Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Swap BMW Z3 - co gdzie kiedy i za ile
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
rottie
Prosilbym nie przenosic do BMW forum chociaz przez chwile bo tam za duzo osob nie zaglada a mam pare ogolnych pytan do firm.

Chce miec V8 w moim Z3 2.8, od jakiegos czasu szperam w internecie i szukam wszystkiego co moge znalezc ale nie ma tego za duzo. Najwiecej info i zdjec znalazlem na razie na temat Hartge V8 oraz AC Schnitzer Roadster i teraz pytania:

1) Obydwa uzywaja M60 a nie M62 lub jeszcze lepiej S62. Domyslam sie ze skoro S62 miesci sie w Z8 to do Z3 tez powinno wejsc? W tym Hartge M60 jest powiekszony do 5.0 i niby ma te 400KM ja oczywiscie musialbym sie zadowolic seryjnym M60 lub M62 wiec wolalbym od razu zaczac od S62 jak to mozliwe

2) czy w S62 jest przepustnica na linke? Jak by wygladala sprawa kolektorow i wydechu do Z3? To nie jest Z3M wiec mam tylko jeden wydech z tylu, nie widzialem Z3m podlogi i nie wiem czy to robiloby roznice czy nie?

3) czy jest w ogole mozliwe wrzucenie tam V8 zostawiajac ABS, klime itd? Nie chce tracic komfortu. Jak wyglada sprawa chlodzenia? Czy w S62 jest duzo gorzej z tym niz w M60/M62?

4) Mam pod domem 3 540, E34 w manualu i 2 e39 w automacie. Czy gdyby wrzucic M62 z jednej z tych E39 do Z3 to skrzynia od M52B28 podpasuje/wyrobi z duzo wiekszym momentem i moca? Gdyby nie to jestem sklonny poswiecic E34 ale tam synchronizator 4 biegu jest do wymiany, normalnie idzie z tym jezdzic ale przy takiej robocie to chcialbym wszystko na 100%, czy to jest trudne/naprawialne/drogie? Jesli wchodzilby S62 to oczywiscie ze skrzynia, bedzie to klopot? jak z elektronika? Wszystko bedzie dzialalo na oryginalnym ECU czy to juz musi byc SA czy jakas inna swinia?

5) Kto zrobilby mi cala maske w CF i za ile?

6) I teraz najwiekszy pewnie problem - ja nie mieszkam w Polsce i raczej nie mam czasu tam jezdzic, w sumie moj jedyny kontakt z polskimi realiami to to forum smile.gif i z tego co czytam pewnie wszyscy mi to odradza ale najlepiej to chcialbym zeby wygladalo to tak - spisujemy umowe ze swap bedzie wykonany w takim i takim czasie, ja wysylam Z3 i drugie auto (jak nie 540 to moge kupic rozbitka M5 E39) i po skonczeniu odbieram Z3 V8 szczesliwy, place za super wykonana robote i sie rozstajemy usmiechnieci. Czy to tylko moje marzenia a skoro nie bede dogladal tego codziennie to bede sobie czekal miesiacami? Jest jakas firma w Polsce ktora by to zrobila od A do Z i ktorej MOGLBYM ZAUFAC na odleglosc?

7) uprzedzajac komentarze - Nie chce turbo, kompresora ani Z3M, wiem ze byloby latwiej, pewnie taniej i duzo szybciej. Chce V8.

8) jest jeszcze jedna mozliwosc - jako ze jestem w UK moge tanio zalatwic calego XJR, czy to bylaby jakas opcja na swap? polaczonego wtedy z moja skrzynia z M52B28 - dzialaloby to w ogole?

dzieki za pomoc!
Taffarel
trzeba mieć fantazję i pieniądze, żeby jeździć Z3 z S62 smile.gif i nikt bogatemu nie zabroni. Niemal każdy projekt/pomysł można zrealizować, inwestując wystarczającą sumę pieniędzy. Ty dajesz Z3 oraz M5, right ? Na jaką kwotę za tzw. "robotę" jesteś przygotowany ??
art...
Kuzyn mojego znajomego ponoć już otworzył warsztat w Londynie . Dowiem się co i jak bo koleś konkretnie ogarnia BMW zwłaszcza swapy .
rottie
CYTAT(Taffarel @ Wed, 14 Jul 2010 - 00:47) *
trzeba mieć fantazję i pieniądze, żeby jeździć Z3 z S62 smile.gif i nikt bogatemu nie zabroni. Niemal każdy projekt/pomysł można zrealizować, inwestując wystarczającą sumę pieniędzy. Ty dajesz Z3 oraz M5, right ? Na jaką kwotę za tzw. "robotę" jesteś przygotowany ??

Mysle ze wystarczajaca na duzo godzin pracy;) Wolalbym uslyszec wycene od firmy niz zdradzac moje maksimum.

CYTAT(art... @ Wed, 14 Jul 2010 - 08:01) *
Kuzyn mojego znajomego ponoć już otworzył warsztat w Londynie . Dowiem się co i jak bo koleś konkretnie ogarnia BMW zwłaszcza swapy .

Wow, byloby super!
rennen
W Łodzi bracia Jagiełło zrobili takie auto (Z3 silnik 4.6 alpina bodajże, albo 4.4 ale na pewno V8) - może czegoś ciekawego się dowiesz

BMW Serwis Bracia Jagiełło ul. Św. Teresy 41. Łódź tel. 042 6536039

to jedyne takie Z3 jakie widziałem w swoim życiu, traf chciał że akurat powstało w moim mieście.. widziałem je na zawodach driftingowych w których startowałem oraz kilka razy na ulicy.. podczas driftu wyglądało na cholernie nerwowe i narowiste, ale dźwięk i widok piękny generalnie smile.gif
rottie
CYTAT(rennen @ Wed, 14 Jul 2010 - 09:18) *
podczas driftu wyglądało na cholernie nerwowe i narowiste, ale dźwięk i widok piękny generalnie smile.gif

A to mnie akurat nie dziwi i nie przeszkadza w ogole, mam 200SXa do tego. Dzieki za kontakt, odezwe sie do nich.
ju-by
Power Ultimate Zone - PUZ ma mega doświadczenie w BMW, potrafi wyczarować i do sportu i tak, żeby było w miarę możliwości komfortowo. Lokalizacja - Toruń. Oczywiście nie jest jedynym specem od SWAP-ów BMW w Polsce, ale myslę, że jego "kandydaturę" warto poważnie rozważyć.
Taffarel
User tego forum: jendrek e-30, ma również za sobą wiele udanych projektów, myślę, że warto zapytać i jego.
rottie
CYTAT(Taffarel @ Wed, 14 Jul 2010 - 13:40) *
User tego forum: jendrek e-30, ma również za sobą wiele udanych projektów, myślę, że warto zapytać i jego.

Pytalem, nie odpisuje.

To PUZ mi sie podoba, widac ze maja doswiadczenie. Probuje sie dodzwonic ale ciagle zajete.
Kto z forum mial z nimi do czynienia zebym mogl zapytac o opinie, Sosen tak?
rennen
PUZ robił chyba pierwszy "komercyjny" swap w e30 mojego kumpla.. bardzo konkretny i godny polecenia człowiek, aczkolwiek jeżeli chodzi o swapy V8 do Z3/E36 itp chyba jednak bracia mają więcej doświadczenia.. nie chce nikogo dyskredytować, oba warsztaty są godne polecenia smile.gif
ju-by
Dokładnie, bracia Jagiełło też są godni polecenia, myślę, że kwestia wyboru to osobiste preferencje/dostepność terminów. PUZ też ma doświadczenie z V8 spore, może nie w Z3, ale ogólny know-how marki bardzo duzy.
yarbin
Jeśli chodzi o PUZ-a to jakiś czas temu prezentowali jego dokonania w TVN Turbo i V8-ki wkładał bodajże do E30, E36, E46 i E28, więc pewnie warto wziąć Go pod uwagę
k11
CYTAT(rennen @ Wed, 14 Jul 2010 - 10:18) *
W Łodzi bracia Jagiełło zrobili takie auto (Z3 silnik 4.6 alpina bodajże, albo 4.4 ale na pewno V8) - może czegoś ciekawego się dowiesz


Tam nie ma przypadkiem tej samej jazdy z miską co w standardowych E36?

r.
Camil
Albo jest koles co skladal moje ex e24 z silnikiem m5 e34. On tez przelozyl pompe oleju z m6x na druga strone tak zeby ladnie zestaw pasowal do e36 a z3 to troche e36(zrobil to sam, nie kupowal zestawu alpiny). Konkretny, zna sie, od lat robil wiele aut.
Taffarel
Camil, to wrzuć jakiś namiar...
Camil
Jest to prywatny numer i zrobi to na moja prosbe wiec podaje tylko na PW zeby nie mial trucia. Jesli ktos bedzie chcial set do swpau pompy to prosze PW, bedzie takowy niedlugo do nabycia.
Taffarel
jakaś fotorelacja + opis projektu by się przydał... forum jest od tego, żeby dzielić się wiedzą smile.gif
Camil
Oczywiscie i bardzo chetnie to zrobie, ale projekt musi zostac skonczony i przetestowany zeby moc powiedziec, ze dziala i oferowac ludziom. Sorry za OT.
Taffarel
to testujcie, testujcie Panowie smile.gif bo narazie ZTCW są tylko dwa SPRAWDZONE ORGANOLEPTYCZNIE sposoby swapowania V8 do e36 (pierwszy dość drogi, a drugi niepraktyczny na naszych drogach) no i jeszcze jeden, nazwijmy go: "do sportu" smile.gif

byłoby świetnie, gdyby Wam się udało przetrzeć nowy szlak smile.gif

kończąc OT - rottie - o ile mnie pamięć nie myli (jeśli myli, to proszę mnie poprawić), to Z3 ma wizualnie bardzo podobne, jak nie identycznie rozmieszczone zawieszenie i układ kierowniczy (maglownica) jak e36, więc roboty z tym swapem będzie co nie miara.

Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem, który swapował V8 do e36 na kilka sposobów i najtaniej zrobił to ZTCP za 10kPLN + części. Podobno schodziło mu trochę ponad miesiąć. Nie miałem niestety okazji zobaczyć tych aut, ale jak tylko takowa się nadarzy, napiszę o nim coś więcej i bardziej wiarygodnego.

A póki co, zostają Ci chyba tylko wyżej/niżej wymienieni szpenie smile.gif

pozdr smile.gif
ROTOR
jak chcesz to moge bez problemu przeprowadzic takiego swapa. W odpowiednim terminie i solidnie. moj tel. 606835057 lub PW
k64
ogolnie to problem z miska pewnie ktora ciezko dostac z alipny tak zeby pasowala albo zastosowac sucha np w bagaznikau dodatkowa pompa itd, no chyba ze samemu cos wyspawac.

skoro wchodzi v8 to juz chyba wszystko wchodzi, zreszta v12 z 7er i 850i tez wchodzi wiec v8 nie jest jakims tam mega problemem, firmy wola swapowac na v8 niz uturbiac tzn ze latwiej takiego swapa zrobic no i pewnie maja to opanowane w 100%


zastanow sie jeszce jak sie tym bedzie jezdzic bo v8 troszku wazy.
k11
CYTAT(k64 @ Wed, 14 Jul 2010 - 20:46) *
no chyba ze samemu cos wyspawac.


Problem w tym, że w E36 nie tylko miska jest inna -- również pompa (jest odwrócona o 180stopni w osi pionowej względem łańcucha ją napędzającego).

r.
Taffarel
Panowie "k" (k64 oraz k11 vel r.) - czy nie wolelibyście poczytać o szczegółach propozycji kolegi ROTOR i warunkach jej przyjęcia przez kolegę rottie... ?

ROTOR
CYTAT(Taffarel @ Thu, 15 Jul 2010 - 00:30) *
szczegółach propozycji kolegi ROTOR i warunkach jej przyjęcia przez kolegę rottie... ?


narazie zadnego przyjecia nie ma. wink.gif

B230FT
CYTAT(k64 @ Wed, 14 Jul 2010 - 20:46) *
zastanow sie jeszce jak sie tym bedzie jezdzic bo v8 troszku wazy.

M40B16 132kg
M20B27 175kg
M52B28 170kg
M50B25 198kg
M60B40 210kg
M30B35 212kg
M102 225kg
S38B36 232kg
M70B50 250kg
Grzesi(E30)k
Tak wracając do M62 to pierwsze wypusty bez Vanosa mają gaz na linkę tongue.gif

A kontynuując temat swapa V8 w Z3 to zapewne są te same bolączki co przy E36 bo Z3 ma taki sam kod modelowy i to nie bez powodu smile.gif
G-Rad
Zastanawiałeś się nad swapem najmocniejszej wersji silnika N52B30 ? Był by to totalnie innowacyjny swap, silnik jest mocny (272 hp) i najlżejszy w swojej klasie (161kg), przy czym jest łatwo dostępny.
Santino
a ja polecam zainteresowac sie uslugami ruszkosa gosc jest z torunia i z tego co wiem to od dawna siedzi w temacie BMW
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&...6&start=240
tutaj jest jego swap S62 do e36, przeprowadzony w swoim garazu, z tego co wiem to teraz otworzyl warsztat.
pisal nawet ze szuka chetnego na swap S85 do e36-e46
Camil
CYTAT(G-Rad @ Fri, 16 Jul 2010 - 10:02) *
Zastanawiałeś się nad swapem najmocniejszej wersji silnika N52B30 ? Był by to totalnie innowacyjny swap, silnik jest mocny (272 hp) i najlżejszy w swojej klasie (161kg), przy czym jest łatwo dostępny.

A zastanawiales sie nad trescia tematu?! Mowa o V8.
rottie
Rozmawialem w koncu z PUZem wczoraj, zajelo to 45min i wyjasnil mi wszystko, odpowiedzial na kazde pytanie jakie mialem i biorac pod uwage jego doswiadczenie i rekomendacje z forum to chyba sie na niego zdecyduje jesli bede to robil. Mam troche czasu na przemyslenie wszystkiego bo najblizszy wolny termin ma w pazdzierniku sad.gif

Ale w skrocie doradzil mi N62 zamiast S62... Tylko ze duzo latwiej bedzie mi raczej znalezc S62. Wiec jak ktos ma juz to rozwiazanie miski olejowej to z checia skorzystam.
Driftman
O którym dokładnie rozmawiamy ?

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_N62

Ogólnie koncepcja bardzo świeża. Myślę, że wszyscy chętnie by zobaczyli taki swap na forum.
Powodzenia wink.gif

ps. polecam PUZ'a
ju-by
pewnie B44A, ale to strzał wink.gif
Camil
Sory za OT, ale jakos momentem nie powalaja te silniki, ponoc tylko lepiej sie rozkrecaja...
rottie
CYTAT(Driftman @ Fri, 16 Jul 2010 - 22:09) *
O którym dokładnie rozmawiamy ?

B48, ale za duzo to tego nie ma...
Santino
CYTAT(rottie @ Sat, 17 Jul 2010 - 01:10) *
B48, ale za duzo to tego nie ma...

sa w X5 w wersjach 4.6 i 4.8 BMW wykupilo licencje od Alpiny na te motory, i np czesci silnikowe do Alpiny B10 lub B10s V8 mozna kupic w salonie BMW wlasnie od X5
Camil
Co nie zmienia faktu, ze ciezko dostac ten motor. Sam szukam takich 4ech zestawow.
piotres
Wow, pierwszy raz widze ze ktos chce tak konkretnie dlubac Z3 w PL tongue.gif ! 3mam kciuki.

V8 to jest wlasnie silnik ktory by idealnie pasowal do tego samochodu.
piotres
http://www.youtube.com/watch?v=C6NUvKi8bos

A ten samochod kto skladal ? rolleyes.gif
piotres
I jeszcze cos ..
http://www.tuning.v10.pl/BMW,Z3,z,silnikie...7329.html#dalej

rottie
CYTAT(piotres @ Wed, 25 Aug 2010 - 16:24) *

Super! Ale 70KM ponizej serii?
ju-by
CYTAT(piotres @ Tue, 10 Aug 2010 - 02:11) *
http://www.youtube.com/watch?v=C6NUvKi8bos

A ten samochod kto skladal ? rolleyes.gif


Jagiełłowie.
piotres
CYTAT(rottie @ Wed, 25 Aug 2010 - 18:37) *
Super! Ale 70KM ponizej serii?


Na stronce jest mowa o 530KM przy czym jest to samo zdjecie z 441HP, wiec domyslam sie ze te 441 jest na kolach ...

http://www.denislavshishev.com/en/car/bmw-z3-v10.php
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.