gtx
Thu, 03 Dec 2009 - 03:04
G-Rad
Thu, 03 Dec 2009 - 08:12
gtx
Thu, 03 Dec 2009 - 10:28
Szukam 2 rurki , w aucie sa katy i srodkowe jest bardzo cicho.Wiec moze byc to sportowy.
Wojtek
Thu, 03 Dec 2009 - 11:00
jesli chcesz wydech ktory oprocz wiesniackiego wygladu (bez obrazu ale te co pokazales do mnie nie premawiaja) spelni jakas role to tak:
proponuje ci kupic - koncowy od 325 i kawalek srodkowego wydechu tak zeby caly czas do konca zrobic 2 rurke ... nie bedize zadnych wiesniackich koncowek tylko ladna od 325
gtx
Thu, 03 Dec 2009 - 20:11
Pisze w ramach kolegi sasiada bo ja akurat mialem 325i i wiem ze jemu bedzie na 100% za cicho mialem pozniej po orginale przelot pelny on szuka wrazen taki srodek miedzy orginalem a przelotem wiec orginalny od 325i m unie starczy.
k64
Thu, 03 Dec 2009 - 21:31
a ja to widze tak, tlumik koncowy przelotowy eltec albo mario (nie podlizuje sie bedzie ok) srodkowy tez przelot wyciszajacy max , katy raus , kolektory z nierdzewki i bedzie git
Wojtek
Thu, 03 Dec 2009 - 22:08
K64 w 325 srodkowe tlumniki sa wlasnie przelotowe
Jesli chce glosniej to wywalce katy srodkowe proponuje zostawic i koncowy tak jak kolega napisal np by mario lub od 325 i go przerobic na przlotowy
k64
Thu, 03 Dec 2009 - 23:21
jak juz robic to robic a nie ze znow jakas seria, no ale to moje zdanie, tez temat przerabialem juz pare razy.
Wojtek
Fri, 04 Dec 2009 - 00:34
ale czym bedzie roznil sie taki tlumnik zrobiony przez kogos czy orginal bmw bo mi sie wydaje ze nic nie bedzie lepiej wykonane od orginalu a to po prostu przelotowe tlumniki ... widac przez nie na wylot w srodku rura z dziurami dookola wygluszenie tyle ... srednice mamy taka jak nam poterzeba dalej do reszty wydechu orginalne rury nic nie ciete nie spawane dlatego wedlug mnie najlepsza konfiguracja bedzie wywalenie kata zalozenie srodkowych od 325 automatycznie przyjdzie sie wtedy na calosci w dwururke i koncowy zalozyc od 325 rozciac go i przerobic na przelotowy tlumnik bedzie bardzo fajny dzwiek ...
gtx
Sat, 05 Dec 2009 - 17:21
http://moto.allegro.pl/item831627741_basow...rancji_rm2.htmlA może taki przelot,ktos wie jak to wykonane jest w srodku?
Albo strumienica el-tec pomalowac i dospawac koncowki na koncowy?
Sultan of spin
Sat, 05 Dec 2009 - 19:12
Masz w ogóle coś dłubane w tej 320?
Jeśli chodzi Ci tylko o dźwięk to kup Ultera jakiegoś i wystarczy.
http://www.ulter.com.pl/index.php?show=sho...p;m=11&s=25A jak chcesz coś więcej to poszukaj całego wydechu (katalizatory, środkowy i końcowy tłumik) od 328, ja tak zrobiłem i kosztowało mnie to 800zł.
gtx
Sat, 05 Dec 2009 - 19:25
boje sie tandetnego buczenia , jakie wystepuje w ulterze.Kojarzy mi sie ulter z buczacymi golami 1.8....
A w sumie przelot to przelot pytanie ja wykonane sa te tlumiki przelotowe.
A wydechu calego nei chce ruszac bo mam all w orginale.
Wojtek
Sat, 05 Dec 2009 - 19:26
jak masz kupowac taki tlumnior z takimi wyfukami to nie ma to sensu bo wygladac bedzie to wiesniacko bedzie zabawa z dospawaniem tego mocowan itd duzo latwiej przerobic wedlug mnie orginalny tlumnik
gtx tlumnik przelotowy to nic innego jak podziurkowana rurka dookola owinieta jakims wytlumieniem ...
gtx
Sat, 05 Dec 2009 - 19:58
Jaki tlumior z wyfukami ?
http://moto.allegro.pl/item831627741_basow...rancji_rm2.htmlmozesz sprecyzować?
Jak przerobic oryginalny ?
Wojtek
Sat, 05 Dec 2009 - 22:13
na temat gustow sie niby nie dyskutuje ale taki wydech za bardzo nie pasuje chyba do e36... wedlug mnie na taki aucie duzo ladniej wygladaja orginalne koncowki a wtedy jeszcze kazdego to dziwi w jaki sposob auto ma taki ladny dzwiek
pytasz jak przerobic orginalny tlumnik wiec ja bym to zrobil tak: rozciol bym go od gory bo jak go pospawasz to nie bedzie tego tak widac, nastepnie usywasz wszystko ze srodka kupujesz gdzies jesli uda ci sie dostac taka rure podziurkowana do okola cos jak tlumnik w pistolecie noralna rura tylko ma dziury mozesz np za pomoca imadla i wiertarki najlepiej pionowej samemu ponawiercac lecz to troche czaso chlonne lub mozesz w sklepach rolniczych pytac o sito do srutownika chyba cos takiego
to taki plat blachy podziurkowany wtedy mozesz z tego zrobic takie rury wyginajac i spawajac to
wtedy jak masz 2 takie kawalki bo 2 bys potrzebowal do wydechu z 325, wczesniej jesli juz usunoles wszystko ze srodka tlumnika w taki sposob ze po jednej stronie zostaly koncowki bo ich nie wycinasz od drogiej strony ze tak nazwe wlotowej masz 2rurke ktora wchodzi do tlumniak koncowego i za pomoca takich dziurkowanych rur laczysz wlot w tlumniku z koncowkami nastepnie mata szklana upchana bardzo mocnow dookola tego na poczatku najlpiej owinac te rury tym (sa takie arkusze do kupienia)zawiazac drutem np z migomatu zeby nie wyciagalo maty z tlumnika musi byc dosc duzo i mocno tego upchane lub dobrze owiniete te rury kilkoma warstwami i obwiazane drutem wtedy bedzie to troszke lzejsze i mniej maty bedziesz potrzebowal - efektem zrobienia takiego tlumnika bedzie odetkanie koncowego i zrobienie go przelotowym identycznym jak pokazales z tym ze zachowasz orginalne koncowki i nie bedziesz musial spawac rur od koncowego wydechu i go dopasowywac tak jak w tym wypadku kiedy mial bys dopasowac tam nowy tlumnik - roboty bedzie albo bardzo podobnie albo i wiecej a efekt moze byc gorszy go srenica rur nie wiadomo czy taka jak u ciebie itd... nie mowiac juz o jakosci takiego tlumniak za taka cene bo te koncowki zaraz beda pordzewiale a caly tlumnik przwnie tez pordzewieje ...
Sultan of spin
Sat, 05 Dec 2009 - 22:20
Przerabiałem już temat wydechu w 320, konsultowałem się z kilkoma osobami, byłem w Projekt xs, chciałem zrobić cały wydech ale jedyna rzecz, która jest warta zachodu to wymiana całego wydechu na ten z 2,8.
Tak jak pisałem, mam taki wydech u siebie i kilka osób się pytało co to za silnik, że tak fajnie "mruczy". Nie jest głośny, za to fajnie brzmi i do tego za te 800zł możesz znaleźć całość i może nawet coś to da jeżeli chodzi o moc, a tłumik przelotowy nie ma sensu przy tym silniku, w ogóle przelotowe wydechy są do aut z turbo a nie wolnossących i do tego w serii.
Jeśli dalej się upierasz przy swoim to dziś widziałem na allegro tłumik Remusa za mniej niż 300zł (oryginalny ale używany), który nie powinien buczeć, natomiast buczeć to będzie taki przelotowy pseudo tuningowej firmy.
G-Rad
Sun, 06 Dec 2009 - 01:43
tragedia. vote to delete
gtx
Sun, 06 Dec 2009 - 11:24
Na allegro sa jeszcze tlumiki uniwersalne remusa po 600-800zl nowe , natomiat nikt w google niema tych sztuk i trzeba bylo by w ciemno brać.
Generalnie nie mam spawarki , a jak opowiem o tym calym zabiegu tlumikarzowi boje sie ze mnie wysmieje, pokaze mu orginalny stary tlumik i każe przerabiać.W wawie raczej nie bedzie chcial nikt tego drutowac...... i piepszyc sie.
Nie powiem ze zle chodzi ,ale skoro warto to robic to moze pokazesz "efekt pracy" ? moze ktos ma tak superprzerobiony wydech ? - mysle ze gdyby byl fajny efekt - sensownym kosztem nakladu to i chetni by sie znalezli
http://www.youtube.com/watch?v=j2CeV7lbZss...feature=relatedTaki sound moze mi sie podobac , ciup zajezdza basem ale to moze wina kamerki.
Wojtek
Sun, 06 Dec 2009 - 11:27
napisal ci juz koelga ze caly wydech z 328 a jego koszt bedzie taki jak takiego remusa a przekladka to bedize tylko przekrecenie calego wydechu jesli nie chcesz sie bawic w takie przerobki
Mario
Mon, 07 Dec 2009 - 23:23
Sporo nowego dowiedziałem się na temat budowy tłumików i układów wydechowych z tego tematu.
Najtańszym rozwiązaniem bedzie podmiana tego wydechu na wydajniejszy np. z 328.
Zawsze można wykonać cichy sportowy tłumik do tego auta wraz z resztą układu wydechowego żeby auto również odpowiednio brzmiało a nie pierdziało ale trzeba mieć i sprzet i wiedzę na ten temat.
Ogólnie VTD
gtx
Tue, 08 Dec 2009 - 02:16
Mi sie dzwiek z wydechu 328 nie podoba.Tak samo dzwiek z wydechu 323i mi sie nie podoba i planuje to zmienic koncowym.
Z tego co widze w necie dopiero po koncowym auto nabiera dzwieku, czy tez po usunietych katach - ja tam nie chce grzebać.
Mario
Tue, 08 Dec 2009 - 09:12
Jezeli wywalisz katy to auto będzie brzmiało mniej rasowo.
Jak chcesz już coś robić to można wstawić sportowy katalizator w cenie do 400zł i wykonć końcowy tłumik na zamówienie.
Masz wtedy odetkany wydech przy zachowanym rasowym brzmieniu
waw
Mon, 14 Dec 2009 - 14:13
Ok, założmy że chciałbym wrzucić do mojego 323i kompletny wydech od 328i. Czy nie będzie problemu z mocowaniem sond lambda? W końcu z tego co się orientuje w 323 jest jedna lambda, bo wydech skałda się z jednej rury, natomiast w 328 są to dwie rury, a więc chyba także dwie lambdy? A może się mylę? Ma ktoś z was pojęcie jak to jest?
Sultan of spin
Mon, 14 Dec 2009 - 20:01
CYTAT(waw @ Mon, 14 Dec 2009 - 14:13)
Ok, założmy że chciałbym wrzucić do mojego 323i kompletny wydech od 328i. Czy nie będzie problemu z mocowaniem sond lambda? W końcu z tego co się orientuje w 323 jest jedna lambda, bo wydech skałda się z jednej rury, natomiast w 328 są to dwie rury, a więc chyba także dwie lambdy? A może się mylę? Ma ktoś z was pojęcie jak to jest?
Ja jak planowałem włożyć wydech z 2,8 do 2,0 to nawet tego nie sprawdziłem i zawiozłem wydech od 2,8 do najzwyklejszego mechanika i powiedziałem żeby zamontował, po ok 2 godzinach było gotowe i tylko gumowy wieszak do tylnego tłumika musiał dokupić za ok 30zł.
Jak widać z poniższych linków sondą lambda nie trzeba się przejmować:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Tour...front_silencer/http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Tour...t_lambda_probe/Jak już się ktoś zdecyduje na wymianę wydechu to warto sprzedać stery katalizator( ten od 320 i 323), ja za swój dostałem 300zł.
Wojtek
Mon, 14 Dec 2009 - 22:26
dokladnie ja jak mialem kiedys 2.0 to tak samo zalozylem wydech od 325 i zadnych problemow z montazem nie bylo wywalilem kata jeszcze przy tym
waw
Mon, 14 Dec 2009 - 23:02
Ok, dzięki za rozwianie moich wątpliwości panowie
gtx
Wed, 16 Dec 2009 - 23:17
a wykres po chamowni po zmianie wydechu jest ?
Czy koncowy przelotowy tlumik zepsuje jakos charakterystyke i zabierze duzo koni czy momentu?
o katalizatorze czytalem ze brak jego potrafi zabrac , a z tlumikiem koncowym jak to jest?
Sultan of spin
Thu, 17 Dec 2009 - 01:21
CYTAT(gtx @ Wed, 16 Dec 2009 - 23:17)
a wykres po chamowni po zmianie wydechu jest ?
Czy koncowy przelotowy tlumik zepsuje jakos charakterystyke i zabierze duzo koni czy momentu?
o katalizatorze czytalem ze brak jego potrafi zabrac , a z tlumikiem koncowym jak to jest?
Niestety wykresu nie ma i nie będzie bo już nie mam 2.0 tylko 3.2l
Nie wiem jak ostatni przelotowy tłumik wpłynie na wydech ale wiem, że jak za bardzo odetkasz wydech to na 100% pogorszysz osiągi auta (w aucie wolnossącym).
Co do katalizatorów to lepiej zostawić, te od 2,8 są metaliczne, nie tak jak w 2,0 ceramiczne i są 2, więc nie spowalniają tak spalin i dopóki nie zamontujesz turbo czy kompresora to będzie ten wydech będzie w zupełności wystarczający.
Jest też inna opcja, możesz zamówić sportowy katalizator za ok 400zł i wstawić go do swojego wydechu i zmienić końcowy tłumik (nie na taki z allegro za 200zł) ale wyniesie Cię to więcej niż przy całym wydechu od 2,8.
rifresz
Thu, 17 Dec 2009 - 11:36
Jesli by ktos mial na oku jakis kompletny wydech z e36 2.8 chetnie przygarne w rozsadnej cenie najlepiej calosc z katami
Jka wyglada podmianka wydechu w 2.8 na 2.5 ? Pytam bo swapujemy 2.5 na 2.8 i myslimy czy nie zostawic wydechu z 2.5 tymczasowo
waw
Mon, 21 Dec 2009 - 11:51
CYTAT(Sultan of spin @ Mon, 14 Dec 2009 - 20:01)
Ja jak planowałem włożyć wydech z 2,8 do 2,0 to nawet tego nie sprawdziłem i zawiozłem wydech od 2,8 do najzwyklejszego mechanika i powiedziałem żeby zamontował, po ok 2 godzinach było gotowe i tylko gumowy wieszak do tylnego tłumika musiał dokupić za ok 30zł.
Jak widać z poniższych linków sondą lambda nie trzeba się przejmować:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Tour...front_silencer/http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Tour...t_lambda_probe/To jeszcze takie pytanie, a jak to było z tym zaworkiem/przepustnicą sterowaną podciśniem, która jest przy jednej z rur w wydechu od e36 328i? Czy to będzie działało także w mojej 323, czy raczej nie będzie to już spełniało swojej funkcji?
Sultan of spin
Mon, 21 Dec 2009 - 16:37
CYTAT(waw @ Mon, 21 Dec 2009 - 11:51)
To jeszcze takie pytanie, a jak to było z tym zaworkiem/przepustnicą sterowaną podciśniem, która jest przy jednej z rur w wydechu od e36 328i? Czy to będzie działało także w mojej 323, czy raczej nie będzie to już spełniało swojej funkcji?
Ja u siebie to wywaliłem, tzn klapkę zaspawałem w pozycji otwartej a mechanizm, który ją poruszą wymontowałem.
Jeśli bardzo chcesz to oczywiście możesz to zostawić ale trzeba pociągnąć przewód podciśnienia do kolektora ssącego.
waw
Mon, 21 Dec 2009 - 18:15
A jeżeli pozostawie tak jak jest? Może to miec jakies negatywne oddziaływanie? Podciśnienie nie będzie podłączone, więc nie bedzie non-stop otwarte?
rifresz
Mon, 21 Dec 2009 - 19:30
Klapka bedzie caly czas otwarta i tyle wystrczy ze wkrecic jakiegos wkreta w wezyk przy kolektorze i tyle ta przepustnica nic nie daje
gtx
Fri, 25 Dec 2009 - 03:43
Czy w 323 i 320 tlumik koncowy przelotowy zepsuje uklad wydechowy czy kuni nie ubedzie nie orientujecie sie?
Wojtek
Fri, 25 Dec 2009 - 12:01
Sultan of spin to tanio pogoniles ten katalizator bo ja za moj od 320 dostalem na allegro 600 a katy z 325 chodzily wtedy po ponad 1000
rifresz
Fri, 25 Dec 2009 - 20:01
kurs platyny sie zmienia
gtx
Fri, 25 Dec 2009 - 22:23
Sorry jaka srednice ma rura wydechowa w 323i i 320i aby dopasowac koncowy wlot tlumika?
http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.p...roducts_id=1329Sprawie sobie chyba taki tlumiczek
Sultan of spin
Sun, 27 Dec 2009 - 05:41
CYTAT(gtx @ Fri, 25 Dec 2009 - 22:23)
Sorry jaka srednice ma rura wydechowa w 323i i 320i aby dopasowac koncowy wlot tlumika?
http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.p...roducts_id=1329Sprawie sobie chyba taki tlumiczek
Jak już sie uparłeś na ten przelotowy to weź jakiś Magnaflow
http://magnaflow.pl/oferta.phpNo niestety jak ja sprzedawałem mój katalizator to takie były ceny, później się okazało że nie był platynowy tylko rodowy i handlarz był w plecy
Mario
Sun, 27 Dec 2009 - 20:03
Ludzie zobaczcie sobie w linkach które podaliści wielkosć puszki tłumika .
Przecież z taką puchą auto będą ryczeć jak rump
gtx
Sat, 09 Jan 2010 - 22:23
Czy tlumik 1 koncowka bedzie duzo inaczej grac czy chodzi tylko o wygląd ??
Chodzi mi po glowie borly tlumik a z 1 koncowka wypada taniej o ponad 400zl.
http://www.rpmotorsport.pl/auta/tlumik_uni...cut-p-7069.html699zl to jest znosna cena
Dudek II
Sat, 09 Jan 2010 - 23:19
Wstaw ori 0d m3 3.0 i po sprawie do tego pozostałą część od 2.5
waw
Sun, 10 Jan 2010 - 14:51
Oto wykres mojego m52b25 z dolotem, kolektorem z m50 oraz wydechem z m52b28. Trudno powiedzieć na ile są to realne wartości, ale po założeniu wydechu z 2.8 moc w porówaniu z poprzednim hamowanie wzrosła o prawie 10 KM.
A starego kata pogoniłem za 350 zł
Sultan of spin
Sun, 10 Jan 2010 - 19:17
CYTAT(waw @ Sun, 10 Jan 2010 - 14:51)
Oto wykres mojego m52b25 z dolotem, kolektorem z m50 oraz wydechem z m52b28. Trudno powiedzieć na ile są to realne wartości, ale po założeniu wydechu z 2.8 moc w porówaniu z poprzednim hamowanie wzrosła o prawie 10 KM.
A starego kata pogoniłem za 350 zł
A masz wykres przed zmianami, czy zakładasz, że trzymał serie?
waw
Sun, 10 Jan 2010 - 19:28
A jak, wszystko udokumentowane
Seria:
Po założeniu kolektora z m50 i dolotu:
Przy tym pomiarze problem był taki, ze nie było nadmuchu przy hamowaniu. Przy pomiarze serii, jak również przy tym ostatnim (na 195 KM) były. Wszystkie pomiary w kreatorze mocy. Nie wiem czy ten brak nadmuchu mógł mieć jakiś znaczący wpływ.
Sultan of spin
Mon, 11 Jan 2010 - 20:08
No to chyba zdrowy silnik, bo serie trzymał.
Wynik też całkiem przyzwoity, gratuluje.
Mario
Mon, 11 Jan 2010 - 20:14
Moc wyjściowa w moim 323i e36 była taka sama czyli 169KM.
Po zastosowaniu sportowego katalizatora i samego stożka + osłony termiczne mojej konstrukcji auto na hamowni wypluło 182KM.
Został mi jeszcze kolektor + układ wydechowy mojej konstrukcji ale nie mam kiedy zabrać się za swoje auta
Sultan of spin
Tue, 12 Jan 2010 - 09:04
Mario, ale twoje mody, z tego co widziałem, są na zupełnie innym poziomie niż przekładanie seryjnych części między różnymi silnikami, więc nie ma co porównywać
gtx
Sun, 17 Jan 2010 - 02:33
Czyli generalnie poluzniles wydech w swoim m52b25 ciekawe czy tak samo by wyszlo bez kolektora dolotowego.
W jakiej dzielnicy mieszkasz? Może sprawdziwy sie na wiosne dla porownania z moja 100% seryjna m52b25.
Odezwij sie na gg3632403
waw
Sun, 17 Jan 2010 - 11:45
Mieszkam na ochocie. Nie ma problemu, ja jestem zawsze chetny do jakis małych sprawdzianów, tylko niech na dworze troche podeschnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.