza. Octa lepiej się prezentuje. Natomiast w FR są lepsze fotele
Nie namawiam na Leonka, napisałem tylko o silniku, że się z nim nic nie dzieje niepokojącego i osiągi w porównaniu ze spalaniem wychodzą korzystnie.
Kubik_CDTi
Fri, 13 Aug 2010 - 00:40
Nie ma porównania,skoro nie zwracasz uwagi na spalanie to wybór jest oczywisty TFSi. TDi może i będzie szybkie,ale tylko na wysokich biegach,bo tak to i ,,namieszać się trzeba"bo wyje a i tak nie jedzie i inne wady jak to w dieslu.
yiabol
Fri, 13 Aug 2010 - 13:07
2.0 TFSI + DSG (czy jak kto woli Stronik) w TT jeździ bardzo fajnie o o czym się już przekonałem... TDI się (już) nie opłaca
Feno
Fri, 13 Aug 2010 - 14:09
CYTAT(yiabol @ Fri, 13 Aug 2010 - 13:07)
(czy jak kto woli Stronik)
Ja wolę "S tronic"
mate96
Fri, 13 Aug 2010 - 14:42
szkoda ze tylko te hamulce w Octavii RS nie daja rady. Przydałby się jeszcze napęd na 4 koła ale nie mozna wybrzydzać. TSI + DSG + upgrade hamulcy i jest ok
_TOmEk_
Fri, 13 Aug 2010 - 14:56
Witam,
Mam OII RS TDi '07 i brak problemow. W serii auto ma ponad 190KM i jezdzi calkiem sprawnie.
Jesli planujesz mody to IMO TFSi bedzie bardziej rozwojowe. Samym softem zrobisz ok 250KM. W TDi aby uzyskac podobny wynik musisz poza softem wstawic bigturbo i wywalic DPFa.
Spalania, ktore zostalo podane - potwierdzam (opony 225, na zimowych 205 mniejsze o ok 0.5-0.7l/100km).
ps. polecam wybrac czarnego lub niebieskiego RSa + biala czapka na deske. W Wlkp przyjemnie sie wtedy jezdzi ;-)
lagadula
Fri, 13 Aug 2010 - 15:03
Niebieski też jest "firmowy". Ale to trzeba parami jezdzic żeby straszyc Najbardziej pasowałby mi czarny...
Znalazłem coś takiego:
_TOmEk_
Fri, 13 Aug 2010 - 15:21
Wierz mi, ze nie trzeba. Ale faktycznie jak juz sie jedzie we 2 i lezy czapka to ... miny wyprzedzanych kierownikow sa bezcenne.
Film pewnie skomentuja madrzejsci ode mnie.
majkitdi
Fri, 13 Aug 2010 - 15:22
film nie wnosi nic do tematu, chyba ze sie zastanawiasz nad pierwsza generacja octy w tdi
lagadula
Fri, 13 Aug 2010 - 15:23
CYTAT(majkitdi @ Fri, 13 Aug 2010 - 15:22)
film nie wnosi nic do tematu, chyba ze sie zastanawiasz nad pierwsza generacja octy w tdi
To jaki ciekawostka przyrodnicza. Bedzie TFSI.
Sev
Fri, 13 Aug 2010 - 15:24
Który był który bo dźwięku nie mam :/ po szybkości zmian biegów wnioskuję że kamera byla w tdi, do tego O1, tak mi się wydaje. Wnętrze jak w RS ale klekota w O1 RS nie było. ... dłubana raczej
Patee
Fri, 13 Aug 2010 - 15:25
tak, filmowane z TDI
mss
Sat, 14 Aug 2010 - 02:02
"RS TFSi 200HP vs. RS TDi ca 210HP" opis na YT
MisiekWAW
Sat, 14 Aug 2010 - 09:50
CYTAT(mss @ Sat, 14 Aug 2010 - 02:02)
"RS TFSi 200HP vs. RS TDi ca 210HP" opis na YT
tylko, że nie było RS TDI w O1
lagadula
Sat, 14 Aug 2010 - 17:08
Przejechałem się dzisiaj Cuprą 340 KM ze szperą po Torze Poznań. Bez jakiegoś palowania, po prostu rundka. Jestem pod wrażaniem. 2.0t to fenomenalny silnik.
Jaki jest potencjał Octy, bez zmiany turbo ? (Wydech, soft...)
marcin s.
Sat, 14 Aug 2010 - 18:03
soft to okolice 230-240KM z wydechem może okolice 250KM
samym softem da się zrobić okolice 250KM (u mnie wyszło 255KM, robiłem w CompSporcie), z wydechem będzie ok. 270KM nie ma potrzeby zmiany IC przy tych mocach, lepszą inwestycją będzie szpera
lagadula
Sat, 14 Aug 2010 - 19:08
CYTAT(krz_p @ Sat, 14 Aug 2010 - 18:24)
samym softem da się zrobić okolice 250KM (u mnie wyszło 255KM, robiłem w CompSporcie), z wydechem będzie ok. 270KM nie ma potrzeby zmiany IC przy tych mocach, lepszą inwestycją będzie szpera
Tak zrobimy
Soundman
Sat, 14 Aug 2010 - 19:23
[OT] A czemu zmieniasz autko jesli mozna wiedziec ? S-ka sie znudzila? Dlugo nia nie jezdzisz [/OT]
lagadula
Sat, 14 Aug 2010 - 19:50
CYTAT(Soundman @ Sat, 14 Aug 2010 - 19:23)
[OT] A czemu zmieniasz autko jesli mozna wiedziec ? S-ka sie znudzila? Dlugo nia nie jezdzisz [/OT]
Chyba mi się znudziła.... Chciałbym coś nowszego
Stander_M
Sun, 15 Aug 2010 - 12:58
Lagadula polecam Ci 2.0 TFSI, dwa miesiące temu po poszukiwania autka dla żony zdecydowaliśmy się w końcu na A4 B7 2.0 TFSI Q 2007 choć poważnie brałem wtedy pod uwagę Twoje S4. Osiągi wiadomo w serii gorsze niż w S4 ale silniczek jest bardzo przyjemny, elastyczny i rozwojowy, bez porównania lepszy niż TDI jeśli chodzi o charakterystykę i dźwięk, w moim odczuciu to silnik z dołem TDI i górą benzyny jeśli chodzi o moc w zakresach obrotowych, ciągnie równo i długo przez obroty a nie w zakresie 2.000 - 4.000. Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza ale ten silnik ma taki chropowato-sportowy dźwięk przy seryjnym jak myślę wydechu. Nie jest jedwabisty jak v6 raczej jak B4 takie moje subiektywne odczucie.
Niestety nasz używany jest tylko w mieście i spalanie przy 4x4, automacie i niezbyt lekkiej nodze żony to 14 - 15 ( odpalanie, manewrowanie na parkingu, wyjazd z podwórka, dojazd do pracy 2 km, manewrowanie na parkingu i z powrotem + zakupy czyli znowu 2 km i manewrowanie na parkingu ) na trasie 10 - 12 przy dynamicznej jeździe.
Bierz benze do Compotów na secik 250 Km + szpera i będzie igła
Dieppe
Sun, 15 Aug 2010 - 15:56
tdi popelnia falstart... tdi = nie
dark
Sun, 15 Aug 2010 - 20:08
a nie lepiej 3.2?? ponad 250km wiec podobnie co do delikatnie dlugnietej 2.0t ale dziek i mniejsza awaryjnosc na plus v6
VIP
Sun, 15 Aug 2010 - 20:43
Kolego a gdzie Ty widziałeś 3.2 v6 w Octavii ?
mate96
Sun, 15 Aug 2010 - 22:39
Jedna rzecz 2.0 TFSI w Audi to nie to samo co 2.0 TSi w VW, Skoda, Seat. Audi ma 211KM dzieki audi valve lift a reszta tego nie ma (200KM). 3.2 Tylko w nowym superbie i widze to tylko z 4x4 (choc nawet nie wiem czy wystepuje w osce)
designer
Sun, 15 Aug 2010 - 22:41
CYTAT(dark @ Sun, 15 Aug 2010 - 20:08)
a nie lepiej 3.2?? ponad 250km wiec podobnie co do delikatnie dlugnietej 2.0t ale dziek i mniejsza awaryjnosc na plus v6
Na cholerę wymieniać mocne ale nierozwojowe 4.2 V8 na słabsze i równie nierozwojowe 3.2 V6? Przecież największy fun to dłubnięcie fury z T
Stander_M
Sun, 15 Aug 2010 - 23:02
CYTAT(mate96 @ Sun, 15 Aug 2010 - 22:39)
Jedna rzecz 2.0 TFSI w Audi to nie to samo co 2.0 TSi w VW, Skoda, Seat. Audi ma 211KM dzieki audi valve lift a reszta tego nie ma (200KM). 3.2 Tylko w nowym superbie i widze to tylko z 4x4 (choc nawet nie wiem czy wystepuje w osce)
A4 żony ma silnik BWT i z tego co się orientuje to ma on 200 km i bliżej mu do tego ze skody ( chyba BWA ) niż do tego z np A5 który ma 211 km, a nowy superb jest z silnikiem 3,6
mate96
Sun, 15 Aug 2010 - 23:06
My bad. Oczywiscie SUP 2 ma 3.6
prnit
Wed, 18 Aug 2010 - 15:21
Kolejne S4 idzie dalej , ja bym brał jednak benzynę, jeśli normalną Octavie to OK Tdi jak najbardziej ale jesli RS to tylko 2.0t w benzynce...a tak ogólnie to nie wolisz czegoś z wiekszym nazwijmy to "prestiżem" tak tak wiem ze skoda to VW ale, przesiadka z S4 do Octy...hmm. wszystko OK ale jakoś mi by to do końca nieodpowiadało..wolałbym jezdzić mniej rzucającym się w oczy passkiem własnie z 2.0TFsi i Dsg po wizycie u Compotów...będzie pod 300KM, skrzynia ideał no i nie musiałbyś kupować kapelusza
Joker
Wed, 18 Aug 2010 - 16:56
a jaka jest różnica w prestiżu pomiędzy Octą a Passatem? C'monnn
mha
Wed, 18 Aug 2010 - 17:25
300 koni w dsg ? wytrzyma to to?
krz_p
Wed, 18 Aug 2010 - 18:55
spokojnie tyle wytrzyma, a nawet więcej
lagadula
Wed, 18 Aug 2010 - 19:47
Znajdż mi 2 letniego Paska, z salonu, ponizej 50.000 km , w cenie Octo RS. Musi mieć kubły, skórzaną kiere itp. I nie może się zepsuć. Pasat - król lawet...
Witos
Wed, 18 Aug 2010 - 21:34
Pytanie jaki masz budżet.
Za cenę nowej Octy RS TSI można kupić nowego Passata 2.0 TSI DSG Highline, dużo lepiej wyposażonego.
hwojtek
Wed, 18 Aug 2010 - 22:10
Nie każdy pragnie dołączyć do rzeszy niższego personelu zarządzającego poruszającego się Paskami po polskich drogach...
kiwi
Wed, 18 Aug 2010 - 22:50
lagadula ....a ja tylko mam takie 1 małe pytanko : zważywszy ,ze jeździłeś marką premium (audi) dlaczego chcesz skodefwd...fajne auto - ale skodę?? Może trochę starszę ale lepiej wykonane,bardziej wszechstronne (idzie zima!! )...audi a4 b7 quattro s-line...np 2,0T lub 3,0TDI który po sofcie osiągami bardzo nie będzie odbiegał od s4 ??
LCQ
Wed, 18 Aug 2010 - 23:01
no właśnie coś jest nie tak Jakub kiwi ma rację
siewcu
Thu, 19 Aug 2010 - 03:09
A może chodzi o NOWE auto ? IMO nowa Octa RS to bardzo fajne autko, nie jest źle wyposażona... A postrzeganie marki przez ludzi ? No cóż, nie wszyscy zwracają na to uwagę.
Feno
Thu, 19 Aug 2010 - 08:26
CYTAT(hwojtek @ Wed, 18 Aug 2010 - 22:10)
Nie każdy pragnie dołączyć do rzeszy niższego personelu zarządzającego poruszającego się Paskami po polskich drogach...
To jak nazwiesz tych którzy pragną jeździć Octavią ? Indywidualistami ?
Sane
Thu, 19 Aug 2010 - 08:30
CYTAT(kiwi @ Wed, 18 Aug 2010 - 22:50)
zważywszy ,ze jeździłeś marką premium (audi) dlaczego chcesz skodefwd...fajne auto - ale skodę??
ale o co Ci właściwie chodzi? nie każdy musi jeździć Audi, żeby być człowiekiem na poziomie Octa to bardzo solidny samochód i osobiście miałbym gdzieś jak ludzie tę markę postrzegają...
Stander_M
Thu, 19 Aug 2010 - 08:50
Jest tylko jedna rzecz której nie będziesz mógł moim zdaniem przeboleć po przesiadce - brak Quattro - i to jest tak naprawdę argument za Audi bo kwestia postrzegania marki i prestiżu to indywidualne kwestie, szczególnie że budżet taki sam, jak chcesz nowe i np. z homo to nie masz wyjścia jak nie to może faktycznie b7 z końca produkcji 2.0 TFSI Q
SajneK
Thu, 19 Aug 2010 - 09:40
Ale mi sie wydaje ze rozmawiamy o "wymianie" S4 na Octę, czyli budzet ~50.000zł
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.