CYTAT(Norbi328 @ Fri, 09 Jul 2010 - 13:12)
B23FT: Model E36 3.2 sedan 96 r wrzesien.
Czy ten wspolczynnik jest w miare realnie dobrany? 1.025
Na wykresie nie ma napisanej normy dla ktorej byla wyliczona powyzsza korekta i nie ma napisanej mocy bez korekty jak to czasem sie widzi u niektorych producentow hamowni.
W modelach 286 konnych dosc czesto mierzy sie moc w tym zakresie jak na powyzszym wykresie, ale u ciebie widac wyraznie, ze w gornym zakresie siedzi jakis robak.
Powinienes miec katalogowo z tego co pamietam 321 koni przy 7400 rpm co w twoim przypadku jest jak widac dosc znacznie wybrakowane. Moment w miare sie zgadza bo powinien wynosic 350 Nm przy 3250 rpm gdzie moc musi sie zgadzac poniewaz moment jest wyliczany z mocy i obrotow.
Wezmy przykladowo DIN i podzielmy twoja normowana moc przez korekte 1.025
258.3 / 1.025 = 252 KM- jest to moc zmierzona bez korekcji normy.
Temperatura powietrza wynosila 28°C a cisnienie powietrza 100.1 kPa.
Cisnienie zamieniamy na mbar czyli 1001.
Mamy teraz wszystkie dane do przeliczenia mocy na moc normowana
cisnienie powietrza liczymy poprzez podzielenie stalej przez cisnienie odczytane podczas pomiaru, w tym przypadku
1013 / 1001 = 1.01198.....
Temperature zasysanego powietrza dodajemy do stalej 273, dzielimy to przez stala 293
28 +273 = 301 / 293 = 1.02730..
z wyniku ciagniemy pierwiastek co daje nam 1.01355..
i mnozymy teraz wyniki z cisnienia i temperatury 1.01198 * 1.01355 =
1.0256923...
Twoj samochod zostal zmierzony w normie DIN70020 i korekcja pasuje do warunkow atmosferycznych zarejestrowanych podczas pomiaru.
Dobra diagnoza to zazwyczaj 99% sukcesu