Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: ALS Podtrzymanie turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Glaniu
Hej,
Poniewaz temat o podtrzymaniu jest zamkniety pozwolilem sobie skrobnac na nurtujace mnie kwestie.


1. Jezeli juz Audi S1 posidalo pseudo ALS to co dzialo sie w przedziale 1987-1992 w WRC . Pytam poniewaz kojarze ,ze dopiero w 93 r zaczeli stosowac ,a wczesniej raczej nie bylo

2. Czym rozni sie ALS dragowy od trybu Rally???

Pozdrawiam
Azrael
CYTAT(Glaniu @ Mon, 07 Jun 2010 - 12:41) *
Hej,
Poniewaz temat o podtrzymaniu jest zamkniety pozwolilem sobie skrobnac na nurtujace mnie kwestie.


1. Jezeli juz Audi S1 posidalo pseudo ALS to co dzialo sie w przedziale 1987-1992 w WRC . Pytam poniewaz kojarze ,ze dopiero w 93 r zaczeli stosowac ,a wczesniej raczej nie bylo


Sierra od początku miała w A-grupie ALS i inne marki na pewno też. System z zaworem obejściowym przepustnicy. Poźniej siępojawiły bardizej zaawansowane z EGRami, aż do w zasadzie silnika turbinowego jak w Subaru WRC S12 w górę.

CYTAT
2. Czym rozni sie ALS dragowy od trybu Rally???

Pozdrawiam


Nie mam pojęcia co to miałby być ALS dragowy, zakładam że dragstery używają procedury startu, nie spotkałem się chyba z ALS w dragsterze, bo i po co jak idą cały czas dnem.
Glaniu
CYTAT(Azrael @ Mon, 07 Jun 2010 - 11:45) *
Sierra od początku miała w A-grupie ALS i inne marki na pewno też. System z zaworem obejściowym przepustnicy. Poźniej siępojawiły bardizej zaawansowane z EGRami, aż do w zasadzie silnika turbinowego jak w Subaru WRC S12 w górę.



Nie mam pojęcia co to miałby być ALS dragowy, zakładam że dragstery używają procedury startu, nie spotkałem się chyba z ALS w dragsterze, bo i po co jak idą cały czas dnem.



Pamietam ze nawet w Sierze nie objawialo sie to tymi charakterystycznymi detonacjami i ogolnie jakos watle te A.gr odchodzily z dolu ,ale to moze byl ALS w powijakach

Co do tego dragowego to wlasnie tez sie zastanawiam nad sensownoscia ,ale taki termin znalazlem tu na forum w temacie 'podtrzymanie turbo'

Pozdrawiam
Azrael
AFAIK to auto jest w oryginalnej specyfikacji A-grupowej: http://www.youtube.com/watch?v=P3PXtgcQiIA...t=1&index=2 - ma dość agresywny ALS.

ALS to nie cudotwórstwo - auta w tamtych czasach nie odchodziły z dołu. ALS ma produkować doładowanie na puszczonym gazie a nie sprawić że turbo złamie prawa fizyki i będzie działać bez napędzania spalinami.

A detonacje słychać nie w każdym aucie.
Glaniu
CYTAT(Azrael @ Mon, 07 Jun 2010 - 18:20) *
AFAIK to auto jest w oryginalnej specyfikacji A-grupowej: http://www.youtube.com/watch?v=P3PXtgcQiIA...t=1&index=2 - ma dość agresywny ALS.


Ale ta Sierra to juz bardziej "wspolczesne" czasy wystrojana na jakims Stend Alone'ie z procedura ALS . Pamietam ,ze ST165 ,ktore jezdzily w TMP nie miay ALSu ,a jednak byly to pofabryczne auta
Azrael
Bez przesady. ST165 fabryczne miały na pewno, nie wiem czy na czym jeździły ale mogę się dowiedzieć. Sierry miały Pectela i miały ALS, Subaru od pcozątku miały. Technologia ALSu takiego jak mają dziś N-ki była już dojrzała w 1990 roku. To że nowocześniejsze ECU potrafią utrzymać stabilniejszy boost, mniej marnują paliwa i niszczą silniki to inna historia. Z resztą Pectel umiał zrobić ALS na seryjnym ECU (L2 lub L6, nie pamiętam) Coswortha już w początku lat 90.
Glaniu
Ciezki temat ten ALS poniewaz niektore zrodla podaja jako pioniera jezeli chodzi o WRC poniewaz w formule podobne patenty to juz w 80 latach podobno byly, podaja ,ze to Toyota byla pionierem ,ale podaja ,ze dopiero w ST205 ,a to duzo za pozno

Holek jeszcze na Elmocie 95 nie mial podtrzymania i moze bylo to spowodowane ze jego st185 to byla pierwsza ewolucja (92r) i pewno wystarczylo zmienic kompa poniewaz w na Monte 93 Celiny niemilosiernie grzmialy ;-)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.