Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [E39] Silnik nie wkręca się na obroty (528i)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Small3r
Witam. Kolejny problem z moją Beemką... sad.gif Ręce opadają. Zakupione autko miało uszczelkę pod głowicą do wymiany, mieliśmy problem z rozebraniem Vanosa. Vanosa udało się zdjąć i uszczelka została wymieniona, mimo wielu, wielu problemów... Blok silnika (wraz z głowicą oczywiście) musiał być planowany oraz cały silnik musiał być rozebrany na części pierwsze, puściły gwinty (aluminiowy blok) i musiały być nagwintowane w profesjonalnym warsztacie (80zł od gwintu). Na szczęście wszystko złożyliśmy i silnik odpalił za pierwszym razem. Niestety nasza radość była krótka, otóż okazało się że silnik kręci się maks do 2000rpm. Świeci się kontrolka EML i ASC. Po diagnostyce komputerowej okazało się, że padł czujnik położenia wału korbowego, dzisiaj czujnik został wymieniony, nic to nie dało... Jak zapale silnik i nie palą się wyżej wymienione kontrolki (tylko raz się tak udało), powoli wciskając pedał gazu doszedłem do ponad 4500rpm i odpuściłem, kiedy zdjąłem nogę z gazu sytuacja się powtórzyła, teraz dochodzi do około 3000rpm, zapalają się kontrolki i słychać jakby odcinał zapłon (cały silnik drży). Pojęcia nie mamy o co chodzi. Ktoś ma jakieś sugestie co to może być? Mamy kilka podejrzeń, mianowicie filtr paliwa, przepływka bądź komputer (to chyba najrozsądniejsze). Prosimy o pomoc... Pozdrawiam.
Wojtek
zobacz czy cewki zalozyliscie w odpowiedniej kolejnosci bo czasem ktos mogl pomylic
Small3r
Przy demontażu patrzyłem specjalnie na oznaczenia, ale wszystkie są takie same, mają te same numery. Dlatego nie wiem dokładnie jak były zamontowane. Co teraz mam zrobić? To bardzo źle? Pozdrawiam
Wojtek
to bardzo bardzo zle i jak pozakladales na pale to dlatego motor nie chodzi na kazdym kablu ktory prowadzi do cewki powinien byc nr i wedlug tych nr nalezy to poskladac
Small3r
Czyli na kablu są oznaczenia tak? Można to jeszcze "dobrze" złożyć? Jak to zrobić? PS Dzięki za odpowiedź.
slawo
koledze chodzilo chyba czy kable zalozyliscie od cewek w dobrej kolejnosci, nie sadze by dalo sie je pomylic ze wzgledu na dlugoisci kabli
bo cewki moga sobie byc zamienione
Wojtek
dlugosc kabli raczej to sugeruje ale kazdy jest oznaczony z tego co pamietam latwo pomylic chyba 6 kabel z 5
Small3r
Witam! Kable i cewki założone idealnie tak samo jak przed rozebraniem, więc to raczej nie przyczyna. Jutro auto jedzie na kolejną diagnostykę.
PS Dzisiaj pierwszy raz nim jechałem i zauważyłem że jak chce zahamować to pedał hamulca jest jakiś twardy, za twardy. To może mieć coś wspólnego?
PS2 Co oznacza kontrolka EML? Szukałem wszędzie i nie mogę znaleźć, a w niemieckiej instrukcji pisze coś o braku mocy i właśnie o pedale hamulca.
Kucu
a Vanos zlozony poprawnie?
slawo
probowales wylaczyc "kontrole trakcji"?
byc moze ona jest przyczyna i odcina
Small3r
Vanos 100% poprawnie złożony. Dzisiaj auto wróciło z diagnozy. Okazało się że przepustnica posiada jakąś usterkę mechaniczną. Chce ją rozebrać i zobaczyć czy da się ją jakoś odratować bo już tyle kasy poszło w to auto że w życiu bym nie przypuszczał... Jak rozbieraliśmy to kojarzę że była jakaś podrdzewiała. Ma ktoś jakiś schemat jak to rozebrać na części? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
Small3r
Dziękuję za wszystko smile.gif Dzisiaj rozbieram tą przepustnice i wieczorkiem napisze jak sprawa wygląda. Pozdrawiam
Small3r
Auto sprawne! Okazało się że przepustnica była zapieczona, totalnie. W ogóle się nie ruszała. Auto dodawało gazu tylko z tej rurki która omija przepustnicę. Aktualnie kręci się do odcinki smile.gif Pozdrawiam i dziękuję!
PS Temat do zamknięcia.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.