Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M20B23 modyfikacje
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
maq2
Kupiłem e21 323i, samochód ma w założeniu byc mozliwie wierny oryginałowi, ale nieco od niego szybszy (zachowując silnik m20).
W planach zabawa w imprezach samochodów klasycznych itp, weekendowy wypad na tor.
Silnik jest nieco zdekompletowany, a nie znam nikogo kto podjąłby się złożenia i modyfikacji w.w. silnika.
Szukam kogos z południa Polski kto składał juz m20 i ma ochotę zając się takim projektem.

Chciałem też zapytac o skrzynie, mam seryjna 4 biegówkę, wiem ze w opcji były montowane skrzynie piątki.
Jaką skrzynię i przełożenie dyfra wybrac żeby sprawnie toto się odpychało (zakładając że moc wzrosnie o jakies 15-20%)

Maciek
Rupert_r
Witam, zapraszam na moją stronkę i kontakt biggrin.gif

www.racehouse.pl
pucek
CYTAT(maq2 @ Thu, 17 Jun 2010 - 09:42) *
Kupiłem e21 323i, samochód ma w założeniu byc mozliwie wierny oryginałowi, ale nieco od niego szybszy (zachowując silnik m20).


Glowica i kolektor od 325, walek zostaw od 323 i do tego np. megasquirt albo co wolisz.
Jestem w trakcie takiego projektu.Zrobilem juz rozeznanie.Wyglada obiecujaco smile.gif
Salieri
w e21 byl k-jetronic, wtrysk mechaniczny. Za czasow ORR jak ktos dlubal 323i albo 318i to robil konwersje na ljeta z e30 chociazby. Nie ma za bardzo, zdaje sie, czego sterowac megasquirtem, zaplon nieelektroniczny, wtrysk mechaniczny...
przem
CYTAT(pucek @ Thu, 17 Jun 2010 - 21:29) *
Glowica i kolektor od 325, walek zostaw od 323 i do tego np. megasquirt albo co wolisz.
Jestem w trakcie takiego projektu.Zrobilem juz rozeznanie.Wyglada obiecujaco smile.gif


z tą głowicą to akurat nie najlepszy pomysł- większa komora spalania-mniejszy stopień sprężania wink.gif
pucek
CYTAT(przem @ Fri, 18 Jun 2010 - 00:14) *
z tą głowicą to akurat nie najlepszy pomysł- większa komora spalania-mniejszy stopień sprężania wink.gif


Ale za to wieksze zawory i kanaly.A wiesz moze ile dokladnie zmienia sie kompresja?Narazie skladamy auto na oryginalnej ale w zimie bedziemy wrzucac ta od 325.
przem
ile się zmieni stopień spręż. trzeba policzyć (nie bradzo mam głowę rozejrzeć za reszta danych) mogę powiedzieć ze pojemność komory spalania zwiększa się z 37 na 49.
pucek
CYTAT(przem @ Fri, 18 Jun 2010 - 10:09) *
ile się zmieni stopień spręż. trzeba policzyć (nie bradzo mam głowę rozejrzeć za reszta danych) mogę powiedzieć ze pojemność komory spalania zwiększa się z 37 na 49.


To mi wystarczy.Dzieki smile.gif
opornick
to moze do 323 wrzucic osprzet z motronica, zaplon zrobic na glowicy (glowica w 323 i 320 byly takie same w jakichs tam latach) walek podobno najostrzejszy jest w 320 albo zakupic u swiatka.
wywalic przeplywke ecumajstrem , przepustnica i ssacy z 325 , barany

gdybanie tylko

a moze ktos ma dol silnika 323 do sprzedania ?smile.gif
pucek
CYTAT(opornick @ Fri, 18 Jun 2010 - 16:58) *
to moze do 323 wrzucic osprzet z motronica, zaplon zrobic na glowicy


No ,tak podobno robia najczesciej.
Jezeli chodzi o walek to ja gdzies widzialem napisane ,ze ten z 323 jest najostrzejszy smile.gif no ale moze mi sie przywidzialo.Poszukam tego na wszelki...
rpautosport
Wałek w 323i oraz 320/6 E21 jest identyczny. Krzywki są takie same jak w wałku M20B25. Mam taki wałek w 325iX.
http://bmwfans.info/parts/catalog/11311265457/
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.