Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: OPEL Speedster Honda F20C Time Attack
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
TOMSON
Witam,

Zaczynamy przygotowywać Opla Speedstera do Tima Attack i może do płaskich
Na razie mamy samą ramę z zawieszeniem. Jak będzie finalnie wyglądał samochód jeszcze nie wiadomo, wszystko zależy od ilości wolnego czasu i pieniędzy.
Puki co, plan jest następujący

MODYFIKACJE
Klatka bezpieczeństwa Custom Cages
Silnik Honda F20C + skrzynia od FN2
Zawieszenie Ohlins 2-way
Fotel Sparco Circut
System gaśniczy Life Line
Hamulce AP Racing 4 tłoczkowe z przodu i 2 tłoczkowe z tyłu
Komputer DTA S60
Wyświetlacz i logger Race Technology Dash 2 + DL1
Bak ATL - może
Mechanizm różnicowy Kaaz
Sportowy magiel z przekładką na naszą stronę

Cały czas nie wiemy jaki będzie body kit. Czesi robią kilka fajnych ale nie chcą sprzedać.
Może zrobimy własny albo zostawimy seryjny plus trochę usprawnień.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły gdzie można coś fajnego kupić to proszę o linki.

W takim stanie przyjachał w sobotę







tery
No nie ukrywam ze nie moge sie doczekac przejazdzki tym autem biggrin.gif

Premiera 2010?
kidzio_r5gtt
Super.
Kolejny mocny Speedster na przyszły sezon się szykuje - będzie fajnie.
TOMSON
My będziemy mieli 2 smile.gif razem 3 czyli prawie puchar u nas smile.gif

tery
2 u was? biggrin.gif
kidzio_r5gtt
no to jak nic trzeba puchar robić biggrin.gif
czarna mamba
VTEC centralnie

"...best of the best ...sir " biggrin.gif

motor zostaje stock czy jakies plany ?

ps troche sie nastal na powietrzu ... wink.gif
Sane
Fajny projekt, ale czemu nie oplowskie 2.0 turbo?

Jak połączyliście skrzynię z FN2 z silnikiem F20C?
rennen
CYTAT(Sane @ Tue, 08 Dec 2009 - 13:25) *
Fajny projekt, ale czemu nie oplowskie 2.0 turbo?


to akurat jestem w stanie zrozumieć, ale czy nie łatwiej w poprzek byłoby dać k20? Tymbardziej, że gratów mnóstwo i silnik rozkminiony w PL zarówno turbo jak i NA
Sane
a ja chyba też już zrozumiałem czemu tak, a nie inaczej...
po prostu chłopaki mieli zbędne F20C tongue.gif... po Jackowej RX-7 sleep.gif
TOMSON
Nie Opel bo to Opel, ciężki "gówniany" motor turbo a ma być N/A

F20C bo na razie silnik ma być seryjny a F20C jest trochę mocniejszy
Ma też mniejszy skok i seryjnie większą średnicę zaworów co w przyszłości będzie istotne.
F20C jest trochę lżejszy
Sucha miska kosztuje tyle samo to K20 i F20
F20C trzeba połączyć ze skrzynią K20 więc będzie turdniej czyli fajniej smile.gif
F20C jest na miejscu i zobaczymy jak pasuje do skrzyni K20 za parę dni.
Jak się uda to w sensowny sposób połączyć to zostaniemy przy F20. Jak nie to będzie K20.
PCM
Będzie piękny spinacz biggrin.gif Już się nie mogę doczekać finału prac biggrin.gif
Powodzenia
Mati79
VTEC za plecami i niska masa, rewelacja !!!

Kras
CYTAT(TOMSON @ Tue, 08 Dec 2009 - 15:34) *
F20C jest na miejscu i zobaczymy jak pasuje do skrzyni K20 za parę dni.
Jak się uda to w sensowny sposób połączyć to zostaniemy przy F20. Jak nie to będzie K20.

Na pewno sie uda, bo juz kilka takich numerow na swiecie zrobiono.
lukki
Witam,

widzę, że jest w okolicy ktoś ogarniający speedstery więc pozwolę sobie podłączyć się w temat z pytaniem.

Natchnął mnie ten wątek więc pytanie o zdanie - czy radzilibyście kupować wersję turbo (droższa i trudniejsza do znalezienia) czy kupować 2.2 N/A z nastawieniem na ew swapa i mody zawieszeniowo/hamulcowe (więcej tego i na alledrogo parę egzemplarzy jest)?

Cel to szybkie i zwinne auto w granicach 250-300 koni na miejsca typu ułęż czy poznań jak i polatanie ogniem po mieście.

Dzięki za opinie
guzior
Ja radziłbym zapytac w innym dziale...
Nergal
CYTAT(lukki @ Thu, 04 Mar 2010 - 01:36) *
Witam,

widzę, że jest w okolicy ktoś ogarniający speedstery więc pozwolę sobie podłączyć się w temat z pytaniem.

Natchnął mnie ten wątek więc pytanie o zdanie - czy radzilibyście kupować wersję turbo (droższa i trudniejsza do znalezienia) czy kupować 2.2 N/A z nastawieniem na ew swapa i mody zawieszeniowo/hamulcowe (więcej tego i na alledrogo parę egzemplarzy jest)?

Cel to szybkie i zwinne auto w granicach 250-300 koni na miejsca typu ułęż czy poznań jak i polatanie ogniem po mieście.

Dzięki za opinie


Kup sobie 2.2 i swapuj wink.gif najpierw naucz sie jezdzic N/A bo zapewne nie mialeś nigdy okazji jezdzić, speedy jest samochodem bardzo newrowym w prowadzeniu, na mokry zwlaszcza. Na allegro jest od jakiegoś czasu 2.2 za 25k do przekladki.... W zasadzie to ja bym nie przekladal, jak na tor.. sam sie nad nim zastanawiam jako torowym wozidelkiem z samurajskim silnikiem... smile.gif
kidzio_r5gtt
do 2.2 można dołożyć kompresor i też fajnie pomyka
lukki
CYTAT(Nergal @ Thu, 04 Mar 2010 - 09:13) *
Kup sobie 2.2 i swapuj wink.gif najpierw naucz sie jezdzic N/A bo zapewne nie mialeś nigdy okazji jezdzić, speedy jest samochodem bardzo newrowym w prowadzeniu, na mokry zwlaszcza. Na allegro jest od jakiegoś czasu 2.2 za 25k do przekladki.... W zasadzie to ja bym nie przekladal, jak na tor.. sam sie nad nim zastanawiam jako torowym wozidelkiem z samurajskim silnikiem... smile.gif


ten akurat wygląda na straszną padlinę wink.gif poza tym ma być na miasto i pojeżdżawki, więc angol odpada

nauka musi być ale akurat z silnikiem speedster 2.2 ma gorsze parametry od mojego subaraka dlatego myślałem o ew. swapie lub turbo. Wersja 2.2 nawet z kompresorem szału nie robi
tery
dajcie spokoj z tymi dyskusjami tutaj, jest do tego oddzielne forum ten temat jest o konkretnym projekcie...
MOD - czyn swa powinnosc.

Pzdr
lukki
sorry za zaśmiecanie tematu - liczyłem na odpowiedź od Tomsona
poproszę Moda o wydzielenie i przeniesienie dyskucji
TOMSON
Silnik seryjny, turbo czy NA szkoda dłubać.

Do naszych wkładamy to smile.gif



Oba swapy będą opanowane - K20 i F20C

Kierownic jeszcze nie przekładaliśmy ale wygląda to bardzo prosto. Miejsce w ramie jest zrobione od razu pod lewą i prawą stronę. Wystarczy przykleić mocowania.
lukki
F20C - fajny silnik, S2000 z nim dawała radę, ze speedstera powinien zrobić fajną bestię
TOMSON
Małymi krokami ale do przodu.
1) Zawieszenie jest przerabiane na unibale i będzie miało zmieniona geometrię (przerobione zwrotnice i punkty mocowań). Większość elementów jest już gotowa i czeka na poskładanie.
2) Zawieszenie Ohlins jest po przeglądzie, zmianie ustawień amortyzatorów i twardości sprężyn.
3) W jednym będziemy wstawiać klatkę a na drugim robimy body.

i kilka fotek










tomp
prawie miesiąc minął, co nowego? smile.gif
mihas66
Wasz speedster jest z tak jakby hardtopem czy szmata zamiast dachu? Sorry za pytanie poza tematem ale silnik 2.2 to x22xe czy coś całkiem innego nowszego?
neranr1
Z tego co wyczytałem to Hondowska "20" a nie opel
buni
czy cos sie dzieje w temacie ? czy swap na k20 macie juz opanowany ?
TOMSON
Sam swap tak ale jeszcze sporo roboty z plastikami, zawieszeniem i środkiem.
Postaram się wkleić jakieś fotki tylko czasu brak.
buni
jesli mozna to poprosze o pw jak wyceniacie swap k20 do speedstera
QbaqBA
czyżby po ostatniej pojeżdżawce z K... coś Cie tknęło? tongue.gif
mlody1921
Fajny projekt ale to coś z tyłu bardziej interesujące czyżby REX ? (rx-7)
Blacha
CYTAT(mlody1921 @ Fri, 08 Apr 2011 - 17:56) *
Fajny projekt ale to coś z tyłu bardziej interesujące czyżby REX ? (rx-7)


Skoro tak cie ten RX7 interesuje to poprostu o nim poczytaj w temacie w którym jest opisany...
http://www.racingforum.pl/Mazda-RX-7-SR23V...ery-t70935.html
piwo
male pytanko.co grzebaliscie w przednim zawieszeniu?zmieniliscie katy wyprzedzenia sworznia zwrtonicy czy cos jeszcze?rozumiem ze ma to wyeliminowac podsterownosc autka...
ja po zmianie u siebie na -0,5 pochylenie odczulem duza roznice juz ale po dodaniu gazu auto mocno wyjezdza przez przod by nagle gdy ktores kolo straci przyczepnosc wyrzucilo tyl.troche to dretwe ale mysle ze lepsze i szersze opony na przod zalatiwa sprawe.
pewnie wina lezy po czesci z geometrii seryjnej a po czesci z strasznie lekkiego przodu
TOMSON
Zawieszenie mamy całkiem przerobione. Na uniballach z amortyzatorami Ohlinsa.
Myślę że trochę twardsze sprężyny z tyłu pomogły by na tą podsterowność przy przyspieszaniu.
piwo
no ale wtedy tracilby szybciej trakcje.chyba nie tedy droga.seryjny zawias jest starsznie miekki.jedyne co mi sie nie podoba to sztywnosc ukaldu keirowcnziego.ani to nie ma super precyzji a czuc kazda wibracje na kierownicy.ohlins musi byc fajny ale koszt 2500dolcow troszke odstarsza smile.gif jakie opony i felgi planujecie?
TOMSON
No właśnie przez to że jest taki miękki przy przyspieszaniu odciążasz przód a przy hamowaniu tył. Precyzja układu to raczej problem opon które mają stosunkowo miękkie ścianki (Jeżeli masz seryjne). Albo źle ustawionej geometrii.
Piasty mamy przerobione na Lotusa i felgi kute 16x7 przód, 17x8 tył. Opony w zależności do dyscypliny.

Wojtek
Moze jakies foto skonczonego projektu bo nie bylo.
TOMSON
Oba Speedstery są jeszcze robione. Niestety potrwa to jeszcze kilka miesięcy sad.gif
WojtekMR
sory że w tym temacie ale
jak sprawa ewentualnej przekładki kierownicy?
TOMSON
Bez problemu. O szczegóły proszę pytać na info@tomson.com.pl
piwo
jezdzi juz toto? jakies sukcesy ?wrazenia z jazd? patrze ze na torze w poznaniu sie jakis spidi pokazal.moze to ten?
TOMSON
w tym sezonie na pewno nie. Body jest na ukończeniu, zawieszenie też ale ogólny brak czasu.
TOMSON
Zamieszczam kilka zdjęć przedstawiających co robiliśmy przez ostanie kilka miesięcy ze Speedsterem. Są z przed kilku miesięcy ale poza body i układem hamulcowym jakiś wielkich zmian nie ma.
Miało być szybko i prosto byle jeździło a wyszło jak widać. Poza ramą aluminiową, przednią szybką i częścią tylnych sanek nic seryjnego nie zostanie.
Nie wiadomo kiedy skończymy i co dalej. Czas pokaże wink.gif














piwo
tyl to na wzor le mans.heheheh.swietnie wyszedl.rozumiem ze na ten styl bedzie tez tam szeroki i masywny spoler.jak laczycie klatke stalowa do ramy aluminiowej?na nity?
TOMSON
Klatka jest przykręcana. Zgodnie z załącznikiem J
malutkiz
CYTAT(TOMSON @ Thu, 21 Jul 2011 - 17:49) *
Klatka jest przykręcana. Zgodnie z załącznikiem J
a nie może ona być przyspawana? pomijam fakt spawania stali do aluminium, choć mam patent na takie połączenie smile.gif
arexsewen
Nie można spawać niczego do ramy,bo jest to stop aluminium poddany obróbce termiczej.Dlatego elementy składowe są klejone.
wielki
'Nie zapomnijcie o paście izolacyjnej miedzy tymi połączeniami wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.