Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Peugeot 306 GTI-6
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
K@rol
Witam.

Przeszukałem forum,ale znalazłem jedynie to:http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=56727
zamknięte już więc założę nowy temat.


Panowie jest Peugeocik 306 gti-6 smile.gif Rok 98'

Kondycja auta jest generalnie dobra. Na co należy szczególnie uważać w tym aucie? Podobno te francuzy mają delikatną skrzynię biegów?
Czy silnik ma jakieś częste usterki? Jakieś bolączki? Na coś szczególnie uważać?

Kiedyś doczytałem się,że jest to silnik podatny na modyfikacje elektroniczne? (wiem,że to dziwne rolleyes.gif )

Podobno stosunkowo łatwo w nim podnieść moc?

Miał ktoś doczynienia z takim autem?

Egzemplarz który trafiłem ma jakiś dedykowany dolot i kompletny wydech, powiem,że dźwięk jest mega jak na r4 ohmy.gif
Ma regulowane zawieszenie H&R z przodu, tył siedzi również nisko, tam jest na pewno belka wiec po prostu pewnie skrecona?

Jak sprawdzić czy belka jest w dobrej kondycji?

Nie chciałbym żeby coś się wysypało a słyszałem,że to delikatne auto.

Z góry dzięki. Pozdrawiam. smile.gif


art...
belka jest przestawiona o ,,ząbek,, lub dwa , zobacz czy koła stoją prosto . Co do reszty auta to z 306 doświadczenia nie mam ,ale w saxo badałem szczególnie prace skrzyni suchość silnika i właśnie belkę . Jeżeli tam jest jak w saxo czyli wahacze mocowane do podłogi pod stopami to zobacz czy odległości przednich kół od krawędzi błotnika są takie same .
Czacza
Swego czasu przyjechał mi 306 GTI z wyciekiem wody. Okazało się, że przewód do nagrzewnicy, nie wiedzieć po kiego grzyba urośnięty z drugim przewodem. Kosztowało to razem 700zł + wymiana. Poza tym jak to we francuzie - belka ma być cicho, silnik ma być suchy, skrzynia ma być...

Przejechałem się tym piżotkiem i powiem szczerze, że wrażenie zajebiste jak na FWD.
K@rol
Ok, dzieki Panowie.

Ogolnie skrzynia chodzi ok, belka jest cicho,a silnik sie nie poci. Mysle,ze bedzie zyl wink.gif

Dzis po wywaleniu kanapy,zapasu, polki, itd, objechal Impreze GT, nie duzo,ale szybszy byl tongue.gif

Jakby ktos mial cos do dodania to dzieki.

Pozdro,
the.wolf
CYTAT(K@rol @ Tue, 20 Jul 2010 - 16:03) *
objechal Impreze GT, nie duzo,ale szybszy byl tongue.gif


to straszny pazdzierz byl GTek biggrin.gif
riko12
jeździłem 306 GTI, co prawda z 10 lat temu, ale auto jak najbardziej godne polecenia. Świetny silnik, ale przede wszystkim rewelacyjne hamulce. Jedzie w całym przedziale obrotów, może nie jest to Civic Type R, ale na pewno jest to najszybszy kompakt z tamtych czasów.
kakson
Skrzynia 6- biegowa jest bardzo wytrzymała. Podobna była ona zaprojektowana do modelu rajdowego, później została wsadzona do cywila
K@rol
CYTAT
to straszny pazdzierz byl GTek

albo kierownik wink.gif ale nie jedzie źle takie 306, dość dobrze się prowadzi.

CYTAT
Skrzynia 6- biegowa jest bardzo wytrzymała. Podobna była ona zaprojektowana do modelu rajdowego, później została wsadzona do cywila

Ooo smile.gif Ciekawe bo najbardziej boje się o skrzynie, każdy narzeka,że francuzy mają delikatną skrzynię. MYślę,że będzie ok.

Dzięki za odpowiedzi. Pozdr.
cienki
Uważaj na skrzynie. Rozebrałem 3 skrzynie BE3 i jedną BE1 i w każdej dyfer był zakatowany. Zęby sie kruszą i łamią. Koła zębate synchronizatory i przesówki jak na 20 lat wyglądają na 4+.
kontrolm
skrzynie be3/6 z GTi-6 to konstrukcja rodem z motosportu, ma inny mechanizm różnicowy - taki jak w skrzyniach pod HDI - znacznie mocniejszy i inne przesuwki. Wytrzymuje znacznie wiecej niż ten silnik jest w stanie wyprodukować. Nie należy jej mylić ze zwykłymi skrzyniami BE3/5 (poza HDI).

Swietne auto, świetny silnik który bez VTEC i VVTi jedzie w całym zakresie obrotów. Przepieknie zarzuca tyłeczkiem ;-)
Nieznane mu są problemy ze smarowaniem znane z MI16/S16 2.0
rennen
Jedno tylko jest ciekawe, skoro te auta są takie dobre - czemu ludzie oddają je niemalże po cenie złomu? Nie jest to złośliwość, tylko normalne pytanie.. smile.gif
Czacza
Rennen - jak pisałem w innym dziale - bo Polacy kochają VW i TYLKO VW. Reszta w używce jest nic niewarta, a już francuzy i włochy to się sypia i tego nie kupuj w życiu, bo sie psuje, gnije bla bla bla. A auto jak widać daję radę, tylko marka u nas renomy nie ma wśród giełdowych speców co to wszystko w życiu widzieli i wszystkim jeździli.
ZoLt4R
Niestety, ten naród jest tak ciemny i głupi, że poza VW nic nie widzi. wacko.gif
Vlodarsky
hmm dowiedziałem się czegoś ciekawego o skrzyni 6 biegowej...
ja tylko też dodam od siebie, że silnik faktycznie w całym zakresie się odpycha i zadam pytanie "kontrolm" - czym się różni układ smarowania, że nie ma z nim problemów jak w XU10J4 i XU9j4 ? (pytanie poważne smile.gif i napewno mi się przyda ! ) co powoduje, że pierwsza panewka od koła zamachowego się nie zaciera ? Przypominam, że problem z panewkami pojawiał się najczęściej po odpaleniu auta i w zakręcie kiedy olej odpływał spod smoka.
Kras
Problem w tym, ze nie tylko PL wartosciuje te auta w cenie zlomu...czyzby europejski spisek przeciw francuskim samochodom? wink.gif
Raceboy
Panowie, temat jest o 306 GTI-6 i tego proszę się trzymać.
cienki
Jak by ktoś miał zdjęcia bebechów skrzyni z GTI-6 to ja chętnie oblukam czy się tak mocno różnią.
kontrolm
na service.peugeot mozna poogladać, przede wszystkim inne materiały lub zakres obróbki, wałek jest sporo twardszy i dzieki temu nei objezdza sie wielowypust 5 biegu, i w róznicówce szersze są zęby i wieksza średnica satelitek i ich osiek. Co do smarowania głowica ma sporo mniejsza pojemnosc oleju co oznacza ze sporo go zostaje w misce, dodatkowo jest miska z przegrodą i zamontowana płyta oddzielająca układ korbowy od lustra oleju co zapobiega uderzeniom korb w lustro oleju i powstrzymuje olej przed zbytnim zbieraniem się na końcach miski przy przeciążeniach bocznych.

Co do cen jest dokładnie tak samo jak z przykładowym Golfem GTi - dobrze zadbane auto jest drozsze 2 nawet 3 razy od zajechanego złoma..Mozna kupic 306 GTi-6 za 6 tys ale zeby mieć coś dobrego trzeba wydać min 10 a zazwyczaj 12 a są też egzemplarze za 18...

Nie na darmo w TopGear tak się spuszczali nad 306 GTi-6...;-)
R6
jak do setki odpycha sie takie 306 gti-6 ?
kontrolm
okolice 8s, choc są tacy co pomierzyli mniej ;-) wazniejsze jest to ze przy 2000 masz już 80% niemałego 196Nm momentu i tak az do 6500. Nie trzeba jezdzic biegami jak w innych 16V GTi
lovwelas
Jedna rzecz mnie bawi bardzo mocno w internecie.
taki mały paradoks.
czytasz sobie artykuly o vw to 90% komentarzy vw to wies i hamy i dresiarze a jednak vw nie mial przez nawet chwile problemow i nikt nigdy nie pisal ze vw grozi bankructwo.
jak to jest? 90% ludzi obsrywa Vw a VW rosnie w siłe i wykupuje co rusz to inne marki.Poza tym cena vw i ogonie V.A.G na rynku aut uzywanych dobrze sie trzyma nawet w porownaniu z BMW.

JAK TO SIE DZIEJE??
i nie mocie mi ze w polsce sa zacofani ludzie i zyja PRLem i tam rzadzacymi zasdami bo V.A.G cieszy sie super wynikami sprzedazy nie tylko u nas ale praktycznie wszedzie gdzie oferuje swoje auta.
R6
jezdzilem 306 chyba 2.0 ale czy to gti czy s16 niewiem - czy jakos tak ale skrzynie mialem 5 biegow :/ jechalo to nawet nawet ale 6 biegow niebylo ??
K@rol
rennen - jest tani bo ludzie wolą inne marki, francuzy na szarym końcu smile.gif No i ciężko o ładną sztukę.

R6- wydaje mi się,że troszke poniżej 8s, nie wiem ile dokładnie, ja mam z jakimś dolotem i wydechem, odpycha się jako tako wink.gif Ale może na ten efekt mają wpływ wrażenia akustyczne tongue.gif

Ogólnie myślę,że to nie najgorszy wybór, na pewno dobra alternatywa dla Astry GSI czy Golfa...
kontrolm
do 1996 bodajże była własnie 306 S16 motor 152 lub 155 i 5 biegów i już ona oscylowała wokół 8 s a GTi-6 to całkowicie inny motor, dużo lepsze osiągi..
Peugeot do setki zawsze podaje z dwoma tłustymi bydlakami i 50 kg ziemniaków w bagazniku...Dla 405 Mi16 160 KM podawali bodajże 8,6 a miała 7,9 ...w jedną osobę ;-) to samo ze 106 S16 która ma wrecz jakieś nierealne wartosci do setki a odpycha sie duuzo lepiej...

Jest jeszcze ZX i Xsara z tym samym silnikiem ale niestety już ze zwykła skrzynia i zawiecha przód ma mniejszy rozstaw...czyli już nie to samo...choć xsare też bardzo chwalą
Vlodarsky
CYTAT
Co do smarowania głowica ma sporo mniejsza pojemnosc oleju co oznacza ze sporo go zostaje w misce, dodatkowo jest miska z przegrodą i zamontowana płyta oddzielająca układ korbowy od lustra oleju co zapobiega uderzeniom korb w lustro oleju i powstrzymuje olej przed zbytnim zbieraniem się na końcach miski przy przeciążeniach bocznych.


miska zawsze miała przegrodę w ZXie i 306 chyba też. płyta oddzielająca układ korbowy od lustra też była w s16 i ZXie 16v z tym, że nie od początku. Ale o tej głowicy i jej pojemności to dla mnie cenne info - nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a mam 3 takie silniki z czego dwa w samochodach i jeden na półce. Dwa mam z miską blaszaną (obydwie mają przegrody) i jedną z wersji z klimą (aluminiowa i też ma przegrodę) .

Widziałem patent obniżenia smoka i zwiększenia pojemności miski - ciekawe czy to coś daje...

Swoją drogą przez ten temat rozpocznę poszukiwania skrzyni BE3/6 jak tylko skończę z silnikiem...


Do tej wypowiedzi należy jeszcze dodać inne zalety względem starszego silnika. Aluminiowy kolektor dolotowy (plastikowy czasem sobie wybuchał i pękał) Czujnik ciśnienia w kolektorze "normalny" a w starym rurka, która szła do komputera (mogła spaść, pęknąć, guma parciała) no i dźwięk... dużo lepiej brzmi XU10J4RS niż XU10j4.
kontrolm
płyty nigdy nei było w S16 ani w T16, wystarczy wejśc na service Peugeot i widać to . Miałem pare takich silników również z lat 95-96 i płyty ani przegród nigdy nie było. Jeżeli była to tylkodlatego że ktoś na własną ręke walczył z tematem , bo zatarcie T16 kosztuje majątek...wału sie nie szlifuje a nowy kosztuje majątek...Nawet sam Peugeot potem wypuszczał instrukcje jak walczyć z zacieraniem ale to były wewnetrzne instrukcje dla serwisów.

Co do dźwięku faktycznie była kicha w S16...dopiero zmiana kolektora na Mi16/GTi-6 pomagała...
kontrolm
nie jest tak prosto załozyc skrzynie GTi-6 bo ona bardzo znacznie wystaje w nadkole i koło zaczyna obcierać. Do Gti-6 jest maglownica która ma ograniczony skret w prawo. Mam taką skrzynie w moim Berlingo i musiałem sie mocno nawalczyc z tematem a i tak opona ma moze 0,5 mm luzu ;-)
cienki
CYTAT(kontrolm @ Sat, 31 Jul 2010 - 12:13) *
płyty nigdy nei było w S16 ani w T16, wystarczy wejśc na service Peugeot i widać to .


Mógłbyś pzybliżyć ten temat. Byłem na tej stronce ale nic oprócz instrukcji obłsugi nie można odpalić.
kontrolm
jestem tam zarejestrowany jako firma wiec mam dostęp do wszelkich rysunków technicznych. Spróbuj też na detali.ru ale tam nie zawsze działa..
Vlodarsky
CYTAT
płyty nigdy nei było w S16 ani w T16, wystarczy wejśc na service Peugeot i widać to . Miałem pare takich silników również z lat 95-96 i płyty ani przegród nigdy nie było.



to zobacz na Citroen Service. W ZXie była od pewnego rocznika płyta a przegroda była chyba zawsze. Moje silniki pochodzą wszystkie z ZXa. Ale z ciekawości zobaczę na serviceboxa też jak będę w pracy.
kontrolm
masz racje od pewnego numeru w citroenie jest...a miałem silnik z Xantii 94 i nie było , miałem silnik T16 95 nie było i jeszcze pare innych 92-93 i nie było..dobrze wiedzieć
Pemo
CYTAT(R6 @ Fri, 30 Jul 2010 - 17:21) *
jezdzilem 306 chyba 2.0 ale czy to gti czy s16 niewiem - czy jakos tak ale skrzynie mialem 5 biegow :/ jechalo to nawet nawet ale 6 biegow niebylo ??


Czyli jezdziles wersja ze starszym silnikiem, ktory mial jeszcze zmienna dlugosc dolotu ACAV i to mialo 152 KM.

S16/GTI-6 z tego co wiem, prowadzi sie jeszcze fajniej niz ZX16V czy Xsara VTS, a te juz sa calkiem przyjemne.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.