Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: prosze o ocene wykresu mocy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Norbi328
Prosze o ocene, jak widac auto nie trzyma serii, dziwnie plasko od 6000rpm.
Co to za Korekcja 1,025?



--orzech--
moze vanos sie skończyl albo przepływka
Norbi328
CYTAT(--orzech-- @ Wed, 07 Jul 2010 - 20:40) *
moze vanos sie skończyl albo przepływka


Fakt ze Vanos juz slychac, ale bez tragedii.
Moze to wina wysokiej temperatury 28 C, i braku kawalka dolotu od puszki filtra do kratki..
B230FT
CYTAT(Norbi328 @ Tue, 06 Jul 2010 - 21:41) *
Co to za Korekcja 1,025?


To jest multiplikator danej normy w ktorej zostal dokonany pomiar (DIN, EWG, itp.)

CYTAT(Norbi328 @ Wed, 07 Jul 2010 - 22:51) *
Moze to wina wysokiej temperatury 28 C, i braku kawalka dolotu od puszki filtra do kratki..


Powyzszy multiplikator czyli korekcja zostala wlasnie wyliczona z temperatury pomiaru (w tym przypadku 28°C) oraz cisnienia powietrza widocznego na wykresie.

Ktory masz dokladnie model ? (rok itp)
Just
Wykres niestety "typowy", mam to samo w S50B32 w E30.
U mnie ze wzgledu na swap jest zmieniony dolot wiec mam na co "zgonic".
Przyplywka nowa z ASO.
Vanos nie grzechocze.
Ktos mi sugerowal, ze VANOS sie zawiesza czy tez nie wskakuje w ostatnie polozenie.

Powodzenia w walce i daj znac jak znajdziesz kogo kto to ogarnia i rozwiazesz problem.

Zeby Cie pocieszyc - u mnie spadek >6000 jest wiekszy.

Norbi328
B23FT: Model E36 3.2 sedan 96 r wrzesien.
Czy ten wspolczynnik jest w miare realnie dobrany? 1.025

Just, zadne pocieszenie, ja tam cudza krzywda sie nie zywie, najwazniejsze zeby rozwiazac problem czego tobie rowniez zycze i trzymam kciuki, jak bedziesz cos wiedzial daj znac.
Jesli chodzi o vanosy to podobno byly sprawdzane u mnie na kompie i dzialaja poprawnie.

Mysle ze jesli krzywa momentu i mocy jest w miare ok a problem jest powyzjej 6ts rpm to mozna to ogarnac.
Jak rozwiaze problem napewno napisze, narazie czekam na sugestie.
Dodatkowo wiem ze tuz przed oscinka auto zakopci na chwile na czarno, nie jest to chmura, ale widoczne zjawisko.

B230FT
CYTAT(Norbi328 @ Fri, 09 Jul 2010 - 13:12) *
B23FT: Model E36 3.2 sedan 96 r wrzesien.
Czy ten wspolczynnik jest w miare realnie dobrany? 1.025


Na wykresie nie ma napisanej normy dla ktorej byla wyliczona powyzsza korekta i nie ma napisanej mocy bez korekty jak to czasem sie widzi u niektorych producentow hamowni.
W modelach 286 konnych dosc czesto mierzy sie moc w tym zakresie jak na powyzszym wykresie, ale u ciebie widac wyraznie, ze w gornym zakresie siedzi jakis robak.
Powinienes miec katalogowo z tego co pamietam 321 koni przy 7400 rpm co w twoim przypadku jest jak widac dosc znacznie wybrakowane. Moment w miare sie zgadza bo powinien wynosic 350 Nm przy 3250 rpm gdzie moc musi sie zgadzac poniewaz moment jest wyliczany z mocy i obrotow.
Wezmy przykladowo DIN i podzielmy twoja normowana moc przez korekte 1.025
258.3 / 1.025 = 252 KM- jest to moc zmierzona bez korekcji normy.
Temperatura powietrza wynosila 28°C a cisnienie powietrza 100.1 kPa.
Cisnienie zamieniamy na mbar czyli 1001.
Mamy teraz wszystkie dane do przeliczenia mocy na moc normowana
cisnienie powietrza liczymy poprzez podzielenie stalej przez cisnienie odczytane podczas pomiaru, w tym przypadku
1013 / 1001 = 1.01198.....
Temperature zasysanego powietrza dodajemy do stalej 273, dzielimy to przez stala 293
28 +273 = 301 / 293 = 1.02730..
z wyniku ciagniemy pierwiastek co daje nam 1.01355..
i mnozymy teraz wyniki z cisnienia i temperatury 1.01198 * 1.01355 = 1.0256923...
Twoj samochod zostal zmierzony w normie DIN70020 i korekcja pasuje do warunkow atmosferycznych zarejestrowanych podczas pomiaru.
Dobra diagnoza to zazwyczaj 99% sukcesu wink.gif
Norbi328
B230FT, dzieki za wyjasnienie, mysle ze jest wyczerpujace smile.gif.
Przyczyna braku seryjnej mocy jest jakas "mucha" powyzej 6tys rpm i tego mysle ze trzeba sie trzymac.
PS Poza tym to nie nowy samochod, wiec od serji musi troche odbiegac cool.gif ale napewno nie tyle

Pozdrawiam
Norbi
killme
Podstawa w silnikach Sxx to solidny nawiew i niska temp.w dolocie.

Podejrzewam ze będzie tu tak jak w S38 (mimo że to dinozaur już biggrin.gif ) – wystarczy że jest troche cieplej i już ecu tnie zapłon na samej górze co sie odbija na mocy.

Sprawdz sobie na kompie właśnie czy wskazania czujnika temperatury pokrywa się z rzeczywistością. No i nie na zabawkach typu Kts tylko obowiązkowo Gt1 DIS
Wojtek
brakuje ci ponad 20 km to nie jest wina tego ze silnika ma iles lat czy ze jest za cieplo na polu, widze ze w obu tych e30stkach dalej nie ogarneliscie problemu z moca na gorze, czyzby brak kogo kolwiek w pl kto sie tego podejmie??
B230FT
CYTAT(killme @ Mon, 12 Jul 2010 - 10:19) *
No i nie na zabawkach typu Kts


rolleyes.gif

CYTAT(freebsd @ Mon, 12 Jul 2010 - 13:42) *
brakuje ci ponad 20 km




wink.gif
Kras
CYTAT(killme @ Mon, 12 Jul 2010 - 10:19) *
Podstawa w silnikach Sxx to solidny nawiew i niska temp.w dolocie.

Akurat gdzie jak gdzie ale hamownia w ECU moze sie pochwalic chyba jednym z najlepszych nawiewow...takze nie wydaje mi sie by problem lezal w pomiarze.
Norbi328
Nawiewy wygladaly poteznie.
A na ile - KM szacujecie brak lacznika plastikowego miedzy filtrem a wlotem w atrapie?
Chociaz jak by to byl powod to caly wykres bylby nizej a nie tylko pogorszenie od 6tys.
To wyglada jakby paliwa brakowalo np.
Na razie hipotetyczne rozwazania bo nie mam czasu nic sprawdzic w samochodzie, trudno jest sie z kimkolwiek umowic.
killme
CYTAT(Norbi328 @ Mon, 12 Jul 2010 - 15:57) *
Nawiewy wygladaly poteznie.
A na ile - KM szacujecie brak lacznika plastikowego miedzy filtrem a wlotem w atrapie?
Chociaz jak by to byl powod to caly wykres bylby nizej a nie tylko pogorszenie od 6tys.
To wyglada jakby paliwa brakowalo np.
Na razie hipotetyczne rozwazania bo nie mam czasu nic sprawdzic w samochodzie, trudno jest sie z kimkolwiek umowic.


Złóż dolot tak jak ma być i próbuj, fabrycznie jest to bardzo zgrane i musi miec jakis wpływ.
Na mbordzie kiedyś czytałem ze w M5 e34 WYJECIE filtra z puszki zabierało 5km.
Tak przy okazji - na tym polega cały problem(z pełną mocą) Sxx przy swapie - nie da sie zmiescić ori dolotu i wydechu w całości tak jak u dawcy.
Wojtek
pierdolenie, za przeproszeniem, ja jezdze bez zadnych nawiewow kierownic cudow swiata itd, cos jest nie halo dlatego silnik nie buduje mocy na gorze i nie jest to wina dolotu czy temperetury w dolocie.
Brakuje albo paliwa albo nie tak cos z vanosem lub ecu przez cos dostaje swira. Nie jest to strata 2-3 km zeby myslec ze to przez jakias kierownice powietrza czy temperature otoczenia, pozatym widac ze wykres sie zalamuje wiec to nawet oznacza ze cos jest nie tak bo jesli by bylo cos nie halo z temperatura to wykres mocy by sie nie zalamywal tylko szedl do konca.
bobr4
@killme - Norbi328 ma ten silnik w E36 - takze wszystko ori sie miesci wink.gif
Norbi328
CYTAT(freebsd @ Mon, 12 Jul 2010 - 17:29) *
pierdolenie, za przeproszeniem, ja jezdze bez zadnych nawiewow kierownic cudow swiata itd, cos jest nie halo dlatego silnik nie buduje mocy na gorze i nie jest to wina dolotu czy temperetury w dolocie.

Jakich cudow swiata? brakuje oryginalej czesci ktora napewno ma wplyw na wynik, nie wiadomo tylko jaki (musze kupic ten plasticzek)
Jakie masz auto? Czego brakuje u ciebie w dolocie?
To ze jezdzisz , to jeszcze o niczym nie swiadczy, ja przeciez tez jezdze.
Jak mozesz to poprosze o twoj wykres.

Czy ktos moze wkleic link/zdjecie do wykresu seryjnej, trzymajacej seryjna moc M3 E36 3.2? Chodzi mi o punkt odniesienia, ja szukalem i nie znalazlem.
B230FT
popatrze u siebie na hamowni czy mam jakies dane, narazie pierwszy lepszy wykres znaleziony w necie



ww#296
ten plasticzek w m3 ma dodatkowy wlot powietrza w porównaniu do zwykłych e36 pomimo,że puszka filtra i tym samym zwykły platiczek pasują smile.gif
kons6
a co powiecie o tym wykresie?
moc max zbliżona do auta autora postu, ale osiągana dopiero przy o wiele wyższych obrotach

Link do wykresu z hamowni
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.