Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [e30] samochód sciąga w prawo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
tomciu
Witam,

Problem jest następujący, kiedy jadę na wprost i puszczam kierownicę samochód zaczyna skręcać delikatnie w prawo. Dodam że mam zrobioną geometrię (tylko przód można ustawiać) a w tylnej belce mam zamontowane tuleje poliuretanowe. Ciśnienie w oponach też jest takie samo. Czy macie jakieś pomysły co może być powodem ?
Grzesi(E30)k
Nie zmieniałeś ostatnimi czasy sprężyn/amortyzatorów ?
Tommo
Zamień przednie koła stronami i sprawdź jak się zachowuje.Często przyczyną ściągania jest opona.
Tomekk2
CYTAT(Tommo @ Thu, 25 Mar 2010 - 19:28) *
Zamień przednie koła stronami i sprawdź jak się zachowuje.Często przyczyną ściągania jest opona.


Lub krzywa felga.
tomciu
Zmieniałem sprężyny oraz amory. Felgi wyważone. Samochód nie jest też krzywy. Na geometrii coś pokazywało że z tylnym zawieszeniem niby coś jest nie tak, no ale nie wiem jak to możliwe skoro nie jest ono regulowane. Czy acentryczne tuleje tylnej belki z poliuretanu mogą być tego powodem?

CYTAT(Grzesi(E30)k @ Thu, 25 Mar 2010 - 18:03) *
Nie zmieniałeś ostatnimi czasy sprężyn/amortyzatorów ?

Grzesi(E30)k
Źle założone podkładki na przedni górnym talerzyku może powodować ściąganie-i to mocne.

lh80
Może i głupie pytanie,ale czy sprawdzałeś czy któryś zacisk się nie blokuje?Jak w VW w przednim kole zapiekł się tłoczek to też ściągało..
To,że tył nie jest regulowany wcale nie świadczy o tym,że ktoś krawężnika tylnym kołem nie przytulił.
tomciu
Wydaje mi się że to nie hamulce bo mam na nowo zrobione i powymieniane to co było do wymiany, tłoczki też są ok. Tyle tylko że przy hamowaniu z ok. 150 takim mocniejszym samochód zaczyna zarzucać tzn. przód ewidentnie idzie w prawo (czuć to) a tył nie jest stabilny tylko zaczyna uciekać w lewo. Zmienię opony i felgi i zobaczę czy będzie tak samo.

piechur
CYTAT(tomciu @ Fri, 26 Mar 2010 - 10:35) *
Wydaje mi się że to nie hamulce bo mam na nowo zrobione i powymieniane to co było do wymiany, tłoczki też są ok. Tyle tylko że przy hamowaniu z ok. 150 takim mocniejszym samochód zaczyna zarzucać tzn. przód ewidentnie idzie w prawo (czuć to) a tył nie jest stabilny tylko zaczyna uciekać w lewo. Zmienię opony i felgi i zobaczę czy będzie tak samo.


Stary piszesz, że przy hamowaniu pojawia się problem ze ściaganiem, a jednocześnie wykluczasz hamulce?? Gdzie sens, gdzie logika? Sprawdź przede wszystkim te hamulce. Właśnie fakt, że hamulce były robione jest dobrym powodem, żeby ktoś coś spieprzył..
tomciu
Sens i logika jest taka że zrobiłem hamulce, są sprawdzone i lewa i prawa strona ma taką samą siłę hamowania, stąd wykluczyłem hamulce, logiczne? Po drugie pisałem że problem ze sciąganiem pojawia się również jak jadę na wprost (jest o tym w pierwszym poście) stąd logika każe mi szukać dalej.

Nie są to też opony ani felgi, bo zmieniłem na inny komplet i jest tak samo. Czy wpływ na takie zachowanie mogą mieć tuleje w tylnej belce?

CYTAT(piechur @ Fri, 26 Mar 2010 - 11:56) *
Stary piszesz, że przy hamowaniu pojawia się problem ze ściaganiem, a jednocześnie wykluczasz hamulce?? Gdzie sens, gdzie logika? Sprawdź przede wszystkim te hamulce. Właśnie fakt, że hamulce były robione jest dobrym powodem, żeby ktoś coś spieprzył..

MrUw@
geometrie TZN zbierzność bo w e30 na normalnym zawiasie tylko zbierznosc przodu da sie ustawić... a może przypadkiem na GEOMETRI sprawdził ktoś KĄTY POCHYLENIA kół ?? może któreś sie położyło i stad sciąga ??
Grzesi(E30)k
Sprawdź górne poduszki amortyzatora.


Jak jest źle złożona (np. podkładki nie tak) to będzie taki objaw. U mnie jak nie było podkładki to poduszki tarła o talerzyk sprężyny i właśnie po hamowaniu albo skręcaniu w jedną stronę ciągnęło.
olom
U mnie wina były opony, a sprawdzałem wszystko !!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.