Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: blow through, czyli turbo+gaźnik
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
bimski
Starałem się znaleźć kogoś konkretnego, kto mógłby mi udzielić jakichś rad związanych z tym tematem, jak do tej pory bez skutku. Mam alfę 75 1.8 turbo przerobioną na gaźniki, która w takim setupie jeździła całkiem szybko (podobno). Czy jest możliwe w miarę prawidłowe wyregulowanie gaźników w takiej konfiguracji? Są to dwa podwójne solexy c40 addhe, turbo jest seryjne - garret t3 bodajże. Jak należy podłączyć gaźniki, aby miało to ręce i nogi? wink.gif

Z góry wielkie dzięki dla każdego, kto jest w stanie wnieść coś nowego do tematu.
flapjck1
teoretycznie do turbo sa inne gazniki, nie wiem czy byla nadcisnieniowa wersja solexow, nie zglebialem tego nigdy
wiem ze byly takie dellorto

roznily sie inna pokrywka nad dyszami ( szczelna z wyprowadzeniem kroccem do nadcisnienia ) chyba tez plywaki bylyl inne ( korkowe? ), byly takie w lotusach turbo
flapjck1


240Z
Jeśli chodzi o Dell'Orto to specjalnie przystosowane do turbo są DHLA45M, stosowane w Lotusie Esprit Turbo.

[autoreklama] Bimski, jeśli byś szukał Solexów C.40 ADDHE to mam cztery takie na sprzedaż za rozsądną cenę, info na PW. wink.gif [/autoreklama]

EDIT: Znalazłem coś takiego w moich archiwach...

bimski
Wiem, że była alfa turbodelta z gaźnikami dellorto dhla 40, bez intercoolera. Jaka między wersją turbo, a wolnossącą była różnica - nie mam pojęcia. Pytanie, czy da się to poskładać tak, żeby miało to wszystko ręce i nogi. :-) Flansze do podłączenia puszki dolotu już praktycznie mam gotowe...

Co do reklamy wink.gif gaźników - będę miał to na uwadze. :-) Zdaje się, że znajomy poszukiwał właśnie takich do przeróbki wtryskowej 75 2.0 ts...
frytol
Nadcisnieniowy Solex to np 32DIS, seryjnie m.in. w Renault 5 GT Turbo.
PietereQ
Panie, daj se spokój z tym drutem co ci ktoś wykombinował, i znajdź oryginalne 1,8t na wtysku. Rozumiem żebyś budował replikę turbodelty, ale w Twoim przypadku uważam że ładowanie się w gaźniki + turbo w 75 jest bez sensu. Uśmiechnij się do Grześka z FA, ma białą turbo na części może Ci sprzeda silnik.
bimski
CYTAT(PietereQ @ Fri, 25 Dec 2009 - 20:54) *
Panie, daj se spokój z tym drutem co ci ktoś wykombinował, i znajdź oryginalne 1,8t na wtysku. Rozumiem żebyś budował replikę turbodelty, ale w Twoim przypadku uważam że ładowanie się w gaźniki + turbo w 75 jest bez sensu. Uśmiechnij się do Grześka z FA, ma białą turbo na części może Ci sprzeda silnik.

Drut? Silnik jest seryjny, po przeglądzie i wymianie uszczelnień, do przeróbki na wtrysk brakuje mi jedynie jednostki sterującej z okablowaniem. Wtrysk zasiądzie tam tylko w przypadku, gdy z gaźnikami mi nic nie wyjdzie. Nikt nie jest w stanie wypowiedzieć się _konstruktywnie_ na temat gaźnika z silnika wolnossącego zaadaptowanego do układu doładowanego?
PietereQ
Ze zdjęć, które pokazywałeś wynikało jednoznacznie, że tej turbo brakuje do oryginału. Przywracając to auto do wtrysku, o wiele łatwiej/taniej/wydajniej wystroisz silnik i wyciśniesz klika dodatkowych km. Chip squadry i masz 200 km na dzień dobry. Zadaj sobie pytanie, czy bawiąc się gaźnikami uda się tobie dojść nawet do tych seryjnych 160km, chyba zakładając, że masz bagaż doświadczeń wyścigowych majstrów z lat 70'... wink.gif
Jeżeli koniecznie uparłeś się przy gaźnikach i szukasz konkretów to szukaj ich tutaj:
www.alfagtv6.com/bb
www.alfabb.com
http://www.alfapower.nu/forum.php
Przeszukaj jeszcze jakieś holenderskie fora, tam może coś znajdziesz.
bimski
CYTAT(PietereQ @ Sat, 26 Dec 2009 - 00:34) *
Ze zdjęć, które pokazywałeś wynikało jednoznacznie, że tej turbo brakuje do oryginału.

Dolot zrobiony pod kątem intercoolera przeniesionego w zderzak. Tyle. Seryjny także mam w komplecie, ale to tak jakby robić krok wstecz, wszak seryjne umiejscowienie intercoolera w tym samochodzie jest raczej słabo uzasadnione, jeśli uwzględniać temperaturę w komorze silnika.. wink.gif

CYTAT
Przywracając to auto do wtrysku, o wiele łatwiej/taniej/wydajniej wystroisz silnik i wyciśniesz klika dodatkowych km. Chip squadry i masz 200 km na dzień dobry. Zadaj sobie pytanie, czy bawiąc się gaźnikami uda się tobie dojść nawet do tych seryjnych 160km, chyba zakładając, że masz bagaż doświadczeń wyścigowych majstrów z lat 70'... wink.gif

...

Do wtrysku chciałbym ewentualnie wrócić w przyszłości na stałe. Poprzedni właściciel podniósł ciśnienie doładowania kombinując z zaworem wastegate. Tutaj przydałaby się homologacja 75 turbo w grupie a, zgodnie z którą w dalszej przyszłości chciałbym ją modyfikować (i żeby wiedzieć, na ile można sobie pozwolić - czy intercooler będzie musiał wrócić na pierwotne miejsce). W Krakowie znalazłem warsztat, który byłby w stanie podjąć się ustawiania gaźników na hamowni - godula. Mam nadzieję, że uda się do tego doprowadzić, a przynajmniej uruchomić i sprawić, żeby alfa była 'reliable' do obchodów stulecia marki we Włoszech. Wybiera się ktoś stąd? wink.gif
Konrad K_2
sa jakies fotki ? gdzie jest ten gaznik w stsunku do turbiny ?
240Z
Są za turbiną, czyli powietrze idzie drogą atmosfera - filtr - turbo - intercooler - puszka zbiorcza - gaźniki - komora spalania. Wpisz "blowthrough turbo" w Google, powinno ci wyskoczyć parę dobrych linków.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.