Witam serdecznie.
Od ubieglego roku jezdze S60 T5 po remapie .
Praktycznie rzecz biorac , od samego poczatku hamulce nie wywarly na mnie jakiegos pozytywnego wrazenia .
Jakiez bylo moje zdziwienie kiedy po wglebieniu sie w temat okazalo sie ze szwedzi do 250KM auta z masa przekraczajaca 1500kg zalozyli na przod tarcze o szerokosci 305mm i 288mm na tylnej osi .
Zdziwilem sie , gdyz w poprzednim aucie ibizie cuprze TDI mialem ori 312mm a auto wazylo o 300kg mniej niz S60 .
Dluzszy czas zastanawialem sie czy kupic tylko dobre klocki , wymienic plyn na lepszy , zmienic przewody na Goodridge , a moze znalezc jakies upgrade KIT .
Przegladajac rozne fora natrafilem na 320mm komplecik pasujacy do mego auta i mieszczacy sie przynajmniej teoretycznie w seryjnych kolach 17" .
Cena jak cena , 500 funtow byla do przyjecia .
Wlasciwie to juz mialem jechac do nich po ten zestawik , ale przypadkowo zajrzalem na ebay a tam trafilo sie cos takiego : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...e=STRK:MEWNX:IT
Po kilku zapytaniach na gg , uznalem ze lepiej miec 305mm na 4 tlokach , anizeli NIEPEWNE 320mm na seryjnym tloczku .
Udalo sie wyrwac ten komplecik za 500 funtow , wiec cena mysle super zwazywszy ze tarcze na obu osiach sa prawie nowe , zadnego zuzycia , klocki w zaciskach brembo rowniez a sam zacisk w stanie bardzo dobrym .
Poprzedni wlasciciel kompletu uzywal go w identycznym aucie jak moje , nawet kola mial takie same , wiec moglem brac smialo , nie bojac sie o ewentualne problemy z kompatybilnoscia .
Coz , okazalo sie ze najwyrazniej nie dostalem od niego adapterow/przejsciowek do przewodow i poki co nici z montazu u mnie .
Inne gwint wychodzi z auta ,a inny jest na koncowce przewodu . Przyjdzie mi dorabiac u tokarza , albo najprosciej zlecic wykonanie nowych w http://www.enzet.pl .
Google wskazalo po wpisaniu numerow z zaciskow , ze pochodza z Boxtera 986 2.5 / 2.7 .
Numery to 20.6672.01/02 i 986.351.421/422 . Nie mialem pojecia co za klocki bylemu wlascicielowi hebli zamontowali, wiec od razu zaczalem szukac czegos dobrego do dosc ciezkiego auta z docelowa moca 320KM .
Poczatkowo wybor padl na Red-y z EBC , ale opinie byly skrajnie rozne , wiec zdecydowalem sie na Ferodo DS Performance , a ostatecznie jednak na, o dziwo tansze w przeliczeniu o 100zl DS2500 . Plyn Motul RBF600 Dot 4 juz jest , takze reasumujac powinno byc znacznie lepiej niz na serii .
Szkoda jedynie za tarcze to "tylko" Black Diamond-y , a nie np. Brembo Oro , no ale i tak z zakupu chyba moge byc zadowolony .
Pytanie jest takie , o jakiej max. srednicy tarcze mozna zamontowac pod ww zaciski ??. Mam dane z jednego forum ze max. to 310-312mm , znow inni pisza ze i z 318mm nie bedzie zadnego problemu , a nawet i z 320mm powinno byc dobrze .
Nie mowie ze od razu chce wymieniac dopiero co zakupione tarcze 305 na wieksze , ale chce tylko miec pewnosc na czym stoje .
Wydaje mi sie ze sama tarcza o srednicy 320mm powinna wejsc pod kolo 17" na seryjnym zacisku , ale jak sie bedzie miec sytuacja z tym boxterowym ??
Dajcie znac czy dokonalem wlasciwego wyboru , czyli mniejsza tarcza z 4 tloczkami , zamiast 15mm wiecej na seryjnym tloku .
Rozumiem ze DS2500 raczej nie ma sensu wkladac do seryjnych gladkich tarcz i lepiej jak zostawie je na Diamondach ??
pozdrawiam