Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Hebel do saxo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Warpi
jak w temacie, kończą mi się heble w dupowozie i chciałem zrobić mały upgrade przy okazji, ma ktoś może ogarnięty ten temat ?

czy podejdzie coś z większych braci bez zbędnych przeróbek ?
240sx-s13
http://www.tuning1.com/katalog,Citroen,Saxo,hamulce

zerknij na ta strone
Ictus
raczej nie o to Warpiemu chodzilo biggrin.gif
podchodza z 206 S15 266mm z RC 283mm
z 306 i 406 tez
a jakie graty dokladnie trzeba to zerknij na jakies angielskie forum... pelno tam tego
kidzio_r5gtt
można też bez problemu kupić BBK np. 295 mm do 15" felg
Warpi
dzieki Ictus o takie coś mi chodziło (low budget bigbrake kit) bo w tej chwili mam 247/10mm lite tarcze i bębny z tyłu, i chciałem własnie mieć chociaż 4 tarcze nie koniecznie jakieś mega wielkie ale zeby były wentylowane.

a jaka jest max tarcza pod 13" felgę ? bo mam komplet zimówek na 13 i ciekawe czy będę musiał inwestować w nowy zestaw.
ade
zacisk z 406 coupe brembo + tarcza np z partnera, pod stalowke 15ke wchodzi
art...
tylko ,ze zacisk 406 i tarcza z partnera wyglądają razem komicznie , jutro postaram sie popstykać zdjęcia .


kup sobie belke z VTSa jeżeli teraz masz na przodzie zwykłe tarcze to standard z VTS będzie wielkim skokiem w dobrą stronę . Ja do swojego saxo mam kit z partnera , zaciski jerzma i tarcze . Wygląda ze będzie pasowało P&P ale wyjdzie to w praniu . Będę zakładał jakoś w połowie grudnia .
ade
CYTAT(art... @ Fri, 20 Nov 2009 - 00:21) *
tylko ,ze zacisk 406 i tarcza z partnera wyglądają razem komicznie , jutro postaram sie popstykać zdjęcia .


kup sobie belke z VTSa jeżeli teraz masz na przodzie zwykłe tarcze to standard z VTS będzie wielkim skokiem w dobrą stronę . Ja do swojego saxo mam kit z partnera , zaciski jerzma i tarcze . Wygląda ze będzie pasowało P&P ale wyjdzie to w praniu . Będę zakładał jakoś w połowie grudnia .



jak dla mnie normalnie to wyglada...

art...
jaką średnice ma ta tarcza ?? jest ori z partnera ??
Gr00bY
283?
ade
CYTAT(Gr00bY @ Fri, 20 Nov 2009 - 18:14) *
283?



tak 283 w partnerze byly 266 i 283
Warpi
idzie lato i felgi 15" i zdecydowałem się na poszukiwania brembo z 406, jakie tarcze mi się tam zmieszczą ?

283x26 z xsary/partnera wg was podejdzie bez problemu
ale moze coś z poniższych uda się upchać ?
288x28 z xantii
302x26 z C4 Vts

średnicę felgi w środku w najmniejszym miejscu mam 340 mm jeśli po jakiś modach udało by sie wpakować 302mm w ten zacisk to ile on by wystawał ponad tarczę ?
przem
nie trzeba żadnych modów żeby w ten zacisk wpakować 304mm. seryjnie w 406 siedzi 305mm x28mm
ale czy wejdzie to w 15" niestety nie wiem
Dieppe
to zalezy od felgi wink.gif w wiekszosc nie wejdzie
robiac BBK na takim poziomie, dajac z tylu tarcze, trzeba sie spodziewac jednego, tanca z gwiazdami smile.gif
wymiana pompy tez cie czeka

wiekszosc wie jak saxo jezdzi i hamuje w roznych warunkach, korektor moze okazac sie niezbednym elementem
czy do 1.5d dupowoza to jest dobry pomys? imo nie
spory plus, nie bedzie problemu z odsprzedaza.

mialem saxo.
Warpi
a jeśli zmieniać pompę to od czego ?
exocet
Od berlingo ztcp.
Warpi
dzisiaj przyszły mi zaciski, i po wstępnych przymiarkach max. tarcza co da sie upchnąć to 266 czy saxo miały różne zwrotnice ?
i druga sprawa że najpewniej przewód hamulcowy będzie za krótki, macie na to jakiś patent ?
i powiedzcie jeszcze jak zamonować zaciski, odpowietrznikami do dołu czy do góry ?
pepis
koniecznie do góry.
-=wasq=-
a przewod odkrecic wyrzucic do smieci dobrac nowy dluzszy smile.gif
106
nie wiem jaka masz wersje saxo w tym momencie ale w moim 106 rallye montujac
zacisk brembo plus tarcze 283 mm (z 206 rc180) przewody hamulcowe pozostaly te
same. wszystko jest p'n'p.

w przypadku tego zacisku problemem jest jego szerokosc. nie miesci sie pod wiekszosc
fegl 15". wymagany jest dystans 10mm na strone. dopiero wtedy zalozysz na to 15tke.

max wielkosc tarczy zeby nie trzeba bylo dorabiac jarzma / adapterow to 283. wieksza
zalozysz ale tylko z dodatkowym adapterem tak zeby odsunac zacisk od zwrotnicy.

czuwaj smile.gif
Warpi
dzisiaj juz wszystko poskładałem, felga daje rade, mam 15" z ET 15 i jest spoko, odważników nie zaczepia i do ramion też jest jeszcze jakies 10 mm.

co do niedogodności to jednak przewody hamulcowe były za krótke ale miałem pod ręką zestaw goodridge od saab-a to coś tam dopasowałem, oraz musiałem kupić drugie śruby (M12x1,5) bo oryginał jest duzo za długi.
tylko jakiś pedał taki miękki albo źle odpowietrzyłem albo nie wiem, jaka jest procedura odpowietrzania w przypadku dwóch odpowietrzników ?

pepis
najpierw te bliżej przewodu
Warpi
odpowietrzyłem dzisiaj tak jak trzeba, pół litra płynu przy tym przepompowałem i jest gites, dzięki wszystkim za pomocne wypowiedzi.
sebomaster
Ja takie heble zakładam na tarczy 283mm ... felga 16" ET16 ... powinno pasować czy dystans trzeba?
Warpi
wszystko zależy od kształtu ramion, et16 to tylko milimetr bliżej piasty niż u mnie wiec raczej powinny wejść.
specnaz14
Witam.
Napisze tutaj bo niechce zakładac nowego tematu. A moje pytanie tez jest zwiazane z Saxo.
Moj "Cienias" sie skonczyl:). Rozwazam zakup własnie Saxo. I z tad moje pytanie. Czy jesli bym kupil slabsza wersje silnikowa np 1,0 1,1 1,4. I chciał przełozyc silnik 1,6 z VTR lub jakis inny z wiekszych braci. Ale jaki? Czy napotkam jakies wieksze problemy? Czy wszytsko podejdzie bez problemowo? Wiem ze lepiej by było zeby kupic odrazu VTR-a ale narazie nie posiadam tyle. A modyfikacjie były by robione etapami.
Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc.
mariusz_k
http://www.saxperience.com/forum/showthread.php?t=84099
http://www.saxperience.com/forum/showthread.php?t=110962

Dodam tylko ze linki dot. swapa na 16v czyli silnik z vts-a tu5j4 bo pakowanie czegokolwiek innego z gamy silnikow seryjnych pozbawione jest sensu
specnaz14
Własnie chodzilo mi o ten 120konny motor, a on był montowany w VTSie a nie VTRrze pomylili mi sie oznaczenia. Jesli dobrze zrozumialem (a nieznam za dobrze angielskiego:p) to silniki sa zamienne bez problemu tak? Pozdroo i dzieki za pomoc.
mariusz_k
Sam rozmyslalem na takim tematem ze wzgledu na to ze 90% saxo vts/106 s16/gti ma za soba bogata przeszlosc powypadkowa i na ogol kariere w imprezach sportowych. Ostatecznie odpuscilem temat bo przerobienie zwyklego saxo na vts w pełni tego slowa znaczeniu, czyli wieksze hamulce z przodu, mocniejsza belka z tylu z tarczami i stabilizatorem, inne zawieszenie, skrzynia biegow, a nawet takie szczeguly jak przekladka licznikow (bo vts ma wskaznik temp oleju) nie ma sensu. Koszt takiej przekladki i mozliwosc dostania czesci w dobrym stanie, co w przypadku vts-a ma duze znacznie bo np. oryginalna skrzynia ze wzmocnionym mech. roznicownym (nie mylic ze szpera) to chyba najslabszy punkt saxo a koszt jej generalnego remontu, czy kupna kolejnej oryginalnej urzywki ktora nie wiadomo jak dlugo pojezdzi wciska w ziemie przecietnego zjadacza chleba skutkuje tym ze jedynym sensownym rozwiazaniem jest cierpliwe poszukiwanie orginalnego vts-a, lub kupno vtr-a ktory rozni sie jedynei silnikiem.

Swap 1.6 16v do budy 1.1/1.4 ma sens chyba tylko przy budowaniu wydmuszki do imprez typu TA, bo buda z tak slabego auta bedzie duzo mniej zmeczona zyciem, zawias i tak do takich imprez trzeba zmienic, a skrzynie wypadalo by skrocic i zeszperowac.

Ostatecznie ja zdecydowalem sie na poszukiwanie oryginalnego saxo vts i Tobie rozniez to polecam. Wbrew pozorom da sie znalezc nierozk#rwiony ezgzemplarz z niewielkim przebiegiem, ale trzeba przygotowac ~15k pln i ubroic sie w cierpliwosc. Takie rozwiazanie ma o tyle sens, ze kupujac rodzynka i placac za niego wiecej nie bedzie z czasem problemu z jego odsprzedaza.

specnaz14
Dzieki za konkretna odpowiedz. Chyba rozmyles calkowicie moj pomysl. No to szukam dalej w takim razie. Pozdrooo
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.