bimmerholic
Fri, 25 Dec 2009 - 23:33
witam jaki silnik mogę spiąć ze skrzynią Getrag S6S 560 ( v12 manual z bmw 850)?
planuje wywalić starego v12 z mojej 8mki..i zaadoptować może 5,4 v12 z e38 moze coś innego prosze o rady.
pzdr.
zet340i
Sat, 26 Dec 2009 - 00:59
jakie są Twoje preferencje? chcesz trochę mocniej,dużo mocniej i czy koniecznie musi zostać skrzynia?
bimmerholic
Sat, 26 Dec 2009 - 11:17
nawet zdrowe v12 299ps stare nie jezdzi...jego charakterystyka jest mocno ociężała tzn fajnie jedzie na każdym biegu tak samo z dołu ale żadnych emocji i ciągle coś się dzieje z osprzętem, myślałem o 5,4 dużo nowocześniejszy motor mniej pali mociejszy mniej awaryjny cena takiego silnika to grosze oddają je z pocałowanie w rękę bo kto by chciał takiego smoka...
tak chciałbym skrzxynie zostawić...jestem też ciekaw jaki inny motor podejdzie pod tego getraga?
dużo mocniej to jaki silnik?
pzdr.dzieki.
zet340i
Sun, 27 Dec 2009 - 00:58
-Jeżeli koniecznie getrag stary to najlepszą opcją jest ten5.4(o ile podepniesz starą skrzynię)
-Jeżeli nie podejdzie to możesz dołożyć turbo do swego starego silnika
-z wymianą getraga to już kilka opcji jakieś M///-ki pakować można,masz więcej KM i NM, 4.4 w manualu- lżejszy,a co za tym idzie lepsze sprawowanie w zakrętach ,turbo można dorzucić i rakieta(tylko droga zabawa V8kuć) itd...
Co do psującego się osprzętu wszystko w tych czasach można wszystko zregenerować i to z gwarancją,okablowanie itp. z niczym nie ma problemu,nawet seryjne 5.0 (o ile dobrze pamiętam ok.360KM) jak chcesz możesz odzyskać.
Gdyby mnie to dotyczyło wybrałbym remoncik generalny w starej jednostce + turbo , lub lepiej 4,4 biturbo
p.s z getragiem i innym silnikiem może być kiepsko z dopasowaniem -nic nie przychodzi mi do głowy tu możesz pomyśleć więcej
http://www.realoem.com/bmw/select.do
bimmerholic
Sun, 27 Dec 2009 - 17:11
ok, seryjnie v12 5.0 z 8mce ma 299ps a nie 360ps, mój motor w stanie wyśmienitym ale jest to strasznie toporna konstrukacja która mimo mocy napędza słabo 2 tonową 8mkę...
spróbuje 5,4 zobaczymy co z tego wyniknie:)
zet340i
Mon, 28 Dec 2009 - 03:05
Sorry zasugerowałem się kolegi e32Li w której już miał ten nowszy 360... W każdym razie z najtańszych opcji 5.4 będzie najlepsze-zawsze 60km więcej.
Pamiętaj gdybyś chciał kolejne 20-30KM -kosztuje to ok od 800-do 1200zł jakiś dobry chip itp.i na około 400KM można liczyć. Podejrzewam,że gdyby ktoś z pojęciem się tym zajął to samym ecu możesz z 15km uzyskać. Z tym silnikiem nie ma większych problemów z uzyskaniem większej mocy-na pewno niemcy mają jakieś wściekłe wałki,można zrobić kolektor np.barany, zrobić odpowiedni wydech pod wszystko- mnóstwo opcji. (moją wizją prawie 400KM samym chip-em, remap-em,baranami,wydechem)- koszt min ok 3500zł
Karol M5 E34
Mon, 28 Dec 2009 - 16:24
Hola, hola bo 5.4 ma 326 a nie 360KM, a w okolice 400KM po czipie wątpie.
Tyle zachodu z wymianą elektroniki i silnika dla 26KM?
Mozesz pójść w S62B50 ale to już spory koszt, może silnik z 850 CSI? Ale chyba nieosiągalny.
zet340i
Mon, 28 Dec 2009 - 19:37
Mojego serdecznego kolegi który jest chwilowo na wakacjach dmucha 362KM po chipku. A swojego słowa trzymam,że tak jak pisałem chip,barany,remap,wydech zrobiony przez kozaka z pod Poznania(nie pamiętam go już z imienia) i śmiało 390KM-400 można oczekiwać.
Jednak jeżeli to tylko 26km różnicy ze starym w serii-bez wkładu....to już trochę rzeczywiście bez sensu. Ewentualnie ten z aluminiowym blokiem,ale tak jak pisał kolega wyżej ciężko spotkać,wtedy oprócz 26KM miałbyś ok 40kg lżej pod maską,a to też duży plus (wiadomym jest,że 4,4 w 8-ce było najlepszym rozwiązaniem) i słyszałem,a nawet chyba jest na tym forum potwierdzenie,że 5.0 przegrywa minimalnie z 4.4
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.