CYTAT(PioterW @ Thu, 04 Feb 2010 - 16:59)
.
W tym przepisie jest mowa o pozyskiwaniu części z pojazdów wycofanych z eksploatacji, więc trzeba to będzie robić przed ich wycofaniem i tyle - jestem spokojny o to, że Polak potrafi i sobie poradzi;)
Czyli wszystko to, co wyrejestrowane i teraz jeszcze z jakimś tam trudem można spróbować to przywrócić do normalnego życia (choć po przejściu przez pochrzanione procedury) teraz powinno iść do huty... A nawet uda Ci się coś uchować i udowodnić, że restaurujesz, to nie możesz legalnie kupić drugiej sztuki na części.
CYTAT(240Z @ Thu, 04 Feb 2010 - 17:13)
k11 - z tego co pamiętam projekt FORS zakładał, że każdy pojazd wycofany z ruchu (czytaj: wyrejestrowany lub z nieaktualnym przeglądem i/lub stanowiący zagrożenie dla środowiska) miał przechodzić w ręce Skarbu Państwa, a następnie być wywożony do stacji demontażu lub na złom. Tak czy siak, ten projekt centralnie wali w nos każdemu, kto liczył na uratowanie gnijącego w szopie rzadkiego zabytku. Mam cichą nadzieję, że ostatnie nowelizacje dotyczące rejestracji samochodów zabytkowych pozwolą na uniknięcie przypadków, w których przedwojenne cuda wywozi się na przetop do huty (patrz "kolekcja" Tabenckiego).
Mam kilka obaw:
1. że pojazdy klasy Syrenek, ,,wuesek'' czy innych ,,eshaelek'' w stanie mniej lub bardziej rozłożonym pójdą do huty, bo złomiarzom nie będzie się chciało nawet tego rozbierać -- prasa i po zawodach,
2. co lepsze kawałki, przejęte zapewne jeszcze za dodatkową opłatą, zostaną albo rozebrane na części i sprzedane w tej postaci po paskarskich cenach, albo wyjadą z naszego popieprzonego kraju -- zarobią oczywiście na tym złomiarze.
3. do tego upierdliwy sąsiad, gdy tylko wypatrzy że ,,picujesz złoma'', radośnie Cię podpieprzy, żebyś dostał słoną taryfę.
CYTAT
A co do samego FORSu, to jest to banda debili, oszołomów i lobbystów przemysłu recyklingowego (wystarczy spojrzeć na listę członków na ich stronie i reprezentowane przez nich przedsiębiorstwa).
Jak widzę na stronie FORS tego ,,Kubusia'', to mam ochotę zapytać, dlaczego jeszcze nie sprasowany?
r.
PS. Modowie, może trzeba ten wątek przesunąć do klasyków?