Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Lotus Elise S1
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
wielki
Silnik:
- swap k20a2 200km
-duża chłodnica wody
-chłodnica oleju Setrab plus wentylator Spal
- łapy JHM
--hondata k100

Układ Dolotowy
- ssący "poprawiony " chińczyk skunk2
-przepustnica 70mm
-dolot pipercross i rura alu.

Układ Wydechowy
-2,5cala
kolektor by "noud" na jednym tłumiku.

Paliwo
Regulator paliwa
Pompa dw200

Skrzynia :
- 6b krótkie fd 5.1 LSD i długą 6z accorda
-Sprzegło Toda
-zamach 3.9kg
- short shifter


Układ kierowniczy
- krótki magiel 2,4

Zawieszenie:
-amory Nitron
- sprężyny 450/500
- toe link na uniballach
- krótsze mocowania amortyzatorów

Hamulce:
-klocki tył cl6, przód cl5+
- motul rb600
-przewody w oplocie

Body:
-Seria l

Koła:
JR
Przod 16x7 - 205/45 VR1
Tył 17x9 - 235/40 R888


waga :mierzone ~ 780kg bez kierowcy

moc : ~230 HP
Strojenie "Furious " z JHM

Plan na Auto wciaż taki sam , czyli ma być dosyć szybkie na torze , ale wciaż ma dawać choć
minimum komfortu I możliwość dojazdu na tor czy miasto .
Reansumujac poprawiona seria, wciąż jest radio dosyć cichy wydech , a nawet dołożyłem 4kg wyciszenia:).









czarna mamba
gratuluje wyboru

będzie kocur biggrin.gif
Sane
Ciekawie się zapowiada smile.gif Kolejna osoba z BHW przesiada się do RWD wink.gif
Mati79
piękny biggrin.gif

wybór najlepszy z możliwych i wiem ze bardzo dobrze wykorzystasz tą zabawkę biggrin.gif

licze na test drive przy najblizszej okazji wink.gif
cichy78
Piękne auto...................... no i tyle na temat

topic niezgodny z zasadami, brak jakichkolwiek modyfikacji przeprowadzonych, zwykła seryjna fura i garść planów, nei za wcześnie z tym tematem??

cyt z zasad:
"6) opisywanie projektu który dopiero ma się zmaterializować (tu opisujemy faktycznie powstałe modyfikacje a nie te które planujemy) "
admeen
Ja mysle, ze juz zakup auta rozpoczal caly projekt.
raich
przeciez jest filtr stozkowy z doprowadzeniem zimnego powietrza i tlumik przelotowy cool.gif
CZUCZU
tak jakby sie miał czepiać człowiek to taka prawda seria narazie. Własnie kupiłem auto to odpowiedni dział. Ale mi sie podoba autko
GIB
Ten malczar jaki wielki przy tym S1,
K20 dobry wybór ale czy jedyny słuszny?
czarna mamba
wiem ze plany na 270ps NA sa z 2 litrow
wiec wg wlasciciela (jak i zapewne wiekszosci) najlepszy wybór
... o sentymencie do VTECa nie wspominajac biggrin.gif
wielki
CYTAT(cichy78 @ Mon, 19 Apr 2010 - 09:41) *
Piękne auto...................... no i tyle na temat

topic niezgodny z zasadami, brak jakichkolwiek modyfikacji przeprowadzonych, zwykła seryjna fura i garść planów, nei za wcześnie z tym tematem??

cyt z zasad:
"6) opisywanie projektu który dopiero ma się zmaterializować (tu opisujemy faktycznie powstałe modyfikacje a nie te które planujemy) "


widzę że wstałeś lewa nogą , ale żeby nie było opis już trochę poprawiony rolleyes.gif
fotki gratów i prac będą wrzucane po 25 IV bemowie .


CYTAT(GIB @ Mon, 19 Apr 2010 - 18:53) *
Ten malczar jaki wielki przy tym S1,
K20 dobry wybór ale czy jedyny słuszny?


Dostępność części , wiedza naszych tunerów , gotowe kity łap do elise
i co by nie pisać to świetny wolnossący silnik ,a jak bedzie mało to zawsze można iść w kompresor.
Nie ma opcji, by coś innego wkładać wink.gif


CYTAT(czarna mamba @ Mon, 19 Apr 2010 - 19:35) *
wiem ze plany na 270ps NA sa z 2 litrow
wiec wg wlasciciela (jak i zapewne wiekszosci) najlepszy wybór
... o sentymencie do VTECa nie wspominajac biggrin.gif


plany planami zobaczymy jak w praniu wyjdzie ... happy.gif

ps. nie mam pomysłu na przymocowanie "szelek" możesz przy okazji spojrzeć jak to jest u ciebie rozwiązane ?
kowalskitk4
brawo!
prawdziwe joy machine, zona pozwolila to wziales zabawke z najwyzszej polki smile.gif

Dawaj calego w carbon,a nie sie bawisz we wstawki! biggrin.gif


PS
Ja zawsze jestem chetny do pomocy przy aucie wink.gif
Rav.
CYTAT
i co by nie pisać to świetny wolnossący silnik ,a jak bedzie mało to zawsze można iść w kompresor.
Nie ma opcji, by coś innego wkłada

właśnie, czekamy na SC lub turbo, i 350 km cool.gif ~2kg/km, to byłaby rakieta!
rafi1430
hmm nie wiem o co Caman z tym, że auto seria @cichy laugh.gif to żeby go kupić za 50k to już jest tuning dla kieszeni a co mówić o tym że Wielki zrobi z tego cudo na tor

3mam kciuki i jestem online wink.gif

pozdr\
komancz
CYTAT(wielki @ Mon, 19 Apr 2010 - 20:40) *
ps. nie mam pomysłu na przymocowanie "szelek" możesz przy okazji spojrzeć jak to jest u ciebie rozwiązane ?


np schroth ma w ofercie pasy dedykowane do Lotusa

http://www.schrothshop.de/Racing/Belts/Lotus-II-FE::106.html

jak cos pomoge zalatwic z fajnym rabatem smile.gif
czarna mamba
swietny czas jak na 122 konie !!! ET 13,9 Gratuluje i czekam na przekładkę kirerownicy i wypad na zakrety ...

film z przejazdu:

http://www.youtube.com/watch?v=1ZQWu5KpcII
vandal666
przepiękny !!!! interesuje mnie temat przekladki jak będziesz sie tym zajmował moze napiszesz co i jak smile.gif czego szukać do tego i kogo polecasz do tej operacji smile.gif
wielki
Auto jest już jeżdżące od dłuższego czasu ,(filmik po przekładce w pierwszym poście)
Z nowości to po rozecie poddały się przednie amortyzatory :)Po krótkich poszukiwaniach udało sie dorwać w dobrej cenie gwint Nitrona , przy okazji doszły nowe klocki mintex 1140 .
Wrażenia jak najbardziej pozytywne ,auto wreszcie zaczeło "jakoś: hamować i skręcać ,choć po cichu już myślę o mocniejszych sprężynach lub grubszym stabilizatorze tongue.gif





vandal666 poszło pw
rafi1430
Jest piekny smile.gif wszystko sam ogarnąłeś ???

łał na żywo czym prędzej do pokazania


zawias już siedzi ???

dawaj więcej relacji z prac a nie gotowe tylko

pozdr

wielki
Wiosna tuż tuż ,więc postanowiłem trochę odświeżyć wątek .
Ponieważ zima to nie najlepszy okres dla roadsterów , postanowiłem przyjrzeć się w tym czasie bliżej zawieszeniu smile.gif

Na początek wszystko zdjęte + wstępne oględziny... wynik dosyć marny ,prawię wszystkie sworznie do wymiany. nowy magiel już ma luzy, łożysko, łącznik stabilizatora. :/


po małej kąpieli w kwasie jakoś już zaczeło to wyglądać


korzystając z podpowiedzi użytkownika Prox postawiłem na podkład epirux
link do temtu http://www.racingforum.pl/index.php?showto...brunox&st=0


i głowną Farbę Epinox , ( efekt końcowy hmm ... powierzchnia nie wyszła na zbyt równa przez bardzo gęstą konsystencje ,lecz mam nadzieje że za to będzie trwała )


w między czasie przyszły nowe zabawki poprawiony łącznik na uniballu , nowe sróby nylonowe podkładki itp.




do pełni szczęścia brakuje tu jeszcze tylko kompletu sworzni ( i tu czekam na odpowiedz Gr00bego że doszły laugh.gif ) i porządną geometrie
i tu mam pytanie czy miał ktoś doświadczenia z Sylwkiem z dawnego Asko ?
rafi1430
U ja Cię ale pielęgnacja , pięknie Daniel podoba mi się ta robota jak skończysz to daj znac podstawię swoją Hankę też by jej się przydało wink.gif

dobrze że zadbałeś o niego smile.gif

pozdr

rafi
Gr00bY
Gr00bY mówi że sworznie przyszły rolleyes.gif
ctv
Witam,czy moglbys opisac szerzej temat przekladki ?
pozdrawiam
czarna mamba
foto story nie bedzie
napisz PW do wielkiego to sie dogadacie co do $$ za przekladke
wielki
CYTAT(ctv @ Sun, 13 Mar 2011 - 13:21) *
Witam,czy moglbys opisac szerzej temat przekladki ?
pozdrawiam


Jak pozwolisz szerszą relacje pozostawię dla siebie wink.gif aczkolwiek chętnie pomogę przy jakimś konkretnym problemie .

CYTAT(czarna mamba @ Sun, 13 Mar 2011 - 13:29) *
napisz PW do wielkiego to sie dogadacie co do $$ za przekladke


Hehe dzięki ale jak na razie nie mam czasu, miejsca ani chęci na taką zabawę laugh.gif
K@rol
Świetne autko.

Korzystałeś z gotowych elementów do przekładki czy wszystko we własnym zakresie robiłeś?

Elise jest super,ale w ciaśniejszym aucie nie siedziałem, jak Ty się tam mieścisz wink.gif
wielki
Większość robione własnymi siłami, nie licząc magla i kilku czesci z wersji lhd .
Co do wnętrza Elise nie jest może zbyt przestronne ,ale ja mały i wątły chłopak jestem ,więc nie narzekam wink.gif
czarna mamba
ale obok siebie dwoch Wielki'ch nie posadzisz , bicepsy sie nie mieszczą biggrin.gif
ps gotowy na ulęż ? smile.gif
evo 11
no i pieknie wink.gif

kompletu nowych srub zapomnialem zamowic, ale za to nie zapomnialem wymienic wszystkich elementow gumowych na metalowe nitron'a cool.gif
ctv
CYTAT(evo 11 @ Wed, 16 Mar 2011 - 10:03) *
no i pieknie wink.gif

kompletu nowych srub zapomnialem zamowic, ale za to nie zapomnialem wymienic wszystkich elementow gumowych na metalowe nitron'a cool.gif


Moze bys opisal swojego elektrycznego lotusa ?
wielki
CYTAT(evo 11 @ Wed, 16 Mar 2011 - 10:03) *
no i pieknie wink.gif

kompletu nowych srub zapomnialem zamowic, ale za to nie zapomnialem wymienic wszystkich elementow gumowych na metalowe nitron'a cool.gif


U mnie ma odwrót , Ori tulejki wymieniał jeszcze wcześniejszy właściciel ,więc na szczęście ominęła mnie ta przyjemność . smile.gif

ps. Karol mógłbyś coś napisać więcej o tym nitronie ? jak zachowuje się na nich auto , bardzo twardo ?
edit.
evo 11
CYTAT(wielki @ Wed, 16 Mar 2011 - 20:12) *
U mnie ma odwrót , Ori tulejki wymieniał jeszcze wcześniejszy właściciel ,więc na szczęście ominęła mnie ta przyjemność . smile.gif

ps. Evo 11 Mógłbyś coś napisać więcej o tym nitronie ? jak zachowuje się na nich auto , bardzo twardo ?
edit.


ale pytasz o amortyzatory czy o te metalowe elementy ktore wjada w wahacze?
wielki



> z kontekstu wywnioskowałem że już masz je na aucie i podzielisz się swoimi spostrzeżeniami i czy warto do nich drugie tyle dopłacać ,czy brać zwykłe poliuretany lub nylon .
evo 11
CYTAT(wielki @ Sat, 19 Mar 2011 - 18:52) *
pytam o elementy gumowe , w tym wypadku spięte na sztywno


> z kontekstu wywnioskowałem że już masz je na aucie i podzielisz się swoimi spostrzeżeniami i czy warto do nich drugie tyle dopłacać ,czy brać zwykłe poliuretany lub nylon .


nie mam pojecia, doktor dopiero we wtorek bedzie je montowal, ale angole twierdza ze to wazny element wyscigowego auta.
AdamWalenda
CYTAT(wielki @ Sun, 18 Apr 2010 - 23:04) *


Hej, tu chłopaki maja pare pytań odnosnie przekłądki smile.gif
http://lotusklub.pl/viewtopic.php?f=11&t=15

Pzdr,
AW
wielki
Hej
odświerzę trochę temat , może kogoś zainteresuje dalsze losy auta.
Jakiś czas temu auto dostało nowe serducho, przeszło już trochę "chorób wieku dziecięcego " i mam nadzieje
że to już za mną, chociaż na tą chwilę walczę jeszcze z prawidłowym balansem hamulców I lepszym ustawieniem zawieszenia
Ale o tym później. Kilka fotek .



Wydech



Początkowa problemy z chłodzeniem






Pierwszy wykres










Pierwsze testy na torze Modlin.
Auto raczej podaje ale kierowca zapomniał jak się już jeździ wink.gif
https://youtu.be/snvmYyXkksw
m6nj
Boski jest! podaje jak wściekły. Kompresorek do tego i będzie zdrowy kiler.
Ta tylna puszka ma budowę komorową? czyj to wyrób?
Alex_R53
wub.gif
wielki
Wydech robił użytkownik "Noud" z civic klubu , puszka jest komorowa i jest ok ,aczkolwiek na zimę ze znajomym popracujemy nad małymi poprawkami, jak dorobienie złączek v-band i jakąś "ślepą kiszkę " by pozbyć się niskiego rezonansu w przedziale 2-2.5 tys/obr.

Do kompresora jeszcze jestem za" krótki " , na Modlinie wykorzystuje na ten czas z 50- 70 procent mocy . Auto wciąż mi za bardzo myszkuje i szuka przyczepności na dohamowaniach jak i wyjsciach .
Plan na wiosnę jest na 245 na tyle i 215 na przodzie ale to powoduje kolejne podwyższenie auta i większy Roll center, a to znowu nie pomaga :/

Ps.
Alex ty mi "nie wzdychaj" bo miałaś równie zacną s2 co moja . wink.gif
piwo
i sie jej pozbyl nie wiadomo po co.
flapjck1
jak to po co? zamienil na evo? Alek, dobrze pamiętam? którego się po pól roku pozbył tongue.gif
Alex_R53
Oj tam oj tam smile.gif roczna przygoda z Evo10 (zaliczony Ring) potem 2.5 letnia przygoda z TT R30T (zaliczone dużo czasu w warsztatach) i teraz przygoda z Focusem RS mk3 (daily z okazyjnym torowaniem). Nie ma na co narzekać. Naj zwyczajniej do Lotusów mam ogromny sentyment po tym jak przez 2.5 roku upalania (pewnie ze 30+trackdayów) niewiele się działo złego a auto dawało mega dużo frajdy z jazdy smile.gif
piwo
https://www.youtube.com/watch?v=xfDcgsR8uIs...3nsWrAjLxkegs0g
piekna jazda. blisko opon i barier. jest szybko. biegi mega krotkie. zmienne fazy chyba nie wypadaja nigdy co?
radzio_gsi
Mam nadzieję, że Daniel się nie pogniewa tongue.gif
m6nj
Bardzo fajny odcinek. Świetne auto!
wielki
Dzięki za miłe słowo.
Trochę przy okazji uaktualnie opis na sezon .
Auto dostało nową krótszą skrzynię z lsd i przełożeniem głównym z crv 5.1
Sprzęgło z lekkim zamachem 3.9kg Toda.






Przy okazji odświeżania wózka zrobiłem rewizje silnika i wyszły kwiatki
w postaci sporej zadry na tuleji ,o dziwo auto wciaz miało kompresje pod 13 i dobrze jezdziło ...



więc doszła nowa tuleja i pierścienie. ... przy okazji z drobnych rzeczy poprawiona pompa oleju pod krecenie powyzej 9tys, pompa paliwa dw200 i wiele mniej istotnych rzeczy którymi nie bedę zanudzał ,a mam nadzieję że zaowocują w jeździe.
Na ten moment mocy nie za wiele bo 235km i 235nm ,ale kompresja równo po 15, wiec myślę że niedługo coś przyjmie więcej.

Szybkie testy na ulicy.



I Tak wygląda na koniec





Auto dostało też nowe opony 245 /40/17 r5a i 205/50/16 r5a co zaowocowało już ukręceniem połoski wink.gif A po dwóch trackdayach właśnie uklękły oryginalne silentbloki ... i Nie wiem jak u Was ,ale ja tylko czekam kiedy , Żona mnie z domu wyrzuci...
Podziękowania dla Radzia za spotkanie i materiał.
piwo
CYTAT
Żona mnie z domu wyrzuci...

to nie takie proste. ja czekam czekam i doczekac sie nie mgoe.
radzio_gsi
CYTAT(wielki @ Wed, 03 Jun 2020 - 21:20) *
Dzięki za miłe słowo.
Trochę przy okazji uaktualnie opis na sezon .
Auto dostało nową krótszą skrzynię z lsd i przełożeniem głównym z crv 5.1
Sprzęgło z lekkim zamachem 3.9kg Toda.






Przy okazji odświeżania wózka zrobiłem rewizje silnika i wyszły kwiatki
w postaci sporej zadry na tuleji ,o dziwo auto wciaz miało kompresje pod 13 i dobrze jezdziło ...



więc doszła nowa tuleja i pierścienie. ... przy okazji z drobnych rzeczy poprawiona pompa oleju pod krecenie powyzej 9tys, pompa paliwa dw200 i wiele mniej istotnych rzeczy którymi nie bedę zanudzał ,a mam nadzieję że zaowocują w jeździe.
Na ten moment mocy nie za wiele bo 235km i 235nm ,ale kompresja równo po 15, wiec myślę że niedługo coś przyjmie więcej.

Szybkie testy na ulicy.



I Tak wygląda na koniec





Auto dostało też nowe opony 245 /40/17 r5a i 205/50/16 r5a co zaowocowało już ukręceniem połoski wink.gif A po dwóch trackdayach właśnie uklękły oryginalne silentbloki ... i Nie wiem jak u Was ,ale ja tylko czekam kiedy , Żona mnie z domu wyrzuci...
Podziękowania dla Radzia za spotkanie i materiał.


super było się poznać osobiście.
jakże to męski, a wyglądający zabawkowo wóz.
nie wyrzuci............ wytrzymała z Tobą 2500km podrózy w elise to wytrzyma wszystko smile.gif
yotomeczek
CYTAT(wielki @ Wed, 03 Jun 2020 - 21:20) *
...Żona mnie z domu wyrzuci...
...


Hehe mając taki garaż/warsztat do dyspozycji to bym się nie przejmował smile.gif
anwi
no właśnie, radzio_gs trafna uwaga 15:48 z filmu, mieszczą się w jednej sekundzie, reszta aut na odzień, a lotusem da się do "pracy" pojechać jak świeci słońce i nie pada:)

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.