Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: SWAP BMW E46 1.8 na 2.8
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
szsemla
Witam. Mam BMW e46 z 1999r z silnikiem 1.9 (118KM). Autko mam zadbane i "doinwestowane", jednak jest po prostu za słabe:/ Trafia mi się do kupienia za nieduże pieniądze silnik z z e46 2.8, skrzynia, ews, kluczyk, komputer, sprzęgło, wiązka elektryczna. Wiem że jeszcze trzeba by dokupić dyfer, wał, hamulce, z tego co mi się wydaje to też licznik, przepływomierz. Czy coś jeszcze będę musiał wymienić? Czy elektryka powinna pasować "plug and play" a więc podłączam wiązkę i komputer do reszty instalacji w samochodzie i powinno działać? Może ktoś robił takiego SWAPA i podzieli się wiedzą? Może gdzieś jest opisana taka operacja? Jutro jadę po silnik więc chciałbym wiedzieć czy jest wogóle sens się w to pchać. Pozdrawiam
Koni
To są technicznie inne auta inne wydechy inne zawieszenia, finansowo ta operacja przerośnie sprzedaż twego i dołozenie grosza na kupienie najbardziej wylizanej 330ci. Ja bym odpuścił. Zobacz co inni dodadzą od siebie wink.gif
szsemla
Roboty nie liczę bo pewnie z bratem razem to jakoś ograniemy. Zawiesznie mam na dzień dzisiejszy sztywniejsze więc liczę że problemu nie powinno być. A silnik skrzynie i pozostałe rzeczy mam naprawdę za prawie bezcen.
szsemla
Silnik i skrzynie kupiłem. Od przyszłego tygodnia biorę się za montaż. Jest to silnik od e39 czy miska olejowa od e39 będzie pasować do e46? Z realoem wynika że mają inne numery. Na allegro jak sprzedają to piszą że do modelu e39 i e46 więc jak to właściwie jest? Może jednak można to jakoś spasować? Może ma ktoś wiedzę w tym temacie?
choody
To się władowałeś smile.gif jakbyś sobie nie radził - zapraszam do mnie smile.gif

Miska jest inna smile.gif
szsemla
Ten silnik jest na podwójnym Vanosie, wg realoem miska wygląda tak samo. Silnik to M52B28TU więc może to jednak to samo?
luk325
Z miska to totalna bzdura. w e46 i e39 sa takie same

p.s. chody jak juz zauwazylem na innych forach to jakis inernetowy znawca.
szsemla
Dzięki uspokoiłeś mnie. Mam jeszcze kilka pytań:
1. W e46 1.8 jest wiatrak elektryczny do chłodzenia i chyba klimy jednocześnie. Silnik 2.8 ma mieć wisko. Jak to rozwiązać? Zostawić elektryczny (tylko skąd wziąć sterowanie wiatrakiem) czy może dołożyć wisko (ale wtedy musiałbym jakoś przełożyć wiatrak z przodu chłodnic).
2. Jak podłączyć ASC ? Z tego co wyczytałem to ten silnik jest wyposażony w przepustnicę z ASC, czy po podłączeniu wtyczek zacznie to normalnie działać?
3. Co z licznikiem? Czy od 4 cylindrów będzie chodził z 6?

Pozdrawiam
choody
CYTAT(luk325 @ Fri, 13 Nov 2009 - 11:47) *
Z miska to totalna bzdura. w e46 i e39 sa takie same

p.s. chody jak juz zauwazylem na innych forach to jakis inernetowy znawca.



Pozostawię to bez komentarza smile.gif I pójdę do garażu, bo ja nie widząc prac innych nie puszczam takich słów w świat. Luk - wystarczyło napisać "jesteś w błędzie" - wszyscy by zrozumieli smile.gif a tak jak ktoś będzie na moim miejscu, a miał będzie mniej taktu - to przetrzepie sieć i znajdzie z przed iluś tam lat post - jak wymontować pedał gazu w e30 (wiesz o co chodzi). Nie zapominaj o tym. Za bardzo się nie przejmuję tym co napisałeś - jak ktoś będzie chciał - przyjedzie do mnie - jak się będzie bał - pojedzie do Ciebie. Być może s50 nie jestem w stanie jeszcze "wrzucić" ale jest to tylko kwestią czasu dla mnie.

Koniec o/t - i pozdrawiam
szsemla
Jest jednak inna ale może się zmieści, będe wkładał to sprawdzę. Bardziej interesuje mnie teraz czy wiązka silnika z e39 silnik 2.8 z podwójnym vanosem jest taka sama ja do e46 z podwójnym vanosem. Czy muszę zmieniać wiazkę silnika? Jeśli tak to może ktos wie gdzie można dostać całą wiązkę do e46?
szsemla
Koledzy gdzie znajduje się komputer silnika w e39 silnik 2.8?
Koni
Napewno daj wiatrak od 2.8 no i musisz drugi do klimy :-] ASC nie zacznie Ci działać tylko po podpięciu kompatybilnej przepustnicy. Licznik daj od 6cyl. Tu masz fajny link odnoście kompatybilności części wpisujesz nr i wyświetli Ci listę do czego szła: http://www.realoem.com/bmw/select.do no i masz cały katalog części odrazu rolleyes.gif
szsemla
Stronkę akurat znam i "prawie" już wszystko wiem, ale jak zacznę rozkręcać to na pewno się jeszcze dużo rzeczy urodzi. Napisałeś że ASC nie zacznie działać? To co trzeba kupić albo zrobić żeby zaczęło? Pozdrawiam
szsemla
Muszę ruszyć trochę ten tamat:) Koledzy jaj kuż pisałem mam silnik M52B28TU ale z tego co widzę to mam misę olejową z M52B28 z 1 Vanosem z e39. Silnik z tą misą wchodził do e39 do 1998 roku potem był nowy silnik z nową misą bez żadnych modyfikacji w komorze silnika. Czy silnik z tą misą (starą z e39 przed '99 rokiem) wejdzie do e46? Chcę już rozebrać swoje auto ale chcę mieć pewność że wszystko mi spasuje. Może ktoś orientuje się w temacie i mi odpowie czy muszę jeszcze misę zmieniać?
szsemla
Witam ponownie. Temat ruszył do przodu tzn silnik juz siedzi w aucie i bezproblemowo odpala (wyciągnięcei i włożenie nowego 1,5 dnia) . Jednak wyskakują mi następujące błędy z Carsofta:
11 Tank pressure sensor (EVAP System)
119 Throttle valve sensor mechanical error
130 Can Signal ASC

Z tego co wyczytałem to musze jakoś adaptować sterownik ASC do nowego komputera (może ktoś wie jak to zrobić).
Co to za czujnik Tank pressure sensor?
Throttle valve sensor mechanical error - chyba coś z przepustnicą.

Może ktoś wie co to za błędy i jak się można ich pozbyć?

Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.