Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: e30 mocne heble tył ( 5 śrub)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
maq2
Aktualnie posiadam przednie hamulce z e36 M3
tyle to zwyczajne tarczówki z 318.
tył nie daje rade przy ostrym hamowaniu (przód blokuje sie znacznie szybciej).
Postanowiłem wymienic tyl na cos mocnejszego.

Znalazłem cos takiego : http://www.300mm.de/294mm/294mm.htm
ale to opcja dla 4 srub :/

Czy istnieje ( w miare tania) opcja zamontowania czegos mocniejszego na tył ?
Grzesi(E30)k
Tyl z E46 poliftowego - 294x19mm wentyl. Do e36 ponoć pasują ok ale sa jakieś problemy z hamulcem ręcznym.


Trzeba poczekać na kompetentniejsze osoby tongue.gif


ps.zakładam że masz tył z compacta
maq2
@ Grzesie30k

Tak tył jest z compacta
buni
masz z tylu tarcze 280 ?
u mnie te heble dzialaly ok , moze jest cos nie tak z seryjnym korektorem w pompie ABS ?
moze wywal pompe ABS ... ( chyba ze juz nie masz ) i wstaw korektor sily hamowania.


pozdr
buni
maq2
CYTAT(buni @ Mon, 14 Jun 2010 - 08:01) *
masz z tylu tarcze 280 ?
u mnie te heble dzialaly ok , moze jest cos nie tak z seryjnym korektorem w pompie ABS ?
moze wywal pompe ABS ... ( chyba ze juz nie masz ) i wstaw korektor sily hamowania.


pozdr
buni


Z tyłu mam to co w standardzie było w e30/e36 compact.
Z tego co widzę to jest 258 mm ( seryjne)
Nie wyglada toto na 280 mm

ABS nie mam, a korektor zamontowałem.
Tylko że skoro juz bez korektora na tył było za mało "siły" to korektor nic nie doda, co najwyzej moze zredukowac.
buni
no to wyglada na to ze masz za mala pompe hamulcowa, i nie daje rady...

btw: e36 compact Ti lub 323 ma z tylu tarcze : 286 mm i taka wchodzi P&P

pozdr
buni
piotres
258 mm ?? Mysle ze masz raczej 276mm.

Prawda jest taka ze bez dorobienia adaptera nic do compacta na tyl nie dopasujesz. I dodatkowo przerobki tarcz/szczek tak by reczny dzialal.

No chyba ze masz hydraulika.

Mozliwe opcje tak zeby u Ciebie balans byl dobry to :

tarcze tyl m3 e36 + zacisk m3 e36/e34 540i lub zacisk m3 e46 (tarcze 312mm) - pod reczny trzeba robic tuleje na tarczy lub spawac szczeki, pod zaciski adapter

tarcze tyl m3 e46 + zacisk m3 e36 lub zacisk m3 e46 (tarcze 328mm) - pod reczny trzeba robic tuleje na tarczy , pod zaciski adapter.

Tuleja na tarczy m3 e46 tyl : http://www.300mm.de/324mm/324mm.htm

Jesli chodzi o ten drugi konfig to balans bedzie taki ze bedzie kapeczke wiecej szlo "na tyl" jak w zwyklej m3 e36.

Podobno zeby wewnetrzny beben pod tarcze pasowal to trzeba dac tarcze z najnowszej z4 2.5si (E89) tarcza tam jest 294x19mm i wtedy pasuje wew. srednica pod reczny do compacta.


PS. Jakby co mam tylne tarcze od m3 e46 na sprzedaz.

pozdro
maq2
CYTAT(piotres @ Wed, 16 Jun 2010 - 00:31) *
258 mm ?? Mysle ze masz raczej 276mm.

Prawda jest taka ze bez dorobienia adaptera nic do compacta na tyl nie dopasujesz. I dodatkowo przerobki tarcz/szczek tak by reczny dzialal.

No chyba ze masz hydraulika.

Mozliwe opcje tak zeby u Ciebie balans byl dobry to :

tarcze tyl m3 e36 + zacisk m3 e36/e34 540i lub zacisk m3 e46 (tarcze 312mm) - pod reczny trzeba robic tuleje na tarczy lub spawac szczeki, pod zaciski adapter

tarcze tyl m3 e46 + zacisk m3 e36 lub zacisk m3 e46 (tarcze 328mm) - pod reczny trzeba robic tuleje na tarczy , pod zaciski adapter.

Tuleja na tarczy m3 e46 tyl : http://www.300mm.de/324mm/324mm.htm

Jesli chodzi o ten drugi konfig to balans bedzie taki ze bedzie kapeczke wiecej szlo "na tyl" jak w zwyklej m3 e36.

Podobno zeby wewnetrzny beben pod tarcze pasowal to trzeba dac tarcze z najnowszej z4 2.5si (E89) tarcza tam jest 294x19mm i wtedy pasuje wew. srednica pod reczny do compacta.


PS. Jakby co mam tylne tarcze od m3 e46 na sprzedaz.

pozdro



Hejja

Masz racje, z tyłu mam tarcze nieco ponad 270 mm ( wiec pewnie 276 mm)
Reczny jest hydrauliczny wiec jeden problem jest z głowy.
Ostanio zamontowałem tez korektor, wiec ze zbyt mocnym tyłem też nie powinno byc problemów.
Jako ze jezdze na 17' to powiedz mi prosze czy ta tarcza 328 mm bez problemu podejdzie pod felgi 17' ?
No i najważniejsze gdzie szukac adapterów ?

@ Buni
Co do za słabej pompy, to sam nie wiem, w koncu przód łapie naprawde mocno.
Ale w razie gdyby ta okazala sie za słaba ( aktualnie z tego co wiem jest seryjna), to jaką zamontowac ?
piotres
CYTAT(maq2 @ Wed, 16 Jun 2010 - 09:50) *
Hejja

Masz racje, z tyłu mam tarcze nieco ponad 270 mm ( wiec pewnie 276 mm)
Reczny jest hydrauliczny wiec jeden problem jest z głowy.
Ostanio zamontowałem tez korektor, wiec ze zbyt mocnym tyłem też nie powinno byc problemów.
Jako ze jezdze na 17' to powiedz mi prosze czy ta tarcza 328 mm bez problemu podejdzie pod felgi 17' ?
No i najważniejsze gdzie szukac adapterów ?

@ Buni
Co do za słabej pompy, to sam nie wiem, w koncu przód łapie naprawde mocno.
Ale w razie gdyby ta okazala sie za słaba ( aktualnie z tego co wiem jest seryjna), to jaką zamontowac ?


tak , 328mm bez problemu wejdzie pod 17'.


Adaptery trzeba dorobic, jak wiadac na 300mm.de ich ksztalt nie jest zbyt finezyjny wiec nie powinno byc to trudne.

Naprawde nie wydaje mi sie ze pompa nie wyrabia - przy 1 tloczku napewno wyrabia, co innego jakbys wlozyl np. 8 tloczkow z przodu biggrin.gif .

piotres
328mm z m3 e46 na tyl do zawiasu od compacta :

http://www.300mm.de/324mm/324mm.htm
maq2
Dzieki, znalazłem juz nawet zaciski do tylu do z E36 m3.
Podsumowujac:

Zacisk tył - E36 m3
Tarcza tył E46 m3
Klocek ?? - czy powinien byc z e36 m3 czy e 46 m3 ??
adapter - tu z pomocą powinno przyjsc 300 mm.de

Czy potrzebuje czegos jeszcze ??

Bo zanim zamówię wszystko powyższe chce miec pewnosci że nie bedzie wtopy.
piotres
CYTAT(maq2 @ Thu, 17 Jun 2010 - 15:49) *
Dzieki, znalazłem juz nawet zaciski do tylu do z E36 m3.
Podsumowujac:

Zacisk tył - E36 m3
Tarcza tył E46 m3
Klocek ?? - czy powinien byc z e36 m3 czy e 46 m3 ??
adapter - tu z pomocą powinno przyjsc 300 mm.de

Czy potrzebuje czegos jeszcze ??

Bo zanim zamówię wszystko powyższe chce miec pewnosci że nie bedzie wtopy.


Klocek z E36 M3 (ZAWSZE dokupuje sie klocki do danego zacisku a nie danej tarczy).

300mm.de ma takie adaptery na tyl dostepne ale tylko do tej tarczy i zacisku z porsche boxstera. Do zaciskow 1 tloczkowych z M3 i tarczy 328mm nie ma adapteru w ofercie (ma adapter do tego zacisku ale tylko do tarczy 294mm) . Zreszta nie wiem czy zauwazyles ale ceny adapterow na 300mm.de za delikatnie rzecz ujmujac "ostre". Wielokrotnie taniej bedzie je zaprojektowac samemu i zlecic ich wykonanie na CNC w Polsce.

Jesli nie chcesz kozystac z klasycznego recznego dzialajacego w oparciu o wew. beben tarcz to nic wiecej nie potrzebujesz.
maq2
Zamówiłem wszystkie potrzebne elementy, znajomy mechanik & drugi spec od obrabiarek siedzieli nad tym kilka dni i ... lipa
Nie bardzi wiem w jaki sposób mozna dorobic taki adapter aby to wszystko grało.

średnica otworów tylnego wachacza i jarzma jest podobna, ale jednak różna.
co sprawia stworzenie adaptera pod ten zacisk jest raczej nierealne ( otwory na adapterze będą zbyt blisko siebie)

Wrzucam zdjęcia podglądowe



i



Czy jest jakis rozsadny pomysł co dalej ?





piotres
Zaciski masz z m3 e36 ?

A "okrakiem" nie da rady podpasowac tego pod adapter ? bo wydaje mi sie ze powinno dac ...
maq2
CYTAT(piotres @ Thu, 29 Jul 2010 - 20:14) *
Zaciski masz z m3 e36 ?

A "okrakiem" nie da rady podpasowac tego pod adapter ? bo wydaje mi sie ze powinno dac ...


Zaciski z e36 m3 tylne
Maja nawet znaczek M, a klocek ferodowski dedykowany pod ten zacisk pasuje idealnie.

Nie do konca rozumiem co masz na mysli mowiac zeby podpasowac go "okrakiem" ?
Christoof
jak Cie interesują mam na sprzedaż hamulce 312X20 z wersji Z3 M3.2
piotres
CYTAT(Christoof @ Thu, 29 Jul 2010 - 21:36) *
jak Cie interesują mam na sprzedaż hamulce 312X20 z wersji Z3 M3.2


Wiosny to nie uczyni bo z3m na identyczne hamulce co "zwykla" M3 E36 zarowno z tylu jak i z przodu. Tarcza tylna 312tka z m3 e36 ma takie same odsadzenie co ta z m3 e46 328mm, tyle ze mniejsza srednice co uczyni sytuacje jeszcze trudniejsza.

To mam na mysli piszac okrakiem:



a jak nie to ....



I na to projektujesz adapter. Wtedy juz nie ma wymowki ze cos nie pasuje wink.gif .
maq2
skonczyłem juz robote z adapterami, zostało tylko zamontowac je na aucie.
Postanowiłem użyc jednego seryjnego mocowania z wahacza, tak że w całym adapterze są wywiercone tylko 3 dziury.
Wymaga to jednak uzycia sruby imbusowej, inaczej bowiem istnieje koniecznosc upiłowania czesci materiału z mocowania wahacza (fizycznie jest za mało miejsca żeby wkręcic zwykła śrube)
Aby użyc seryjnego mocowania trzeba było stoczyc na obwodzie tarcze. aktualnie ma ok 314 mm i dopiero teraz klocek w zaslania cała powierzchnie tarczy.
Mysle że ori tarcze 312mm z e36 m3 pasowałaby idealnie

Całośc wygląda tak:







piotres
a ze sie tak szczerze zapytam dlaczego wybrales taka metode, a nie ta z nawierceniem nowych otworow w jarzmie ? wtedy bys mogl zachowac srednice 328mm , tak mi sie wydaje przynajmniej.
maq2
CYTAT(piotres @ Mon, 02 Aug 2010 - 23:49) *
a ze sie tak szczerze zapytam dlaczego wybrales taka metode, a nie ta z nawierceniem nowych otworow w jarzmie ? wtedy bys mogl zachowac srednice 328mm , tak mi sie wydaje przynajmniej.


Wszyscy trzej goscie ktorzy mieliby podjac sie takiego wiercenia stanowczo mi to odradzali.
Mówili ze w takim materiale lepiej nie wiercic (chodzi o trwałośc + ewentualne pękniecia)
Poza tym zacisk z e36 m3 na tarczy z e46 m3 wygląda komicznie.
Zarówno na górze jak i na dole jest spory odcinek tarczy którego klocek nie pokrywa - i tarcza nie pracowałaby całą powierzchnia.
wyglądało to mniej wiecej tak że klocek ledwie stykał się z tymi przetoczeniami które znajdowały sie na tarczy.
(przetoczenia widac na piewszym zdjeciu które wkleiłem w tym temacie)


W opcji którą wybrałem adapter jest mozliwie jak najmniejszy, w dodatku jedno z mocowan pozostaje oryginalne.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.