Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Volvo S60 T5 zaciski porshe , tarcze itp
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
NickMan
Witam serdecznie.
Od ubieglego roku jezdze S60 T5 po remapie .
Praktycznie rzecz biorac , od samego poczatku hamulce nie wywarly na mnie jakiegos pozytywnego wrazenia .
Jakiez bylo moje zdziwienie kiedy po wglebieniu sie w temat okazalo sie ze szwedzi do 250KM auta z masa przekraczajaca 1500kg zalozyli na przod tarcze o szerokosci 305mm i 288mm na tylnej osi .
Zdziwilem sie , gdyz w poprzednim aucie ibizie cuprze TDI mialem ori 312mm a auto wazylo o 300kg mniej niz S60 .
Dluzszy czas zastanawialem sie czy kupic tylko dobre klocki , wymienic plyn na lepszy , zmienic przewody na Goodridge , a moze znalezc jakies upgrade KIT .
Przegladajac rozne fora natrafilem na 320mm komplecik pasujacy do mego auta i mieszczacy sie przynajmniej teoretycznie w seryjnych kolach 17" .
Cena jak cena , 500 funtow byla do przyjecia .
Wlasciwie to juz mialem jechac do nich po ten zestawik , ale przypadkowo zajrzalem na ebay a tam trafilo sie cos takiego : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...e=STRK:MEWNX:IT
Po kilku zapytaniach na gg , uznalem ze lepiej miec 305mm na 4 tlokach , anizeli NIEPEWNE 320mm na seryjnym tloczku .
Udalo sie wyrwac ten komplecik za 500 funtow , wiec cena mysle super zwazywszy ze tarcze na obu osiach sa prawie nowe , zadnego zuzycia , klocki w zaciskach brembo rowniez a sam zacisk w stanie bardzo dobrym .
Poprzedni wlasciciel kompletu uzywal go w identycznym aucie jak moje , nawet kola mial takie same , wiec moglem brac smialo , nie bojac sie o ewentualne problemy z kompatybilnoscia .
Coz , okazalo sie ze najwyrazniej nie dostalem od niego adapterow/przejsciowek do przewodow i poki co nici z montazu u mnie .
Inne gwint wychodzi z auta ,a inny jest na koncowce przewodu . Przyjdzie mi dorabiac u tokarza , albo najprosciej zlecic wykonanie nowych w http://www.enzet.pl .
Google wskazalo po wpisaniu numerow z zaciskow , ze pochodza z Boxtera 986 2.5 / 2.7 .
Numery to 20.6672.01/02 i 986.351.421/422 . Nie mialem pojecia co za klocki bylemu wlascicielowi hebli zamontowali, wiec od razu zaczalem szukac czegos dobrego do dosc ciezkiego auta z docelowa moca 320KM .
Poczatkowo wybor padl na Red-y z EBC , ale opinie byly skrajnie rozne , wiec zdecydowalem sie na Ferodo DS Performance , a ostatecznie jednak na, o dziwo tansze w przeliczeniu o 100zl DS2500 . Plyn Motul RBF600 Dot 4 juz jest , takze reasumujac powinno byc znacznie lepiej niz na serii .
Szkoda jedynie za tarcze to "tylko" Black Diamond-y , a nie np. Brembo Oro , no ale i tak z zakupu chyba moge byc zadowolony .
Pytanie jest takie , o jakiej max. srednicy tarcze mozna zamontowac pod ww zaciski ??. Mam dane z jednego forum ze max. to 310-312mm , znow inni pisza ze i z 318mm nie bedzie zadnego problemu , a nawet i z 320mm powinno byc dobrze .
Nie mowie ze od razu chce wymieniac dopiero co zakupione tarcze 305 na wieksze , ale chce tylko miec pewnosc na czym stoje .
Wydaje mi sie ze sama tarcza o srednicy 320mm powinna wejsc pod kolo 17" na seryjnym zacisku , ale jak sie bedzie miec sytuacja z tym boxterowym ??
Dajcie znac czy dokonalem wlasciwego wyboru , czyli mniejsza tarcza z 4 tloczkami , zamiast 15mm wiecej na seryjnym tloku .
Rozumiem ze DS2500 raczej nie ma sensu wkladac do seryjnych gladkich tarcz i lepiej jak zostawie je na Diamondach ??


pozdrawiam











krzysiekk
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale montowanie większej tarczy bez zmiany zacisku mija się z celem. Średnica a właściwie promień na którym działa hamulec (klocek) pozostanie taki sam. Chyba, że da się tam włożyć większe klocki w co wątpię, bo klocki są robione pod zacisk.

Co za tym idzie uważam, że konwersja na 4 tłoczki była lepszym wyborem niż większa tarcza w seryjnym zacisku która nie zmieniłaby nic oprócz pogorszenia przyspieszenia...

Co do DS2500 - u siebie miałem je w połączeniu z gładką tarczą i sprawowało się rewelacyjnie.

pzdr
uki82
jeżeli zakłądasz większą tarczę to automatycznie musisz odsunąć zacisk ( przez zamontowanie innego jarzma) aby tą tarczę zmieścić. Jeżelki odsuniesz zacisk to zwiększysz promień na jakim ten zacisk jest zamocowany, czy li zwiększysz ramię działania siły hamującej. I z tego wynika że siła hamowania a raczej moment hamujący powinien się zwiększyć nawet na seryjnym zacisku. Jeżeli dorzucisz do tego lepszy zacisk to będzie jeszcze lepiej.
B230FT
A jak bys sprzedal te zaciski z Porsche i kupil z 300 konnej wersji S60R ? Ostatnio widzialem komplet na allegro (4 szt.) za okolo 2200 PLN.

WojtekMR
ale stosując innej średnicy tarcze bedziesz musiał dorabiac inne jażma, najpierw wypadałoby się dowiedziec jakie można większe tarcze zastosowac do Volvo -roztaw śrub, grubość tarczy, średnica i odsadzenie
tak patrzę i boxter miał z przodu średnicę 298mm i 24mm grubości? to nie jest jakaś poważna tarcza (zwłaszcza grubość do ciężkiego auta)

ps. jaką grubość mają seryjne tarcze?
NickMan
CYTAT(B230FT @ Thu, 22 Jul 2010 - 13:03) *
A jak bys sprzedal te zaciski z Porsche i kupil z 300 konnej wersji S60R ? Ostatnio widzialem komplet na allegro (4 szt.) za okolo 2200 PLN.



wszystko ladnie pieknie , ale nie chce isc w rozmiar 18" , ponadto klocki jak i tarcze do eRki , tylko z ASO biggrin.gif


CYTAT(WojtekMR @ Thu, 22 Jul 2010 - 13:29) *
ale stosując innej średnicy tarcze bedziesz musiał dorabiac inne jażma, najpierw wypadałoby się dowiedziec jakie można większe tarcze zastosowac do Volvo -roztaw śrub, grubość tarczy, średnica i odsadzenie
tak patrzę i boxter miał z przodu średnicę 298mm i 24mm grubości? to nie jest jakaś poważna tarcza (zwłaszcza grubość do ciężkiego auta)

ps. jaką grubość mają seryjne tarcze?


Grubosc wedlug inter-carsow to 28mm , minimalna 25
ANTEQ
Do Er-kowych zacisków pasują normalne klocki jak do brembo, czy to porsche czy od paru innych również ferodo ds... wchodzą więc nie ma problemu a mam na nich zestaw z tarczą 336 i ogarniają.
Felga nie każda ale 17" wchodzi.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.