Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gaźniki ze ścigacza w samochodzie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
bandyta mk1love
Witam!

Jestem tutaj nowy więc, jeśli robię coś nie tak to nie bić od razu biggrin.gif

Sprawa wygląda tak... guru nie jestem ale uważam, że w temacie gaźników poziomych stosowanych w pojazdach samochodowych jestem dość dobrze obcykany - kiedy tak dumałem co zrobić u siebie wpadłem na pomysł,żeby zastosować zamiast samochodowych np. poziomych weberów, gaźniki stosowane w ścigaczach.

Pomysł taki a nie inny z tego względu, że przede wszystkim gaźniki chociażby z yamahy yzf r1 kosztują 200 zł a webery 40 mm co najmniej drugie tyle, do tego są cięższe a kolektor trudniejszy do wykonania. Dodatkowo spodziewam się lepszej dawki paliwa niż w przypadku weberów - więc i lepszego przebiegu momentu i mocy.

No i do czego zmierzam:

Nigdzie w necie nie znalazłem informacji/tematu na forum gdzie ktoś by się podzielił rzeczowo informacjami o montażu gaźników ze ścigacza do silnika samochodowego. Kąt ustawienia gaźników,zasilanie gaźników,zapłon,kolektor,regulacja gaziorów - to wszystko ,,no problem" ale z doborem odpowiednich iglic, tak żeby silnik wkręcał się i ,,ładował" aż do tych przewidywanych 8000 obr/min może być już problem.

Mój silnik to pomodowany na wszystkie możliwe sposoby KR z golfa mk2 gti 16v i w zasadzie jego pojemność to ,,doprężone 1,9 ". Całość ma wylądować w golfie mk1 biggrin.gif cool.gif

Proszę więc osoby mające jakiekolwiek doświadczenie w tym temacie o pomoc bo jedyną osobą, do której zdobyłem kontakt do kolega dyzio z scirocco.pl, który w 9a miał takowe gaźniki ale pomimo usilnego kontaktu z nim jakiś czas temu nic mi nie odpowiedział ...

Liczę na Waszą pomoc Panowie za co z góry dziękuję i pozdrawiam - Maciek (bandyta)
andriei
CYTAT(bandyta mk1love @ Thu, 18 Feb 2010 - 19:04) *
Witam!

Jestem tutaj nowy więc, jeśli robię coś nie tak to nie bić od razu biggrin.gif

Sprawa wygląda tak... guru nie jestem ale uważam, że w temacie gaźników poziomych stosowanych w pojazdach samochodowych jestem dość dobrze obcykany - kiedy tak dumałem co zrobić u siebie wpadłem na pomysł,żeby zastosować zamiast samochodowych np. poziomych weberów, gaźniki stosowane w ścigaczach.

Pomysł taki a nie inny z tego względu, że przede wszystkim gaźniki chociażby z yamahy yzf r1 kosztują 200 zł a webery 40 mm co najmniej drugie tyle, do tego są cięższe a kolektor trudniejszy do wykonania. Dodatkowo spodziewam się lepszej dawki paliwa niż w przypadku weberów - więc i lepszego przebiegu momentu i mocy.

No i do czego zmierzam:

Nigdzie w necie nie znalazłem informacji/tematu na forum gdzie ktoś by się podzielił rzeczowo informacjami o montażu gaźników ze ścigacza do silnika samochodowego. Kąt ustawienia gaźników,zasilanie gaźników,zapłon,kolektor,regulacja gaziorów - to wszystko ,,no problem" ale z doborem odpowiednich iglic, tak żeby silnik wkręcał się i ,,ładował" aż do tych przewidywanych 8000 obr/min może być już problem.

Mój silnik to pomodowany na wszystkie możliwe sposoby KR z golfa mk2 gti 16v i w zasadzie jego pojemność to ,,doprężone 1,9 ". Całość ma wylądować w golfie mk1 biggrin.gif cool.gif

Proszę więc osoby mające jakiekolwiek doświadczenie w tym temacie o pomoc bo jedyną osobą, do której zdobyłem kontakt do kolega dyzio z scirocco.pl, który w 9a miał takowe gaźniki ale pomimo usilnego kontaktu z nim jakiś czas temu nic mi nie odpowiedział ...

Liczę na Waszą pomoc Panowie za co z góry dziękuję i pozdrawiam - Maciek (bandyta)


dorob jakis kolektor.pompa paliwa najlepiej jak bedzie od 0.5 do 1.2 bara
niewiem jak z zaplonem w vw kr chyba chyba jest jeszcze mechaniczny wiec moze jakos to ustawisz.ew. zostaje ecumater
i licz na spalanie rzedu 20l/100km
dochodzi tez kwestia serwa,krokowca,przeplywki..itd


a w ramach ot to chyba jakas mania gaznikow od scigaczy napadla na te forum ohmy.gif wink.gif
bandyta mk1love
andriei te wszystkie sprawy ogarniam sam ;p

Zapłon będzie na tranzystorowym aparacie zapłonowym z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu więc pełna mechanika - na szczęście ;D

Spalanie wbrew obiegowej opinii (wszyscy mówią, że webery palą dużo - co nie jest tak do końca prawdą), mam nadzieję nie będzie takie straszne przy normalnej jeździe.

Napisałeś:

,,a w ramach ot to chyba jakas mania gaznikow od scigaczy napadla na te forum ohmy.gif wink.gif "

pokaż mi człowieku gdzie szukać tej manii gaźników ze ściga a będę Cie po piętach całował wub.gif

p.s

- pompa do gaźników ma mieć maks 0,24 bara
- nie potrzeba krokowca
- nie potrzeba przepływki
andriei
w dziale GM jest moj temat z gaznikami,
i na glownym ktos cos zaczal kombinowac,ale niewiem,czy z sensem ;0
a ogolnie to tez troche szukalem wiadomosci ostatnio,bo mam zamiar niedlugo zrobic dohc 8v fiata na gaznikach od scigacza.mialem kiedys dellorto pionowe i wafla do fiata ,ale sprZedalem
kadetta c20xe juz odpalilem wink.gif na gaznikach od kawy fi 38mm ,ale to juz inna historia

http://www.youtube.com/watch?v=ZBmcGc5FW2A
killme
Chłopie jest tego pełno w necie, napisz w google "bike carbs vw"
Napewno potrzebujesz gaźnikow z wersji topowych czyli dużo mocy z litra, i średnica conajmniej 40mm
Wyspiarze mąją opanowane z Yamahy R1 i je mocno polecają np do c20xe z mocami 160-180km.

Poziom(kąt) pod jakim mają być gaźniki jest najcześciej zaznaczony na nich, przynjamniej tak jest na moich Keihinach z Kawasaki zzr600.

Cisnienie potrzebują bardzo malutkie, zazwyczaj do 0,25bara, najlepiej to sobie sciąg manuala do moto z jakiego bedziesz miec gaźniki i tam jest wiele informacji na ten temat.

Ponoć wiele problemów regulacyjnych się rozwiązuje samo gdy zastosujemy airbox, najlepiej fabryczny, ale tu pojawiają się problemy z miejscem.

Regulacja bardzo prosta->świetny tutorial tu: http://www.factorypro.com/tech/carbtun.html

W wielkim skrócie: gdy za ubogo przy WOT to powiększasz dysze główną, gdy w średnim zakresie to podnosisz iglice, gdy na dole to odkręcasz wkręt wolnych obrotów.

Obiegowa opinia głosi że takie gaźniki mocowo nie ustępują wypasionym weberom, w których co chwile trzeba cos przestawić, skorygować, silnik ma na nich lepsza kulture pracy i pali znacznie mniej.
bandyta mk1love
killme dzięki wielkie za wypowiedź smile.gif

Powiedz mi jeszcze kilka rzeczy:

- ten kąt pod jakimi powinny być montowane gaźniki jest podany w kątach odchylenia od poziomu czy jak?

- masz u siebie w skodzie zamontowane gaziory ? ;>

- mówisz, że jest sporo o tym w necie i pewnie masz rację, ale nie w PL (ja przynajmniej nie znalazłem mało co) a z zagranicznych za wiele nie wyciągniesz bez bdb znajomości języka, zwłaszcza nieco technicznego.

Jest ktoś w ogóle na tym forum co zna dobrze sprawę gaźników ze ściga w aucie ?
killme
CYTAT(bandyta mk1love @ Sat, 20 Feb 2010 - 22:41) *
killme dzięki wielkie za wypowiedź smile.gif

Powiedz mi jeszcze kilka rzeczy:

- ten kąt pod jakimi powinny być montowane gaźniki jest podany w kątach odchylenia od poziomu czy jak?

- masz u siebie w skodzie zamontowane gaziory ? ;>

- mówisz, że jest sporo o tym w necie i pewnie masz rację, ale nie w PL (ja przynajmniej nie znalazłem mało co) a z zagranicznych za wiele nie wyciągniesz bez bdb znajomości języka, zwłaszcza nieco technicznego.

Jest ktoś w ogóle na tym forum co zna dobrze sprawę gaźników ze ściga w aucie ?


Na moich gaźnikach jest kreska wysokosci, poziomu paliwa, która musi być w poziomie, wtedy kanały maja kąt jakieś 40-45 stopni

W skodzie narazie nie mam, będą na nowym silniku, mam nadzieje ze gdzies za pół roku całość zacznie jeździć..
Coś ala tu, tylko za airboxem:


Poczytaj sobie też to: http://www.totalvauxhall.co.uk/resources/t...4.tech60697.pdf
A że język niezrozumiały... to już niestety twój problem.. ja przez ten kawalek blachy na czterech kołach nauczyłem sie z internetu czeskiego tongue.gif
Aguirre
Dużo zależy od tego jakie będziesz zakładał gaźniki.Czy podciśnieniowe czy mechaniczne.
Zakładaliśmy jakiś czas temu z kumplem gaźnik podciśnieniowy do 126p.
Latał naprawdę dobrze tylko spalanie sporo powyżej 10 litrów.Nie dało się z pewnych względów dobrze go ustawić.
Poszukaj sobie baterii Keihin mechanicznej.Ma oznaczenie FCR Flat.
W tych gaźnikach jest spora możliwość regulacji.Nie tylko poziom paliwa,wymiana dysz paliwowych ale również są dostępne regulowane dysze powietrza.
Pozatym posiadają pompkę przyśpieszającą jak w samochodowych gaźnikach.
Taką baterię da się dobrze wyregulować w przeciwieństwie do podciśnieniowej.
Bateria podciśnieniowa z seryjnego moto nie będzie dobrze chodziła bez airboxu seryjnego.Problem będzie z regulacją bez airboxu bo nieraz potrzeba
zmienić dysze powietrza a w seryjnych gaźnikach te dysze są niewymienne.
Mam gaźniki mechaniczne w swoim moto i różnica jest kolosalna.
240Z
Aquirre, FCRy mają przecież przepustnicę gilotynową (stąd nazwa - "Flat CR" od "flat slide throttle"), nie wpływa to negatywnie na jazdę w niższym zakresie obrotów?

Jakiś czas temu kupiłem 6 sztuk Mikuni 38mm od Triumpha Tigera (dwa komplety po trzy gaźniki, po jednym na cylinder), jutro wrzucę fotki i poproszę was o ich identyfikację i porady. smile.gif
Aguirre
Dokładnie.Fcr-y mają przepustnicę płaską,sterowaną mechanicznie.Jeśli są dobrze wyregulowane to podciśnieniowe seryjne nie mają startu do nich w całym zakresie.Mam takie w swoim kawasaki zx7r.Są to gaźniki z toru z pełną regulacją i dwoma pompkami przyśpieszającymi i jest bajka.
Napewno będzie takie łatwiej zaadoptować do auta niż seryjne podciśnieniowe.Nie ma też problemu żeby kupić do nich inne dysze,kominki,iglice itd.
Wszystko jest dostępne więc regulacja powinna być bezproblemowa.
bandyta mk1love
Aguirre trochę mnie zaskoczyłeś powiem Ci...bo gdzie nie zapytałem ludzisków wszędzie mi mówiono,że właśnie te podciśnieniowe będą lepsze bo lepszą mieszankę dają w każdym zakresie obrotów i nie ma ,,turbodziury" .

Powiedz mi więc w jakim położeniu mają pracować owe gaźniki,jakie są ich średnice i w jakim motocyklu znajdę je najszybciej - w sumie to w rachubę wchodzi niemalże wyłącznie alledrogo.

Patrząc po tym co piszesz,że FCRy są dużo lepsze od seryjnych podciśnieniowych wychodzi na to,że seryjne webery poziome stosowane w samochodach są lepsze (bo działają bardziej jak FCRy niż podciśnieniowe) od gaźników ze ściga - co zupełnie odbiega od tego co ludziska pisali i co wydawało się być w miarę logiczne..
Aguirre
Seryjne podciśnieniowe chodzą dobrze w seryjnym motocyklu.Jeśli chodzi o wyczyn to zakładane były Fcr.
Na Alledrogo ciężko kupić takie gaźniki.I są nadal w cenie.Seryjnie były montowane w Kawasaki ZXR750r od 1991 do 1995 oraz w ZX7R 1996 rok.
Prawdopodobnie jeszcze w Yamaha YZF750R.Średnice przelotu 39-41mm.Często widziałem Fcr-y na Ebay w dobrych cenach nieraz.Ale ogólnie są to drogie gaźniki.
Polecam Fcr-y bo będzie mniejszy kłopot z regulacją itd.Ale ze względu na trudną dostępność używek możesz spróbować podciśnieniowych.
Seryjną baterię o przelocie 38-41 można kupić za 300 zeta już.
Ewentualnie może rzeczywiście lepiej pójść w stronę samochodowych zestawów.Będzie pewnie mniej problemów.
bandyta mk1love
Aguirre cena 300 zł to za FCRy czy seryjne podciśnieniowe ? Jak po zewnętrznym wyglądzie rozróżnić jedne od drugich?

Ja zdecydowałem się na te zmotocyklów z dwóch powodów :

1. Cena

2. Wydawało mi się,że będą lepiej dawkować paliwo w całym zakresie obrotów i będą lepiej reagować na pedał gazu.

Za webery czy dellorto trzeba dać 400 zł tak minimum ale żeby to było po ludzku potrzeba by było dość skomplikowanego kolektora ssącego za to przy gaziorach ze ściga wystarczy jedna flansza z rurkami i 4 kawałki ,,gumowego wężna". Mało tego...łatwiej wbrew pozorom ustawić gaźniki pod jakimś tam kątem niż całkowicie poziomo.
Aguirre
300 to za seryjne podciśnieniowe.Za Fcr-y trzeba jeszcze sporo dołożyć.Poszukaj sobie od jakiejś sportowej Kawy z lat 90-tych.
W nich gaźniki nie były jeszcze tak bardzo w pozycji leżącej i nie są ukute jak w pozostałych firmach.
Dobre do adaptacji.
bandyta mk1love
Aguirre dzięki za wszystkie Twoje rady - bardzo przydatne wink.gif ale póki co bd zmuszony (ze względów finansowych) zakupić gaźniki 40 mm z yamahy r1.
Jeśli miałbym kase na fcr'y to wolałbym już chyba poziome gaźniki webera kupić bo znam je lepiej po prostu - dużo pomysłów a za mało kasy sad.gif(
Tomek Pirelli
Chodzi o te????


http://motoallegro.pl/item989422099_glowic...0_j_zxr750.html
Aguirre
Te z tej aukcji to są zwykłe gaźniki podciśnieniowe.Jak będę w garażu to zrobie fotke jak wyglądają FCR-y
k11


r.
Czacza
Ładna fotka smile.gif
dejv667
CYTAT(Czacza @ Tue, 27 Apr 2010 - 19:16) *
Ładna fotka smile.gif

Owszem, ale z innego ujecia byloby wiecej widac biggrin.gif

EDIT: jakkolwiek by to nie zabrzmialo, mozna prosic o zdjecie tej baterii od gory?
Tomek Pirelli
Jakiej średnicy są te gaźniczki ????
240Z
Nie wiem jakiej są te konkretne ze zdjęcia, ale FCRy są dostępne ze średnicami gardzieli od 32 do 41mm.
flapjck1
istnieje jakies zestawienie gdzies jakie dokladnie byly w czym montowane?

interesowaloby mnie cos kolo 34-36 mm smile.gif
240Z
O coś takiego chodzi? smile.gif

http://www.keihin-us.com/am/products/fcr.php
flapjck1
dokladnie smile.gif wielkie dzieki
opornick
jaka pompke elektryczna byscie polecali do gaznikow w samochodzi? seryjna mechaniczna nie wydala. pierburg z allegro za 100 zł da rade? (zakladajac ze to w ogole lezalo kolo ori pierburga)
Pan. B
Z elektrycznych to firmy FACET. Podobno daja rade wink.gif
opornick
juz kupiona markowa qap wink.gif troche glosna ale wydala zobaczymy na jak dlugo
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.