Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Swap maglownicy e36 do e30 PROBLEM
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
pocisk997
Witam.

Mam taki problem:
Przeswapowałem maglownice z e36 do e30 , którą znalazłem na szrocie.
Umyłem ją karcherem zatykając wszystkie otwory, kupiłem drążki wszystko podłączyłem i działa, nie cieknie, nie czuć żadnych luzów,
ale:
Działa ciężko, tak jakby coś ją blokowało w środku, przez co kierownica nie działa tak jak powinna.
Powyżej 100km/h ciężko się jezdzi, bo ciężko utrzymać auto na wprost i przy wylatywaniu z zakrętu kierownica sama nie wraca do położenia środkowego. Prubuje wracać, ale tak jakby wewnętrzne tarcie jej na to nie pozwala.
Dodatkowo zauważyłem, że tocząc się pomalutku , gdy wciskam hamulec, to coś stuknie w prawym przednim kole, to samo z jazdą do tyłu (tuleje noewe acentryki pełne, sworznie też nowe).

krzyżak zamontowałem, ale wieloklin w maglu z e36 jest dłuższy, wiec krzyżak nie wszedł do końca, bo zaparł się częścią przegubu o ten wieloklin na maglownicy. Dodatkowo czytałem tu na forum, że trzeba go nabić do samego końca i pod żadnym pozorem nie przycinać wieloklinu, ale w moim przypadku jet to nie możliwe, żeby krzyżak wszedł do końca, przez co musiałem zamontować magiel na tych otworach , gdzie montuje się magiel bez wspomy, czyli tych bliżej przodu auta.

Czym może byś spowodowany ten opór na kierownicy? Nie wiem już gdzie szukać. Wymieniłem ATF Dextron II dwukrotnie, maglownice nasmarowałem sporą ilością smaru i skończyły mi się już pomysły gdzie szukać dalej, niech mi ktoś podpowie, bo nie wiem co dalej robić z tym maglem angry.gif

Za wszelką pomoc bardzo dziękuje!
kamil.k
pewnie cos nie tak z maglem

sciągnij pasek od wspomy i zobacz jaksie jezdzi z wyłaczona pompa.ja na seryjnym maglu w e30 jezdziłem bez problemu i różnicebyło czuc tylko na parkingu że sie cieżej kręciło.podczas normalnej jazdy

krzyzak masz na pewno dobry?? może on sie zaciera i dlatego cieżko chodzi ?? musisz rozebrac i sprawzi i sprubowac nabic krzyzak do konca wieloklina tak jak wszyscy robia
Guta
Kierownica kręci się tak samo ciężko cały czas czy czy na przemian lżej/ciężej?
Jak na przemian to problem z krzyzakiem,za bardzo napięty drążek albo wieloklin opiera się o krzyżak.
Ucięcie kawałka wieloklina nie zaszkodzi,tylko rozsądnie.
choody
Zrobiłeś błąd nabijając krzyżak do końca na wieloklin na maglownicy. Powinieneś krzyżak na magiel nabić jak fabryka przykazała, zablokować ori śrubą zabezpieczającą, a krzyżak do końca nabić na wieloklin od kierownicy. Wtedy będzie działać poprawnie. Bez żadnego cięcia gięcia i spawania.
pocisk997
Ok, dzieki Panowie za aktywność. Ide zaraz powalczyć z tym krzyżakiem, spróbuje porobić jakieś fotki i zdam relacje, czy poprawiło się po tych zabiegach.
maruda
Magiel pewnie skrzywiony. Auto po wypadku, miska przywalila w magiel i sie skrzywił. Gołym okiem może tego nie widać.
U mnie tak było.
pocisk997
Wczoraj zabrałęm sie za robote i okazało się , że jedna końcówka drążka była zatarta, wiec ją wymieniłem, ale dalej to samo:/
Nie zabrałem się jeszcze za ten krzyżak, ale dziś to ogarne.
Dodam może jeszcze ważny szczegół - gdy rano, albo po kilku godzinnym postoju gdzies jade to przez jakis czas jest ok, dopiero po przejechaniu się kilku kilometrów zaczyna się ten cyrk.
Łysol
Możliwe że pompa wspomoagania jest źle dobrana - były różne .
pocisk997
Sprawdziłęm krzyżak, przesunąłem go w strone kolumny kierowniczej tak jak ma być, ale dalej kur** jest to samo, gdy silnik ostygnie wszystko jest ok, a jak sie przejade kawalek dalej, to kierownica zaczyna ciężej chodzić, tak jakby ktoś do magla wsypał piachu:/
maruda
Zalej dobry olej.
Blacha
Zamontuj inną pompę, to że ta nie wyje i nie słychać cie na pół miasta nie znaczy żę daje odpowiedznie ciśnienie... tongue.gif
Guta
CYTAT(pocisk997 @ Thu, 01 Jul 2010 - 15:51) *
Sprawdziłęm krzyżak, przesunąłem go w strone kolumny kierowniczej tak jak ma być, ale dalej kur** jest to samo, gdy silnik ostygnie wszystko jest ok, a jak sie przejade kawalek dalej, to kierownica zaczyna ciężej chodzić, tak jakby ktoś do magla wsypał piachu:/



Kolega tak miał po 2-3 okrążeniach 1,5km toru ,osłona misy zasłaniała magiel z chłodniczką,olej się gotował i ledwo kręcić się dało,dodatkowa chłodnica i podcięcie osłony rozwiązały problem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.