Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: DIY big brake kit
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
240Z
Niedawno odebrałem mój projekt z warsztatu i już widzę, że zdecydowanie najsłabszym ogniwem mojego sztrucla są hamulce. Teraz mam dwutłoczkowe zaciski z przodu plus nacinane tarcze PowerSlot i klocki noname, które jeszcze w tym roku chciałbym zmienić na porządne Hawki. Z tyłu są bębny, z którymi nie mogę zrobić nic specjalnego z wyjątkiem sportowych okładzin, ale ciągnięcie tego z USA mało mi się uśmiecha. Przez rok jakoś wytrzymam z tą chujowizną którą mam, za to na następną zimę mam następujący plan:

Przód:
- czterotłoczkowe Wilwoody Dynalite
- dwuczęściowe, wentylowane, nacinane tarcze
- dobre klocki

Tył:
- dwutłoczkowe Wilwoody Dynalite
- tarcze i klocki j.w.
- hydrauliczny ręczny

Reszta:
- wydajniejsza pompa hamulcowa
- korektor siły hamowania Wilwood
- przewody w stalowym oplocie

Teraz pytania:

1. Czy jest jakiś producent, który robi pasujące tarcze pod wilwoodowskie jarzma, np. DBA?
2. Czy Hawk robi klocki do dwutłoczkowych Dynalite'ów? (do 4-rotłoczkowych są HP-60)
3. Jaki największy zestaw mogę wpakować pod felgi 16x8 z dużym odsadzeniem, ew. z dystansami?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
kidzio_r5gtt
napisz co to za auto - można zobaczyć co gotowego jest to tego...
BeeMiX
Antek z pewnością ma na myśli swojego wściekłego Datsuna 240Z wink.gif
Albert
podaj średnice tarcz i wagę auta
kiepuczi
CYTAT(240Z @ Fri, 04 Dec 2009 - 23:20) *
1. Czy jest jakiś producent, który robi pasujące tarcze pod wilwoodowskie jarzma, np. DBA?
2. Czy Hawk robi klocki do dwutłoczkowych Dynalite'ów? (do 4-rotłoczkowych są HP-60)
3. Jaki największy zestaw mogę wpakować pod felgi 16x8 z dużym odsadzeniem, ew. z dystansami?

Z góry dzięki za odpowiedzi.


Hawk robi klocki pod zaciski Wilwooda , wejdz sobie na stronę www.hawkperformance.pl , w zakładce oferta masz do ściągnięcia pliki " aplikacje BBK " oraz drugi plik " schematy i rozmiary klocków " gdzie masz zwymiarowane wszystkie klocki. Przy każdym klocku masz podane kody literowe mieszanek.

DBA produkuje tylko tarcze w seryjnych rozmiarach .
240Z
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Sat, 05 Dec 2009 - 08:04) *
napisz co to za auto - można zobaczyć co gotowego jest to tego...


CYTAT(BeeMiX @ Sat, 05 Dec 2009 - 08:25) *
Antek z pewnością ma na myśli swojego wściekłego Datsuna 240Z wink.gif


Dokładnie tak, chodzi o nie wściekłego, tylko wolnego Datsuna 240Z z 1971 roku. smile.gif

CYTAT(Albert @ Sat, 05 Dec 2009 - 10:08) *
podaj średnice tarcz i wagę auta


Seryjne tarcze są jednolite i mają średnicę 271mm. Seryjna masa samochodu wynosi 1030kg. Nie ważyłem samochodu po przebudowie, ale po wywaleniu wnętrza i wspawaniu klatki auto może oscylować w granicach seryjnej masy lub być ciut cięższe. Rozkład masy z połową baku i kierowcą wynosi w serii 51/49.

Z tego co kalkulowałem, to do mojego samochodu mogę zamontować zaciski przystosowane do tarcz o grubości 0.81cala i 1.25cala. Z tarcz Wilwooda o grubości 0.81cala (~20.5mm) dostępne średnice 11,75cala (~298,5mm), 12cali (~305mm) i 12.19cala (~310mm). W takich samych średnicach dostępne są jeszcze tarcze o grubości 1.25cala (~32mm).

CYTAT(kiepuczi @ Sat, 05 Dec 2009 - 11:31) *
Hawk robi klocki pod zaciski Wilwooda , wejdz sobie na stronę www.hawkperformance.pl , w zakładce oferta masz do ściągnięcia pliki " aplikacje BBK " oraz drugi plik " schematy i rozmiary klocków " gdzie masz zwymiarowane wszystkie klocki. Przy każdym klocku masz podane kody literowe mieszanek.

DBA produkuje tylko tarcze w seryjnych rozmiarach .


Dzięki za info o klockach. Podane przez Hawka kody klocków są następujące:

- HB100X.480
- HB104X.485

...gdzie pod "X" można podstawić kod odpowiedniej mieszanki.

Aha, i byłbym zapomniał - jedyne gotowe zestawy oferowane do modelu 240Z są robione właśnie na bazie komponentów Wilwooda. smile.gif
Sender
CYTAT(240Z @ Fri, 04 Dec 2009 - 23:20) *
3. Jaki największy zestaw mogę wpakować pod felgi 16x8 z dużym odsadzeniem, ew. z dystansami?


Coobcio upakował 335mm pod 16" też na zacisku wilwood'a ale chyba innym od twojego
srbenda
Wiem że hamulce nigdy nie są za mocne ( wink.gif ) ale jaka będzie moc tego Datsuna skoro chcesz 4- i 2-tłoczkowe zaciski? Chyba że auto jest przeznaczone tylko na tor?
Co do hamulców i wielkości felgi - W W126 mam 8x16 ET11 i przy fabrycznych tarczach 280mm i wielkim jedno tłoczkowym zacisku (dużo większy niż standardowe) jest mnóstwo miejsca. Swoją drogą - nawet takie hamulce (4x280mm) całkiem sprawnie zatrzymują auto z prędkości +200, przy wadze ~1600kg smile.gif
Albert
CYTAT(srbenda @ Sat, 05 Dec 2009 - 15:16) *
Wiem że hamulce nigdy nie są za mocne ( wink.gif ) ale jaka będzie moc tego Datsuna skoro chcesz 4- i 2-tłoczkowe zaciski? Chyba że auto jest przeznaczone tylko na tor?
Co do hamulców i wielkości felgi - W W126 mam 8x16 ET11 i przy fabrycznych tarczach 280mm i wielkim jedno tłoczkowym zacisku (dużo większy niż standardowe) jest mnóstwo miejsca. Swoją drogą - nawet takie hamulce (4x280mm) całkiem sprawnie zatrzymują auto z prędkości +200, przy wadze ~1600kg smile.gif


280 mm + 1600 kg to dobrze chyba hamuje za pierwszym razem, drugie naciśnięcie to juz brak hebla. Hamowanie i hamowanie to też może być rożnica.

Ja bym szedł w 323 mm
240Z
CYTAT(Albert @ Sat, 05 Dec 2009 - 15:58) *
Ja bym szedł w 323 mm


Ok, dzięki za podpowiedź. Myślę sobie, że nawet mając tarcze 310mm to w porównaniu do seryjnych, jednolitych kotwic o średnicy 271mm będzie niebo a ziemia. smile.gif
Albert
a potem co ... znowu będziesz zmieniał ? rob raz a dobrze ...
240Z
CYTAT(Sender @ Sat, 05 Dec 2009 - 13:44) *
Coobcio upakował 335mm pod 16" też na zacisku wilwood'a ale chyba innym od twojego


Coobcio to dobry trop, muszę się go spytać jaki dokładnie ma model zacisku.

CYTAT(srbenda @ Sat, 05 Dec 2009 - 15:16) *
Wiem że hamulce nigdy nie są za mocne ( wink.gif ) ale jaka będzie moc tego Datsuna skoro chcesz 4- i 2-tłoczkowe zaciski? Chyba że auto jest przeznaczone tylko na tor?
Co do hamulców i wielkości felgi - W W126 mam 8x16 ET11 i przy fabrycznych tarczach 280mm i wielkim jedno tłoczkowym zacisku (dużo większy niż standardowe) jest mnóstwo miejsca. Swoją drogą - nawet takie hamulce (4x280mm) całkiem sprawnie zatrzymują auto z prędkości +200, przy wadze ~1600kg smile.gif


Auto jest zbudowane z przeznaczeniem tylko i wyłącznie na tor, a po ulicach będzie jeździło przez krótki czas, wyłącznie dojeżdżając na imprezy. Prędzej czy później dorobię się lawety, więc "uliczność" takiego zestawu przestanie mieć jakiekolwiek znaczenie. smile.gif

Albert, masz dużo racji, ale z drugiej strony nie chciałbym hamulców-gigantów do tak lekkiego auta... Dobiorę odpowiedni zestaw i go przedstawię do konsultacji z ekspertami. tongue.gif
240Z
OK, po dłuższym riserczu musiałem nieco zmienić plany, bo Wilwood robi dwutłoczkowe zaciski tylko do bardzo wąskich, niewentylowanych tarcz, które ni w ząb nie pasują do oferowanych przez nich jarzm 4x114,3. Przez to będę musiał założyć małe, czterotłoczkowe zaciski na tył. Póki co pomysł na setup przedstawia się następująco:

Przód:
Zaciski Wilwood Billet Dynalite (4 piston) - link
Jarzma pod piasty 4x114,3 (low offset) - link
Wentylowane tarcze GT 48 (310mm x 31.75mm) - prawa tarcza oraz lewa tarcza
Klocki Hawk HB100x.490

Tył:
Zaciski Wilwood Billet Narrow Dynalite (4 piston) - link
Jarzma pod piasty 4x114,3 (low offset) - link
Wentylowane tarcze GT 36 (300mm x 21mm) - prawa tarcza oraz lewa tarcza
Klocki Hawk HB541x.630

Ponadto:
Customowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie
Korektor siły hamowania Wilwood
Większa pompa hamulcowa Wilwood

Czy macie może jakieś uwagi? smile.gif Aha, i Albert - niestety Wilwood nie ma w ofercie większych tarcz które pasowałyby to tych jarzm.
Albert
4 zaciski na tył to może być za dużo

podaj średnice tłoczków w tych zaciskach przód/tył
240Z
Przód:
średnica tłoczków - 1.75cala (44.45mm)
łączna powierzchnia - 4.80cala2 (30.96cm2)

Tył:
średnica tłoczków - 1.38cala (35.05mm)
łączna powierzchnia - 3cale2 (19.36cm2)
kidzio_r5gtt
CYTAT(240Z @ Sat, 05 Dec 2009 - 19:04) *
OK, po dłuższym riserczu musiałem nieco zmienić plany, bo Wilwood robi dwutłoczkowe zaciski tylko do bardzo wąskich, niewentylowanych tarcz, które ni w ząb nie pasują do oferowanych przez nich jarzm 4x114,3. Przez to będę musiał założyć małe, czterotłoczkowe zaciski na tył. Póki co pomysł na setup przedstawia się następująco:


przecież to żaden problem takie "jarzma" dorobić i po problemie. Zakładając 4-tłoczki na tył będziesz miał problem z balansem przód tył.
240Z
Mówimy o jarzmach mocujących tarczę do piasty, nie o tych mocujących zacisk. Gdzie w PL miałbym to dorobić? Cienko to widzę...
kidzio_r5gtt
dorabialiśmy takie "cuda" do aut torowych tylko do tarcz AP Racing 330x28mm. (2 firmy z którymi współpracujemy wykonują takie rzeczy).

bardziej podoba mi się nazwa "dzwon" na to mocowanie, ponieważ jarzmo kojarzy się z mocowaniem zacisku
240Z
To bardzo dobra informacja! Poszperam wśród innych producentów tarcz i zobaczę, czy znajdę coś dla siebie. Dzięki!
kidzio_r5gtt
ja do swojego auta wykazałem się lenistwem - wysłałem piastę z mocowaniem zacisku i wymiary felgi i dzwony oraz adaptery do zacisków będę miał zrobione od razu razem z dobraniem zacisków
srbenda
CYTAT(Albert @ Sat, 05 Dec 2009 - 15:58) *
280 mm + 1600 kg to dobrze chyba hamuje za pierwszym razem, drugie naciśnięcie to juz brak hebla


No, nie do końca ale nie ważne wink.gif Z tego powodu się pytam o przeznaczenie auta bo do jakiejś tam (w miarę) normalnej jazdy zupełnie wystarczą takie tarcze.
Jeżeli auto na tor to inna sprawa...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.