Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 w wersji compact do KJS
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
ryczko100
Koledzy nosze sie z zamiarem zbudowania E36 do KJSow, ale nie wiem czy slusznie podoba mi sie buda w wersji compact, krotsza chyba zwinniejsza. Czy to dobra baza do zbudowania autka, czy pomysl z gory nietrafiony z uwagi na samo nadwozie ?
SONIC
A czemu nie?? szpera, hydrauliczny rekaw plus wypatroszenie i 2 kubły i wszystko (jesli jest mniejszy motor nic 2.0 to aku przerzuc do bagaznika)
rennen
CYTAT(sonic1983 @ Thu, 10 Dec 2009 - 12:06) *
A czemu nie??


Tylne zawieszenie oparte na starej konstrukcji z E30 + mniejszy rozstaw osi niestety powodują, że auto jest bardziej nerwowe od zwykłej e36, a wcale nie jest bardziej zwinne. Jak chcesz na prawdę ścigać się i robić czasy i wyniki to "zwykłe" E36 będzie lepszym wyborem. Jak podoba ci się compact i chcesz mieć fajne auto na ulicę, czasem pojechać na jakąś imprezę bardziej w kategorii zabawy/podniesienia umiejętności prowadzenia to compact jest jak najbardziej ok smile.gif
SONIC
chyba najlepiej było by postawic kilka pachołków i przejechac sie jednym i drugim moze to tylko moje odczucia ale zawsze wydawało mi sie ,ze compacty sa bardziej "zwinne" albo poprostu kumpel byl lepszy w zakretach....
Wojtek
do kjsu to ja bym wybral kompakta z racji na mniejsza duzo wage w seri od coupe czy od sedana jest znacznie krotszy co w kajsach o wiele uprosci sprawe z nawrotami itd coupe czy sedan to juz za duze auto na jakies jak ja to nazywam parkingowe zabawy ...
ryczko100
Dziekuje Panowie, no to zaeksperymentuje z compactem, jak znajde bude i rozpisze plan działan to sie pochwale. Raczej nie bede chcial swapować wiec poczatkowo motorek 2,8
SONIC
2.8 w compact??
ryczko100
2,5 oczywiscie, pomyslalem o czyms innym.
SONIC
chyba jak cos to 323ti:)
jagus
323ti to nic innego jak 2,5
Wojtek
tak ale wersja 323 w odroznieniu od 325(nie wystepowal compact 325) ma 173 km a nie 192 a jest to za sprawa wydechu programu i czegos tam ... bo same silniki w sobie takie same
slawo
CYTAT(freebsd @ Thu, 10 Dec 2009 - 16:22) *
tak ale wersja 323 w odroznieniu od 325(nie wystepowal compact 325) ma 173 km a nie 192 a jest to za sprawa wydechu programu i czegos tam ... bo same silniki w sobie takie same


323ti to silnik m52 a w 325i bylo m50 i to calkiem inne silniki wink.gif
Wojtek
slawo1 fakt ! zapomnialem o tym a juz kiedys byla dyskusja na ten tamt chyba na bmka klub.
ryczko100
a m52 takie zle czy co?
338i
Tez sie zastanawiałem na compactem ale wybór padł na zwykłe e36 z racji ZDECYDOWANIE lepszej trakcji na tylnej osi (moim zdaniem). Druga sprawa to to że compact nie ma homologacji (niestety) do rajdów wiec jakbys kiedys chcial iśc wyżej to musiałbyś jednak na zwykłe e36 sie przerzucić. Co do silnika 318ti całkowicie wystarczający. W kjs jeździ sie z małymi prędkościami (tak więc zmień dyfer tylko na krótszy,oczywiście szpera bardzo wskazana biggrin.gif ) i na mieszanych nawierzchniach, często zabrudzonych słabej jakości tak więc będziesz mial i tak problemy z trakcją cały czas cool.gif ...mysle że 4 cyl. to lepszy wybór...choćby ze względu na wywarzenie.
rpautosport
Zdecydowanie polecam Compacta. Swego czasu te samochody budowane przez Delage Sport mimo braku homologacji startowały m.in we Francji w gr.F.
Taffarel
CYTAT(338i @ Thu, 10 Dec 2009 - 18:26) *
...mysle że 4 cyl. to lepszy wybór...choćby ze względu na wywarzenie.


jezdzilem wieloma beemkami w zyciu i uwazam, ze 4 cylindry = to zdecydowanie za malo mocy* ! bierz 2,5 !!



*z wyjatkiem 25s14 wink.gif
quattro3
tez uwazam ze compact to bardzo dobry wybor. ja buduje compacta do wyscigow gorskich bo tylko tam mozna powalczyc takim autkiem (klasa E1). A rozstaw osi jest z tego co wiem taki sam jak w kazdym e36 czyli 2700mm. Natomiast tylny zawias przegrywa tylko na szutrach w porownaniu ze zwykla e36 ( niestety w e30 i e36 comp mamy do dyspozycji krotki skok tylnego zawieszenia)
caro
E46 compact ma z tyłu zawias od E46 czy jakiś starszy ??
k11
To samo.

r.
BoxX
CYTAT(rpautosport @ Fri, 11 Dec 2009 - 01:38) *
Zdecydowanie polecam Compacta. Swego czasu te samochody budowane przez Delage Sport mimo braku homologacji startowały m.in we Francji w gr.F.



To z racji tego ze te compacty to sa KIT-KARy.
ryczko100
Temat zakończył się zanabyciem E36/M50B25 ale w budzie coupe, zdrowej i suchej.
I chętnie wysłucham rad zarówno na temat motorku, czy coś mu zrobić zanim się rozleci, jak i zawiasu w co warto zainwestowac a w co nie, pierwsze kroki w temacie KJS stawiam.

Pompa paliwa chwilowo nowy OE bo stara jakiś czas temu przy przelocie 300k powiedziała papa.
Taffarel
m50b25 to bardzo wytrzymały, idiotoodporny silnik. bedzie brał na klatę pałowanie w kajtkach. z racji żeliwnego bloku jest dobrą bazą pod turbo. to samo, co jest jego zaletą (żeliwo) jest niestety jego wadą, gdyż większa masa (w porównaniu np. do m52b28) na przedniej osi nie wpływa dobrze na prowadzenie. przelot 300k więc visco sprawdź, co byś nie zagotował auta smile.gif w drugiej kolejności zobacz, czy masz na oznaczeniu tylnego mostu literkę "S" (szpera smile.gif )
ryczko100
visco nowe. mechanicznie samochód zadbany smile.gif chodziło mi raczej o sam motorek jak osprzęt bo z tym sobie poradzę ale serdeczne dzięki za opinię.
most bez blokady wg. VINu a, że cały samochód jest oryginalny i nie ma w nim żadnej przeróbki mechanicznej - to jestem pewny.

jakieś sugestie co do zawiasu ? mój typ -40/-40 i B6/B8 na asfalty i sztury ?

m52b28 ma dla mnie tą wadę, że dłubie conieco przy różnych bmw, i nie mam blokad do zdejmowania vanosu dla m52 a niestety bez nich, jak cos mi sie posypie, jestem głeboko w pupie szatana. mam do "prywatnych" samochodów takie cudka i niestety tanie nie były, a kolejne 2k na blokadki wolę wrzucić w kapcie/zawias/paliwo czy cokolwiek innego więc niezmiernie mnie cieszy że nie mam sie za bardzo o co martwić.

a pomysł na chłodnice oleju ? czy bez dmuchawy to mam temat narazie podarować? niestety takie leciwe e36 na wyposażeniu ani z dme nie ma odczytu temp. oleju, a ten motorek nie jździ na żadnym twsie czy innym sportowym oleju który przy 120stopniach ciagle smaruje a nie odpływa.
póki co nie planuje żadnego innego dme/czujników.
Taffarel
nie slyszalem jeszcze, zeby do n/a m50 montowac chlodnice oleju, ale moze niewiele slyszalem wink.gif
jezdzilem na b8 (spręzyn nie pamietam, ale pewnie eibach/h&r), miększych na tył bym nie zakladal, bo na dobrej gumie moze tył podskakiwać. wahacze warto od m3 bo te gumy, co są w 325 to nawet nowe ze sklepu są nie do uzytku biggrin.gif
szpera to absolutna konieczność i żeby sie nie uczyć auta od nowa później - jeśli masz to w planie - pomyśl nad rozpórkami przód/przód i tył. mi zdecydowanie auto wydawało się bardziej przewidywalne, mogłem łatwiej przewidzieć, jakim bokiem postawi go zarzucenie z rybki itd. auto wykazuje odrobinę podsterowności, ale idzie to zniwelować w/w prostymi modami, ew. strzałem ze sprzęgła smile.gif
pozdro
ryczko100
tks smile.gif
Wojtek
Co wy macie z tym visco ?????? ja w s50 latam bez w m50 latalem bez ale jak lubicie jak cos wam zabiera moc to sobie dalej zostawiajcie/naprawiajcie te viskozy wasze...
Chlodnice oleju do m50 zalozysz bez wiekszych problemow, jesli to ma byc p&p montaz to zakup podstawe filtra od s50 - ma ona wyjscia na chlodnice oleju i pasuje do m50, jesli bedziesz szukal ori chlodnicy do tego to nie szukaj od m3 tylko od 325tds bedzie sporo tansza i ciut wieksza.
G-Rad
Do chłodzenia oleju można wykorzystać chłodnicę oleju automatycznej skrzyni biegów, która jest zintegrowana z chłodnicą wody. Co do Visco to tu sprawdza się stare powiedzenie - trzeba dmuchać na zimne; u mnie Visco musiało zostać, bo momentami robiło się bardzo gorąco pod maską i wygłuszenie maski przyklejało się do rozpórki smile.gif
Wojtek
jezeli auto posiadalo klime wczesniej to ma elektryczny wentylator ktory sie zaloncza kiedy trzeba. visco to odczuwalne i mierzalne straty mocy.
G-Rad
Ile tej mocy ubywa według Ciebie? Możesz podać wartość w procentach.
Wojtek
To nie tak, zalezy jaki silnik jak zjechane visco itd pogloski glosza ze straty moga siegac nawet do 5 % mocy. Najprosciej to przejedz sie z wlonczona klima i bez a pozniej sobie wyobraz zamiast klimy visco smile.gif
ryczko100
Moj egzemplarz jest golutki więc visco zostanie, zresztą to jest chyba najmniejszy z problemów. Chwilowo rozterka - że z takim motorkiem nie wystartuje w bmw challenge oprocz open, kjs to tez chyba przyduzo, drift mnie nie interesuje sam w sobie, ueee sad.gif

I nie wiem czy do nauki kierowania pojazdem mechanicznym do pomysłu 318is nie wrócić. klatke i tak bede spawał, ale homologacja w razie co zwieksza uzytecznosc czy łatwosc odsprzedazy, a 325i chya fia nie miało.
rpautosport
Gdzieś już pisałem, że z E36 homologację miały: 318i, 318is, 320i, 325i, M3, M3 3.2.
Jak już podjąłeś rękawice, to musisz teraz kręcić temat 325i.
ryczko100
A widzisz, a ja niedoszukałem się ów homologacji i już zacząłem się martwić, że zbuduje samochodzik którego wykorzystanie później może okazać się niemożliwe smile.gif
a jeżeli tak to super smile.gif
racesupport
ja Ci powiem tak... zastanawiałem się też nad zbudowaniem auta do rajdowania, compacta oczywiście ale w ostateczności będę budował do wyścigów górskich z silnikiem S54, generalnie jeżeli chodzi o trakcje to ciężko, ja z silnikiem M52B28 + szpera mam biede, jakbym się postarał to pewnie lepiej bym przyczepność trzymał no ale jako "zerówka" na kjsie to trzeba zrobić show wink.gif

KJS 1200lecie Cieszyna 2010
Sputnik
CYTAT(rpautosport @ Sat, 03 Apr 2010 - 17:11) *
Gdzieś już pisałem, że z E36 homologację miały: 318i, 318is, 320i, 325i, M3, M3 3.2.
Jak już podjąłeś rękawice, to musisz teraz kręcić temat 325i.



Skąd takie info? Byłem pewien ,że tylko 320 sedan i M3 miały homo.
rpautosport
CYTAT(Sputnik @ Tue, 10 Aug 2010 - 18:35) *
Skąd takie info? Byłem pewien ,że tylko 320 sedan i M3 miały homo.


Chociażby stąd
JJacek
lub ze prosto ze strony FIA:
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/4...Juillet2010.pdf
Complete list with number and type of extensions - published on: 14.07.2010
A 5440 B.M.W. - D 325i (E36) 2494cc
A 5441 B.M.W. - D 320i (E36) 1991cc
A 5454 B.M.W. - D 325i (E36/2) 2494cc
A 5490 B.M.W. - D M3 (E36) 2990,5 cc
A 5500 B.M.W. - D 318i (E36) 1796 cc
A 5526 B.M.W. - D 318 IS-4 (E36) 1796 cc
A 5562 B.M.W. - D M3 - 3,2 (E36) 3201 cc
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.