Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wiek opony
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Glaniu
HEj
Czy w przypadku nowych wyczynowych kolcow(dlugo lezakowaly) wiek opony rowniez ma znaczenie ??

Pozdrawiam
Dieppe
nie rozumiem pytania, rozwin prosze
boisz sie o skald mieszanki? czy o to, ze opona nie wytrzyma tych kolcow.?
o drugie sie nie martw wink.gif
Glaniu

Boje sie ,ze mieszanka sparciala i bedzie sie kruszyc
Dieppe
ktory rok? na sniegu roku produkcji opony raczej nie odczujesz wink.gif no chyba ze jestes pro.
kolec zabierze cie tam gdzie bedziesz chcial wink.gif

piechur
CYTAT(Dieppe @ Fri, 15 Jan 2010 - 09:31) *
ktory rok? na sniegu roku produkcji opony raczej nie odczujesz wink.gif no chyba ze jestes pro.
kolec zabierze cie tam gdzie bedziesz chcial wink.gif


głupoty gadasz, na śniegu właśnie wyraźnie czuć starą sztywną sparciałą oponę

natomiast jak to wpływa na kolce nie wiem, bo nie mam doświadczenia
RacingTires.pl
sparciała guma może przepuszczać powietrze i z opony będzie uciekać ciśnienie mimo braku dziury
Ictus
i jest ryzyko ze szybko pogubisz kolce
Marlon
Nie wiem, czy ktoś robił testy opon samochodowych w różnym wieku.
Widziałem za to test opon motocyklowych - porównanie nówek świeżo z fabryki i 5-7 letnich leżaków magazynowych (przy założeniu, że były przechowywane w sensownych warunkach).
Motocykliści szczególnie zwracają uwagę na jakość gum, bo to decyduje o życiu przecież, w związku z tym od kilku lat mówi się, że leżak magazynowy to ZŁO.
W teście wyszło coś zupełnie innego, że opona kilkuletnia spełnia w 100% swoje zadanie, nie ma żadnych minusów względem nowej. W teście brału udział opony turystyczne i sportowe.

Szukam, gdzie widziałem ten test, jak znajdę to wkleję.
specu
znajomy założył leżaki magazynowe zimowe 9 letnie jeździ normalnie nic nie widać nei czuć michelin albo dunlop wink.gif
the.wolf
w zezlym sezonie jezdzilem na 7letnich Michelinach i powiem szczerze ze opona byla twarda w nie kleiła ani na mokrej drodze ani na sniegu i pomimo ze ma sporo bieznika, zmieniłem opony.

MindekSR
Może dodatkowe światło rzuci pismo jakie wystosowała ostatnio firma Michelin. Kwestię na ile jest ono obiektywne pozostawiam Wam.

Dieppe
CYTAT(piechur @ Fri, 15 Jan 2010 - 10:48) *
głupoty gadasz, na śniegu właśnie wyraźnie czuć starą sztywną sparciałą oponę

natomiast jak to wpływa na kolce nie wiem, bo nie mam doświadczenia


pozostawie bez komentarza najpierw zaloz kolce i sie przejdz po sniegu czy lodzie. a pozniej spytaj kolege ile lat maja jego opony, bo do tej pory nie odpowiedzial, wrozenie z fusow
Glaniu
CYTAT(Dieppe @ Fri, 15 Jan 2010 - 18:54) *
ile lat maja jego opony, bo do tej pory nie odpowiedzial, wrozenie z fusow



Hej
Opony maja niestety 8 lat i nie byly jesze uzywane z tym, ze to wyczynowy kolec i moze sie to ma inaczej do ulicznej gumy?

Pozdrawiam
Marlon
CYTAT(MindekSR @ Fri, 15 Jan 2010 - 15:15) *
Może dodatkowe światło rzuci pismo jakie wystosowała ostatnio firma Michelin. Kwestię na ile jest ono obiektywne pozostawiam Wam.

no właśnie - większość producentów mówi o 3 latach leżakowania, ALE! koncerny muszą mieć też jakiś ruch w interesie. Leżaki magazynowe to zwykle problem hurtownika a nie fabryki (chociaż pewnie więksi mają jakiś stock protection) - fabryka daje więc hurtownikowi szansę sprzedać oponę 3-letnią, ale też chce sprzedawać kolejne nowe opony biggrin.gif te 3 lata sprawiają że wilk syty i owca cała.
RacingTires.pl
długo można na ten temat mówić
wg mnie jak nowe i cena BARDZO atrakcyjna to można zaryzykować

np w egipcie nie można sprzedawać opon młodszych jak 1 rok ohmy.gif ze wzgledu na utrwalenie wulkanizacji ohmy.gif

musimy tez pamietać o tym ze opony produkowane 10 lat temu sa starsze technologicznie i mogą miec poprostu gorsze właściwości niż te nowe.
Każdy producent stara sie polepszać swoje produkty zgodnie z tendencjami panującymi na rynku.

Wojtek
A ja kiedys widzialem w tv chyba jakeis testy nowych opon i opon magazynowanych przez chyab 2 lata i droga hamowania juz byla rozna ...
-=wasq=-
nie znajde tego roporzadzenai teraz ale


jest uninjne rozporzadzenie z ktorego mzoemy sie dowiedziec ze


opona do 3 lat to w pelni sprawna opona ktora ma byc prawo sprzedawana jako nowa

opona powyzje 3 lat musi miec zawarta informacje ze jest to opona lezakowana i jej cena powinna byc odpowiednio nizsza


i byla 3 granica ale tutaj juz nie pamietam co bylo sad.gif
gzybek
Ja w moim rwd mam opony leżakowane przez 5 lat, Opona to Toyo Snowprox 205/50 tył, 195/50 przód i wg mnie opony trzymają b. dobrze, nie mam porównania do nowych ale guma nie wykazuje oznak "sparcenia" i wg. mnie te kilka lat jej nie zaszkodziło, jeżeli miałbym znowu okazję kupic jakieś leżaki magazynowe to bym w to poszedł
Dieppe
tak ale teraz wiadomo o jaki rodzaj opon chodzi.
8 lat to juz za duzo dla "wycz" kolca

Michorspowr
a jak sprawa wygląda ze slickami? miękkie, twarde,do dragu,lub na tor itp.?
Ictus
ze slickami jest jeszcze wieksza roznica... jak powaznie mysli sie o jezdzie to tylko nowki
Pingu
Glaniu 8 lat to już dość dużo dla opony szczególnie wyczynowej, która podlega dużo większym naprężeniom.

Grzybek, co do opon masz rację dziś jak masz 5 letnie to jest ok, ale opona powinna służyć przez jakieś 3 sezony, a 8 letnie będą robić się już starsze.
Możesz być zadowolony ze swoich opon nie odkrywając równocześnie, iż jednak coś one więcej potrafią.

Niestety guma się starzeje, starsza guma już nie będzie tak sprężysta, będzie bardziej się ścierać, czy będzie łatwiej ulegać uszkodzeniom/przebiciom.

Michorspowr akurat w slickach wiem jest szczególnie ważny, nowsza guma = lepsza przyczepność.
Nie pamiętam, do jakiego wieku opony w stanach można używać do dragu, ale to był jakiś krótki okres.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.