Prosilbym nie przenosic do BMW forum chociaz przez chwile bo tam za duzo osob nie zaglada a mam pare ogolnych pytan do firm.
Chce miec V8 w moim Z3 2.8, od jakiegos czasu szperam w internecie i szukam wszystkiego co moge znalezc ale nie ma tego za duzo. Najwiecej info i zdjec znalazlem na razie na temat Hartge V8 oraz AC Schnitzer Roadster i teraz pytania:
1) Obydwa uzywaja M60 a nie M62 lub jeszcze lepiej S62. Domyslam sie ze skoro S62 miesci sie w Z8 to do Z3 tez powinno wejsc? W tym Hartge M60 jest powiekszony do 5.0 i niby ma te 400KM ja oczywiscie musialbym sie zadowolic seryjnym M60 lub M62 wiec wolalbym od razu zaczac od S62 jak to mozliwe
2) czy w S62 jest przepustnica na linke? Jak by wygladala sprawa kolektorow i wydechu do Z3? To nie jest Z3M wiec mam tylko jeden wydech z tylu, nie widzialem Z3m podlogi i nie wiem czy to robiloby roznice czy nie?
3) czy jest w ogole mozliwe wrzucenie tam V8 zostawiajac ABS, klime itd? Nie chce tracic komfortu. Jak wyglada sprawa chlodzenia? Czy w S62 jest duzo gorzej z tym niz w M60/M62?
4) Mam pod domem 3 540, E34 w manualu i 2 e39 w automacie. Czy gdyby wrzucic M62 z jednej z tych E39 do Z3 to skrzynia od M52B28 podpasuje/wyrobi z duzo wiekszym momentem i moca? Gdyby nie to jestem sklonny poswiecic E34 ale tam synchronizator 4 biegu jest do wymiany, normalnie idzie z tym jezdzic ale przy takiej robocie to chcialbym wszystko na 100%, czy to jest trudne/naprawialne/drogie? Jesli wchodzilby S62 to oczywiscie ze skrzynia, bedzie to klopot? jak z elektronika? Wszystko bedzie dzialalo na oryginalnym ECU czy to juz musi byc SA czy jakas inna swinia?
5) Kto zrobilby mi cala maske w CF i za ile?
6) I teraz najwiekszy pewnie problem - ja nie mieszkam w Polsce i raczej nie mam czasu tam jezdzic, w sumie moj jedyny kontakt z polskimi realiami to to forum i z tego co czytam pewnie wszyscy mi to odradza ale najlepiej to chcialbym zeby wygladalo to tak - spisujemy umowe ze swap bedzie wykonany w takim i takim czasie, ja wysylam Z3 i drugie auto (jak nie 540 to moge kupic rozbitka M5 E39) i po skonczeniu odbieram Z3 V8 szczesliwy, place za super wykonana robote i sie rozstajemy usmiechnieci. Czy to tylko moje marzenia a skoro nie bede dogladal tego codziennie to bede sobie czekal miesiacami? Jest jakas firma w Polsce ktora by to zrobila od A do Z i ktorej MOGLBYM ZAUFAC na odleglosc?
7) uprzedzajac komentarze - Nie chce turbo, kompresora ani Z3M, wiem ze byloby latwiej, pewnie taniej i duzo szybciej. Chce V8.
8) jest jeszcze jedna mozliwosc - jako ze jestem w UK moge tanio zalatwic calego XJR, czy to bylaby jakas opcja na swap? polaczonego wtedy z moja skrzynia z M52B28 - dzialaloby to w ogole?
dzieki za pomoc!