Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dual Feed Rail i dwie pompy - rozkminki przy ukladzie paliwowym...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
brtl
witam.. mam mala rozkminke jak poprowadzic przewody paliwowe..
zagwostka dotyczy silnika RB26

dostepne graty :

* listwa paliwowa dual feed, czyli dwa wejscia po bokach i jedno na gorze.
* regulator cisnienia paliwa aeromotive'a
* wtryski SARD 800ccm
* zlaczki na przewody an6 earlsa
* swirl pot
* wystarczajaca ilosc przewodu gumowego w oplocie fi 7,5mm
* dwie zewnetrzne pompy BOSCH 044
* dwa filtry

zastanaiwam sie jak poprowadzic przewody z bagarka do komory.
na rysunku mniej wiecej narysowalem co i jak

z gory zaznaczam, ze uklad jest zdecydowanie ponad moje potrzeby !
niektóre graty udalo sie wyrwac po nieprzyzwoitej taniosci...
wiec skoro juz sa - warto by je wykozystac.

* opcja 1 - oddzielne przewody z obu pomp na obie strony listwy, pod autem ida dwa przewody zasilajace, powrot srodkiem. ( totalnie nie mam pojecia czy takie rozwiazanie jest prawidlowe ??)
* opcja 2 - wyjscia z pomp spotykaja sie jeszcze w bagarku, pod autem idzie jeden przewod zasilajacy, w komorze z trojnika dzieli sie na dwa i zasila obie strony listwy, powrot z listwy srodkiem,
* opcja 3 - klasyczna



( przepraszam za ang. opisy, mialem zamiar spytac jeszcze na gtroc - ale nie mam w domu olowka biggrin.gif )
Cieniu
Moim zdaniem najlepszy był by 3 sposób.
LuiG
1 albo 3

3 lżejeszy i tańszy bo od pomp idzie już tylko jeden przewód wink.gif
Albert
nr 1, najlepsze, ale nie zapomnij o pomnie w Tanku smile.gif

nr 2 będzie powodował zawirowania niepotrzebne wg mnie

nr 3 może powodować że przy długiej listwie różnica ciśnienia na początku i na końcu listwy będzie występować ... dlatego supra też ma 2 wejścia
brt
Aby wykorzystac w pelni przeplyw dwoch pomp paliwowych to zdecydowanie opcja numer 1 ale pamietaj ze jak na jedna listwe puscisz flow z 2 pomp to odplyw do swirl pota moze nie dac sobie rady i moze niebezpiecznie wzrosnac cisnienie paliwa na wolnych obrotach. Wtedy nalezy druga pompe odpalac np powyzej 0.5 bara boostu, albo wklepanego gazu max i obrotow wiekszych niz 4000 rpm. Przez pompe nie cofnie sie cisnienie.

Opcja numer 2 zdecydowanie jest bez sensu. Opcja numer 3 tez jest dobra i bardzo dobrze zadziala ale ograniczysz flow 2 pomp do srednicy tego jednego przewodu ktory idzie do listwy.

Jak juz zakladasz 2 pompy to najlepiej 1.
brtl
opcja nr2 - taka przewaznie widzialem na fotach w necie..
opcja nr1 - a co kiedy jedna pompa sie wysra ? wystarcza zaworki kierunkowe na wyjsciu z pomp ?
teoretycznie powinny byc jeszcze na obu stronach listwy..

albert - jasne, seryjna pompa zostaje w baku, bedzie pompowala do swirla wink.gif
Albert
a da rade seryjna pompa tyle podać ... ale pewnie na forach macie to obczajone

brtl
brt :





albert - seryjna pompa wyda, bardziej mnie zastanawia czy surge tank nie bedize za maly biggrin.gif
kidzio_r5gtt
jak chcesz podłączyć 2 bosch 044 na pojedynczej linii AN6 to życzę powodzenia... drugiego powodzenia jeżeli seryjna pompa ma zasilić swirl pot z którego te 2 bosche będą pobierać - to tyle ode mnie jeżeli chcesz wykorzystać potencjał takiego układu.

jeżeli ma to być tylko podwójny układ żeby zapewnić pracę przy awarii jednej pompy to wariant 2 będzie OK, ale średnicę przewodu doprowadzającego i tak dałbym co najmniej AN8, zaworki zwrotne też oczywiście się przydadzą, nie zbagatelizuj także powrotu ze swirl pot'a do baku bo tj pisał brt pojawią się problemy przy małym poborze paliwa z listwy.
Albert
myślałem ze przekroje masz obcykane, co ci z mocnej pompy jak średnica przewodu będzie za mała
brtl
gdzie nie przegladalem to uklady sa skrecane na an6 i pzeododzie 7/8mm na zasilaniu.
co do 2w1 - osobiscie tez mi sie ten uklad wydawal z zalozenia restrykcyjny,
co nie zmienia faktu, ze tak ludzie robia na swiecie.

stad tez padl pomysl na dwa oddzielne przewody.
dziekuje za zyczenia, na pewno sie przydadza biggrin.gif

PS. w tyg podjade zwrocic take-off plate'a.
kidzio_r5gtt
CYTAT(Rodrigez @ Sun, 04 Apr 2010 - 14:58) *
PS. w tyg podjade zwrocic take-off plate'a.


przedzwoń wcześniej to możemy pogadać o ukł. paliwowym.
brt
CYTAT(Rodrigez @ Sun, 04 Apr 2010 - 14:58) *
gdzie nie przegladalem to uklady sa skrecane na an6 i pzeododzie 7/8mm na zasilaniu.
co do 2w1 - osobiscie tez mi sie ten uklad wydawal z zalozenia restrykcyjny,
co nie zmienia faktu, ze tak ludzie robia na swiecie.

stad tez padl pomysl na dwa oddzielne przewody.
dziekuje za zyczenia, na pewno sie przydadza biggrin.gif

PS. w tyg podjade zwrocic take-off plate'a.



Nie wiem po co montowac dwie pompy skoro podlaczysz do kupy w jeden przewod 7 albo 8 mm.

Caly myk polega na tym aby obydwie pompy pompowaly bezposrednio na listwe swoim przewodem, i to najlepiej po dwoch roznych koncach aby cisnienie na listwie nie spadalo. Oczywiscie tyczy sie to ukladow ktore naprawde maja wykorzystac potencjal 2 pomp paliwa no ale chyba jak juz robic to robic porzadnie a nie byle by to pospinac do kupy kolorowymi zlaczkami. To co masz na zdjeciach to wlasnie uklad na 2 pompach ktorych nie wykorzystasz nigdy bo beda ograniczone przeplywem tego jednego przewodu w ktory sie schodza.

Generalnie z roznych zrodel internetowych wyglada to tak:

przewod 4 mm = 200 - 250 hp
przewod 6 mm = 330 - 375 hp
przewod 8 mm = 480 - 550 hp
przewod 10 mm = 750 - 800 hp
przewod 12 mm = 1000 - 1200 hp
(zaleznie od cisnienia i zrodla informacji)

Jedna pompa boscha 044 daje rade na 550 - 650 hp ( tez roznie podaja zrodla, zaleznie od cisnienia )

Tak wiec jak podlaczysz 2 pompy w jeden przewod 7 mm to mija sie to totalnie z jakimkolwiek zdrowym rozsadkiem bo 7 mm ograniczy przeplyw jednej pompy, a co dopiero 2 pomp.

U ciebie aby to sprawnie funkcjonowalo powinienes miec 2 pompy, 2 przewody i to najmniej 8 mm kazdy, a do tego splyw przynajmniej 10 abys cisnienia na powrocie nie zrobil. Ewentualnie splyw tez 8 ale druga pompa zalaczana pod obciazeniem. Pompa boscha ma zawor zwrotny i nie cofnie sie przez nia cisnienie do swirlpota.
henry
Brt sadze ze autorowi bardziej chodzilo jak juz chyba ktos wspomnial, w razie awarii jednej z nich a nie z racji malej wydajnosci
ANTEQ
No właśnie, będą się kręciły dwie wydajne pompy, pobierając sporo prądu tak na wszelki wypadek a wystarczy, że siądzie seria w baku i efekt będzie identyczny. To już chyba lepiej i taniej będzie zamontować zegar ciśnienia paliwa z alarmem w kabinie a jak już ma być super bezpiecznie to zdublowany cały okład paliwowy załączany w przypadku spadku ciśnienia z pierwszego zestawu pomp co też nie zabezpiecza przed awarią wtryskiwacza i znowu wszystko wraca do punktu wyjścia, że zamiast dublować układ paliwowy trzeba monitorować EGT na każdym cylindrze jak się chce mieć pewność, że nic nie płynie.
henry
mysle ze jak zegar z alarmem da znac ze cos nie teges to juz bedzie pozamiatane
brt
CYTAT(henry @ Mon, 05 Apr 2010 - 07:48) *
Brt sadze ze autorowi bardziej chodzilo jak juz chyba ktos wspomnial, w razie awarii jednej z nich a nie z racji malej wydajnosci


Proponuje zbudowac drugie identyczne auto na wypadek gdyby sie pierwsze zepsulo wink.gif
henry
a niby z czym to sie ma jesc ta twoj powyzsza wypowiedz?
chyba nie z wczorajszym jajeczkiem tongue.gif
ANTEQ
To wszystko kwestia czy chce się jedzić samochodem czy promem kosmicznym, wszystkich zagrożeń dla silnika nigdy nie wyeliminujesz bo byś musiał go nie odpalać.
Czujnik ciśnienia z wyjściem alarmowym może zapalić alarm, może załączyć drugi zestaw pomp, może obciąć doładowanie, wszystko zależy gdzie samochód startuje i do czego jest wykorzystywany, czy ważniejsze jest żeby dojechał czy żeby silnik był bezpieczny.
Ale jak tak zabezpieczymy zdublujemy układ paliwowy, olejowy, elektryczny bo on zabezpiecza te pierwsze to może nie starczyć miejsca dla kierowcy:)
brtl
heh.. ale celem nie bylo posiadanie 'zapasowej' pompy tylko wydajnego ukaladu (bez pompy aeromotive'a) biggrin.gif
robie wg rysunku nr1 - dam znac jak sie sprawuje smile.gif
k64
odkopie.

3 x bosh 044, zakupione przewody 10mm , kazda pompa osobno zasila listwe, 3 x przewody do listwy .
wszystkie 3 pompy odpalane rowniez na starcie na wolnych.

teoretycznie bo w praktyce malo kto wstawial:

czy splyw 10mm wystarczy aby nie bylo cisnienia na powrocie czy nie bardzo?
kolejny problem, i tak regulator cisnienia paliwa na splywie tzn powrocie ma przekroj ograniczajacy smile.gif

cieplak
2x044 na 2x8mm przy powrocie 6mm utrzymuje 2 bar minimum
k64
ja mam powrot 10 seryjny i zastanawia sie czy go nie wykozystac ... a i przewody miedziane 10 kupilem do doplywu i starczylo by na powrot wlasnie 10 ...

ale mam rozumiec ze bez regulatora nawet na wolnych na calej listwie masz 2 bary? grubo
cieplak
regulator sytec na maksa rozkręcony, bez regulatora nietestowalem smile.gif
shu90
Panowie to ja teraz odkopie.
Pytanie czy taki układ bedzie w stanie obsłużyć 500hp?
Zastanawia mnie tylko ten powrót na listwie czy nie dać AN8 albo czy wszystkie dać AN8?

Mis
Powinno obrobić, daj AN8 na powrocie.
shu90
Dziękuje Mis smile.gif
RasPL
Skoro na zasilanie dajeszwx an6 to logika mowi ze powrot musi byc conajmniej taki sam przekrojem lub wiekszy
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.