Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Renowacja Budy- Jak to zrobic ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
M-Technic
Witam panowie jako blacharz to jestem noga A mam nadwozie do wyremontowania.
I tak potrzebowalbym inforamcji jak remontowac czyli po kolei jak oczyscic bude zabezpieczyc i polakierowac ?
Prace napewno zlece ale jednak chcialbym wiedziec z czym to sie je wink.gif Żeby sprawdzac na bieząco czy firma bedzie robic jak nalezy ?
ryczko100
CYTAT(M-Technic @ Tue, 08 Jun 2010 - 11:58) *
Witam panowie jako blacharz to jestem noga A mam nadwozie do wyremontowania.
I tak potrzebowalbym inforamcji jak remontowac czyli po kolei jak oczyscic bude zabezpieczyc i polakierowac ?
Prace napewno zlece ale jednak chcialbym wiedziec z czym to sie je wink.gif Żeby sprawdzac na bieząco czy firma bedzie robic jak nalezy ?

Popatrz w projekty, choćby hachi jeżeli chodzi Ci o spawanie/usuwanie rdzy. Chociaż takiego poziomu zfreakowania, nie spodziewałbym się po żadnym komercyjnym warsztacie.
Popatrz w m5board, podforum alpiny, jakiś szwed e36 odrestaurował, bardzo fajny wątek ale niestety trudno mi odszukać.
ZbyszekAE86
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=66700
Czytaj uważnie.
Cały!
Jednakże jak chcesz komuś zlecić to przygotuj grubą kieszeń kasy.
Wiem coś o tym...

Powodzenia wink.gif
M-Technic
CYTAT(ZbyszekAE86 @ Tue, 08 Jun 2010 - 13:28) *
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=66700
Czytaj uważnie.
Cały!
Jednakże jak chcesz komuś zlecić to przygotuj grubą kieszeń kasy.
Wiem coś o tym...

Powodzenia wink.gif


Śledze na bieżąco ten projekt rolleyes.gif
w mojej budzie raczej nie bedzie wymiany elementow Raczej piaskowanie/ sodowanie. Niewiem co lepsze ?
I zabezpieczenie i lakier

PS auto to Alpina B6
arekk
może tu popytać (brdziej fachowo) http://lakiernik.orge.pl/viewtopic.php?t=1793
*Pinio
Po pierwsze...
Jeśli masz piaskować budę to najlepiej otworzyć do pracy elementy zamknięte typu progi słupki itp......( nawet nie wyobrażasz sobie ile piasku w nich zostanie nawet po wydmuchaniu....)
Drugie...
Podkład epoksydowy....( drogi... trudny do kupienia w małych ilościach ale cholernie twardy i przyczepny po piaskowaniu....)
Szpachla.....
polecam Gold Car...(miękka, łatwa w obróbce i nie pęka) oczywiście nałożona jak bozia nakazała.... czyli kilka cienkich warstw a nie jedna lub dwie grube... angry.gif jeżeli warstwa ma być znaczniej grubości to pierwsza warstwa szpachlu z włóknem szklanym... Odradzam produkty APP
Wystrzegałbym się wszelkiego rodzaju lakierów wodnych... lepiej zapłacić za dobrej klasy akryl niż malować tym g.....
reszta w dziale kolegi Cannabolic happy.gif
M-Technic
CYTAT(*Pinio @ Tue, 08 Jun 2010 - 22:14) *
Podkład epoksydowy....( drogi... trudny do kupienia w małych ilościach ale cholernie twardy i przyczepny po piaskowaniu....)
Szpachla.....

Dlaczego trudno dostepny na allegro jest epoksyd NOVOLA np: http://www.allegro.pl/item1058138491_podkl...kowy_4l_1l.html
lub http://www.allegro.pl/item1066742693_antyk..._360_od_ss.html

A szpachla to po calosci?, czy tylko do wyrownania brakow w budzie ?

Chyba kupie jakies tanie auto do nauki laugh.gif Bo temat mnie zaciekawil smile.gif
dejv667
CYTAT(M-Technic @ Tue, 08 Jun 2010 - 22:44) *
Dlaczego trudno dostepny na allegro jest epoksyd NOVOLA np: http://www.allegro.pl/item1058138491_podkl...kowy_4l_1l.html
lub http://www.allegro.pl/item1066742693_antyk..._360_od_ss.html

A szpachla to po calosci?, czy tylko do wyrownania brakow w budzie ?

Chyba kupie jakies tanie auto do nauki laugh.gif Bo temat mnie zaciekawil smile.gif

Mnie uczono, ze szpachla sluzy tylko i wylacznie do wykonczenia i nadklada sie jej tak malo jak to mozliwe. Nie przypominam sobie zebym w czasie mojej edukacji w tym kierunku nalozyl wiecej niz milimetr czy dwa. Pozniej zaczalem dorabiac u lakiernika - tam szlo w centymetrach... huh.gif
B230FT
CYTAT(M-Technic @ Tue, 08 Jun 2010 - 14:04) *
w mojej budzie raczej nie bedzie wymiany elementow Raczej piaskowanie/ sodowanie. Niewiem co lepsze ?


Poszukaj w necie info na temat czyszczenia suchym lodem (CO2)
M-Technic
CYTAT(B230FT @ Wed, 09 Jun 2010 - 11:12) *
Poszukaj w necie info na temat czyszczenia suchym lodem (CO2)


Szukałem i bylaby to najlepsza opcja ale dzwonilem doparu firm i nie chcialy sie podjac oczysczenia karoserii angry.gif
Może ma ktos namiar do jakies firmy ktora wykona czysczenie suchym lodem?
*Pinio
CYTAT
Dlaczego trudno dostepny na allegro jest epoksyd NOVOLA np: http://www.allegro.pl/item1058138491_podkl...kowy_4l_1l.html
lub http://www.allegro.pl/item1066742693_antyk..._360_od_ss.html

A szpachla to po calosci?, czy tylko do wyrownania brakow w budzie ?

Novol to taka tańsza opcja podkładów.... jak chcesz zrobić raz a dobrze to polecam górną półkę np. Lechler a z tym już jest trudno kupić opakowanie mniejsze niż 20 litrów jeśli nie masz w pobliżu ich mieszalni...

CYTAT
Mnie uczono, ze szpachla sluzy tylko i wylacznie do wykonczenia i nadklada sie jej tak malo jak to mozliwe. Nie przypominam sobie zebym w czasie mojej edukacji w tym kierunku nalozyl wiecej niz milimetr czy dwa. Pozniej zaczalem dorabiac u lakiernika - tam szlo w centymetrach... huh.gif


Dokładnie smile.gif
M-Technic
A co powiesz o produktach SIGMA COATINGS ??
Napapierze zachecajaco brzmi i cena w miare ok
*Pinio
Nie spotkałem się jeszcze z produktami tej marki dedykowanej do naprawy pojazdów smile.gif prędzej jako farby Dekoral do domowego użytku....
Poszukaj u siebie takich marek jak Sikkens( świetna jakość ale cena też odpowiednia) oraz produktów R-M (tu cena przyzwoita a jakość też dość dobra), odradzam produkty Economy... to marka handlowa Novola i dość znacznie odbiega od przynajmniej dobrej jakości
M-Technic
CYTAT(*Pinio @ Wed, 09 Jun 2010 - 16:05) *
Nie spotkałem się jeszcze z produktami tej marki dedykowanej do naprawy pojazdów smile.gif prędzej jako farby Dekoral do domowego użytku....


A ja juz mialem stycznosc z SIGMA i zaufam tej firmie skoro wytrzymuje w offroadzie to umnie bedzie niezawodne biggrin.gif
http://www.sigmacoatings.pl/polski/produkt..._nChildID=11493

Ale przejrze jeszcze oferty firm ktore padly pietro wyzej cena nie gra roli liczy sie jakosc cool.gif
arekk
hmmm farby z Sigmy to farby przemysłowe. do offroad-u biąrą często "farbe okrętową" tak jak mowisz odporna itd.
ale jak potrzebujesz fachowej opini to masz tu link na forum lakiernicze http://lakiernik.orge.pl/ "pare" osób ma pojęcie w kącu na tym zarabiają.
M-Technic
CYTAT(arekk @ Wed, 09 Jun 2010 - 18:11) *
hmmm farby z Sigmy to farby przemysłowe. do offroad-u biąrą często "farbe okrętową" tak jak mowisz odporna itd.
ale jak potrzebujesz fachowej opini to masz tu link na forum lakiernicze http://lakiernik.orge.pl/ "pare" osób ma pojęcie w kącu na tym zarabiają.


Mam profil na tym forum niestety nie ufam zabardzo temu co tam pisza Jakis czas temu ostro studiowalem to forum i mam wrazenie ze tam jest raczej konflikt tych co chca pomoc a tymi co szukaja klienta ale to moje odczucie rolleyes.gif co do sigmy to napewno trafi na podloge to nie podlega dyskusji, na reszte jescze moze sie cos zmieni wink.gif Narazie szukam w necie pomyslow i czytam opinie.
Chce to zrobic raz i miec spokoj na dluzszy czas smile.gif
ps moze ktos z forum lakieruje rolleyes.gif
*Pinio
Lakierowałem, szpachlowałem, wyklepywałem(nie naciągałem tylko przystanków laugh.gif) .... jak cena nie gra roli wal w Sikkensa biggrin.gif profi materiały mają smile.gif
M-Technic
CYTAT(*Pinio @ Wed, 09 Jun 2010 - 18:36) *
Lakierowałem, szpachlowałem, wyklepywałem(nie naciągałem tylko przystanków laugh.gif) .... jak cena nie gra roli wal w Sikkensa biggrin.gif profi materiały mają smile.gif


A podejmiesz sie ?
Material to jedno a drugie ze trzeba wykorzystac jego jakosc rolleyes.gif
*Pinio
Żebyś dwa lata temu zadał takie pytanie to czemu nie... Teraz już nie te zaplecze techniczne... przerzuciłem sie na piskowanie, malowanie i remonty maszyn budowlanych z importu ( stałe zlecenia od znajomego) mogę służyć tylko doradztwem... chociaż bawiło mnie łatanie i renowacja starych pordzewiałych sprzętów smile.gif
M-Technic
No szkoda to moze powiedz mi co powinienem kupic do pomalowania karoseri
Niechce, zeby lakiernik dobieral material bo policzy jak za zboze a kupi lakiery z allegro
*Pinio
Jak mówiłem, po piaskowaniu podkład epoksydowy najlepiej dobrej marki (nie musi być grubo , ale żeby powierzchnie były równomiernie pomalowane), później miejsca w których masz jakieś odkształcenia szpachlujesz.... Pierwsza warstwa jeżeli ma być znacznej grubości szpachlówką z włóknem szklanym( nie pęka nawet przy znacznej grubości), kolejne następne mogą być szpachlówką UNI( czyt. uniwersalną).Główną zasadą jest to żeby dobrać odpowiedniego blacharza. Wprawiony w fachu nawet mocno wgnieciony element wyprofiluje ci tak ze szpachlówka pójdzie dosłownie na milimetry . Nie zdziw się ze po nawet lekkim przytarciu będziesz miał cały element wyszpachlowany, nawet jeżeli jest prawidłowo wyklepany wink.gif Jeżeli wszystko ma być ładnie i równo to tylko w ten sposób da się go obrobić .Wszędzie wskazane szlifowanie na długiej kostce i tarcie elementów na krzyż. Jeżeli ktoś piłuje szpachlę ruchami okrągłymi to na 110% będziesz miał takie doliny że głowa cię rozboli od samego patrzenia ohmy.gif Następnie na szpachel podkład akrylowy.... ja zawsze stosowałem pierwszą warstwę rzadką ( zalewała wszelakie rysy) następnie 2-3 warstwy grubo i na koniec znowu rzadką . Wszelkie ubytki które wylazły na podkładzie uzupełnia się szpachlówką aluminiową (nie ciągnie bazy oraz lakieru) następnie idzie kontrast ( do kupienia specjalny lub w ramach taniości byle jaki czarny spray:) element zapryskuje się tak...
Fotka poglądowa z renowacji mojego zabytkowego moto smile.gif
zapryskuje się nim podkład po to żeby w przypadku docierania na glanc nie opuścić żadnego miejsca ( szlifuje się do czasu aż wszystkie kropki po nim nie zostaną usunięte wink.gif )

Wspomnę jeszcze o zalecanej gradacji papieru ściernego tzn 120-180-220-280 itp..... Nie zachowanie tego będzie skutkowało wyłażeniem rys na lakierze po pewnym czasie bez względu czy to szpachla czy podkład....
Podkład matowałem zależnie od nałożonego koloru bazowego( lakier + baza czy sam akryl ) począwszy od papieru 320-400-600 oraz 1200 a na koniec pasta matująca + zdzira( potoczne określenie maty ściernej smile.gif )
szlifowanie maszynowe liczy się razy 2 tzn papier 600 działa jak 1200 smile.gif
na zakończenie szmatka z benzyną ekstrakcyjną i dokładnie przyglądanie się gdzie pozostają jeszcze rysy ( w tych miejscach benzyna dłużej odparowuje smile.gif )

trochę się rozpisałem ale to dopiero ogryzek całej wiedzy o blacharce wink.gif


Odnośnie dobierania farb... moje zdanie bezzmienne bierz Sikkensa smile.gif wiem że ta firm także wypuszcza na rynek farby wodne ale ja osobiście tego unikam bo są dużo bardziej podatne na zarysowania niż akrylowe. Ich zaletą dla warsztatów lakierniczych jest lepsze krycie i oszczędność na zużytej farbie ale to jak dla mnie nie jest przekonujące .
M-Technic
Jakby co bede cie meczyl rolleyes.gif Postanowilem pocwiczyc na blotniku zobaczymy czy laik moze sie sam nauczyc smile.gif TZN polozyc podklad bo z kolorem tomoze byc ciezko bez kabiny w zwyklym garazu rolleyes.gif
dejv667
CYTAT(*Pinio @ Wed, 09 Jun 2010 - 22:26) *

Fotka poglądowa z renowacji mojego zabytkowego moto smile.gif

Przepraszam za OT: ES250/2?
BartekS
Jak jesteśmy przy piaskowaniu - do małych detali ręczna piaskarka + kompresor dają radę, natomiast wypiaskowanie większych elementów trochę może być takim zestawem uciążliwe. Ma ktoś doświadczenia z piaskowaniem przy pomocy myjki ciśnieniowej (np. Karcher HD 1090) + przystawki do piaskowania?
*Pinio
CYTAT(dejv667 @ Thu, 10 Jun 2010 - 08:24) *
Przepraszam za OT: ES250/2?

CZ 175 sport z 1974 smile.gif /OT biggrin.gif
*Pinio
CYTAT(M-Technic @ Wed, 09 Jun 2010 - 22:52) *
Jakby co bede cie meczyl rolleyes.gif Postanowilem pocwiczyc na blotniku zobaczymy czy laik moze sie sam nauczyc smile.gif TZN polozyc podklad bo z kolorem tomoze byc ciezko bez kabiny w zwyklym garazu rolleyes.gif

Kabina czy garaż.... bez różnicy jeżeli masz odpowiednią czystość pomieszczenie smile.gif ja do malowania maszyn nie używam kabiny ( krocie by kosztowała taka która ma 3,3 metra wysokości a takie ładowarki max przyjmuję pod garaż smile.gif powyżej maluję na świeżym powietrzu ale w dni bezwietrzne:) ) jeżeli masz pojedyńczy element i podłogę ładnie pozamiataną to wystarczy dobrze zlać ją wodą bo ona w większości jest przyczyną wzbijania kurzu i innych śmieci...
do prób w początkami lakiernictwa możesz popróbować nawet najtańszą Śnieżkę lub inne badziwiewie ze sklepu z farbami smile.gif 15 zł cię nie zbawi a można nauczyć się dużo rzeczy wink.gif
kiwi
Czytam wątek i mam jedno małe ale : po co nakładać szpachel na ubytki w dużych ilościach ....można przed piaskowaniem budy ,wyklepać ,powyciągac zagniotki....dopiero piaskowac,podkład,szpachel ( mniejszej ilości) wink.gif
*Pinio
Kiwi coś kiepsko czytasz smile.gif

CYTAT
Główną zasadą jest to żeby dobrać odpowiedniego blacharza. Wprawiony w fachu nawet mocno wgnieciony element wyprofiluje ci tak ze szpachlówka pójdzie dosłownie na milimetry

Z resztą nigdy nic nie wiadomo co kryje się pod warstwą lakieru w starym aucie... piaskowałem kiedyś budę od AE86 i wież mi że tam szpachlę najpierw darłem fleksem a poźniej dopiero kończyłem piaskiem wink.gif
kiwi
Sorry widocznie nie doczytałem. ja tez najpierw jechałem flexem ,żeby zobaczyc co wcześniej autor miał na mysli .
Pozdrawiam wink.gif
raich
to zapytam tutaj,zeby nie zakladac nowego topicu
jakies dobre sprawdzone metody na usuniecie rys z lakieru i ogolne poprawienie jego kondycji?
auto bez sladow korozji,12 letnie A3
co mozecie polecic?jakies kredki,pasty czy inne wynalazki?najlepiej sprawdzone
*Pinio
Farecla G3 smile.gif świetna pasta ...
raich
pisalem pinio do ciebie na pw ostatnio
ok a cos do tej pasty polecasz jeszcze?naprawde chce to doprowadzic do ladu a rysy sa dosyc spore;/
Prox
jako podkład polecam epoksyd epirust 2002 farba przemysłowa pochodna do okrętowych ten sam poziom co sigma lub lepiej.
stosuje w offroad i autach które popełniam dla siebie - robi świtenie do dostania w 1l opakowaniach po rozsadnej cenie
ale zawsze 50% sukcesu to przygotowanie powierzchni
M-Technic
Trochę ćwiczyłem wink.gif Robota mozolna i nie taka łatwa jakby sie wydawało, ale podoba mi się rolleyes.gif
BMW będe lakierował sam cool.gif Jak spie.. to przynajmniej pretensje będe miał tylko do siebie laugh.gif
Ale do konkretów obecnie mam kompresor pożyczony wiem tylko, że jest 100 litrowy ale cóż trzeba zakupić własny i tu bym prosił o rade wink.gif
Znalazłem takie cuś http://www.allegro.pl/item1102263615_dwutl..._sprezarka.html
A pytanie czy zda egzamin? ps na jeden rzut nie mam wiecej jak 1 metr kwadratowy powierzchni do lakierowania czyt. drzwi w e36 sedan rolleyes.gif
*Pinio
kompresor dobierasz pod wydajność pistoletu.... niskie ciśnienie albo wysokie, jeżeli masz pistolet niskociśnieniowy bardzo możliwe że taki kompresor w zupełności ci wystarczy smile.gif wyjątek stanowi to że musiałbyś mieć dodatkowo regulator ciśnienia ale to na ogół mają wszystkie kompresorki wink.gif Ja leciałem z lakierowaniem już na dużej sprężarce o pojemności zbiornika 400 L i wydajności 70 m sześciennych na godzinę z filtrami typu odwadniacz i odolejacz co joest podstawą przy malowaniu happy.gif
evospec
Witam,
Odnośnie czyszczenia karoserii suchym lodem.... To chyba najlepsza metoda. Jest bezinwazyjna, nie ma ryzyka że wytrze Ci dziórę w błotniku albo pofaluje dach, dodatkowo z suchego lodu nic nie zostaje, a piasek wpada we wszystkie zakamarki, nie da się go usunąć z profili, a potem sciaga wilgoć z otoczenia i auto zaczyna rdzewieć od środka.
Wiem coś o tym bo zajmuję się czyszczeniem suchym lodem - www.lodcud.pl , oraz obsługuję i buduję auta wyścigowe - www.palonka-rally.pl . Suchego lodu używam do wszystkiego prawie, czyszczenia blach z farby, rdzy, sadzy, silników, skrzyń biegów, części silnikowych z nagarów, osadów itd . Czyszczenie suchym lodem świetnie nadaje się też do renowacji elementów drewnianych, części elektrycznych, elektronicznych i z tworzyw sztucznych.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.