Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: swap z m60b30 na m62b44
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
woz
Witam.

Jestem w poszukiwaniu silnika m62b44 do mojego 1994 e34 530i touring (tez V8), goly silnik wchodzi bez problemu wiec nie bedzie to niesamowicie skomplikowana procedura. Ale mam pytanie odnosnie skrzyni. Czy bede musial zmieniac skrzynie do nowego silnika (mam automata)? Slyszalem, ze ta ktora mam u siebie jest dosc wytrzymala, ale czy bez problemu wytrzyma silnik ktory ma o 130Nm i 80 kucykow wiecej niz fabryczny silnik do ktorego ta skrzynia byla przeznaczona? A moze skrzynie od e34 540, gdzie parametry byly podobne do m62b44? Nie zamieram scigac sie na cwierc mili, ale rowniez nie bede jezdzil jak wapniak. Wszelka rada mile widziana. Tak BTW, czy ktos widzial taki swap w e34 wczesniej?

Pozdrawiam i z gory dzieki. cool.gif
rottie
CYTAT(woz @ Thu, 05 Nov 2009 - 16:48) *
Witam.

Jestem w poszukiwaniu silnika m62b44 do mojego 1994 e34 530i touring (tez V8), goly silnik wchodzi bez problemu wiec nie bedzie to niesamowicie skomplikowana procedura. Ale mam pytanie odnosnie skrzyni. Czy bede musial zmieniac skrzynie do nowego silnika (mam automata)? Slyszalem, ze ta ktora mam u siebie jest dosc wytrzymala, ale czy bez problemu wytrzyma silnik ktory ma o 130Nm i 80 kucykow wiecej niz fabryczny silnik do ktorego ta skrzynia byla przeznaczona? A moze skrzynie od e34 540, gdzie parametry byly podobne do m62b44? Nie zamieram scigac sie na cwierc mili, ale rowniez nie bede jezdzil jak wapniak. Wszelka rada mile widziana. Tak BTW, czy ktos widzial taki swap w e34 wczesniej?

Pozdrawiam i z gory dzieki. cool.gif

Taka troche sztuka dla sztuki... Jak i tak Ci automat nie przeszkadza to dlaczego po prostu nie kupisz E34 w kombi w automacie? Pelno tego jest za grosze a roznica pomiedzy M60B40 a M62B44 jest naprawde minimalna... (mam obydwa)
woz
Z tego co wiem to m60b40 zlopie jak stara zdzira, a nowsza jednostka m62b44 znacznie ale to znacznie mniej pali. I skoro faktycznie tak jest, to kwestia jest tylko kupna zadbanego m62b44 i wlozenia, bo goly silnik wchodzi prosto w miejsce gdzie m60b30 wychodzi. Kwestia tylko automatycznej skrzyni biegow, czy sie nie rozsypie przy znacznie wiekszym silniku. A tak btw, koszt dobrego m60b40 nie jest duzo mniejszy niz m62b44, wiec skoro zamieniac to czemu nie na cos lepszego.
rottie
Uwierz mi, roznica jest mala takze w spalaniu. Obydwa chleja jak glupie smile.gif
A po co sobie zycie komplikowac skoro mozna latwo znalezc gotowe auto SERYJNE. Moge sie mylic, ale z tego co pamietam to 540 bedzie mialo takze wieksze hamulce, inny dyfer i polosie wiec to nie takie hop.
Ale skoro wolisz kundla sobie robic to prosze bardzo wink.gif
woz
Jesli faktycznie pala podobnie to nieco zmienia stan rzeczy. Moj silnik, na walcach 245 z tylu pali mi w miescie (tylko iwylacznie jazda po miescie) w okolicach 17 litrow. Jest to Wroclaw, wiec korki tutaj niestety goruja. Z tego co sie dowiedzialem z roznych zrodel, to ten nowszej generacji silnik 4,4 palilby nie wiecej (w porownaniu do m60b40 ktora zlopie minimum 22-23 w miescie..), wiec tutaj moj pomysl na wlozeniu m62b44. A jezeli faktycznie mialbym zamienic lykajacy 17 litrow jednostke na chlejaca 22 to nie buli mi sie to. Czy jestes absolutnie pewien, ze 4,4 bierze powyzej dwudziestki? sad.gif
thorez
masz podstawowy problem
m60 czyta z dekla a m62 z obudowy skrzyni
Camil
Gdzie slyszales, ze m60b40 pali 23l w miescie?
woz
Pisalem do trzech roznych osob ktorzy sprzedawali e34 540. Od razu napisalem, ze nie jestem zainteresowany kupnem tylko pisze aby uzyskac info. Nie mieliby powodow by wciskac mi kit (a jezeli to raczej poszloby w druga strone..), ale kazdy pisal ze w miescie w okolicach 22-24..
Camil
mam 740 e38, pali 14-16 miasto - skrzynia manual. motor m60
ryczuś
Camil to tyle co przyciśnięte M50b25 chyba delikatnie jeździsz.
Camil
Jak jezdze bardziej dynamicznie to 18, ale juz wiecej sie nei da bo korki w szczecinie
woz
18 litrow na m60b40 w budzie e38? Jakos ciezko to widze, serio.
Camil
No widzisz, da sie to zrobic nie jezdzac jak emeryt. Silniki bmw sa nieekonomiczne jak maja automaty, na dodatek wtedy sa mega zmulone.
dobrus
kolego woz zamierzasz uprawiac sztukę dla sztuki. nie widze sensu pchania sie w m62 skoro zamierzasz go sprzęgać z gównianym automatem. Nie wiem skad masz info,ze m62 wchodzi idealnie tam gdzie m60 wychodzi tongue.gif ale jest to nieprawda. Jak ktos juz pisal wczesniej czujnik halla w m62 jest w obudowie skrzyni, a w m60 na rozrządzie i to wymaga wydumki i przeróbek. Inna jest też wiązka i komputer. Zaloz sobie manuala do tej 530, skoro nie jestes wapnak i efekt bedzie nawet lepszy niz m62 na automacie. spalanie m60 23litry? dziwne, mialem 2 540 z m60, jedna manual druga automat i takiego spalanie przy normalnej jezdzie w zyciu nie mialem. m62 bardziej ekonomiczny niz m60? kolejna bzdura
woz
Rozmawialem z gosciem z PUZ, oni raczej zorientowani jesli chodzi o swapy. Potwierdzil ze owszem, goly silnik bedzie pasowal bez problemu. Wiec juz sam zglupialem: ile ludzi to przynajmniej polowa tyle opinii. A apropos skrzyni, wg wilkopedii wyglada na to, ze w e34 530 v8 byly te same montowane co w 540i?? <zglupialem>, czyli 5hp30.

http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_5HP30_transmission
slawo
skrzynia o ile masz 5HP30 A5S 560Z to pasuje do kazdego m60/62

http://www.e38.org/5HP30%20spare%20parts%20catalog.pdf
slawo
i tu jeszcze info:

The A5S 560Z was essentially replaced by the A5S 440Z starting in early 96
and was introduced to all models on a gradual basis. The transition for the
5 series was in January 97. The E38 740 got the new transmission with the
move to engine change (M60 > M62). The exception, as you mention, was the
750 were the 560 transmission was retained to deal with the higher torque of
that engine.

The newer version (A5S 440Z) is a technically updated unit that was
developed mainly for weight and fuel saving.

The main differences between them are:
- - 440 is lighter by about 50 lbs. (complete redesign - I do not have the
internal details)
- - smaller unit of a slightly different shape.
- - 440 only has a primary oil pump (no flow with engine off) therefore towing
speeds must be restricted.
- - different electronics. The 440 can be "flash" updated while the 560 can
not.
- - use of different transmission fluid and capacity.

But the primary difference it the torque handling capacity. The new
"lighter" 440 unit can only handle 440nm compared to the older 560nm
capacity. This is not a problem however because the engine computer was
changed so that the engine torque output is reduced slightly during each
gear change. Thus the transmission never receives the full engine output
until the gear change is complete. Since gear changes cause the torque loads
to peak in the transmission this momentary reduction can save the need for
such a heavy transmission design.
dobrus
CYTAT(woz @ Sat, 14 Nov 2009 - 17:53) *
Rozmawialem z gosciem z PUZ, oni raczej zorientowani jesli chodzi o swapy. Potwierdzil ze owszem, goly silnik bedzie pasowal bez problemu. Wiec juz sam zglupialem: ile ludzi to przynajmniej polowa tyle opinii. A apropos skrzyni, wg wilkopedii wyglada na to, ze w e34 530 v8 byly te same montowane co w 540i?? <zglupialem>, czyli 5hp30.

http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_5HP30_transmission



goły silnik owszem pasuje,w sensie wlozeni go i osadzenia z łapami, skrzynia itd. Ale tak jak mowie czujnik halla wymaga modyfikacji. (wiercenie lub ciecie kosza skrzyni). 5hp30 to sa automatyczne skrzynie, i te byly takie same w 530 i 540. Manuale natomiats byly rozne - 530 miala 5gang a 540 6gang. Co nie zmienia faktu ze wszystkie te skrzynie pasują zamiennie wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.