Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Focus ST170 Runner kolektora dolotowego
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
olo ST170
Po z czytaniu błędów dowiedziałem się że prawdopodobnie padł (sterownik zmiany długości kanalików w kolektorze dolotowym ) .
Moje pytanie czy do tego istnieje jakiś komplet naprawczy . Czy trzeba kupić całe pudełko z silniczkiem i tą płytką drukowaną .
Pan w serwisie powiedział że to zawsze pada w ST170 , ale on nie wie jak to się naprawia - on tylko z czytuje kody .
Może ktoś już to wymieniał ?
Podpowie coś ?
ST170 jest z 2002 roku .
Rijndael
W durateku 2,5 V6 (mondeo, cougar) też jest takie coś i też się notorycznie psuje, zwykle pali się tranzystor. Części do typowej naprawy kosztują kilka zł. Może w foce jest podobnie, ja bym spytał na jakimś forum focusowym, temat powinien być znany jak i jego rozwiązanie.
Feluke
Bardzo mozliwe ze nie padl sterownik ale wysunal sie ktorys tam oring (przypadlosc ST170) i zamiast poleciec do cylindra to przyblokowal caly mechanizm i dlatego wywala blad bo nie reaguje na polecenia komputera.
W kazdym razie bez obadanie tego czy to elektronika/mechanika sie nie dowiesz co dokladnie.
olo ST170
znalazłem takie fotki w necie , autor i strona nieznana

http://w369.wrzuta.pl/obraz/1cSAm17TNKj/st1

http://w369.wrzuta.pl/obraz/4Xu2RhMGOLp/st2

http://w369.wrzuta.pl/obraz/7EvZTKmKrhp/st3

http://w369.wrzuta.pl/obraz/5HjPdq4Aedl/st4

Jak namierzyć co jest wadliwe
Rijndael
CYTAT(olo ST170 @ Mon, 24 May 2010 - 21:04) *
znalazłem takie fotki w necie , autor i strona nieznana

To jest IMRC z ST170? Wygląda jak ten z Mondeo. Sprawdź najpierw tranzystor (na zdjęciu umazany pastą termoprzewodzącą), w Mondeo najczęściej to właśnie pada. Nowy kosztuje 5 zł.
olo ST170
CYTAT(borsuk @ Mon, 24 May 2010 - 21:58) *
To jest IMRC z ST170? Wygląda jak ten z Mondeo. Sprawdź najpierw tranzystor (na zdjęciu umazany pastą termoprzewodzącą), w Mondeo najczęściej to właśnie pada. Nowy kosztuje 5 zł.


Mówisz o tym tranzystorze ?

http://w164.wrzuta.pl/obraz/02vQBCNYY1C/st3_tranzystor

Znalazłem opis do tych fot , niby jest to IMRC z ST170

http://www.fordstownerssa.co.za/forums/vie...=57&t=17227
Rijndael
CYTAT(olo ST170 @ Mon, 24 May 2010 - 22:31) *
Mówisz o tym tranzystorze ?

Tak.

W IMRC z V6 zestaw naprawczy tego tranzystora wygląda tak (ze sklep.avt.pl):

1. TRANZYSTOR BDW93C
suma brutto: 12.87 PLN

2. PODKŁADKA SILIKONOWA TO-220
suma brutto: 4.50 PLN

3. TULEJKA IZOLACYJNA TO220
suma brutto: 1.80 PLN

Może u Ciebie będzie podobnie. W V6 czasem padają tam też inne rzeczy na płytce, linka też potrafi się rozciągnąć itp. Ogólnie kiepsko to wszystko jest wykonane. W ST170 też przykręcili to do (gorącego) silnika?
olo ST170
borsuk

Super dzięki kolego za podpowiedzi , a powiedz jak upewnić się na 100% że padło właśnie IMRC .

Czy jest możliwe że mam jakiś wadliwy czujnik który oszukuje ( czujnik tep. silnika ) i na jego podstawie komp stwierdził błąd IMRC .

rasta_fkp
Pada to ustrojstwo jak złe a w ASO krzyczą 800 pln biggrin.gif
olo ST170
CYTAT(rasta_fkp @ Tue, 25 May 2010 - 01:19) *
Pada to ustrojstwo jak złe a w ASO krzyczą 800 pln biggrin.gif


Szacun kolego rasta_fkp

W aso mnie ceną wystraszyli 1030 zł część + naprawa = ok. 1800 zł .
Powiedzieli że cały element się wymienia .

Na Forum Focus Klub Polska jakiś kolega podpowiada o co biega bo już naprawiał .
rasta_fkp
ASO to omijać szerokim łukiem. A to co 800 pln chcieli cie skosić za odkręcenie śriobki i odłączenie wtyczki, he?
kontrolm
moze tzreba by to zatapic jakiś "mądrym" FETem z zabezpieczeniami to pewnie bedzie śmigać aż do potraktowania silnika jako elementu strefy zgniotu...
Rijndael
CYTAT(olo ST170 @ Mon, 24 May 2010 - 23:03) *
Super dzięki kolego za podpowiedzi , a powiedz jak upewnić się na 100% że padło właśnie IMRC .

Ja używam elm+scanxl+ford addons i wszystko tam ładnie widać, od IMRC jest kilka pidów i można dokładnie zobaczyć czy działa i czy ECU o tym wie. Po za tym pozostaje oczywiście diagnostyka samego układu, ale nie jestem elektronikiem wiec w tym Ci nie pomogę. Można też o tyle o ile sprawdzić wzrokowo -- jeden ciśnie gaz, a drugi patrzy czy IMRC ciąga linką, ale to nie powie wszystkiego, bo czasem bywa tak, że niby działa, ale nie daje sygnału o tym do ECU, czasem zdarza się też usterka typowo mechaniczna. Po za tym IMRC lubi psuć się "po trochu", czyli np. może działać na zimno i przestawać po rozgrzaniu.

CYTAT(olo ST170 @ Mon, 24 May 2010 - 23:03) *
Czy jest możliwe że mam jakiś wadliwy czujnik który oszukuje ( czujnik tep. silnika ) i na jego podstawie komp stwierdził błąd IMRC .

Wątpie, prędzej nie będzie błędu mimo niezbyt dobrze działającego IMRC niż na odwrót.
olo ST170
CYTAT(borsuk @ Tue, 25 May 2010 - 14:04) *
Ja używam elm+scanxl+ford addons i wszystko tam ładnie widać, od IMRC jest kilka pidów i można dokładnie zobaczyć czy działa i czy ECU o tym wie.


Możesz dać linka do tego ,,( elm+scanxl+ford addons),, lub jak wejść w posiadanie tego kompletu ?


Rijndael
CYTAT(olo ST170 @ Tue, 25 May 2010 - 20:08) *
Możesz dać linka do tego ,,( elm+scanxl+ford addons),, lub jak wejść w posiadanie tego kompletu ?

ELM327 z Allegro, ScanXL z addonami do Forda (to jest gwóźdź programu bo pokazuje mnóstwo dodatkowych parametrów charakterystycznych dla Forda) z palmerperformance.com. Tylko upewnij się czy to w Foce zadziała, ale pewnie tak. wink.gif
olo ST170
borsuk

Dzięki kolego
Parę plików tu widzę http://w431.wrzuta.pl/obraz/2GmiC8uVxNr/dane
Rijndael
CYTAT(olo ST170 @ Wed, 26 May 2010 - 22:48) *

ScanXL Standard chyba do ELM-a starczy. Tylko koniecznie razem z add-onami dla Forda (będą wtedy pidy FORD.costam), bo bez tego mało co widać.
olo ST170
CYTAT(borsuk @ Mon, 24 May 2010 - 22:42) *
Tak.

W IMRC z V6 zestaw naprawczy tego tranzystora wygląda tak (ze sklep.avt.pl):

1. TRANZYSTOR BDW93C
suma brutto: 12.87 PLN

2. PODKŁADKA SILIKONOWA TO-220
suma brutto: 4.50 PLN

3. TULEJKA IZOLACYJNA TO220
suma brutto: 1.80 PLN

Może u Ciebie będzie podobnie. W V6 czasem padają tam też inne rzeczy na płytce, linka też potrafi się rozciągnąć itp. Ogólnie kiepsko to wszystko jest wykonane. W ST170 też przykręcili to do (gorącego) silnika?



Kurcze elektronik mówi że tranzystor oki , ,że może układ scalony .Albo dupa nie elektronik -albo to takie skomplikowane .
Jak ustalić co umarło .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.