Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jakie sprzeglo do 330 SC
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Santino
Witam
Moje 330Ci sie kompresoruje aktualnie, przewiduje szybka smierc sprzegla, dlatego przydalo by sie cos mocniejszego. chcial bym od razu zrobic konwersje na 6b (skrzynia pasuje od kazdej e60,e90 itp z silnikiem M54)czyli potrzebowal bym inny dwumas, tarcze,docisk, skrzynie i polowke wału. (inny wielowypust niz przy skrzyni 5b)
tak sobie planuje ze moglbym kupic calosc z jakiegos anglika, i np dac tarcze do radzika zeby ogarnał jakies organiczne albo spiek. mysle ze auto bedzie miec te 300KM i 360NM z czasem moze dojdzie do 350KM i 390-400NM. z uwagi na dosc duzy koszt przerobki wolal bym nie kupowac gotowcow typu sashs performance itp.
czy np dwumas da sie odchodzic choc troche?
Camil
A nie podejdzie komplet z s54?
Santino
nie mam pojecia jak to wyglada, czy samo sprzeglo podjedzie, bo razem z skrzynia to nie bardzo bo kojarzy mi sie ze przelozenia inne w koncu S54 ssie duzo wyzej kreci.
wiem ze skrzynia z S50B32 jest plug and play, nie trzeba wymieniac zamachu, sprzeglo pasuje. no ale teraz dochodzi kwestia kupienia egzemplaza w dobrym stanie i pewnie cena tez z kosmosu, skrzynie z E60 mozna juz kupic za 800zl.
Camil
Jak podejdzie to seria z m3 e46 bylaby ok ew z m57 sprzeglo.
Santino
wg real oem sprzegla wygladaja na obrazku tak samo. ale w rzeczywistosci pewnie sie roznia
tutaj skrzynia od M54 5b

tutaj od M54 6b

a tutaj S54

widac ze sa rozne dlugosci wałka i inny wielowypust
Camil
To sa schematy, napisz do bombla na mforum moze ma sprzeglo zuzyte to bys podpasowa, do poznania tez masz pewnie niedaleko wiec mozesz tam sie zorientowac, pozyczyc. Na moje z s54 powinno podejsc w koncu m54 to chyba jego protoplasta.
iras
CYTAT(Santino @ Wed, 02 Jun 2010 - 15:43) *
Witam
Moje 330Ci sie kompresoruje aktualnie, przewiduje szybka smierc sprzegla, dlatego przydalo by sie cos mocniejszego. chcial bym od razu zrobic konwersje na 6b (skrzynia pasuje od kazdej e60,e90 itp z silnikiem M54)czyli potrzebowal bym inny dwumas, tarcze,docisk, skrzynie i polowke wału. (inny wielowypust niz przy skrzyni 5b)
tak sobie planuje ze moglbym kupic calosc z jakiegos anglika, i np dac tarcze do radzika zeby ogarnał jakies organiczne albo spiek. mysle ze auto bedzie miec te 300KM i 360NM z czasem moze dojdzie do 350KM i 390-400NM. z uwagi na dosc duzy koszt przerobki wolal bym nie kupowac gotowcow typu sashs performance itp.
czy np dwumas da sie odchodzic choc troche?


może zestaw w postaci lekkiego koła zamachowego i sprzęgła by się u Ciebie sprawdził?

np.:
http://www.uucmotorwerks.com/

Dla 5-biegowej skrzyni jest koło stalowe (lżejsze od dwumasu) i koło aluminiowe. Oby dwa dostosowane do pracy z dociskiem z M5 E34 i tarczą od M5 lub customową.
Dla 6-biegowej skrzyni jest aluminiowe koło zamachowe z dociskiem od E36 M3 i trzema opcjami sprzęgieł customowych.

Na zagranicznych forach można znaleźć pozytywne opinie na temat tych zestawów.

Cena też wydaje się być OK. Zestaw dla 5-biegowej skrzyni z lekkim kołem, tarczą i dociskiem E34 M5 kosztuje 974$ smile.gif
kidzio_r5gtt
CYTAT(iras @ Fri, 04 Jun 2010 - 09:55) *
może zestaw w postaci lekkiego koła zamachowego i sprzęgła by się u Ciebie sprawdził?

np.:
http://www.uucmotorwerks.com/

Dla 5-biegowej skrzyni jest koło stalowe (lżejsze od dwumasu) i koło aluminiowe. Oby dwa dostosowane do pracy z dociskiem z M5 E34 i tarczą od M5 lub customową.
Dla 6-biegowej skrzyni jest aluminiowe koło zamachowe z dociskiem od E36 M3 i trzema opcjami sprzęgieł customowych.

Na zagranicznych forach można znaleźć pozytywne opinie na temat tych zestawów.

Cena też wydaje się być OK. Zestaw dla 5-biegowej skrzyni z lekkim kołem, tarczą i dociskiem E34 M5 kosztuje 974$ smile.gif



kolega pisze że gotowy zestaw jest z drogi i że chce coś dorobić u majstra a Ty mu proponujesz zestaw za 1000$ przed cłem i VAT'em.

BTW lekki zamienniki koła zamachowego można bez problemu kupić bliżej niż za wielką wodą z podobne pieniądze jak nie taniej...
Santino
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Fri, 04 Jun 2010 - 10:23) *
kolega pisze że gotowy zestaw jest z drogi i że chce coś dorobić u majstra a Ty mu proponujesz zestaw za 1000$ przed cłem i VAT'em.

BTW lekki zamienniki koła zamachowego można bez problemu kupić bliżej niż za wielką wodą z podobne pieniądze jak nie taniej...

mozesz kolego cos wiecej napisac na ten temat?
iras
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Fri, 04 Jun 2010 - 10:23) *
kolega pisze że gotowy zestaw jest z drogi i że chce coś dorobić u majstra a Ty mu proponujesz zestaw za 1000$ przed cłem i VAT'em.

BTW lekki zamienniki koła zamachowego można bez problemu kupić bliżej niż za wielką wodą z podobne pieniądze jak nie taniej...


racja...

odwrotnie zinterpretowałem wypowiedź Santino smile.gif

CYTAT(Santino @ Wed, 02 Jun 2010 - 15:43) *
z uwagi na dosc duzy koszt przerobki wolal bym nie kupowac gotowcow typu sashs performance itp.

Santino
niech ktos podpowie czy szykowac sie do radzika, czy jedna bylo a jakas inna alternatywa
hz10
ja bym proponował abyś troche poczytał to forum bo było pierdylion razy smile.gif
kidzio_r5gtt
tak ode mnie - do większości E46 można użyć takiego samego docisku Helix - pozwala on przenieść 500Nm na tarczy organicznej i 700 Nm. na spiekowej. Do skrzyni 5 i 6 biegowej są różne tarcze ale obydwie mogą współpracować z powyższym dociskiem.
Pablo vel 2hot
Sprawdź Sachs-a, z tego co widzę to jest dostępne kompletne w specyfikacji 570nm+, cena katalogowa 700 Euro. Koszt nie jest porażajacy.
Jak coś to pw.

Pozdr.
Santino
znalazlem cos takiego
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RACING-S...=item51936f995c
gotowy kit wraz z lzejszym zamachem ale do skrzyni 5b :/ na aukcji wyglada kolorowo
Michau9
raczej szkoda rąk brudzić do takiego sprzęgła i wziąłbym na twoim miejscu sporą poprawke na podaną w aukcji moc max jaką ono zniesie
pzdr
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.