Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: mało mocy w m50b25
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
saku82pl
Witam. Problem jak w temacie. Silnik to m50b25 nonvanos wiec przebieg pewnie spory (ponad 300kkm bankowo). Hamownia wypluła cos ponad 160 koni wiec bieda. Od razu po zhamowaniu komp pokazał błąd sondy lambda. Dalej sprawdziłem kompresję i tu kolejny zonk:
1 13,5
2 14,2
3 14,2
4 14,2
5 12,1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6 13,1
Pomiar robiony bez odłączania wtrysków, więc chyba stąd takie wysokie wartości, no ale ta różnica na 5 garze!!
Od tamtego czasu nic z tym nie robiłem bo wg mnie autko i tak się zrywa zajefajnie, ale to odczucia subiektywne bo nie jeździełem niczym szybszym. W najbliższym czasie znowu podjadę pod kompa i zobaczę czy znów lambda coś pokaże. Ale dalej nie wiem co robić. Generalnie krótko po hamowaniu zdecydowałem się na kapitalkę ale kilka osób po oglądnięciu slnika mi to narazie odradziło. Aczkolwiek jeśli ewentualna wymiana sondy (jeśli rzeczywiście będzie trafiona) nie pomoże to robie remont. Chyba że wiecie co jeszcze można sprawdzić.
I inna kwestia. Jeśli będzie remont to chciałbym od razu wstawić strokera 2,8. Czytałem trochę o tym, później gadałem z kolesiem, który coś takiego kilka razy robił. Ale jeszcze może od was się czegoś dowiem. Z tego co ten koleś pisał to potrzebne będą tłoki, wał i wtrski od 328. Ktoś z was to robił może? Jakieś rady?
M-Technic
na trzech cylindrach masz masakre a na trzech ok roznica miedzy cylindrami nie powinna byc wieksza niz 0,5 bara
Kruszon
Kolego ja mam po 13.5 w M50B25Tu na kazdym cylindrze po przebiegu 290 tys.km i hamownia pokazala 180KM i 225Nm na wydechu z katem z M50B20.
Teraz zlozylem M50B25 NV i po dotarciu podjade na pomiar.
A roznica nie moze byc wieksza niz 0.1 MPa pomiedzy cylindrami. A z drugiej strony jezeli sprezanie bedzie nie mniejsze niz 0.7 MPa/na cylinder to bedzie pracowal na tych ze cylindrach.

pozdr.
saku82pl
dobra, wiadomo o co chodzi w sumie już, dzięki za info, dzięki m-technic wink.gif
M-Technic
CYTAT(Kruszon @ Wed, 07 Apr 2010 - 00:05) *
Kolego ja mam po 13.5 w M50B25Tu na kazdym cylindrze po przebiegu 290 tys.km i hamownia pokazala 180KM i 225Nm na wydechu z katem z M50B20.
Teraz zlozylem M50B25 NV i po dotarciu podjade na pomiar.
A roznica nie moze byc wieksza niz 0.1 MPa pomiedzy cylindrami. A z drugiej strony jezeli sprezanie bedzie nie mniejsze niz 0.7 MPa/na cylinder to bedzie pracowal na tych ze cylindrach.

pozdr.


Co 1 bar roznicy miedzy cylindrami to jakis zart ?? Skad te info a silnik moze i bedzie pracowal na kompresji 7 bar ale ja za taka prace dziekuje angry.gif

Pozatym sprezanie to nie kompresja rolleyes.gif

Kuba dawaj auto na zime do wawki to sie o nie zadba jak nalezy cool.gif
mcgiver
CYTAT(M-Technic @ Wed, 07 Apr 2010 - 20:53) *
Pozatym sprezanie to nie kompresja rolleyes.gif

no niby masz racje , ale np spręzarka i kompresor to urzadzenia które nazwe wzięły ze spręzania i kompresji i robia to samo czyli produkują ciśnienie.
zresztą potocznie to to samo .
natomiast niektórzy , zresztą wiekszośc ludzi nie odróznia stopnia spręzania od cisnienia spręzania , ale to juz inna bajka wink.gif

a tu coś o kompresji i spręzaniu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_(fizyka)
Kruszon
CYTAT(mcgiver @ Wed, 07 Apr 2010 - 21:43) *
no niby masz racje , ale np spręzarka i kompresor to urzadzenia które nazwe wzięły ze spręzania i kompresji i robia to samo czyli produkują ciśnienie.
zresztą potocznie to to samo .
natomiast niektórzy , zresztą wiekszośc ludzi nie odróznia stopnia spręzania od cisnienia spręzania , ale to juz inna bajka wink.gif

a tu coś o kompresji i spręzaniu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_(fizyka)



Ja o stopniu nic nie napisałem tongue.gif
A 1 bar masz chociazby w literatuże technicznej dot. silników Opla

pozdr.
M-Technic
CYTAT(Kruszon @ Wed, 07 Apr 2010 - 00:05) *
Kolego ja mam po 13.5 w M50B25Tu na kazdym cylindrze po przebiegu 290 tys.km i hamownia pokazala 180KM i 225Nm na wydechu z katem z M50B20.
Teraz zlozylem M50B25 NV i po dotarciu podjade na pomiar.
A roznica nie moze byc wieksza niz 0.1 MPa pomiedzy cylindrami. A z drugiej strony jezeli sprezanie bedzie nie mniejsze niz 0.7 MPa/na cylinder to bedzie pracowal na tych ze cylindrach.

pozdr.



CYTAT(Kruszon @ Wed, 07 Apr 2010 - 23:57) *
Ja o stopniu nic nie napisałem tongue.gif
A 1 bar masz chociazby w literatuże technicznej dot. silników Opla

pozdr.


Pisales w pierwszym poscie a dla scislosci piszac sprezanie chodzilo ci o kompresje tongue.gif
Sprezanie jest wartoscia stala Pomijam mozliwosci ingerencji jakie robi 3/4 forumowiczow rolleyes.gif
W dziale BMW i do silnikow BMW literatura techniczna OPLA ma raczej malo uzasadnione prawo bytu laugh.gif
Trzeba zapoznac sie z TIS dla BMW smile.gif
saku82pl
CYTAT(M-Technic @ Wed, 07 Apr 2010 - 20:53) *
Kuba dawaj auto na zime do wawki to sie o nie zadba jak nalezy

chodzi o mnie?? jak tak to moze sie dogadamy, czemu nie wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.