Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: skrzynia Getrag S6S 560 jaki motor podepne?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
bimmerholic
witam jaki silnik mogę spiąć ze skrzynią Getrag S6S 560 ( v12 manual z bmw 850)?

planuje wywalić starego v12 z mojej 8mki..i zaadoptować może 5,4 v12 z e38 moze coś innego prosze o rady.



pzdr.

zet340i
jakie są Twoje preferencje? chcesz trochę mocniej,dużo mocniej i czy koniecznie musi zostać skrzynia?
bimmerholic
nawet zdrowe v12 299ps stare nie jezdzi...jego charakterystyka jest mocno ociężała tzn fajnie jedzie na każdym biegu tak samo z dołu ale żadnych emocji i ciągle coś się dzieje z osprzętem, myślałem o 5,4 dużo nowocześniejszy motor mniej pali mociejszy mniej awaryjny cena takiego silnika to grosze oddają je z pocałowanie w rękę bo kto by chciał takiego smoka...
tak chciałbym skrzxynie zostawić...jestem też ciekaw jaki inny motor podejdzie pod tego getraga?

dużo mocniej to jaki silnik?

pzdr.dzieki.

zet340i
-Jeżeli koniecznie getrag stary to najlepszą opcją jest ten5.4(o ile podepniesz starą skrzynię)
-Jeżeli nie podejdzie to możesz dołożyć turbo do swego starego silnika

-z wymianą getraga to już kilka opcji jakieś M///-ki pakować można,masz więcej KM i NM, 4.4 w manualu- lżejszy,a co za tym idzie lepsze sprawowanie w zakrętach ,turbo można dorzucić i rakieta(tylko droga zabawa V8kuć) itd...

Co do psującego się osprzętu wszystko w tych czasach można wszystko zregenerować i to z gwarancją,okablowanie itp. z niczym nie ma problemu,nawet seryjne 5.0 (o ile dobrze pamiętam ok.360KM) jak chcesz możesz odzyskać.

Gdyby mnie to dotyczyło wybrałbym remoncik generalny w starej jednostce + turbo , lub lepiej 4,4 biturbo

p.s z getragiem i innym silnikiem może być kiepsko z dopasowaniem -nic nie przychodzi mi do głowy tu możesz pomyśleć więcej http://www.realoem.com/bmw/select.do
bimmerholic
ok, seryjnie v12 5.0 z 8mce ma 299ps a nie 360ps, mój motor w stanie wyśmienitym ale jest to strasznie toporna konstrukacja która mimo mocy napędza słabo 2 tonową 8mkę...

spróbuje 5,4 zobaczymy co z tego wyniknie:)
zet340i
Sorry zasugerowałem się kolegi e32Li w której już miał ten nowszy 360... W każdym razie z najtańszych opcji 5.4 będzie najlepsze-zawsze 60km więcej.

Pamiętaj gdybyś chciał kolejne 20-30KM -kosztuje to ok od 800-do 1200zł jakiś dobry chip itp.i na około 400KM można liczyć. Podejrzewam,że gdyby ktoś z pojęciem się tym zajął to samym ecu możesz z 15km uzyskać. Z tym silnikiem nie ma większych problemów z uzyskaniem większej mocy-na pewno niemcy mają jakieś wściekłe wałki,można zrobić kolektor np.barany, zrobić odpowiedni wydech pod wszystko- mnóstwo opcji. (moją wizją prawie 400KM samym chip-em, remap-em,baranami,wydechem)- koszt min ok 3500zł
Karol M5 E34
Hola, hola bo 5.4 ma 326 a nie 360KM, a w okolice 400KM po czipie wątpie.

Tyle zachodu z wymianą elektroniki i silnika dla 26KM?

Mozesz pójść w S62B50 ale to już spory koszt, może silnik z 850 CSI? Ale chyba nieosiągalny.
zet340i
Mojego serdecznego kolegi który jest chwilowo na wakacjach dmucha 362KM po chipku. A swojego słowa trzymam,że tak jak pisałem chip,barany,remap,wydech zrobiony przez kozaka z pod Poznania(nie pamiętam go już z imienia) i śmiało 390KM-400 można oczekiwać.

Jednak jeżeli to tylko 26km różnicy ze starym w serii-bez wkładu....to już trochę rzeczywiście bez sensu. Ewentualnie ten z aluminiowym blokiem,ale tak jak pisał kolega wyżej ciężko spotkać,wtedy oprócz 26KM miałbyś ok 40kg lżej pod maską,a to też duży plus (wiadomym jest,że 4,4 w 8-ce było najlepszym rozwiązaniem) i słyszałem,a nawet chyba jest na tym forum potwierdzenie,że 5.0 przegrywa minimalnie z 4.4
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.