CYTAT(Czacza @ Fri, 26 Feb 2010 - 10:41)
Wszystko ok, ale... kiedyś ktoś wrzucał tutaj fotki E30 z balastami po bokach bagażnika. Sztabki sobie leżałoy poprostu.
Te dociążenia pochodziły z wersji cabrio i były tłumikami drgań i, jak rozumiem, w oryginale nie miały nic wspólnego ze zmianą rozkładu mas.
CYTAT
Chyba Porsche też kiedyś montowało ołowiane balasty w zderzakach.
Montowało, bo auto było ekstremalnie nadsterowne, ale tylko w seryjnych. Zresztą bardzo szybko zwiększyli rozstaw osi w stosunku do pierwszych 911.
CYTAT
Rozkład masy to mega złożony problem. Ale ogólnie można przyjąć, że najpierw tniemy masę gdzie się da, potem rozkładamy przód-tył, na koniec staramy się ją skupić w środku, żeby ograniczyć moment bezwładności.
Niekoniecznie. Niewątpliwie auta z centralnym układem napędowym są szybsze na zakrętach i pozwalają osiągnąć większe przyspieszenia, ale tez wymagają doświadczonego kierowcy o szybkich rączkach -- zwykle utrata przyczepności w takim wózku kończy się piruetem.
CYTAT
- wywalamy spod maski wszelkie zbędne gadżety, typu ekowynalazki, ABS, klimę itp.
Z klimą bym uważał. Nawet Agrupy czy WRC-e miewały klimę, bo inaczej szło się w aucie ugotować. Wszystko zależy od tego, gdzie będziemy jeździć i ile kW ciepła musi oddać silnik -- część odda do wnętrza.
CYTAT(wb78 @ Fri, 26 Feb 2010 - 14:22)
No tak, tylko teraz pytanie: jak dostroić? Ja chciałem uzyskać jak najbardziej neutralne auto, więc po wywaleniu wszystkiego ustawiłem zbieżność, kąty itp. z takimi samymi parametrami jak dla budy ze standardową masą bo oczywiście tył poszedł w góre i gołym okiem można było stwierdzić, że zmienił się kąt pochylenia.
Im bardziej twardo (sprężyny, stabilizator), im mniejszy rozstaw kół i mniej przyczepne opony na tylnej osi, tym tył będzie chętniej żył własnym życiem. Co do siły tłumienia, to kiedyś w jednym PPCMagu i chyba też w WRC-u była tabelka: co jak wpływa na auto.
Geometrię ustawiałeś pod docelowym obciążeniem?
r.
PS. Dodałbym jeszcze: wszystko co tylko można, na podłogę, żeby obniżyć środek ciężkości.