ADHDriver
Sat, 15 May 2010 - 20:09
Siema . Panowie mam taki problem iż padło mi sprzęgło w mojej e39 540 . W aucie jest skrzynia manual 6ka . Silnik ma troche więcej niz w serii , ale ustawki na 1/4 tez dały w dupe . Znajomy polecił żeby zadzwonić do Radzikowskiego noo i tak zrobiłem . Radzikowski powiedział że aby zachować komfort jazdy i można było powariować (noo i nie rozje....walić dwumasu) proponuje 6cio 7mio ramiennego spieka na wzmocnionym docisku . Co wy o tym sadzicie i czy ktos z was miał już z tematem do czynienia ? Prosiłbym o wasze rady smile.gif
ps. Chce załozyć cos co wytrzyma tak do 600Nm i nie musi być tak przyjazne do jazdy na co dzień jak seryjne sprzęgło a Radzikowski ma przystępne ceny . pozdro
k64
Sun, 16 May 2010 - 01:36
ciekaw jestem jak ty chcesz miec do 600nMm W TYM SIlniku, seria too 440, zeby tak podniesc to hmmm to kompresor albo NoS ?
peerbe111
Sun, 16 May 2010 - 01:54
Moze nie chce miec tyle tylko tak liczy "na zapas"...
i napisal ze ma wiecej niz w serii
ADHDriver
Sun, 16 May 2010 - 10:18
Pewnie że bym chciał , ale narazie nie myśle od Doładowaniu . Chce wyciągnąć z silnika ile się da bez doładowania , moc juz jest podniesiona dlatego seryjne sprzeglo zaczeło slizgać po 4 miesiącach jazdy . Więc dlatego pytam was czy ktos z was miał doświadczenie ze spiekami od Radzikowskiego , a kolega dobrze powiedział ze chce mieć taki zapas wytrzymałości na wypadek dodatkowego modowania . I co robil ktoś spieka od Radzika ?
Taffarel
Sun, 16 May 2010 - 11:57
spieków od w/w Pana mialem kilka, ale nie w bmw 540i. dlatego nie wiem, jak sprawdzi sie zestaw 600Nm+dwumas+6/7łapek spiek
napisz co masz w silniku zrobione i wklej wykres,
tematów o spiekach troche bylo, jak tu:
http://www.racingforum.pl/ktory-spiek-leps...owy-t76186.html
kosiniak
Sun, 16 May 2010 - 14:23
zaloz nowa serie i nie wymyslaj!
ADHDriver
Sun, 16 May 2010 - 16:05
CYTAT(kosiniak @ Sun, 16 May 2010 - 13:23)
zaloz nowa serie i nie wymyslaj!
kosiniak , ja nie wymyślam tylko chodzi o to że nie mam zamiaru robić znowu sprzęgła po kilku tys. a chce założyć coś trwalszego bo mysle troche wyciagnąc z silnika bez doładowania . Auta uzywam do "delikatnej" jazdy na co dzień , a co jakiś czas sie wariuje i w moim przypadku to wariowanie daje w dupe seryjnemu sprzęgłu i to jest powód dlaczego pasuje mi założyć coś wytrzymalszego żeby był jakiś kompromis . Radzicie odrazu żeby dokupić nowy dwumas przy wymianie sprzegła ? ps. co sądzicie o tym
ZESTAW
rennen
Sun, 16 May 2010 - 17:10
CYTAT(ADHDriver @ Sun, 16 May 2010 - 16:05)
kosiniak , ja nie wymyślam tylko chodzi o to że nie mam zamiaru robić znowu sprzęgła po kilku tys. a chce założyć coś trwalszego bo mysle troche wyciagnąc z silnika bez doładowania . Auta uzywam do "delikatnej" jazdy na co dzień , a co jakiś czas sie wariuje i w moim przypadku to wariowanie daje w dupe seryjnemu sprzęgłu i to jest powód dlaczego pasuje mi założyć coś wytrzymalszego żeby był jakiś kompromis . Radzicie odrazu żeby dokupić nowy dwumas przy wymianie sprzegła ? ps. co sądzicie o tym
ZESTAWNa pewno zestaw będzie lepszy, jak do auta jeżdżonego po ulicach założysz mocnego spieka to zaraz ci padnie jak nie dwumas to skrzynia biegów. Ja kiedyś byłem taki mądry i założyłem do Porsche turbo hardkorowego spieka na 4 łopatkach (w czasach 2002-2003 kiedy jeszcze wiedza na temat przeróbek u nas była niewielka) to faktycznie na poślizg sprzęgła szans nie było, ale wymieniłem 2 skrzynie w jeden sezon
kidzio_r5gtt
Sun, 16 May 2010 - 18:41
dla konkurencji - zestaw Helix'a
przenosi 500Nm. na tarczy organicznej a 700 Nm na spiekowej - docisk ten sam.
Ceny
2990 zestaw z organiczną
2900 zestaw ze spiekiem
ADHDriver
Sun, 16 May 2010 - 19:44
Ja mam dokładnie ta samą skrzynie co w m5 a te skrzynie sa w stanie znieść 600Nm . Ja nie potrzebuje spieka 4ro ramiennego tylko planuje tarcze 6/7 ramion aby miec kompromis codziennej szybkiej jazdy i piątkowej spontanicznej ustawki
i nie wierze że skrzynia ma mi sie odrazu rozwalić to nie jest zwykły automat z 540ki . Co sadzicie o takim dedykowanym zestawie do 540ki Sachs'a , przenosi do 570Nm :
SACHS e39 540 kit
siewcu
Sun, 16 May 2010 - 20:06
Moim skromnym zdaniem lepiej założyć sprzęgło Sachsa niż jakąś samoróbkę...
ADHDriver
Sun, 16 May 2010 - 20:35
Wydaje mi sie że zostane przy Sachs Performance za 730euro co nie jest aż tak wygórowana ceną , a taki zestaw gwarantuje wytrzymałość do 570Nm . Silnika narazie nie zamierzam doładowywac więc wydaje mi sie że bedzie to najlepsze rozwiązanie w stosunku do skrzyni i innych cześci które dostaja w dupe . Dzieki za odpowiedzi . Pozdrawiam fanów V8
kidzio_r5gtt
Sun, 16 May 2010 - 20:42
co do Sachsa to dopytaj czy na pewno jest plug&play - bo na górze strony jest dopisek "flywheel must be modified"
kremat0r
Sun, 16 May 2010 - 21:04
CYTAT
a taki zestaw gwarantuje wytrzymałość do 570Nm
Nie jeden się zdziwił, ze sasch pisał że wytrzyma np 500Nm a się ślizgało przy 400Nm...
aw69
Sun, 16 May 2010 - 21:44
jak juz wzmocniony docisk to zostań przy tradycyjnej tarczy, żadnych spieków
Os_
Mon, 17 May 2010 - 00:31
I umiejętnie obchodź się ze sprzęgłem bo i te 570Nm załatwisz.
ADHDriver
Mon, 17 May 2010 - 01:36
Noo panowie umiejętnosć zmiany biegów mam niczym SMGII heheh
Dzieki wszystkim za rady !! Za miesiąc dopiero biore sie za robote bo obecnie jestem w Norwegi . Ewentualnie efektem końcowym pochwale sie na forum
Pozdro
ps. po powrocie w planach inne modyfikacje ale to na forum w swoim czasie
Taffarel
Wed, 19 May 2010 - 03:41
nie chodzi o zmiane biegow
ale mniejza o wiekszosc
jak zalozysz docisk na podwojnej sprezynie, to Ci spokojnie normalna organiczna tarcza wystarczy. na marginesie powiem,ze regenerowana od radzika wcale nie jest taka rewelacyjna, jak radzik zapewnia, ale to sie w praniu przekonasz
no i caly czas czekam na wykres Twoich modow
ADHDriver
Wed, 19 May 2010 - 18:59
Tez sie nad organicznym dysku zastanawiałem i wzmocnionym docisku ale przy 360hp to może nie wytrzymać
pinin
Thu, 20 May 2010 - 16:06
Uwierz, 360 hp to wcale nie jest mega dużo, w dodatku to są wolnossące konie.
I prędzej wytrzyma organik dłuższy czas, niż spiek. Przynajmniej patrząc na wyroby z rodzimego rynku.
ADHDriver
Thu, 20 May 2010 - 18:42
nie myślcie panowie że ja się podniecam 360cio'ma HP poprostu ciesze sie tym co mam
a to że wieksza frajda jest przy większej liczbie hp to doskonale o tym wiem bo miałem przyjemność prowadzić Charger'a 440' delikatnie doladowanego
i od tamtego czasu juz wiem co znaczy moc dlatego pocieszam sie namiastką v8 i marką którą lubią
rottie
Thu, 20 May 2010 - 19:43
A skad sie wzielo te 360KM?
Camil
Fri, 21 May 2010 - 09:34
Ze snow:)
ADHDriver
Fri, 21 May 2010 - 18:05
Camil , a czemu sadzisz ze ze snów ? ... hehe niestety obecnie nie posiadam starego wykresu z hamowni bo mialem go na kompie ale go stracilem . Za półtora miesiąca kolejny wyjazd na hamownie po przeróbce dolotu i kolejne strojenie . Z serii do 360 hp nie wielę trzeba było , uwierz mi . Jaki sceptyk z tego Camil'a . Pozdro Camil
rottie
Fri, 21 May 2010 - 19:26
CYTAT(ADHDriver @ Fri, 21 May 2010 - 17:05)
Camil , a czemu sadzisz ze ze snów ? ... hehe niestety obecnie nie posiadam starego wykresu z hamowni bo mialem go na kompie ale go stracilem . Za półtora miesiąca kolejny wyjazd na hamownie po przeróbce dolotu i kolejne strojenie . Z serii do 360 hp nie wielę trzeba było , uwierz mi . Jaki sceptyk z tego Camil'a . Pozdro Camil
Kolego, ale tutaj NIKT Ci nie wierzy w te 360 KM...
Napisz co zrobiles z autem, pokaz wynik z hamowni i wtedy bedziemy rozmawiali.
Na "Uwierz mi" to trafiles na zle forum
ADHDriver
Fri, 21 May 2010 - 21:30
Umówmy się że jak sie ogarnę ze sprzegłem to zapodam posta co i jak , a nie będe się chwalił na sucho
Same Kozaki na tym forum widze
artix
Fri, 21 May 2010 - 23:33
ja mysle ze przeszczepil zajechany S62
rottie
Fri, 21 May 2010 - 23:35
CYTAT(artix @ Fri, 21 May 2010 - 22:33)
ja mysle ze przeszczepil zajechany S62
No baner juz ma
Taffarel
Sat, 22 May 2010 - 00:03
a mówiłem pokaż wykres, to mnie olałeś... to co sie z Tobą teraz stanie, to wie jeden koleś, który kiedyś zapytał "czy ma potencjał"
to opisz chociaz swoje mody, to chyba nie jest jakis duzy klopot
ADHDriver
Sat, 22 May 2010 - 21:40
Ok , dla ciekawych . Układ wydechowy : (używany) kompletny supersprint'a czyli barany , sportowe "katalizatory" , usunięcie rezonatora na przejście "Y" , (brak tłumika końcowego) co zaowocowało dodatkowymi 5hp . Całość dała 41hp . Kolejną sprawa było usunięcie seryjnego dolotu i założenie odgrodzonego stożka k&n który jest w zderzaku , dolot został przeliczony ( 6hp ) . Pod całość został zmieniony program który nie wysila silnika , efekt dodatkowe 26hp . Wszystkie zmiany zostały dokonane dwa miesiące po kupnie auta . Całość po shamowaniu 359hp 497.3Nm . W planach wiekszy blok (4.8 ) dodatkowo wałki Schrick noo i wszystko co do tego bedzie potrzebne . Narazie nie myśle o doładowaniu silnika . Autem poruszam sie dosyc czesto dlatego nie chce aby spalanie drastycznie wzrosło
pzdr
kosiniak
Sat, 22 May 2010 - 21:45
wydech i dolot 41hp? bozeee, tez se taki kupie chyba
kremat0r
Sat, 22 May 2010 - 21:49
CYTAT
497.3Nm
kosiniak
Sat, 22 May 2010 - 21:50
jak w doladowanym
ADHDriver
Sat, 22 May 2010 - 22:18
hehe widze że kurwa jeden przed drugim zgrywa co lepszego
ADHDriver
Sat, 22 May 2010 - 22:23
kosiniak małpo poczytaj co to firma supersprint , a jak wiesz to dowiedz się co jest ich celem , a nie pedłakuj przed rówiesnikami
bo mnie denerwuje takie pier...
kosiniak
Sat, 22 May 2010 - 22:26
zalosne.........
Owko
Sat, 22 May 2010 - 23:18
CYTAT(ADHDriver @ Sat, 22 May 2010 - 22:18)
hehe widze że kurwa jeden przed drugim zgrywa co lepszego
tak się z nami nie dogadasz. zakaz pisania na tydzień, zastanów się przed następnym postem.
Taffarel
Thu, 27 May 2010 - 21:14
CYTAT(ADHDriver @ Sat, 22 May 2010 - 22:23)
kosiniak małpo
sorry
kosi, ale lałem z tego
btw. poczytałeś co to jest ten supersprint?
wracając do tematu i jego autora - dalej jestem za seryjnym sprzęgłem
(a nie chwaląc sie, troche* mam wieksze doswiadczenie niz Ty)
*
kosiniak
Thu, 27 May 2010 - 21:35
hahaha, ja to myslalem ze z krzesla spadne
artix
Thu, 27 May 2010 - 23:11
o kur.... ale pojechal , albo urwal
SajneK
Thu, 27 May 2010 - 23:19
Oooooo ale sie temat rozkrecil
tak czulem jak czytalem o tym dlubaniu w tym silniku
Ale ja jestem ciekaw opinii uzytkownika bodajże Boogie (?) na temat tych modyfikacji bo On zdaje się ma również duże doświadczenie z w.w. motorem ?
masilis
Thu, 27 May 2010 - 23:39
ohoho dzieje sie troche w temacie autor chyba przesadzil z tymi ps w swojej e39
nie wiem jak mozna zakladac ze moc w samochodzie po uplywie 10 lat i pewnym przebiegu bo zakladam ze te e39 jest mniej wiecej 10 letnie i ma juz troche nalatane jest wciaz ta sama???
z mego doswiadczenia mialem okazje sprawdzic e34 na rolkach jakis miesiac temu z seryjnych 289 koni i momentu 400nm zostalo 261 i 370nm powiem szczerze ze wcale nie bylem zdziwiony bo auto ma 15 lat i jest w ciaglej eksploatacji
Taffarel
Thu, 27 May 2010 - 23:46
temat sie rozwinie, jak autorowi zakaz pisania upłynie
ciekawe, czy zostne zwyzywany za to, ze twierdze, ze stock sprzeglo + podwojna sprezyna bedzie az za hola do tego setupu
daniel1d11
Thu, 27 May 2010 - 23:51
Kiedyś w golfie IV 1.6 101km w serii wsadziłem tłumik supersprint teraz już wiem dlaczego po tej zmianie był taki zrywny
Pewnie z 20 koni przybyło w końcu to supersprint
A co do sprzęgła to nowa seria z wzmocnionym dociskiem napewno sobie poradzi.
Os_
Fri, 28 May 2010 - 01:30
Nie wiem jak jest w 540i ale w M5 kolektory Supersprinta czy jakieś inne porządne dają przyrost w okolicach 40 KM. I to nie jest żadna bzdura.
Taffarel
Fri, 28 May 2010 - 02:58
ale stock tarcza+wzmocniony docisk dadzą sobie rade. to tez nie jest bzdura
ryczko100
Fri, 28 May 2010 - 09:08
CYTAT(Os_ @ Fri, 28 May 2010 - 01:30)
Nie wiem jak jest w 540i ale w M5 kolektory Supersprinta czy jakieś inne porządne dają przyrost w okolicach 40 KM. I to nie jest żadna bzdura.
+10 kucy związane z przesterowaniem vanosa w górnych partiach rpm, w s62 napewno ale w m62 na 99% tez mozliwe.
SajneK
Fri, 28 May 2010 - 10:28
Wszyzstko fajnie ale tutaj bez wykresów to możecie sobie pisać ile chcecie tych + xhp.
M-Technic
Fri, 28 May 2010 - 16:40
Panowie to ja sie podlacze sprzeglo do M50B25 wytrzymujace troche ponad 600nm ma ktos gotowy przepis?
Czy docisk z m57 to wytrzyma ?
Ps silnik dopiero skladam do kupy wiec nie pytajcie o wykres
Os_
Fri, 28 May 2010 - 22:06
CYTAT(SajneK @ Fri, 28 May 2010 - 09:28)
Wszyzstko fajnie ale tutaj bez wykresów to możecie sobie pisać ile chcecie tych + xhp.
Samochód seryjnie pokazał 411 KM, po zmianie kompletnego ykładu 441 KM.
w 7:20 widać wykres.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2...41006351055989#Kolektory
Pełny zestaw
Tu zmiana kolektorów dała więcej, aż 48 KM, ale to musisz wczytać się w temat,
http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e5...ok-sexy-50.html
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.