PioterW
Sat, 10 Apr 2010 - 12:51
Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z klapką w tłumiku.
Normalnie powinna się ona zamykać po włączeniu silnika i otwierać dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów (z tego, co pamiętam 3,5 RPM). U mnie ta klapka jest cały czas luźno - dodatkowo na wolnych obrotach wpada w drgania i straszliwie rzęzi, ale to jakby kłopot uboczny.
Czy miał ktoś podobny problem albo ewentualnie wie jak go rozwiązać? Tłumik poza tą klapką wydaje się być OK i nie chciałbym go wymieniać - zwłaszcza, jeśli wymiana miałaby nie rozwiązać problemu. Co sprawdzić?
Jakie funkcje spełnia ta klapka i jakie mogą być konsekwencje jej niewłaściwego działania (a w zasadzie niedziałania)?
Będę wdzięczny za wszelkie rzeczowe sugestie.
pzdr,
Piotrek
k11
Sat, 10 Apr 2010 - 17:46
Wężyki z podciśnieniem są ok? Siłownik/napęd klapki? Najlepiej stań pod autem i niech je ktoś wtedy uruchomi, dopiero po kilku sekundach silnik buduje na tyle duże podciśnienie, że klapka się powinna zamknąć.
r.
PioterW
Sat, 10 Apr 2010 - 18:04
Będzie trudna sprawa, ale postaram się to sprawdzić - podejrzewam, że właśnie coś tam jest nie-OK.
k11
Sat, 10 Apr 2010 - 18:07
U mnie wygląda to tak:
Exhaust system, rear -
BMW parts catalog Zacząłbym od sprawdzenia, czy w ogóle urządzenie reaguje, a jeśli tak, czy jest tam podciśnienie, czy nie.
r.
PioterW
Sat, 10 Apr 2010 - 18:57
U mnie wygląda to w sumie podobnie - OK, dzięki - faktycznie sprawdzę najpierw na podnośniku.
Performante
Sat, 10 Apr 2010 - 21:20
z tego co widze ta klapka nie zawsze byla montowana tak? sa zwykle tlumiki i z regulacja przeplywu?
Sultan of spin
Sat, 10 Apr 2010 - 23:19
Jeśli to tylko "napęd" klapki to spokojnie możesz ją przyspawać w pozycji otwartej żeby nie rzęziła i żadnej różnicy w pracy silnika nie zauważysz.
PioterW
Sat, 10 Apr 2010 - 23:20
To po co jest ta klapka?
Sultan of spin
Sun, 11 Apr 2010 - 02:10
CYTAT(PioterW @ Sat, 10 Apr 2010 - 23:20)
To po co jest ta klapka?
Najprawdopodobniej po to żeby zmniejszyć spalanie na wolnych obrotach i żeby efektywniej hamować silnikiem ale są to wiadomości od mechaników, a nie z serwisu.
k11
Sun, 11 Apr 2010 - 10:52
CYTAT(PioterW @ Sat, 10 Apr 2010 - 23:20)
To po co jest ta klapka?
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...st&p=799094 r.
PioterW
Sun, 11 Apr 2010 - 11:15
Dzięki wielkie za linka - to by się zgadzało i tłumaczyło również problem jaki się w moim aucie pojawił ostatnio przy niskich obrotach.
Czyli jednak warto doprowadzić tę klapkę do porządku.
m52owner
Sun, 11 Apr 2010 - 17:09
Ta klapka jest zbędna.Wycisza tylko nieco wydech no i może polepsza nieco hamowanie biegami.Napewno nie obawaiałbym się jakichś spadków mocy
W Stanach każdy to wywala a ten mod nazywa się Golf tee mod np
http://www.youtube.com/watch?v=rGYuqYf4Wtg...feature=relatedOczywiście po usunięciu klapki należy zaślepić wężyk z podciśnieniem.
Tu masz wszystko opisane
http://www.e36-tech.com/forum/diy-328i-323...402.html#p44343
Sultan of spin
Sun, 11 Apr 2010 - 17:13
CYTAT(m52owner @ Sun, 11 Apr 2010 - 17:09)
Ta klapka jest zbędna.Wycisza tylko nieco wydech no i może polepsza nieco hamowanie biegami.Napewno nie obawaiałbym się jakichś spadków mocy
W Stanach każdy to wywala a ten mod nazywa się Golf tee mod np
http://www.youtube.com/watch?v=rGYuqYf4Wtg...feature=relatedOczywiście po usunięciu klapki należy zaślepić wężyk z podciśnieniem.
Ja mam tą klapkę otwartą na stałe i nic się nie dzieje.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.