Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z dwumasem m60b40
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Sławek87
Sprawa ma się tak, że na dwumasie z m60b40 oraz docisku są ślady po przegrzaniu... tylko czy normalne jest to że tak to wygląda :





Dwumas trzeba stoczyć odrobinę bo w miejscach przegrzania pojawiły się nierówności.

1. Czy stoczenie nawet tak nie wiele by to wyrównać będzie miało jakieś istotne znaczenie na siłę docisku tarczy?

2. Dlaczego dwumas i docisk są przegrzane symetrycznie w 3 miejscach? Znajomy tokarz sadzi ze w miejscach przegrzania materiał może być cieńszy co spowodowane jest umiejscowieniem sprężyn właśnie w tych miejscach wewnątrz dwumasu, ale z tego co patrzyłem to te sprężyny na moje oko powinny być w drugiej części koła, a nie w tej gdzie przylega tarcza sprzęgła.

3. Chciałbym odrazu zrobić przeróbkę na jednomas.. z tym że jak wiadomo tarcza sprzęgła w v8 nie ma tłumików drgań i czy po takiej przeróbce nie będzie ,,za sztywno,,?
mcgiver
faktycznie dziwnie to wygląda.
teorię że przegrzane jest w cieńszych miejscach można by przyjąć gdyby to samo się nie stało na docisku
co do przetoczenia (zabielenia) dla pewnosci można tyle samo przybrac kołnierz i wtedy nie zwiększy ci się odstep na tarczę , trzeba tylko wybić kołki ustalajace .
ostatnio załozyłem do mojej bety zabielony dwumas i narazie jest ok , a kiedys nawet w m30b25 nabiłem nowa okładzinę na tarczę , przetoczyłem docisk i samochód bez problemu przejezdził następne 30tyś km , i poszedł do żyda .
co do przeróbki na jednomas zalezy jak uzytkujesz samochów ; moze byc za sztywno , ale niektórzy tak jezdżą i nie nazekają .
hz10
sprzęgło sie długo ślizgało stąd te plamy a dlaczego nie na całym obwodzie? ano dlatego że jak sie kręci to sie też chłodzi (siła odśrodkowa wypycha powietrze przez jedyne mozliwe miejsce czyli tam gdzie docisk nie styka sie dwumasem tongue.gif )
mcgiver
CYTAT(hz10 @ Mon, 04 Jan 2010 - 18:45) *
sprzęgło sie długo ślizgało stąd te plamy a dlaczego nie na całym obwodzie? ano dlatego że jak sie kręci to sie też chłodzi (siła odśrodkowa wypycha powietrze przez jedyne mozliwe miejsce czyli tam gdzie docisk nie styka sie dwumasem tongue.gif )


długo to pojęcie względne wink.gif .
ja własnie przed świetami wymieniłem sprzegło które mi ślizgało od....... lipca i około 5tyś km.
na docisku oraz dwumasie są delikatne nadpalenia na całym obwodzie i dośc znaczne zorania , ale czegoś takiego jak na tych częsciach to u mnie nie było huh.gif .
musiałem załozyć roztoczony dwumas przygotowany pod projekt w drugiej becie.
no ale teraz ten pujdzie pod nóż wink.gif
a czemu tak długo jeżdziłem na ślizgajacym sprzegle heh ??
zawsze jezdziłem na grubsze roboty do kumpla na kanał , a że wyjechał do norwegi to musialem sobie wreszcie wykopac kanał , no i prowizorycznie wykopałem dopiero teraz przed swietami biggrin.gif
Sławek87
Z tym przybraniem kołnierza to dobry pomysł...
Co myślicie o takim luzie : http://img689.yfrog.com/i/mov00474.mp4/ ?
Jest jeszcze ok, czy już nie bardzo?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.