Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Waste gate obniżenie ciśnienia, regulacja???
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Fishman
Panowie,
Kompresor w aucie doładowuje 0,8 BAR i posiada odpowiednio ustawiony waste gate.
Jeżeli zmienie kółeczka na inne w celu uzyskania ciśnienia doładowania na 0,4 bara, to co się bedzie działo podczas hamowania silnikiem. Czy waste gate bedzie sie dopiero otwierał jak zacznie ciśnienie doładowania pszekraczać 0,8 BAR??
Czy powinno się zmienić lub wyregulować waste gate? Czy każdy waste gate jest regulowany?
Co robic w takim wypadku?

Pozdrawiam.

Ps. Gdzie dorabia się kółeczka?? i ile to może kosztowac??
grubsor
czekaj czekaj WG przy kompresorze nie pomyliles nic?
Fishman
CYTAT(grubsor @ Thu, 03 Jun 2010 - 22:51) *
czekaj czekaj WG przy kompresorze nie pomyliles nic?


No chyba nie. Nie blow off a włąśnie waste gate u mnie występuje. Tak przynajmniej mi się wydaje. Żeby przy nagłym puszczeniu gazu nie było zbyt dużego kopnięcią ciśnieniem w silnik otwiera się wastegate i wypuszcza powietrze z powrotem przed kompressor.
Skiba
waste gate to zawór obejsciowy(turbo) spalin.
to co u Ciebie wyglada jak zawor DV?
!markos
CYTAT(Fishman @ Thu, 03 Jun 2010 - 23:04) *
Nie blow off a włąśnie waste gate u mnie występuje.
w zadnym aucie z kompresorem nie wystepuje, w twoim tez.

to jest tylko zawor obejsciowy i nijak nie reguluje doladowania. w kompresorze zadne zawory niczego nie reguluja. wielkosc doladowania bierze sie wylacznie z wielkosci kola napedzajacego rotory.
henry
jezeli bedziesz mial kompresor bez sprzegla i zalozmy blowa to bedzie podczs hamowania sinikiem
PAROWOZ, wg mnie tragedia, dzwiek podczas zmieniania biegow to jeszcze jeszcze ale hamowanie silnikiem masakra
wstaw DV-ke lub jak chcesz posluchac dzwieku blowa i dv,podejrzewam ze jeden moze nie dac rady
Fishman
Witajcie.
Macie rację, żle się wyraziłęm. Nie mam oczywiście waste gate, a na pewno nie mam blow off`a.
Jest za to zawór By Pass za sprężarką. Jest sterwany podciśnieniem panującym tuż za przepustnicą. Przy pewnym podciśnienu otwiera się i upuszcza sprężone powietrze pomiedzy przepustnice a kompresor.
Zastanawiam się jednak jak dokladnie dziala. Jak następuje regulacja ciśnienia dołądowanego i co się zdaży jak zmniejsze kułko na mniejsze.

ja widzą to tak:
Przy sotrej jezdzie mam otwatrą na MAX przepustnice i jest małe podciśnienie. Zawór jest zamknięty i pozwala na pełne dołądowanie 0,8 BAR.

Jeśli stoję z zamkniętą przepustnicą kompressor który nie posiada sprzęła pracuje nieustannie robiąc ustalone ciśnienie doładowania. W oryginale 0,8 bar. Przy zamknietej przepuctnicy zaczyna robić wysokie podciśnienie i tym samym otwiera się zawór BY PASS i przepuszcza skompressowane powietrze z powrotem przed kompresor. I tym samym spada podciśnienie i zawór lekko się przymyka. Jest można powiedzieć płynna regulacja.

Tak więc zawór się otwiera przy pewnym podciśnieniu wytworzonym przez kompressor zasysającym powietrze do wytworzenia 0,8 Bara.

Co się zdarzy jęsli będę ładował jedynie 0,4 BARa? Będzie wytwarzał on mniejsze podciśnienie i póżniej będzie otwierał zawór.
Wydaje mi się że jednak nie będzie to stanowiło problemu. Jak jednak Wy sądzicie??

Pozdrawiam.
Ps. Wiecie, kto mógł by dorobic mi kółka??
!markos
moze jednak lepiej nie zabieraj sie za dlubanie tego silnika....
EASYKATO
CYTAT(Fishman @ Thu, 03 Jun 2010 - 22:46) *
Panowie,
Kompresor w aucie doładowuje 0,8 BAR i posiada odpowiednio ustawiony waste gate.
Jeżeli zmienie kółeczka na inne w celu uzyskania ciśnienia doładowania na 0,4 bara, ...................................


CYTAT(Fishman @ Sat, 05 Jun 2010 - 10:50) *
Zastanawiam się jednak jak dokladnie dziala. Jak następuje regulacja ciśnienia dołądowanego i co się zdaży jak zmniejsze kułko na mniejsze....................



jak zmniejszysz kółko kompresora to będzie więcej powietrza a nie mniej;

żeby zejść z 0.8 do 0,4 bara kółko kompresora trzeba zwiększyć


przejrzałem wszystkie tematy o tym jagu i ....
jak już ktoś napisał odpuść kompresor


może lepiej iść w stronę NX incognito wink.gif
Feluke
Fishman, wez zaloz jeden watek o kompresorze w Jaguarze a nie co chwile zakladasz jakis nowy i robi sie totalny burdel!!!
Jeszcze mozesz sie z tego wycofac i kupic poprostu komplet od R'ki lub cala R'ke i bedziesz mial spokoj a do dlubania kup sobie malacza i wsadz tam 1.4turbo centralnie to bedziesz miec radoche ze cos zrobiles a koszta duzo mniejsze.
Mario
CYTAT(Fishman @ Sat, 05 Jun 2010 - 10:50) *
Przy sotrej jezdzie mam otwatrą na MAX przepustnice i jest małe podciśnienie. Zawór jest zamknięty i pozwala na pełne dołądowanie 0,8 BAR.

Jeśli stoję z zamkniętą przepustnicą kompressor który nie posiada sprzęła pracuje nieustannie robiąc ustalone ciśnienie doładowania. W oryginale 0,8 bar. Przy zamknietej przepuctnicy zaczyna robić wysokie podciśnienie i tym samym otwiera się zawór BY PASS i przepuszcza skompressowane powietrze z powrotem przed kompresor. I tym samym spada podciśnienie i zawór lekko się przymyka. Jest można powiedzieć płynna regulacja.

Tak więc zawór się otwiera przy pewnym podciśnieniu wytworzonym przez kompressor zasysającym powietrze do wytworzenia 0,8 Bara.

Co się zdarzy jęsli będę ładował jedynie 0,4 BARa? Będzie wytwarzał on mniejsze podciśnienie i póżniej będzie otwierał zawór.
Wydaje mi się że jednak nie będzie to stanowiło problemu. Jak jednak Wy sądzicie??

Pozdrawiam.
Ps. Wiecie, kto mógł by dorobic mi kółka??

Ale zamotałeś.
Nie wiem jak cytować wypowiedź i udzielać odpowiedzi ale napiszę to tak
"Przy sotrej jezdzie mam otwatrą na MAX przepustnice i jest małe podciśnienie. Zawór jest zamknięty i pozwala na pełne dołądowanie 0,8 BAR."- nie podciśnienie ale nadciśnienie

"Jeśli stoję z zamkniętą przepustnicą kompressor który nie posiada sprzęła pracuje nieustannie robiąc ustalone ciśnienie doładowania. W oryginale 0,8 bar. Przy zamknietej przepuctnicy zaczyna robić wysokie podciśnienie i tym samym otwiera się zawór BY PASS i przepuszcza skompressowane powietrze z powrotem przed kompresor. I tym samym spada podciśnienie i zawór lekko się przymyka. Jest można powiedzieć płynna regulacja"
-jak masz zamkniętą przepustnicę to w kolektorze ssącym panuje podciśnienie które nie spada i nie mieszaj teraz do tego kompresora

"Tak więc zawór się otwiera przy pewnym podciśnieniu wytworzonym przez kompressor zasysającym powietrze do wytworzenia 0,8 Bara"
Totalna bzdura.
-Sam napisałeś że DV masz podłaczony za przepustnicą więc otworzy się jak dostanie podciśnienia po zamknięciu przepustnicy

"Co się zdarzy jęsli będę ładował jedynie 0,4 BARa? Będzie wytwarzał on mniejsze podciśnienie i póżniej będzie otwierał zawór" -Podciśnienie będzie takie same +-0.8b jedynie będzie mniejsza siła podczas ładowania przy 0.4b która będzie oddziaływała na zawór DV który z drugiej strony i tak bedzie otwierany podcisnieniem.
Kółko dorobi Ci tokarz.
Pozdrawiam
Fishman
CYTAT(Feluke @ Sun, 06 Jun 2010 - 12:44) *
Fishman, wez zaloz jeden watek o kompresorze w Jaguarze a nie co chwile zakladasz jakis nowy i robi sie totalny burdel!!!
Jeszcze mozesz sie z tego wycofac i kupic poprostu komplet od R'ki lub cala R'ke i bedziesz mial spokoj a do dlubania kup sobie malacza i wsadz tam 1.4turbo centralnie to bedziesz miec radoche ze cos zrobiles a koszta duzo mniejsze.


Najpierw przepraszam, że zakładam tyle wątków, ale niektóre są w miarę uniwersalne i nie tyczą się tylko Jaguara.

CYTAT(EASYKATO @ Sat, 05 Jun 2010 - 14:23) *
jak zmniejszysz kółko kompresora to będzie więcej powietrza a nie mniej;

żeby zejść z 0.8 do 0,4 bara kółko kompresora trzeba zwiększyć


Przy napędzie kompresorów, superchargerów są 2 kółka. Jedno przy kompresorze, a drugie pszy wale silnika. Masz racje że aby zmniejszyć ciśnienie to należy zwiekszyć kółko na kompresorze. Aby zejść z 0,8 BAR`a na 0,4 należało by zrobić 2 razy większe kółko. Nie zmieści mi się kat wielkie... To kółko zwiększę troche, za to dolne kółko przy wale zmniejsze. To jak zabawa z przeżutkami przednimi i tylnymi w rowerze. Przy odpowiednich zmianach będę mógł pozostać na oryginalnym pasku.



CYTAT(Mario @ Sun, 06 Jun 2010 - 13:20) *
Ale zamotałeś.
Nie wiem jak cytować wypowiedź i udzielać odpowiedzi ale napiszę to tak
"Przy sotrej jezdzie mam otwatrą na MAX przepustnice i jest małe podciśnienie. Zawór jest zamknięty i pozwala na pełne dołądowanie 0,8 BAR."- nie podciśnienie ale nadciśnienie


Mario, dziekuję za wyczerpującą odpowiedź. Po kółko pójdę do tokarza ;-)
Nadciśnienie jednak bdzie chyba za kompresorem, a przed nim, nawet przy otwartej na maxa przepustnicy bedzie chyba mimo wszystko podciśnienie?...



Części od R już mam. Można powiedzieć że pełen komplet włącznie z wiązką elektryczną i komputerem. Niestety inny stopień sprężenia...


Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Musze dotoczyć kółeczka i biore się za montarz.
!markos
kolo pasowe tez dorobisz u tokarza? rolleyes.gif
henry
fishman ogarnij sie
napisales ze kolko dasz wieksze przy kompresorze no to ok
ale na cholere zrobisz mniejsze na wale silnika? totalnie bez sensu do tego co ci potrzeba
Fishman
CYTAT(henry @ Sun, 06 Jun 2010 - 22:24) *
fishman ogarnij sie
napisales ze kolko dasz wieksze przy kompresorze no to ok
ale na cholere zrobisz mniejsze na wale silnika? totalnie bez sensu do tego co ci potrzeba


Nie da sie przy kompresorze zrobić koła 2 razy wiekszego. Co mam więc zrobić??
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.