Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: AC Bristol
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
B230FT
Temat wiecej do nacieszenia oka milosnikow starych samochodow smile.gif . Istnieje jeszcze kilka jezdzacych samochodow z dusza, ktore maja kilkadziesiat latek na karku i wygladaja lepiej niz wspolczesne plastikowe puszki. Jednym z takich samochodow jest AC Bristol w 100% orginalnym stanie, w ktorym mialem okazje poprawic mape zaplonu i wtrysku uzywajac srubokreta i paru kluczy zamiast laptopa wink.gif . Bristol przyjechal na 73 koniach i wyjechal ze 102 zdrowymi konmi przy AFR 13.5. Przy dlubaniu takiego obiektu piwko smakuje znacznie lepiej smile.gif mimo smrodu spalin i decybeli trafiajacych w ucho. Jezeli ktos by zaplanowal zakup tego modelu musi miec dosc tlusta swinie skarbone (wrecz loche) mieszczaca w swoim brzuchu bagatelne 200 000 euro. smile.gif








mile
Dywaniki mistrz ! biggrin.gif
wizard
W aucie za 200 keuro nie przystoi nic innego jak perskie dywaniki. Kto tam będzie gumowe wkładał tongue.gif
Bajeczny egzemplarz. A możliwość zmian zapłonu,wtrysku używając śrubokręta i paru kluczy wyciska łezkę z oka z powodu tęsknoty za tak nieskomplikowanymi sprzętami smile.gif
240Z
B230FT, ten model nazywa się AC Ace, a Bristol był dostawcą silników - dwulitrowych rzędowych szóstek bazujących na przedwojennych konstrukcjach BMW. smile.gif Tak czy siak AC wygląda znakomicie, fajnie byłoby się przejechać przodkiem Cobry.
B230FT
CYTAT(mile @ Sun, 13 Jun 2010 - 12:40) *
Dywaniki mistrz ! biggrin.gif

Fakt...., radio z MP3 i pilotem tez by sie dalo upchac rolleyes.gif

240Z- silniki BMW byly od 1956 roku, ten jest na bristolu, czyli AC Ace Bristol. Byly dwa warianty silnika, jeden mial 1991 ccm i 86 koni (ten jest na zdjeciach) i 1971 ccm z moca 130 koni o ktorym mowisz
240Z
Racja, przepraszam za zamieszanie, przede wszystkim chodziło mi o nazwę modelu.
B230FT
CYTAT(240Z @ Sun, 13 Jun 2010 - 15:54) *
Racja, przepraszam za zamieszanie, przede wszystkim chodziło mi o nazwę modelu.

Nie ma za co przepraszac smile.gif to forum dyskusyjne,
wrecz przeciwnie, fajnie ze ktos jeszcze sie interesuje technika z poczatku lat 50. Jazda takim pojazdem wymaga troche cierpliwosci. Biegi nie wchodza jak maselko, trzeba troche miesnia zeby zakrecic kierownica, z rury wali norma euro -23, szarpie, zgrzyta, przy kierownicy kolo stacyjki i guzika rozruchowego jest ciegno, jak sie idzie pelnym ogniem mozna przestawiac kompletny aparat zaplonowy czyli dobierac w czasie jazdy i zaleznie od obciazenia kat zaplonu smile.gif tak naprawde po przejazdzce kilku kilometrow czuje sie ze sie "jechalo". Czarna geba od kurzu, szmaty smierdza spalinami i muchy wbite w przestrzenie miedzyzebowe.. ale to jest wlasnie to... Lubie stare samochody bo sa odskocznia od tych wszystkich plastikow, kabli, OBD, ABS, SIPS, ASR i zapchanych DPF. Do tego dochodzi spotykanie sie z rencistami, dziatkami grubo po 60ce i patrzenie jak np rozwijaja swoje szmatki i narzedzia z tamtych lat, stare instrukcje majace po 40 lat, schematy strojenia mechanicznego ukladu wtryskowego kugelfischer itp itd. Mozna by tu pisac wrazenia przez kilka stron. Mozna przeczytac w dzisiejszych czasach wszystko w internecie a ci ludzie maja swoje zapiski niekiedy majace kupe lat. Wyobraz sobie ze instrukcja obslugi od tego AC byla jak nowa, przez lata przechowana przez poprzednich wlascicieli, sam zapach papieru i czarne odciski palcow mechanikow krecacych to auto powiedzmy 30 lat temu daje wiecej frajdy niz znalezienie 23 stron o tym modelu w necie na szybkim komputerze z mega procesorem i monitorem 23".
240Z, jak powiesz co to za bryka to masz u mnie duze piwsko smile.gif dodam ze jest to najdrozszy samochod w jakim sie babralem (wartosc okolo 800 tys euro). Dla ulatwienia dodam, ze jest to anglik z 1932 roku o pojemnosci 4.5 litra i seryjnej mocy 90 koni smile.gif



240Z
Lagonda 3 Litre Brooklands z silnikiem 4,5 litra Meadowsa? Pozazdrościć takich klientów, w mordę no...
B230FT
Pudlo, strzelasz jeszcze 2 razy lub wiesz za nastepnym wink.gif
240Z
Dałeś mi niezłą zagwozdkę, bo byłem przekonany, że to Lagonda, ale patrząc po logo na chłodnicy to musi to być Invicta 4,5 Litre. wink.gif
B230FT
CYTAT(240Z @ Mon, 14 Jun 2010 - 01:45) *
Invicta 4,5 Litre.


tomemek
Powiedz lepiej co robiłeś przy 2002 Turbo!
mile
CYTAT
Fakt...., radio z MP3 i pilotem tez by sie dalo upchac



Chcesz powiedzieć że takie dywniki były seryjnie ? No offence, po prostu ciekawie to wygląda wink.gif
240Z
B230FT, dzięki za quiz, jak będę w okolicach Dortmundu to chętnie wpadnę i obejrzę te wszystkie cacuszka. wink.gif
Flathead
[OT]Fcuk - właśnie siedzę w Dortmundzie - że też wczoraj nie doczytałem, damn... Może następnym razem. Taka okazja huh.gif[/OT]
B230FT
CYTAT(tomemek @ Mon, 14 Jun 2010 - 09:57) *
Powiedz lepiej co robiłeś przy 2002 Turbo!


2002 Turbo jest zbudowane od podstaw i wyglada jak nowe. Sprobowalismy wsadzic wieksze turbo (K26) ale kugelfischer nie daje rady i jest za ubogo. W przygotowaniu nowy silnik sterowany elektronicznie bo w orginale nie bedzie nic robione. Jak bedzie troche ladnej pogody to wyjade na sesje zdjeciowa i wrzuce w nowy temat.


CYTAT(240Z @ Mon, 14 Jun 2010 - 13:31) *
B230FT, dzięki za quiz


znalazlem 2 filmy z pomiarow, z tego co pamietam wyszlo 160 koni i cos kolo 300 Nm



To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.