elltry
Sat, 31 Jul 2010 - 22:13
Witam
Jestem na etapie obmyślania projektu i potrzebuję kilku rad. A więc :
Założenie: Polonez Caro w benzynie ~ 160 KM (docelowo ~200KM). SWAP ma być zrobiony z jak najmniejszą iloscią "patentów".
Przeznaczenie: samochód uniwersalny, do wszystkiego - musi jeździć nie tylko "na wprost", kiedy trzeba ma pokazać charakter, z zewnątrz bez radykalnych zmian
Produkt FSO jest ma na tyle słabe podzespoły że w grę właściwie wchodzi tylko totalny swap - kompleksowe upchnięcie całego dawcy do poldka (całość - silnik, skrzynia, most, hamulce, całe wiązki elektryczne i reszta z kompletnego dawcy) żeby wyeliminować sytuację że silnik będzie mocny a reszta auta z innej bajki. Jako dawca najniższym kosztem byłoby znaleźć jakiegoś anglika. Wybór padł na 4 cylindrowego dawce z racji niewielkiej ilości miejsca w komorze poldka wraz ze skrzynią i sztywnym mostem podobnie w poldku. Do założeń pasuje więc właściwie tylko 2.0/2.3/turbo z Volvo serii 700/900.
Teraz mam kilka pytań o silniki volvo - szukałem sporo na stronach polskich i zagranicznych i podają bardzo rozbieżne dane dotyczące mocy tych silników. Ma ktoś z Was kompletne zestawienie montowanych 2.0 i 2.3 w volvo motorów ? Wiem że redblocki to rozwojowe silniki, że można dłubać nawet do 300KM ale akurat nie o to raczej mi chodzi - wolałbym przybliżenie plusów i minusów poszczególnych serii silników 2.0/2.3/turbo.
Druga kwestia co sądzicie o wyborze volvo na dawce?
I trzecia rzecz właściwie najważniejsza poszukuję osoby która by się tego podjęła (budżet ~10 tys.). Z przyczyn zasadniczych nie mogę tego ja robić - brak wolnego czasu i miejsca.
Pozdrawiam
i wielkie dzięki za każdą podpowiedz.
GIB
Sat, 31 Jul 2010 - 22:19
Był niedawno Caro 2.7 eta turbo do kupienia bodaj za 6 tys, nie wiem czy się sprzedał może się jeszcze pojawi.
elltry
Sat, 31 Jul 2010 - 22:41
GIB widziałem go, nawet się zastanawiałem bo nie do końca o to mi chodzi. Założenie jest że SWAP ma być zrobiony z jak najmniejszą iloscią "patentów" a tam np magiel samodzielnie dopasowany i wspawany. No i auto ma być uniwersalne a nie stricte do driftu.
pinin
Sun, 01 Aug 2010 - 14:47
Zapomnij, że zrobisz to tak jak chcesz za kasę jaką masz. No chyba, że robisz to sam. Ale i tak tego nie widzę.
Czacza
Sun, 01 Aug 2010 - 14:55
No tak 3-4razy powieksz budżet, żeby zrobić takie auto na drogę. A i tak będzie wąsko. Tania baza akurat nie ma na to wpływu
ju-by
Sun, 01 Aug 2010 - 16:03
Ja bym popatrzył w stronę fordowskiej mechaniki, ale za 10k zł też tego nie widzę
kiwi
Mon, 02 Aug 2010 - 11:22
10 tysi to cena :bazy,dawcy,robocizny?? W tej cenie to tylko jak sam bedziesz robił
siewcu
Mon, 02 Aug 2010 - 12:05
Dolicz jeszcze klatkę, buda poloneza nie jest najmocniejsza.
PS. Skrzynia i most poloneza wcale nie są takie słabe, jak by się wydawało
Rijndael
Mon, 02 Aug 2010 - 13:17
A 2,5 V6 z Forda by nie weszło? Albo 2,3 R4?
Czacza
Mon, 02 Aug 2010 - 17:46
2,5 V6 nie jest przystosowany do montażu wzdłużnego, jeśli mowa o Duratec z Mondeo.
2,3 16V (Y5A) ze Scorpio/Galaxy jak najbardziej, to pochodna DOHC od Sierry. Może odrazu YB Cosworth. Tak czy siak bęzie ogrom rzeźby w budzie, żeby to pomieściła a potem jeszcze pożyła.
ju-by
Tue, 03 Aug 2010 - 18:53
Najmniej patentów będzie przy K-serii Rovera, niezależnie od pojemności silniki między sobą nie różnią się znacznie, zestawy montażowe są fabryczne FSO, zakup odpowiedniego silnika w UK na szrocie jest tańszy niż jego transport, a i droga do osiągnięcia >200KM dobrze rozeznana. Myslę, że tutaj budżet 10k zł i ~150KM mogą iść w parze. Można pokusić się o fordowskiego NET'a, tu zmian więcej i o zestaw montażowy trudniej (choć też występowały fabryczne), ale ilość bebechów do tego silnika (i spora kompatybilność z innymi fordowskimi 2,0) mogą sprawić, że to ma sens. Jest jeszcze nieco wiekowa opcja fiatowskiego DOHC, choć z drugiej strony te włoskie silniki były dostępne tak długo i w tylu modelach, że gratów nie powinno brakować na polskich szrotach, a polscy mechanicy mają w nich niezłe rozeznanie.
Wszystko inne będzie zmota, czy to motor z BMW, czy z Volvo czy 2,9V6 ze Scorpio nie wejdzie bez większej czy mniejszej rzeźby i patenciarstwa.
jagus
Tue, 03 Aug 2010 - 19:08
silniki K-serii rovera:
1,4 103 KM -montowany w polonezie.
1.6 125 KM
1.8 136?KM (cos kolo tego)
wg mnie mozna wstawic do polda tego 1.8 (w miare tanio)
pozniej mozna myslec o podnoszeniu mocy.
jakis most od volvo i moze pojezdzi.
ju-by
Tue, 03 Aug 2010 - 19:11
1,8 to chyba do 160KM w serii miało, tam dużo wersji było
Andrew01
Tue, 03 Aug 2010 - 21:14
160 koni miało tylko 1.8 vvc (były też wersje 145 koni), który będzie dużo droższy w zakupie (potrzebny też cały osprzęt), dodatkowo dochodzą też problemy przede wszystkim z komputerem (immo) oraz większym kołem zamahowym (a potrzebne jest koło z 1.8 vvc do komputera 1.8 vvc), do którego podchodzi większe sprzęgło, i które się nie zmieści raczej w dzwonie od skrzyni z poloneza 1.4.
Przy silnikach bez vvc mozna się posiłkować elementami osprzętu z oryginalnego poldorovera, łącznie z komputerem, który myślę że bez problemu ogarnie nieco większy motor w połączeniu z jakimś świniakiem.
PS. 1.6 ma coś koło 114 - 117 koni w serii (nie pamiętam dokładnie, ale na pewno nie 125, z resztą łatwo będzie znaleźć w googlach
).
poorchava
Wed, 04 Aug 2010 - 03:33
A może coś spod znaku gm? Jakieś z16leh, c20let, z20leh albo coś takiego (generalnie 1.6-2.0 turbo). Motorki nie są duże, można nabyć we w miarę dobrych pieniądzach, skrzynię rwd można wziąć z omegi (o ile pamiętam np, c20let z calibry pasuje do niej bolt-on, ale mogę się mylić), a poza tym to opel, więc części rożnorakie leżą w tym kraju prawie na ulicy, a rózne kombinacje są rozkminione na prawo i lewo.
chmiel25
Wed, 04 Aug 2010 - 09:21
W łodzi jeździ Polonez z silnikiem Rovera obecnie mocno zdłubanym 1.6 k-serie a na dniach bedzie wkładany 1.8K
most od Poloneza Trucka benzyny zaspawany. Szczerze powiem ze zamiata strasznie wiekszosc pseudo sportowych aut.
Na forum zwiazanym z fso jest jego opis.
Pozdro
kiwi
Wed, 04 Aug 2010 - 12:00
Ja bym pomyślał nad 131 lub 132 jako dawcy srzyni i mostu+ lancia kappa 2,0 r4 turbo ( takie auta są w de za 500-600euro) bierzesz silnik a reszte sprzedajesz z zarobkiem
lub croma turbo
Jeszcze jedna opcja to 1,8 DOHC +walki,2xweber,odelżony układ korbowo-tłokowy-i masz wiertare w poldku.
Kolejna opcja bardzo nietypowa....to V6 lub V8 audi + skrzynia LT..z takim swapem uderz do quziora
Masz już baze-poloneza...??
marianooo
Wed, 04 Aug 2010 - 14:04
A co powiecie na silnik saaba 2,0T lub 2,3T około 200km w seri,za cene nieporownywalna np z silnikiem c20let i podobno dobra baza na przysłosc,tylko nie wiem czy jest jakas skrzynia zeby to mozna było ozenic
ju-by
Wed, 04 Aug 2010 - 14:14
Coobcio Ci to pięknie ogarnie jak będziesz miał silnik w budzie
Słowo klucz - rzeźba.
Flathead
Wed, 04 Aug 2010 - 15:44
Jeśli pytasz o silnik - to baza jest całkiem niezła, w dodatku za przysłowiowe grosze. Gorzej z masą tych klocków i połączeniem skrzyni RWD - ale nie jest to nic co by było awykonalne
jagus
Wed, 04 Aug 2010 - 16:13
juz na forum byl pomysl na poldolota, ktory mial objezdzac porszaki itd. kasa miala pojsc na to w wysokosci okolo 50 kpln. projekt umarl smiercia naturalna.
jesli autor tematu wstawi chociaz 1.8 k-serie to juz wg mnie bedzie sukces.
wymyslanie silnikow z sabba czy innych silnikow nie ma sensu bo projekt taki nie powstanie.
polecam forum
http://fsoptk.pl/ jest tam baaardzo duzo imformacji i gotowych przepisow co z czym sie je.
warto posiedziec tydzien i postudiowac.
zycze powodzenia w projekcie i mam nadzieje ze uda sie wlozyc jakis fajny silniczek.
elltry
Wed, 04 Aug 2010 - 16:57
Dzięki Panowie za dużo pomysłów. Większość a właściwie wszystkie tutaj przytoczone wcześniej sam w głowie sobie przetworzyłem
Główne założenie jest takie że mody mają być zrobione kompleksowo (możliwie jak najmniej ma pozostać elementów fso - bądź co bądź słabych) z jak najmniejszą ilością "patentów i poruszamy się w obrębie silników R4/V6 ze względu na rozmiar komory silnikowej poldka. Dlatego oprócz silnika ze skrzynią chcę od razu zaaplikować jakieś sensowne przeniesienie napędu (wytrzymalszy most) oraz hamulce przystosowane do mocy nowego silnika. O zawieszeniu się nie rozpisuję bo tak czy inaczej niezależnie od marki i mocy nowego silnika trzeba będzie wzmocnić.
A więc po kolei:
- silnik rover'a 1.6/1.8 odpada na starcie - nie mam ochoty na cykliczne robienie uszczelki pod głowicą. Poza tym mosty fso nie są w takim układzie mocną stroną tej przeróbki. Poldkiem z 1.8 16V z freelandera jeździłem. Jest Ok ale nie do końca o to mi chodzi.
- silniki DOHC fiata - sam silnik OK bo jest opcja z fiata coupe czy lancii dedry/themy ale co z resztą? skrzynia musiałaby iść ze 132/argenty która by miała ze 30 lat i dumanie nad mostem też z tych staruszków albo most od kolejnego dawcy (sensowny to tylko volvo- z racji ze jest to sztywny most).
Co do silników forda to opcją jest też 2.0/2.3 ze scorpio a z gamy opla 2.0/2.2 z omegi. Lepiej niż w mariażu z fiatem bo skrzynia będzie poprostu nowsza ale nad mostem innego producenta i tak trzeba podumać. Co za tym idzie - kombinacje przy łączeniu wałem fso lub firmy X skrzyni firmy Y z mostem firmy Z.
Kwestię GM/saaba odrzucam na wstępie ze względu na ich poprzeczne ułożenie i brak skrzyni do RWD.
Długo nad tym dumałem ale m.in. dlatego wybór padł na volvo. Seria 700/900 idealnie się do założeń nadaje gdyż wszystko kompleksowo bierzemy od jednego dawcy:
- silnik R4 wejdzie bez problemu, jest rozwjowy (redblock). Kwestia kolektora wydechowego przy silniku turbo - nie sprawdzone czy obejdzie się bez strugania nowego kolektora ale Wolnossak wejdzie bez problemu.
- skrzynia RWD
- most sztywny jak w poldku - wystarczy mocowania przy moście przespawać i skrócić wał
- zakładając most volvo zyskujemy niezłe hamulce tarczowe na tyle (na pewno lepsze od fso), do tego dajemy pompe hamulcowa volvo + nieunikniona kombinacja z piastą z przodu żeby tarcze wentylowane z zaciskiem volvo założyć. Ale zyskujemy tym sposobem komlpetne hamulce przystosowane do mocy włożonego silnika. Chcąc mieć lepsze - wkładamy usportowione odpowiedniki których do volvo nie brak (tarcze/klocki).
- odpodwiednia chłodnica do nowego silnika (wydajniejsza niż fso) - wkładamy z volvo
- wiązki elektryczne - od tego właściwie trzeba by zacząć - całą elektrykę z volvo wkładamy i później brak jakichkolwiek utrudnień - zachowujemy się jakbyśmy po prostu mieli volvo.
- kwestia dupereli (ale też ważnych) typu licznik czy obrotomierz mamy załatwione od ręki.
Poldka posiadam, volvo 2.3T niebawem też posiądę. Pozostaje mi znalezienie kumatej osoby która tak dziwny i nietypowy mod ogarnie... Na propozycje czekam
jagus
Wed, 04 Aug 2010 - 17:36
jaka baze posiadasz jesli moge zapytac?
elltry
Wed, 04 Aug 2010 - 17:50
Baza to gaźnikowe szerokie caro 94 z wąską chłodnicą na starym typie hamulców.
GIB
Thu, 05 Aug 2010 - 00:04
Kupić STI po dachu i nałożyć na to karoserie z Poldka tak jak zrobił gostek od Civica.
jagus
Thu, 05 Aug 2010 - 01:16
polecam ten temat, najlepiej 2 razy przeczytac i 4 razy sie zastanowic.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...&hl=polonez
syncros
Thu, 05 Aug 2010 - 17:18
CYTAT(elltry @ Wed, 04 Aug 2010 - 16:57)
Długo nad tym dumałem ale m.in. dlatego wybór padł na volvo. Seria 700/900 idealnie się do założeń nadaje gdyż wszystko kompleksowo bierzemy od jednego dawcy:
- silnik R4 wejdzie bez problemu, jest rozwjowy (redblock). Kwestia kolektora wydechowego przy silniku turbo - nie sprawdzone czy obejdzie się bez strugania nowego kolektora ale Wolnossak wejdzie bez problemu.
- skrzynia RWD
- most sztywny jak w poldku - wystarczy mocowania przy moście przespawać i skrócić wał
- zakładając most volvo zyskujemy niezłe hamulce tarczowe na tyle (na pewno lepsze od fso), do tego dajemy pompe hamulcowa volvo + nieunikniona kombinacja z piastą z przodu żeby tarcze wentylowane z zaciskiem volvo założyć. Ale zyskujemy tym sposobem komlpetne hamulce przystosowane do mocy włożonego silnika. Chcąc mieć lepsze - wkładamy usportowione odpowiedniki których do volvo nie brak (tarcze/klocki).
- odpodwiednia chłodnica do nowego silnika (wydajniejsza niż fso) - wkładamy z volvo
- wiązki elektryczne - od tego właściwie trzeba by zacząć - całą elektrykę z volvo wkładamy i później brak jakichkolwiek utrudnień - zachowujemy się jakbyśmy po prostu mieli volvo.
- kwestia dupereli (ale też ważnych) typu licznik czy obrotomierz mamy załatwione od ręki.
Poldka posiadam, volvo 2.3T niebawem też posiądę. Pozostaje mi znalezienie kumatej osoby która tak dziwny i nietypowy mod ogarnie... Na propozycje czekam
Proponuje w wyzej wymienione volvo wlozyc te 10K i nie zawracac sobie gitary.
kiwi
Thu, 05 Aug 2010 - 20:35
A ja proponuje ,żebyś zrobił to co sobie zaplanowałeś....jak by wszyscy tak doradzali to jeździlibyśmy nowymi M-kami ,S-kami,R-kami....takich nietypowych projektów brakuje
*Pinio
Thu, 05 Aug 2010 - 22:55
Swojego czasu zaczynałem pasować (czyt. młody i głupi
) do Poldka silnik 2,0 Dohc 8v z fordowską skrzynią biegów..... i ile skrzynia podeszła bez większej rzeźby (nawet wał podpasował po lekkiej kombinacji z amortyzatorem gumowym ) to silnik aby zmieścił się w komorze wymagał już sporej rzeźby, a mianowicie:
kompletna przeróbka miski olejowej wraz ze smokiem oraz cięcie podłużnic żeby zmieścić silnik na szerokość komory.... nie wspominając o dorobieniu łap i instalacją wszelkiego rodzaju osprzętu....
mihas66
Thu, 02 Sep 2010 - 15:19
kup e30 m20b25 i przełóż wszystko po kolei, ilość rzeźby będzie ogromna ale wg mnie to najtańsze i najbardziej trwałe rozwiązanie... a jak nadal ma być tanio to założysz lpg do silnika bmw...
AS...
Wed, 08 Sep 2010 - 22:34
Kibicuje!
Ciekawi mnie czy ktoś kiedyś podełni jakiegoś mocnego poldon-a.
z tego co rozmawiałem, czytałem przegładałem itd.
Niktnigdy nie zrobił poldka więcej jak 250kuni (pomijam stratopoldka)..
MI się marzy takie audi s2 z budą od poldka i mocą 450...
sbartek
Sun, 12 Sep 2010 - 22:39
Widac - takie oczekiwania sa bez sensu - dlatego forum dalo zero odezwu koledze.
Raceboy
Sun, 12 Sep 2010 - 23:35
A jednostka M42 plus turbo? Czyli popularny IS 140KM? Swojego czasu myśleliśmy nad wrzuceniem tej jednostki do Fiata 125p, ale pomysł upadł.
siewcu
Mon, 13 Sep 2010 - 18:41
DOHC
Fri, 17 Sep 2010 - 17:32
za co oni to tak "upiękrzyli" ? co on im zrobił ?
siewcu
Sun, 19 Sep 2010 - 19:26
Takie było założenie. Wyjeżdża "coś", a potem robi wiatrak. Z meroli i bmw za pół miliona.
GIB
Sun, 19 Sep 2010 - 21:36
I robi?
rennen
Mon, 20 Sep 2010 - 07:41
CYTAT(GIB @ Sun, 19 Sep 2010 - 21:36)
I robi?
Prosze cię.. chyba z mietka w124d za pół miliona rubli
siewcu
Wed, 22 Sep 2010 - 00:03
Chwilowo stoi, zmielił skrzynię(a konkretniej łożyska 5 biegu i prędkościomierza się rozleciały)... Ale już wiem, że nie jeden się poskłada.
KaeS
Wed, 22 Sep 2010 - 02:09
CYTAT(siewcu @ Wed, 22 Sep 2010 - 00:03)
Ale już wiem, że nie jeden się poskłada.
Ze śmiechu na pewno.
MrUw@
Wed, 22 Sep 2010 - 08:16
ejj no co wy tak najezdzacie przeciez takie bylo zalozenie że wyjedzie "cos" autor moze chciał żeby autio było z siupą i jest... miało byc szybkie i pewnie tez jest wiec z czego tu sie smiac... mi by raczej bylo glupio jakbym jechal bmka i spod swiateł wciągneło by mnie to "cos"... niejeden w mietku czy innym drogim sprzeciwe sie zdziwi...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.