Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Hybrydy seryjnych turbin w Suprze - problem z doładowaniem
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
wojtrek
czesc, mam problem i licze na Waszą pomoc, sprawa jest skomplikowana, jak sam uklad turbin w suprze, ale moze ktos cos podpowie...

Setup jest taki:
- supra TT, europejska, wiec silnik z przepływką,
- turbiny hybrydy seryjnych, rozwiercona zimna strona, kompresor z TD04 (wlot rozwiercony z 36mm na 46mm), turbiny nowe, hamerykanie mowią o 550koniach na kolach, czyli jak bede mial 50 wiecej niz seryjne dawaly (420 na silniku) to bede zadowolony,
- wydech kompletny 80mm, z downpipem z metalowym katalizatorem niby do supry, z odpowiednim przeplywem (taki: http://www.suprastore.com/higflowsupca.html),
czekają na zalozenie intercooler greddy i walki HKS 264, ale na razie probuje sie uporac z tym problemem.

Mialem zalozoną GT30, ale trafily mi sie te hybrydy, a zawsze tak chcialem, wiec kupilem i GT30 wyleciala.

Problem jest taki, ze caly system podcisnienia, rurkologia i wezykologia w suprze sa dosc skomplikowane, wiec wrocenie do serii bylo dosc meczace, ale wyglada na to, ze mi sie udalo. auto z seryjnym ukladem turbo, tylko z tymi wiekszymi turbinami (one maja tylko bebechy inne, reszta to samo, wiec pasują pod serie) działa powiedzy, ze OK - w sensie pierwsze turbo pompuje normalne 0.7-0.8bara, a jak dzialaja razem to 0.75, powinno byc 0.8, wiec troche malo, ale powiedzmy, ze OK. problem jest w tym, ze jak dołączana jest druga turbina, przy przejsciu miedzy 3500-4000rpm cisnienie mi spada do 0.4bar, o wiele bardziej niz w zupelnej serii, gdzie spada moze o 0.1bara przy dołączaniu drugiego turbo. wiec juz jest cos dziwnego, ale dziwne dopiero sie zaczyna.
po podłaczeniu kontrolera doladowania, czy MBC czy AVC-R, jedyne co sie da zrobic, to zwiekszyc doladowanie z 0.75bara do 0.85bara przy na maksa rozkreconym MBC czy AVC-R, pojawia sie peak 0.95bara zaraz po dolaczeniu sie drugiego turbo, ale zaraz spada i idealnie rowno trzyma doladowanie 0.85 do odcinki, co samo w sobie jest dosc dziwne, bo wyglada to tak, jakby cos sterowalo doladowaniem. Jesli cos by bylo z turbinami, to nie jest chyba mozliwe, by idealnie rowno trzymaly cisnienie niezaleznie od obrotow - 4500 do 7000 idealnie 0.85bara (+/- 0.01bar!).
Rozlaczajac sterowanie turbinami zupelnie, czyli aktuator niepodlaczony, kiedy turbiny powinny ladowac w kosmos ile wlezie jest dokladnie to samo, peak na 0.95 i potem 0.85 do konca.

mam wrazenie, ze probowalem juz wszystkiego, wiec potrzeba kogos, kto rzuci mi jakims swiezym pomyslem, co zrobilem:
- sprawdzilem, czy nie spieprza doladowanie, test na boost leak zrobiony i supra przeszla bez problemu (napompowalem 1bara do ukladu i trzyma),
- sprawdzilem czy otwiera sie ta klapka w wydechu, ktora reguluje drugą turbine - dziala,
- sprawdzilem wszystkie aktuatory, przelaczniki podcisnieniowe i tez dzialaja, aczkolwiek jak juz napisalem, pomijajac sterowanie, kiedy powinny ladowac ile wlezie, nie ladują,

kilka pomocy naukowych

1. tak mam podlaczone sterowanie AVC-R czy MBC:
http://www.mkiv.com/techarticles/avc-r/install/diagram.jpg

2. uklad podcisnien
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/image...t_intercept.gif

3. opis dzialania systemu
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/supra/turbo.htm

jesli ktos ma pomysl, skad takie a nie inne dzialanie mojego systemu i skad takie dziwne zachowanie doladowania, prosze o pomysly...
dzieki
LostBoy
Z odłączonym przewodem jaki masz boost przy odcince ?
wojtrek
CYTAT(LostBoy @ Sat, 19 Jun 2010 - 11:32) *
Z odłączonym przewodem jaki masz boost przy odcince ?

jak pisalem w pierwszym poscie:
Rozlaczajac sterowanie turbinami zupelnie, czyli aktuator niepodlaczony, kiedy turbiny powinny ladowac w kosmos ile wlezie jest dokladnie to samo, peak na 0.95 i potem 0.85 do konca.

o to chodzilo?


sytuacja sie troche zmienila - wywalilem katalizator, okazalo sie, ze moj "high flow cat" mimo tego, ze byl nadal w bardzo dobrym stanie, nie byl taki high flow chyba. i zdecydowanie nie byl metalowy, nie wiem jak to sobie ubzduralem, pewnie mark z suprastore walnął mi kolejną scieme. anyway, wywalony kat spowodowal wzrost doladowania na tym samym setupie z 0.85bar na okolice 1-0.95, moc wzrosla z 350KM na 400. mowie o setupie, gdzie caly czas mam zalozonego AVC-Ra rozkreconego na max duty w calym zakresie, podlaczonego wg linka nr 1 z mojego pierwszego posta.
co dziwne, wywalajac kata wzroslo doladowanie powyzej 4000rpm ale SPADLO na pierwszej turbinie z 0.8bara na 0.65 (jakby worcilo do serii). wiec dodalem MBC do sterowania (Stu Hagen mbc mod) pierwsza turbina, i jakiez bylo moje zdziwienie: ustawilem costam na mbc, pierwsza turbina zaczela ladowac 0.9-0.95 bar (450Nm przy 3000rpm na hamowni, na wyzszych biegach na drodze pewnie 2800 lub jeszcze nizej), ok fajnie - ale ten mod spowodowal podniesienie sie cisnienia powyzej 4000rpm o .05 .1bara, teraz jest w peaku 1.1 (520Nm), dosc szybko spada na 1.05 i powoli spada na okolice 1.0 na odcince, co dalo 420KM i wykres jak ponizej...

na wykresie 2 pomiary, jeden z ww. MBC a drugi bez.



jak widac jest dosc spora dziura przy przelaczaniu sie turbin - nie wiem na ile to jest spowodowane tym, ze cos mam popsute, a tym, ze z racji tego, ze teraz te turbiny sa wieksze, to komputer robiac prespool drugiej, za malo ją rozkręca - doladowanie spada o prawie pol bara na 0.5bara tam.

kolejna walka z doladowaniem w poniedzialek - jesli nie skonczyla sie przeplywka, bo AFR jest jeszcze OK (dochodzi do 12.5 przed odcinką). o ile jak wiemy ten afr jest sredni, tak seryjna supra, AFR ma srednie 13tki w serii...
LostBoy
Sprawdził bym jeszcze raz całą rurkologię. Powiedzmy że dziura w pre spool drugiej turbiny jest możliwa, ale to że przy max zamkniętym westgate nie możesz 1 bara przekroczyć ...

W tym układzie nie ma żadnych czujników komp przełączą tak jak ma zapisane w algorytmie, więc problem może być tylko mechanika...

Może coś nie tak z turbinami ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.