Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 Vs. E30 M52B28
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
bigo
Witam! Mam do was pytanie. Jak wyglada taki fight? Chodzi mi o to czy e30 z takim silnikiem jest poprostu szybsze na prostej i po zakretach od e36 czy jednak nie do konca tak jest. I jak duza przepasc jest miedzy tymi samochodami.
Grzesi(E30)k
Tak duża jak poziom modyfikacji które poczyniliśmy.



Generalnie te 150-200kg nadwagi w E36 daje o sobie znać...
bigo
chodzi mi o porownywalne modyfikacje w obu autach i ten sam silnik. Czy ogolnie np e36 ma bardziej zawansowane zawieszenie, czy te dodatkowe kg sa spowodowane krokiem w kierunku wygody. Jak wyglada prowadzenie jednego wzgledem drugiego z tego co slyszalem o e30 jest podobno dosc nerwowe w poslizgu e36 mam sam wiec jako tako wiem jak sie prowadzi.
kremat0r
CYTAT
Chodzi mi o to czy e30 z takim silnikiem jest poprostu szybsze na prostej i po zakretach od e36


CYTAT
e30 jest podobno dosc nerwowe w poslizgu


Zdecyduj się czy do ślizgania czy do zakrętów.
waw
Z tego co mi wiadomo e36 to przede wszystkim bardziej zaawansowane technicznie tylnie zawieszenie, większy rozstaw osi, lepsze wyważenie. Napewno jest to nie bez znaczenia jeżeli chodzi o jazdę po zakrętach. e30 ponoc łatwiej postawic bokiem, jeste jednak bardziej nerwowa od e36. Na prostej, jeżeli obie mają porównywalną moc i przełożenie dyfra, to jednak e30 będzie z przodu, chocby z powodu o ok. 150 kg mniejszej masy.
bigo
kremat0r chodzi mi o to ze czytalem o e30 ze podobno jest bardziej nerwowe i czasem zanim poczujesz ze dupa ucieka to juz za pozno o kontre i chodzi mi o to ze czasem jak spierniczysz zakret i wyjdziesz bokiem to czy w tym momencie samochod nie bedzie mniej przewidywalny
gtx
E36 bedzie bardziej przewidywalne z powodu wyzej wymienionego rozstawu osi,Szerszy rozstaw osi jest bardziej posluszny.
Bokeim mozna wejsc e36 i e30.W zakret napewno szybciej e36.E30 na prostej bedzie troche szybsze ale dla przecietnego wyjadacza nie jest to jakas szok roznica zeby z e36 przesiadac sie na e30 chyba ze pasuje ci stylistyka klasyczna beemki.
Jesli obawiasz sie o kontrowanie itp to e36 bedzie bardziej dla ciebie gdyz w wypowiedzi mozna wywnioskowac ze nie masz ogromnego doswiadczenia.
E36 jest wieksze wygodniejsze,ma wiecej elektryki i bajerow z tad jego masa wychodzi.Cos kosztem czegoś.
E30 jest ladniejsze ale przesiadajac sie z e36 na e30 czulbym sie nieswojo....
W roznica e30 do e36 jest bardzo duza wystarczy zobaczyc deske rozdzielcza.
Tymi kategoriami mozna isc bardzo daleko ale pamietaj to ngidy sie nie skonczy....A silnik bmw mozna nie tylko do bmw upchac a do jeszcze mniejszcych aut i co dostaniesz kila..... Już raz sie przekonalem ze bic sie o niecala sekunde nie warto, kosztem pozbawienia wygody i calej reszty.Wybor nalezy do ciebie.

pozdro
zet340i
Tak jak kolega gtx napisał... Latałem 2.8e36 i latam e30 3.5- napiszę tak-jeżeli chodzi o posłuszeństwo e30słynie z tego,że musisz przewidywać jej ruchy jak magik,ale jak już poznasz tę magię to wygląda to magicznie-również po kilku latach możesz jej chwilowo nie poczuć i do lakiernika-więc o posłuszeństwie należy zapomnieć.W moim przypadku wygląd dobrze zrobionej e30 powala na kolana,w wypadku e36-brak uczucia,że to bmw,gdyby nie tył napęd i znaczki nikt nie powiedziałby,że to BMW(sorry fani e36). Jest jeszcze jedno,żeby e36wyglądało dobrze musisz włożyć tam "parę" złoty,a na e30 fortunę,chociażby ze względu na wiek, zawiechę i konieczność wymiany silnika,bo co znaczy e30 325i,może być piękna a i tak nie idzie jak trzeba. Z kolei e36 masz zawieszenie i np 2.8 od ręki.Więc jeżeli chcesz czasami polatać bokiem,a głownie na ostre zakręty to e36,jeżeli chcesz się nauczyć latania prawdziwym bokiem to tylko e30.Nie ma lepszego sprzętu do nauki,po e30 we wszystkich autach masz na wszystko czas. To może być głupie porównanie,ale w e36 lecąc bokiem mogłem odpalić papierosa,w e30 jeszcze nie ryzykowałem biggrin.gif- nie wiem czy to złudzenie optyczne czy co,ale w e30 wszystko dzieje się szybciej co bardzo lubie.Generalnie to 2-a różne auta(nie mówiąc o compact-cie,który wygląda jak kibel,bez spłuczki)Ja wolę e30,ale gdybym nie miał hajsu na mody to kupiłbym e36 2.8-w niej już można się pobawić zarówno na torze,ulicy jak i placu,a i ryży nie wyskakuje tak chętnie jak w e30. E36-speed E30-cokaina

Pozdro

gtx
Dobra dobra , ale przejedz sie e30 i e36 i zrozumiesz ze obudowa to nie wszystko. happy.gif
Jeżeli masz 2 auto i fury szukasz only - only do zabawy i dlubania to bierz e30,w praktyce na codzien możesz być rozczarowany.Ci co lubia e30 to fanatycy.Ci co maja zadbane e30 to magicy...
zet340i
CYTAT(gtx @ Fri, 18 Dec 2009 - 01:51) *
Dobra dobra , ale przejedz sie e30 i e36 i zrozumiesz ze obudowa to nie wszystko. happy.gif
Jeżeli masz 2 auto i fury szukasz only - only do zabawy i dlubania to bierz e30,w praktyce na codzien możesz być rozczarowany.Ci co lubia e30 to fanatycy.Ci co maja zadbane e30 to magicy...



Zgadzam się w 100%-jestem magikiem,fanatykiem i dlatego doprowadzam swoją e30 do mistrzostwa i to dlatego wydaję mnóstwo pieniędzy,żeby widzieć miny tych pajaców w furach po 200tyś zł,jak łykam ich zabawki życia/// ,a oni starają się starają i nic nie mogą,a w domu obgryzają paznokcie i myśli co to był za h.. .


Mieszkam za granicą i napiszę tyle- z tym autem ludzie mówią mi dzień dobry,a jak kiedyś latałem e36 myślą,że siedzi jakiś młody nawciągany dresik. E36nie zrobisz na klasyka,czyli wrzucają cię do jednego worka z pajacami. W E30 włożysz trochę serca i wypadasz z tej lipnej ekipy "pseudotuningowców"

Co do fanatyków muszę dodać,że ci co robią e30 jest dla mnie i dla większości zrozumiałe(klasyk itd.),za to robić e36-to większość powie,że to jest dopiero fanatyzm,bo przecież jak wroną się urodziła to wróbelkiem nie umrze- więc brawo za upór...

Robiąc sonde z zapytaniem które auto???z 10aut e30 bedzie w czołówce a e36 na szarym końcu-taka jest prawda i nie ma się co oszukiwać/// nie mówię tu o tym,że e36 jest hu.owe czy coś-nie poprostu nic nie różni e36 od innych aut w tej klasie z tego roku,a to dlatego kupujemy BMW-żeby było inaczej niż zwykle wszędzie!Cena e36 wszystko chyba wyjaśnia- za kilka lat,jak nie już teraz jest to najtańsze bmw na świecie-ciekawe dlaczego??? Może dlatego,że zapomnieli Panowie z BMW włożyć tam to co w BMW najważniejsze-pasję.
Sultan of spin
CYTAT(zet340i @ Fri, 18 Dec 2009 - 03:44) *
Robiąc sonde z zapytaniem które auto???z 10aut e30 bedzie w czołówce a e36 na szarym końcu-taka jest prawda i nie ma się co oszukiwać/// nie mówię tu o tym,że e36 jest hu.owe czy coś-nie poprostu nic nie różni e36 od innych aut w tej klasie z tego roku,a to dlatego kupujemy BMW-żeby było inaczej niż zwykle wszędzie!Cena e36 wszystko chyba wyjaśnia- za kilka lat,jak nie już teraz jest to najtańsze bmw na świecie-ciekawe dlaczego??? Może dlatego,że zapomnieli Panowie z BMW włożyć tam to co w BMW najważniejsze-pasję.


Wszystko w Twoich postach było zrozumiałe i logiczne do tego momentu.
e36 różni się od aut w tej klasie i z tego roku i to znacząco. Jak szukałem auta dla siebie rozglądałem się za różnymi markami i modelami ( poprzeczka była postawiona wysoko) i wybrałem e36 nie bez powodu. Prowadzenie i jakość wykonania (o czym chyba nie trzeba przypominać) jest na o niebo wyższym poziomie niż inne, porównywalne auta.
Jeśli chodzi o cenę to nie doszła jeszcze do śmiesznego poziomu jak za e30 (mówię o średniej) i jeszcze dalej jest spory popyt na te auta u "normalnych" użytkowników.
Co do pasji, której rzekomo zabrakło dla e36 to może to wynikać z różnych względów i nie bez znaczenia będzie tu sentyment do lat 80tych i tego, że w latach 90tych wielu ludzi w "naszym" (ogólnie ludzi na forum) wieku marzyło/oglądało się za e30 (bo e36 w Polsce wtedy nie było) i o takich aspektach nie powinniśmy zapominać w wypowiedziach takich jak Twoja.
Jest jeszcze możliwość, że za 5, 10 czy 15 lat e36 będzie takim samym klasykiem jak e30, czasy się zmieniają, światopogląd się zmienia, no i to co najważniejsze pokolenia się zmieniają i chyba jeszcze nie czas rozsądzać czy e36 zostanie youngtimerem czy nie.

Wracając do tematu, znajomy jeżdżący w rajdach odradził mi jak chciałem się przesiąść z e36 na e30.
Jednym z argumentów było (z tego co jeszcze pamiętam), że e30'stką nie będziesz mógł robić szybkich łuków z prędkością ok 200km/h, oczywiście zaraz znajdzie się ktoś dla kogo to nie jest żaden problem ale ja często używam auta na długich trasach.
Za to ten sam znajomy startował właśnie e30 w rajdach i nie myślał nawet żeby zmieniać na e36, więc wszystko zależy w jakim stopniu auto będzie do upalania i w jakim do "normalnej" jazdy.

(żeby nie było nie jasności dalej mam e36 ale tylko dobrze zrobiona e30'stka sprawi u mnie szybsze bicie serca)
gtx
Tzn mialem na myśli kolege - chodzilo o te przyrownanie.

W przypadku e36 jest inaczej gdyż u mnie 323i ma taki wypas jakiego nie maja "nowe "auta za ponad 50tys a w koncu moja to 96r.Nie chce sie chwalic ale "wszystkie szyby el"klima,fotele skora i podgrzewanie reszty wymieniac nie musze happy.gif W e30 idzie sie w nieco innym kierunku bardziej usportowionym gdyz e30 blizej do tego jak e36 gdzie czasem nawet szkoda wybebeszać, e30 i tak nic niema wiec nie szkoda tongue.gif
Wiem ze E36 nie wygląda ale potrafi dac wiecej usmiechu na twarzy niz nie jedno szybsze auto i nowsze.

E36 nieda sie zrobic na klasyka bo nigdy nim nie było i nigdy nie bedzie(klasyk to klasyk ale na grono odbiorcow juz sobie zapracowal) gdyz klimat e30 to stare klimaty bmw po tym modelu i e34 juz do tego nie wrocili i nie wrocą.Natomiast da sie zrobic e36 takie zeby nie bylo jak kazde inne - czyli rozpadajace sie i wygladajace na zajezdzone.

Odnośnie sondy Uważam ze e36 coupe jest jedna z ladniejsza beemek zaraz po e21,e30,e34.
Ci co jechali bmw e36 np 325i w 91 do pozniej wiedza ze to tak naprawde jedyny cywilny samochod ktory ma sportowy charakter.
Nie mowie tu o rasowej mazdzie 323 gtx czy gtr czy crowworth fordzie bo to byly auta do sportu a bmw do jazdy.E36 to byla niezwykla fura do poruszania sie i w swojej kategori bila cala reszte...
Wiesz Srednio e30 chodzi taniej od e36 i to i to padaki -tak przewaznie na rynku.Zeby e30 byla rownie zdrowa jak e36 to trzeba wiekszy naklad finansowy auto starsze, wieksze koszty przy odsprzedaży - logiczne.Sa fanatycy co zaplaca za e36 a sa co zaplaca za e30.
Bardziej sportowe parametry ma tez e36 i na torze tez by wypadla lepiej. e30 poza m3 nie byl to segment sportowych aut tylko tez woziduplo.Ktore po prostu ma la
Natomiast "zadbane e36 coupe " tez mozna juz kupic za gore siana zobaczymy co dalej...
Niektore 325i coupe z poczatku 1994 z ta technix i felgami sprzedaja sie po 16-17 tys....

Ps.Zastnawiam sie co sie z e21 stalo ze tak ich malo? Malo wyprodukowali czy wymarły ?
Może i e30 kiedys wyginą(orginały) i okaże sie ze e36 to jedyne oldschole dobrze zakonserwowane.
Sultan of spin
Z tymi cenami to jednak mnie nie przekonasz, miałem propozycje kupna e30 i e36 z takim samym silnikiem i oba auta były zadbane i w leprzej kondycji niż reszta z allegro i innych ogłoszeń, oba były u swoich właścicieli sporo czasu i były 2,3 autem danej osoby.
e30 było za 12tyś a e36 za 17, oba auta z m52b28.
rpautosport
Według moich obserwacji, im starsze BMW, tym bardziej sportowe. Wystarczy zerknąć na listę dodatkowego wyposażenia takiego E21... Np. sportowa skrzynia Getrag 245 Sport była dostępna na życzenie już od modelu 318i. W E30 Getrag 265 Sport tylko w 325i, 325iX, M3. W E36? Jeżeli komuś zależ na sportowym charakterze to E36 ma go niewiele. Oczywiście jest szybsze na zakrętach E30 od E36. 325iX i to w każdych warunkach. U mnie ma drugie miejsce po M3.
mcgiver
nie moge napisac jak się jeżdzi e36 ani e30 bo mam 2szt e34 i to jest moje stadko biggrin.gif jedna to dupowóz , a druga to projekt w fazie budowy.
obie trójki mi sie podobają i pewnie kiedyś jeszcze którąś z nich , albo moze obie sobie sprawię.
wiem tylko że e30 dobrze zrobiona to piękny klasyk , a e36 powstało poto aby wyciągnąć koncern z tarapatów finansowych.
bartus
tu masz więcej opinii i argumentów:
http://www.racingforum.pl/bmw-na-tor-compa...m52-t69451.html
Wojtek
A moje zdanie jest takie ze e30 i e36 rozni bardzo wiele i jest to spora przepasc ...
jesli wezmiemy pod uwage auta seryjne to chyba nie ma co porownywac silnika zawieszenia komfortu wyposazenia itd e30 z e36
E36 uwazam ze jeszcze niektore auta produkowane dzis przewyzsza technika jakoscia itd wykonania ...
A co do wlasnosci jezdnych sportowych itd - E36 w wersji M3 w seri oferuje nam zawieszenie cale z M (roznica prowadzenia z e30 jest spora) silnik dajmy na to 3.0 s50b30 bo to ponoc bardziej trwala jednostka od b32 oferuje w seri 286 KM i auto wazy cos okolo 1460 kg ale latwo pozbawiajac go srodka klimatyzacji itp zejsc do okolo 1200-1220 kg co przy takiej wadze i mocy juz jest dobrym wynikiem... hamulce z M 315 mm na 28 mm w seri z przodu tak samo sobie raczej radza ...
Jesli do e30 bedziemy chcieli wlozyc taki silnik zalozyc cale zawieszenie na 5 srob hamulce przynajmniej z Mki itd koszty beda ogromne a efekt nie wiem czy lepszy bo za ta kase wlozona w e36 zakladajac gwiny itd pozbawiajac auta elektryki ogrzewania i np maska klapa laminaty i waga cos troche ponad 1100 kg auto bedzie sie prowadzic na pewno lepiej od e30 a waga beda podobnie ...
na youtube jest gdzies e36 benarka odchudzone na 995 kg ...
ale to tylko moje zdanie wink.gif
zet340i
Oczywistym jest,że są różne gusta,a tym samym będziemy mieć różne zdania na ten temat-ja wole e30 za wygląd i większy dreszczyk emocji niż w e36- komfortu mi wystarczy,bo latam po europie,a sporadycznie po naszych 'pięknych drogach'-zresztą kubły nie rajdowe z allegro za 630zł sztuka są wyśmienite na trasy-więc kierujemy się zupełnie innymi wytycznymi. Co do zdania kolegi sultan of spin-raczej to nie możliwe-nie za 15 e36 być może będzie klasykiem. Gdyby tak to nie zostaje nic innego jak zacząć skupywać M3e36-za 15lat zarobisz miliony,a włożysz pół-więc 99,9%nie bedzie klasykiem!-bo klasyk to nie tylko wiek/// W każdym razie oba to BMW i to najważniejsze///
Wojtek
ale kto mowi zeby e36 bylo klasykiem smile.gif nie pasuje do tego... i chyba nie znam nikogo kto by chcial robic na klasyka e36 bo i po co ...
nie wiem mam e36 kolega ma e30 i dalej sie upieram ze miedzy tymi autami jest przepasc ...
nie krytykuje e30 w zaden sposob bo mi sie tez ladnie zrobione e30 coupe (nie koniecznie na klasyka) podoba i po swapie silnika zawieszenia na pewno sie tez spoko lata...
a co do wagi e30 i e36 nie wiem ile wazy seryjna e30 z jakim silnikiem, mojego kolegi e30 cabrio wazy cos kolo 1360 kg ? motor 2,5 12v wiadomo ze cabrio to cos tam ciezszy od coupe ...
ale z tego co pamietam to ktos tu na forum mial silnik z mki w e30 i auto wazyo cos chyba ponad 1200 kg i to juz po jakims odchudzaniu z tego co pamietam ...
graty z mki jak zalozysz dojdzie pare kg - ja jak robilem swapa silnika zawieszenia i hamulcow, to wazylem auto przed swapem i wazylo cos kolo 1240 a po swapie jak wyciagnolem ze srodka jeszcze dywan boczki chyba i wygluszenia waga pokazala dokladnie tyle samo 1240 kg czyli silnik zawias hamulce na pewno waza troche wiecej ...
dajmy na to moje auto w seri wazylo 1385 kg a mka wazy chyba 1460 kg
teraz powyciagalem troche z auta nie ma zadnej klimy nagrzewnicy niczego w srodku oprocz fikola i kiery i wazy mniej niz 1200
mysle ze laminaty na dzwi klape maske tez sporo kg do urwania dzwi musza wazyc bardzo wiele z cala ta elektryka ...
Ciekaw jestem ile wazy dokladnie e30 po swapie wszystkiego z mki z np calym srodkiem itd nie wybebeszana jakos
zet340i
Co do klasyka z e36 możesz przeczytać kolege Sultan of spin -9postów wyżej,co do Twojego zdania,że są to dwa różne auta mam takie samo-nawet nie wiedziałbym jak je porównać skoro wspólny mają tylko znaczek no i czasami silnik m20 który strasznie wygląda w e36
mcgiver
CYTAT
Co do klasyka z e36 możesz przeczytać kolege Sultan of spin -9postów wyżej,co do Twojego zdania,że są to dwa różne auta mam takie samo-nawet nie wiedziałbym jak je porównać skoro wspólny mają tylko znaczek no i czasami silnik m20 który strasznie wygląda w e36

blink.gif jakim cudem m20 w e36.
chyba swap z 1,6?
tomek_7
M20 w E36? Coś się ci przywidziało.

Co do klasyczności E30 - stary nie jestem ale dobrze pamiętam czasy jak jeszcze nie tak dawno w moich i moich kolegów oczach E30 to była plastikowa buła, typowy wóz wiejskiego tunera i każdy kto choć trochę siedział w BMW jeździł rekinem - E21, E28, itd. To te auta były "ostatnimi prawdziwymi beemkami". Tak więc śmiesznie wygląda dziś takie same porównanie E30 vs E36 smile.gif

Co do tematu - E36 prowadzi się bardziej cywilizowanie i jeśli nie ma to być auto typowo do upalania to dla mnie nie ma wyboru - E36 FTW.
bigo
ogolnie mozna zauwazyc ze bmw odchodzi od "usportawiania" 3- seri na przelomie e21 - e46 gdzie do e46 w wersji nie M nie ma np. szpery. Zalozylem ten temat bo chcialem sie dowiedziec czy te pare kg jest warte cofania sie o generacje. Ale jak widac e36 jest stabilniejsze w jakims okazjonalnym boku niz e30 i w zakrecie poleci stabilniej. A jak tam kolega pisal o tej sondzie to osobiscie uwazam ze e36 jest naprawde w swojej klasie i swietnym wyborem dla mlodego kierownika ;p. Ja jak szukalem samochodu dla siebie kierowalem sie tym aby samochod byl solidny, malo awaryjny, mial RWD, 2 poduchy, moc nie mniejsza jak 150(pierwsze RWD) i klime . E36 mialo to wszystko i jestem z niego narazie zadowolony i jak narazie mnie nie zaskoczyl ani nie zawiodl. Tak na marginesie uwazam ze spierniczyli zagadnienie bebnowego recznego. Pare mocniejszych zaciagniec i wajha lapie coraz wyzej az wkoncu brakuje zakresu ;p
zet340i
CYTAT(mcgiver @ Sat, 19 Dec 2009 - 13:51) *
blink.gif jakim cudem m20 w e36.
chyba swap z 1,6?



Otóż widziałem na własne oczy m20b25 w e36 i na 90%nie był to swap
mcgiver
CYTAT(bigo @ Sun, 20 Dec 2009 - 00:15) *
ogolnie mozna zauwazyc ze bmw odchodzi od "usportawiania" 3- seri na przelomie e21 - e46 gdzie do e46 w wersji nie M nie ma np. szpery. Zalozylem ten temat bo chcialem sie dowiedziec czy te pare kg jest warte cofania sie o generacje. Ale jak widac e36 jest stabilniejsze w jakims okazjonalnym boku niz e30 i w zakrecie poleci stabilniej. A jak tam kolega pisal o tej sondzie to osobiscie uwazam ze e36 jest naprawde w swojej klasie i swietnym wyborem dla mlodego kierownika ;p. Ja jak szukalem samochodu dla siebie kierowalem sie tym aby samochod byl solidny, malo awaryjny, mial RWD, 2 poduchy, moc nie mniejsza jak 150(pierwsze RWD) i klime . E36 mialo to wszystko i jestem z niego narazie zadowolony i jak narazie mnie nie zaskoczyl ani nie zawiodl. Tak na marginesie uwazam ze spierniczyli zagadnienie bebnowego recznego. Pare mocniejszych zaciagniec i wajha lapie coraz wyzej az wkoncu brakuje zakresu ;p


no chyba Cię pogieło laugh.gif z tym ręcznym , przeczytaj mój podpis co o tym sądze cool.gif .
zet340i
Tak jak sądziłem, dajemy argumenty do upalania beemek, a koledze w temacie chodziło o to co lepiej wygląda pod kościołem-więc e36

co do ręcznego w bm-używa się go tylko na postoju z górki!!!
rennen
W drifcie się używa ręcznego smile.gif - tzn jak kto lubi, ale bez wykorzystania rękawa moim zdaniem nie mamy pełnej techniki.
bigo
panie mcgiver nie w kazdej sytuacji mozna utrzymac samochod na samym gazie w poslizgu a to czym kierowalem sie przy kupnie pierwszego samochodu troche sie zmienilo dlatego zalozylem ten temat. Swojej e36 daje tyle ile mi samochod i moje umiejetnosci pozwola. Rocznie robie okolo 8K i poprostu uznalem ze takie bajery jak skorzana tapicerka, klimatronik czy podgrzewane fotole narazie nie sa niezbedne do zycia a swoje jednak waza... Chce na nowy sezon zmienic u siebie silnik i doprowadzic zawias do porzadku i zastanaiwma sie czy lepszy efekt uzyskam ze swojego e36 czy z e30 na podobnych modach. Nie mowie ze jestem jakims rajdowcem albo cos ale lubie szykba jazde (srednia predkosc z Malborka do Deblina przez Warszawe wyszla mi okolo 120km/h jesli komus to cos mowi to mniej wiecej jest wstanie sobie przelozyc jak jade srednia wyliczylem poprostu droga przez czas) Lubie tez czasem jak jest mokro cos bokiem sprobowac zaliczyc no i wmiare mozliwosci zakrety zakrety i jeszcze raz zakrety...
zet340i
CYTAT(rennen @ Sun, 20 Dec 2009 - 12:56) *
W drifcie się używa ręcznego smile.gif - tzn jak kto lubi, ale bez wykorzystania rękawa moim zdaniem nie mamy pełnej techniki.



Moim zdaniem możemy ukryć braki w technice używając ręcznego,chyba,że brakuje mocy to jeszcze///
bigo
najwiecej sie korzysta przy braku mocy a jak samochod jest slaby i reczny tez pada to jest ciezko a odnosnie recznego w mocniejszych autach to uwazam ze skoro jest to czemu go nie uzywac
Sputnik
CYTAT(zet340i @ Sun, 20 Dec 2009 - 16:46) *
Moim zdaniem możemy ukryć braki w technice używając ręcznego,chyba,że brakuje mocy to jeszcze///


By zy dura smile.gif

Często sie przydaje przy inicjacji poślizgu albo jak musimy kawałek dolecieć do następnego winkla.
k11
CYTAT(zet340i @ Sun, 20 Dec 2009 - 10:55) *
co do ręcznego w bm-używa się go tylko na postoju z górki!!!


W sporcie samochodowym każda technika jest dobra, jeśli tylko przekłada się na wynik. Np. jakoś nie wyobrażam sobie szybkiego pokonania ciasnego nawrotu bez podcięcia auta.

r.
ww#296
CYTAT(bigo @ Sun, 20 Dec 2009 - 16:21) *
... ale lubie szykba jazde (srednia predkosc z Malborka do Deblina przez Warszawe wyszla mi okolo 120km/h jesli komus to cos mowi ...


Pomimo że nie znam tej trasy mówi mi to że jesteś idiotą a szybką jazde samochodem to oglądałeś co najwyżej w telewizji a i to krótko.

A co do pasji w BMW. Mam E36. Uważem że ostatnim BMW z pasją było e46. Wizualnie. Bo mechanicznie na szczęście BMW nie odpuściło nawet w E92. Czekam z niecierpliwością aż E92 335i aż znajdzie sie w zasięgu mich możliwości. Chociaż nie podoba mi sie wizualnie.
E 36 będzie lepsze z silnikiem 6 cylindrów od E30. Dodatkowe kilkadziesią kg mniej moglibyśmy docenić w E30 tylko na prostej. WIadomo silniki lepsze w E36 wiec swap - zawiekszenie, hamulce i tak trzeba przerabiać w E30 na 5 srób czyli na E36. Wiec nie dosć że dużo wiecej pracy to gorzej pod względem niezawodności ( w E36 seryjne rozwiazania) wyposażenia i prowadzenia do tego wcale nie wyjdzie drożej, a i z rdzą nie ma problemu...
bigo
Kolego ja ci nie ublizam i staram sie utrzymac rozmowe na jakims poziomie wiec prosilbym abys i ty spróbował moze i nie wiem nic o szybkiej jezdzi a zakrety widzialem tylko w telewizji.
Nie wiem jak maja sie moje umiejetnosci do umiejetnosci innych kierowcow twojego pokroju ale zalozylem ten temat bo chcialem wiedziec jak ma sie masa e30 do nowszej konstrukcji e36. A osobiscie uwazam ze mniejsza masa nie pomaga tylko na prostej... lekki samochod jest latwiej wyhamowac, w zakrecie mniejsza sila bezwladnosci dziala na samochod no i motor nie jest tak obciazony.
k11
CYTAT(bigo @ Mon, 11 Jan 2010 - 11:22) *
Kolego ja ci nie ublizam i staram sie utrzymac rozmowe na jakims poziomie wiec


...więc przechwałki/relacje rodem z wyścigu repów i merczów są tu chyba nie na mejscu.

Pozdrawiam, r.
Frolik
CYTAT(zet340i @ Fri, 18 Dec 2009 - 02:37) *
Latałem 2.8e36 i latam e30 3.5- napiszę tak-jeżeli chodzi o posłuszeństwo e30słynie z tego,że musisz przewidywać jej ruchy jak magik,ale jak już poznasz tę magię to wygląda to magicznie-


Jak wyglądają osiagi e36 2.8 i e30 3.5 ? Warto isc w silnik 3.5 w e30? Zastanawiam sie jaki najlepszy silnik byłby do e30....
Grzesi(E30)k
Najrozsądniejszy silnik na dzien dzisiejszy w E30 to M52B28. Swap ogarnie rozumny człek w kilka dni w swoim garażu. Wszystko p&p bez żadnej rzeźby. Ekonomiczny i mocny ,a do tego zabawy z kolektorem dolotowym z M50 i można do tych 220KM dobić ,a w aucie które waży ~1200kg robi się już przyjemnie. I znalezienie zdrowej jednostki nie jest trudne bo trafiają się jeszcze auta z dosyć niskim przebiegiem z racji wieku.



M30 to już zabawka dla zatwardzaiłcyh fanów aczkolwiek nic nie porzebije widoku takiego reaktora pod maską biggrin.gif
Wadą jest wiek najmłodszych jednostek. I duży przebieg. No i waga bedzie konkretna. short blocka M30B35 nie szarpniesz w pojedynkę tongue.gif
Frolik
No tak M52b28 wydaje się najrozsądniejszy. Ale w jakiej wersji? na pojedynczym czy podwójnym Vanosie? Ten na podwójnym jest duzo bardziej elastyczny...
Grzesi(E30)k
M52B28 - na pojedyńczym - najlepszy. Tani, dobry, pół allegro części zamiennych.

M52Tu czy M54 to już dużo wyższe koszty swapa jak i samej eksploatacji. Głupi termostat to już 150zł ,a nie 30zł jak w M50/M52.

Za to M52TuB28 ma świetną charaktyrystykę. Dołem ciągnie naprawdę srogo. Od praktycznie 1500obr/min do końca ciężko złapać oddech. biggrin.gif


Oba wdają się być tak samo żywotne. Kolega ma 2.8Tu do smażenia gumy i okazyjnie do ganiania się w KJS'ach i silnik nigdy go nie zawiódł ale czasami psioczy waidomo. Masa elektroniki, podciśnień itd. Łatwo w ferworze walki o jakąś usterkę.
Frolik
Mam M52TuB25 w dupowozie (e46) którym jeżdżę na codzień. Bardzo odpowiada mi charakterystyka tego silnika. Dlatego myślę o czymśpodobnym do e30. W lżejszym nadwoziu e30 taki silnik powinen bardzo ładnie się spisywać....
Wojtek
jesli do zabawy pakuj v8 jesli to uzytku na codzien m50b28 jesli do scigania s50
m52owner
Miałem e36 328 zawieszeniowo praktycznie seria oprócz gwintu AP i acentrycznych tulei z przodu a teraz mam ten sam silnik z tym samym zawieszeniem w e30 z tym że e30 odelżona do 1000kg a e36 ważyła 1360 i powiem że jeśli do zabawy na placu czy jakimś wolniejszym torze to tylko e30.Super się kontroluje (czuć lekką masę) i ochoczo staje bokiem (lepiej mi się lata bokami w e30 bez szpery niż e36 ze szperą )ale naprzykład do większych prędkości i pokonywania szybszych zakrętów to raczej e36.
Na niekorzyść jest też trakcja w e30 np. na tych samych kołach i oponach w e36 (dyfer 3,45) przy przebiciu na dwójke przy ok 50km/h raz obróciło kołem i auto jechało a w e30 jest tak biggrin.gif start z dwójki http://www.youtube.com/watch?v=U-u1a5ZPwco...mp;feature=plcp
Frolik
Jak w porównaniu z tymi autami prowadzi sie Z3 z m52 pod maską? W sumie Z3 ma zawias z tyłu prawie identyczny jak e30... tylko że cięższa sporo jest od e30.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.