Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Digifant I
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Keler
Witam,
Zdecydowałem się wkońcu zastąpić kapryśny gaźnik wtryskiem digifant I z silnika PG i w związku z tym mam kilka pytań do osób obeznanych z tym tematem.
1) Nie było pytania...
2) Jaki przekaźnik zastosować do zasilania ECU? Zna ktoś numer VW, a może jakiś zamiennik?
3) Za co odpowiada pin 23? Domyślam się że daje masę na przekaźnik ale po co i kiedy to robi?
4) Jaką wartość powinien mieć kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku PG?
Z góry dzięki za wszelki odzew
GTO

2) Jaki przekaźnik zastosować do zasilania ECU? Zna ktoś numer VW, a może jakiś zamiennik?

zwykly byle jaki - +12 pod pin 14 i wystarczy


3) Za co odpowiada pin 23? Domyślam się że daje masę na przekaźnik ale po co i kiedy to robi?

zapina +12 na ECU przez przekaznik


4) Jaką wartość powinien mieć kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku PG?

-6st przy odpietym czujniku temperatury silnika.



Z góry dzięki za wszelki odzew
Keler
Zwykły czyli rozumiem że z dwoma przyłączami do elektromagnesu może być? Pytam bo na schemacie jest z trzema: masa, 12V po stacyjce i właśnie pin 23. Wystarczy że podepnę 12V po stacyjce i pin 23?
GTO
+12 po stacyjce na pin 14 wystarczy.


Bugalon
Ja tylko dodam, że te 6 stopni to przy zdjętym czujniku temperatury i 2500 obrotów (bardzo ważne sa te obroty).

Pin 23 zostawiasz wolny o ile dasz zwykly przekaźnik jak GTO napisal.
Keler
Wielkie dzięki za pomoc. Wiem już wszystko co chciałem. Jeśli coś wyjdzie po drodze, pozwolę sobie pytać w temacie. Pozdrawiam
Keler
No to mam kolejne pytanko: jaki opór powinien mieć niebieski czujnik temperatury w temperaturze pokojowej? Pytam bo mam dwa i jeden (ten co mam w aucie) pokazał 2.28 kohm, a drugi 3,4. Ten drugi wygląda na nowy więc pewnie jest sprawny ale na pierwszym silnik pracuje poprawnie. Okazało się też że przewody biegnące do tego czujnika są zdecydowanie za długie (silnik wzdłużny), mogę je bezkarnie skrócić? Nie wpłynie to na sumaryczną wartość oporu?
Zgred
Jeśli we wszyskich didi1 są te same czujniki to przy 20'C 2200-2800,30'C 1500-1950,10'C 3250-4250
Keler
Dzięki bardzo, a co z przewodem, jego długść ma znaczenie? jestem na etapie składania wiązek na gotowo a nie chciałbym robić pętelek w peszelu jeśli nie jest to konieczne
Zgred
Dobre pytanie.Ja ostatnio tam kiedyś lutowałem wiązkę do Digi1 i nie nachyliłem się nad zagadnieniem tylko długość dobrałem tak jak mi było wygodnie.Efekt był taki że chodziło.
Keler
Wiązki gotowe. Zwinąłem nadmiar przewodu i wcisnąłem w peszel żeby uniknąć problemów. Dzięki jeszcze raz za pomoc.
Keler
Zdrutowałem dziś tymczasowy dolot (w oczekiwaniu na docelowy) i odbyłem pierwszą poważną jazdę. Okazało się że odcina przy 6k obrotów (6200-6300 wg obrotka). Czy to normalne? Da się ją jakimś garażowym sposobem podnieść? Na chwilę obecną brak środków na remap.
qbejs
Normalne. Konieczny jest remap ktory zreszta i tak by Cie czekal bo seria soft od G60 srednio sie sprawdza w wolnossakach. Moj silnik odzyl dopiero po remapie. No i pamietaj o dlugosci przewodu do MAP'a - wazne by bylo ~1m
Keler
Tego nie wiedziałem. Dzięki za podpowiedź, jutro sprawdzę ale chyba mam krótszy. Średnica wewnętrzna ma znaczenie (domyślam się że chodzi o pojemność przewodu)? Mam "słomkę" z tworzywa o średnicy wewnętrznej 2mm połączoną z mapem i przepustnicą wężykami o średnicy 3 mm. Może tak być?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.