TOMSON
Mon, 07 Dec 2009 - 12:41
Witam,
Zaczynamy przygotowywać Opla Speedstera do Tima Attack i może do płaskich
Na razie mamy samą ramę z zawieszeniem. Jak będzie finalnie wyglądał samochód jeszcze nie wiadomo, wszystko zależy od ilości wolnego czasu i pieniędzy.
Puki co, plan jest następujący
MODYFIKACJE
Klatka bezpieczeństwa Custom Cages
Silnik Honda F20C + skrzynia od FN2
Zawieszenie Ohlins 2-way
Fotel Sparco Circut
System gaśniczy Life Line
Hamulce AP Racing 4 tłoczkowe z przodu i 2 tłoczkowe z tyłu
Komputer DTA S60
Wyświetlacz i logger Race Technology Dash 2 + DL1
Bak ATL - może
Mechanizm różnicowy Kaaz
Sportowy magiel z przekładką na naszą stronę
Cały czas nie wiemy jaki będzie body kit. Czesi robią kilka fajnych ale nie chcą sprzedać.
Może zrobimy własny albo zostawimy seryjny plus trochę usprawnień.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły gdzie można coś fajnego kupić to proszę o linki.
W takim stanie przyjachał w sobotę
tery
Mon, 07 Dec 2009 - 16:45
No nie ukrywam ze nie moge sie doczekac przejazdzki tym autem
Premiera 2010?
kidzio_r5gtt
Mon, 07 Dec 2009 - 16:53
Super.
Kolejny mocny Speedster na przyszły sezon się szykuje - będzie fajnie.
TOMSON
Mon, 07 Dec 2009 - 17:02
My będziemy mieli 2
razem 3 czyli prawie puchar u nas
tery
Mon, 07 Dec 2009 - 17:17
2 u was?
kidzio_r5gtt
Mon, 07 Dec 2009 - 17:24
no to jak nic trzeba puchar robić
Badur
Mon, 07 Dec 2009 - 23:24
czarna mamba
Tue, 08 Dec 2009 - 09:50
VTEC centralnie
"...best of the best ...sir "
motor zostaje stock czy jakies plany ?
ps troche sie nastal na powietrzu ...
Sane
Tue, 08 Dec 2009 - 13:25
Fajny projekt, ale czemu nie oplowskie 2.0 turbo?
Jak połączyliście skrzynię z FN2 z silnikiem F20C?
rennen
Tue, 08 Dec 2009 - 13:26
CYTAT(Sane @ Tue, 08 Dec 2009 - 13:25)
Fajny projekt, ale czemu nie oplowskie 2.0 turbo?
to akurat jestem w stanie zrozumieć, ale czy nie łatwiej w poprzek byłoby dać k20? Tymbardziej, że gratów mnóstwo i silnik rozkminiony w PL zarówno turbo jak i NA
Sane
Tue, 08 Dec 2009 - 13:29
a ja chyba też już zrozumiałem czemu tak, a nie inaczej...
po prostu chłopaki mieli zbędne F20C
... po Jackowej RX-7
TOMSON
Tue, 08 Dec 2009 - 15:34
Nie Opel bo to Opel, ciężki "gówniany" motor turbo a ma być N/A
F20C bo na razie silnik ma być seryjny a F20C jest trochę mocniejszy
Ma też mniejszy skok i seryjnie większą średnicę zaworów co w przyszłości będzie istotne.
F20C jest trochę lżejszy
Sucha miska kosztuje tyle samo to K20 i F20
F20C trzeba połączyć ze skrzynią K20 więc będzie turdniej czyli fajniej
F20C jest na miejscu i zobaczymy jak pasuje do skrzyni K20 za parę dni.
Jak się uda to w sensowny sposób połączyć to zostaniemy przy F20. Jak nie to będzie K20.
PCM
Tue, 08 Dec 2009 - 19:21
Będzie piękny spinacz
Już się nie mogę doczekać finału prac
Powodzenia
Mati79
Wed, 09 Dec 2009 - 08:26
VTEC za plecami i niska masa, rewelacja !!!
Kras
Wed, 09 Dec 2009 - 12:36
CYTAT(TOMSON @ Tue, 08 Dec 2009 - 15:34)
F20C jest na miejscu i zobaczymy jak pasuje do skrzyni K20 za parę dni.
Jak się uda to w sensowny sposób połączyć to zostaniemy przy F20. Jak nie to będzie K20.
Na pewno sie uda, bo juz kilka takich numerow na swiecie zrobiono.
lukki
Thu, 04 Mar 2010 - 01:36
Witam,
widzę, że jest w okolicy ktoś ogarniający speedstery więc pozwolę sobie podłączyć się w temat z pytaniem.
Natchnął mnie ten wątek więc pytanie o zdanie - czy radzilibyście kupować wersję turbo (droższa i trudniejsza do znalezienia) czy kupować 2.2 N/A z nastawieniem na ew swapa i mody zawieszeniowo/hamulcowe (więcej tego i na alledrogo parę egzemplarzy jest)?
Cel to szybkie i zwinne auto w granicach 250-300 koni na miejsca typu ułęż czy poznań jak i polatanie ogniem po mieście.
Dzięki za opinie
guzior
Thu, 04 Mar 2010 - 07:27
Ja radziłbym zapytac w innym dziale...
Nergal
Thu, 04 Mar 2010 - 09:13
CYTAT(lukki @ Thu, 04 Mar 2010 - 01:36)
Witam,
widzę, że jest w okolicy ktoś ogarniający speedstery więc pozwolę sobie podłączyć się w temat z pytaniem.
Natchnął mnie ten wątek więc pytanie o zdanie - czy radzilibyście kupować wersję turbo (droższa i trudniejsza do znalezienia) czy kupować 2.2 N/A z nastawieniem na ew swapa i mody zawieszeniowo/hamulcowe (więcej tego i na alledrogo parę egzemplarzy jest)?
Cel to szybkie i zwinne auto w granicach 250-300 koni na miejsca typu ułęż czy poznań jak i polatanie ogniem po mieście.
Dzięki za opinie
Kup sobie 2.2 i swapuj
najpierw naucz sie jezdzic N/A bo zapewne nie mialeś nigdy okazji jezdzić, speedy jest samochodem bardzo newrowym w prowadzeniu, na mokry zwlaszcza. Na allegro jest od jakiegoś czasu 2.2 za 25k do przekladki.... W zasadzie to ja bym nie przekladal, jak na tor.. sam sie nad nim zastanawiam jako torowym wozidelkiem z samurajskim silnikiem...
kidzio_r5gtt
Thu, 04 Mar 2010 - 09:49
do 2.2 można dołożyć kompresor i też fajnie pomyka
lukki
Thu, 04 Mar 2010 - 12:28
CYTAT(Nergal @ Thu, 04 Mar 2010 - 09:13)
Kup sobie 2.2 i swapuj
najpierw naucz sie jezdzic N/A bo zapewne nie mialeś nigdy okazji jezdzić, speedy jest samochodem bardzo newrowym w prowadzeniu, na mokry zwlaszcza. Na allegro jest od jakiegoś czasu 2.2 za 25k do przekladki.... W zasadzie to ja bym nie przekladal, jak na tor.. sam sie nad nim zastanawiam jako torowym wozidelkiem z samurajskim silnikiem...
ten akurat wygląda na straszną padlinę
poza tym ma być na miasto i pojeżdżawki, więc angol odpada
nauka musi być ale akurat z silnikiem speedster 2.2 ma gorsze parametry od mojego subaraka dlatego myślałem o ew. swapie lub turbo. Wersja 2.2 nawet z kompresorem szału nie robi
tery
Thu, 04 Mar 2010 - 12:31
dajcie spokoj z tymi dyskusjami tutaj, jest do tego oddzielne forum ten temat jest o konkretnym projekcie...
MOD - czyn swa powinnosc.
Pzdr
lukki
Thu, 04 Mar 2010 - 14:47
sorry za zaśmiecanie tematu - liczyłem na odpowiedź od Tomsona
poproszę Moda o wydzielenie i przeniesienie dyskucji
TOMSON
Thu, 04 Mar 2010 - 17:19
Silnik seryjny, turbo czy NA szkoda dłubać.
Do naszych wkładamy to
Oba swapy będą opanowane - K20 i F20C
Kierownic jeszcze nie przekładaliśmy ale wygląda to bardzo prosto. Miejsce w ramie jest zrobione od razu pod lewą i prawą stronę. Wystarczy przykleić mocowania.
lukki
Thu, 04 Mar 2010 - 21:01
F20C - fajny silnik, S2000 z nim dawała radę, ze speedstera powinien zrobić fajną bestię
TOMSON
Tue, 13 Apr 2010 - 14:03
Małymi krokami ale do przodu.
1) Zawieszenie jest przerabiane na unibale i będzie miało zmieniona geometrię (przerobione zwrotnice i punkty mocowań). Większość elementów jest już gotowa i czeka na poskładanie.
2) Zawieszenie Ohlins jest po przeglądzie, zmianie ustawień amortyzatorów i twardości sprężyn.
3) W jednym będziemy wstawiać klatkę a na drugim robimy body.
i kilka fotek
tomp
Mon, 10 May 2010 - 12:00
prawie miesiąc minął, co nowego?
mihas66
Wed, 12 May 2010 - 19:03
Wasz speedster jest z tak jakby hardtopem czy szmata zamiast dachu? Sorry za pytanie poza tematem ale silnik 2.2 to x22xe czy coś całkiem innego nowszego?
neranr1
Thu, 13 May 2010 - 15:38
Z tego co wyczytałem to Hondowska "20" a nie opel
buni
Wed, 06 Apr 2011 - 21:12
czy cos sie dzieje w temacie ? czy swap na k20 macie juz opanowany ?
TOMSON
Thu, 07 Apr 2011 - 10:07
Sam swap tak ale jeszcze sporo roboty z plastikami, zawieszeniem i środkiem.
Postaram się wkleić jakieś fotki tylko czasu brak.
buni
Thu, 07 Apr 2011 - 10:19
jesli mozna to poprosze o pw jak wyceniacie swap k20 do speedstera
QbaqBA
Thu, 07 Apr 2011 - 15:12
czyżby po ostatniej pojeżdżawce z K... coś Cie tknęło?
mlody1921
Fri, 08 Apr 2011 - 17:56
Fajny projekt ale to coś z tyłu bardziej interesujące czyżby REX ? (rx-7)
Blacha
Fri, 08 Apr 2011 - 18:42
CYTAT(mlody1921 @ Fri, 08 Apr 2011 - 17:56)
Fajny projekt ale to coś z tyłu bardziej interesujące czyżby REX ? (rx-7)
Skoro tak cie ten RX7 interesuje to poprostu o nim poczytaj w temacie w którym jest opisany...
http://www.racingforum.pl/Mazda-RX-7-SR23V...ery-t70935.html
piwo
Sun, 10 Apr 2011 - 21:20
male pytanko.co grzebaliscie w przednim zawieszeniu?zmieniliscie katy wyprzedzenia sworznia zwrtonicy czy cos jeszcze?rozumiem ze ma to wyeliminowac podsterownosc autka...
ja po zmianie u siebie na -0,5 pochylenie odczulem duza roznice juz ale po dodaniu gazu auto mocno wyjezdza przez przod by nagle gdy ktores kolo straci przyczepnosc wyrzucilo tyl.troche to dretwe ale mysle ze lepsze i szersze opony na przod zalatiwa sprawe.
pewnie wina lezy po czesci z geometrii seryjnej a po czesci z strasznie lekkiego przodu
TOMSON
Mon, 11 Apr 2011 - 10:57
Zawieszenie mamy całkiem przerobione. Na uniballach z amortyzatorami Ohlinsa.
Myślę że trochę twardsze sprężyny z tyłu pomogły by na tą podsterowność przy przyspieszaniu.
piwo
Mon, 11 Apr 2011 - 17:33
no ale wtedy tracilby szybciej trakcje.chyba nie tedy droga.seryjny zawias jest starsznie miekki.jedyne co mi sie nie podoba to sztywnosc ukaldu keirowcnziego.ani to nie ma super precyzji a czuc kazda wibracje na kierownicy.ohlins musi byc fajny ale koszt 2500dolcow troszke odstarsza
jakie opony i felgi planujecie?
TOMSON
Mon, 11 Apr 2011 - 17:48
No właśnie przez to że jest taki miękki przy przyspieszaniu odciążasz przód a przy hamowaniu tył. Precyzja układu to raczej problem opon które mają stosunkowo miękkie ścianki (Jeżeli masz seryjne). Albo źle ustawionej geometrii.
Piasty mamy przerobione na Lotusa i felgi kute 16x7 przód, 17x8 tył. Opony w zależności do dyscypliny.
Wojtek
Tue, 12 Apr 2011 - 15:31
Moze jakies foto skonczonego projektu bo nie bylo.
TOMSON
Wed, 13 Apr 2011 - 23:23
Oba Speedstery są jeszcze robione. Niestety potrwa to jeszcze kilka miesięcy
WojtekMR
Thu, 14 Apr 2011 - 07:50
sory że w tym temacie ale
jak sprawa ewentualnej przekładki kierownicy?
TOMSON
Thu, 14 Apr 2011 - 09:24
Bez problemu. O szczegóły proszę pytać na info@tomson.com.pl
piwo
Wed, 20 Jul 2011 - 14:42
jezdzi juz toto? jakies sukcesy ?wrazenia z jazd? patrze ze na torze w poznaniu sie jakis spidi pokazal.moze to ten?
TOMSON
Wed, 20 Jul 2011 - 15:53
w tym sezonie na pewno nie. Body jest na ukończeniu, zawieszenie też ale ogólny brak czasu.
TOMSON
Thu, 21 Jul 2011 - 16:58
piwo
Thu, 21 Jul 2011 - 17:07
tyl to na wzor le mans.heheheh.swietnie wyszedl.rozumiem ze na ten styl bedzie tez tam szeroki i masywny spoler.jak laczycie klatke stalowa do ramy aluminiowej?na nity?
TOMSON
Thu, 21 Jul 2011 - 17:49
Klatka jest przykręcana. Zgodnie z załącznikiem J
malutkiz
Thu, 21 Jul 2011 - 19:01
CYTAT(TOMSON @ Thu, 21 Jul 2011 - 17:49)
Klatka jest przykręcana. Zgodnie z załącznikiem J
a nie może ona być przyspawana? pomijam fakt spawania stali do aluminium, choć mam patent na takie połączenie
arexsewen
Thu, 21 Jul 2011 - 21:11
Nie można spawać niczego do ramy,bo jest to stop aluminium poddany obróbce termiczej.Dlatego elementy składowe są klejone.
wielki
Wed, 27 Jul 2011 - 20:30
'Nie zapomnijcie o paście izolacyjnej miedzy tymi połączeniami
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.