Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 M50B25 / Goraca Cewka/ 6 cylinder nie pali
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
k64
e36 2,5 m50

na 6stym cylindrze silnik nie chodzi (od strony podszybia cylinder)

cewka obojetnie jaka zawsze sie grzeje (MOCNO) na tym 6stym.

-swiece rozne dawalem (sprawne) nic to nie zmienia
-pozostale cylindry ok, zimne cewki.
-masy założone


jak sobie pomóc huh.gif


dzieki
artix
zamien cewki i sprawdz , mozsz podlaczyc wiszace cewki ze swiecami i sprawdzac iskre

kolejny krok to pomierzyc kable pomiedzy DME a kontaktami cewek , a gdy kable cale i wciaz niema iskry

w DME moze byc spalona kostka od zaplonu na plycie
hz10
najprędzej tak jak artix pisze uwalone sterowanie cewką i idzie na nią pełne napięcie
k64
czy ma sens napawa tego DME , tzn oddanie go w rece elektronika zeby ta kostke zaplonu wyminil? czy wogole tak potrafia tongue.gif czy moze lepiej za te 200stowki kupic nowego uzywanego rzecz jasna komputra.
artix
taka kostke sam mozesz przelutowac

przewaznie widac ktora jest walnieta
k64
chlopaki niestety nic nie widac , pod lupa przy dobrym oswietleniu nic nie widze golym okiem.

Mozecie mnie nakierowac gdzie jest ta kostka?
jak sprawdzic czy ona jest KAPUT skoro nie jest czarna, wypalona itd?
skad wziasc nowa?
jak wlotowac? chyba oddam jak juz do elektronika zeby to zrobil?

ponizej w wysokiej jakosci fotki tzn rozdzielczosci (lepszego sprzetu nie posiadam)



hz10
zdjęcie nr 2 tranzystory po lewej, sprawdź który ma przebicie z kolektora do emitera
k64
ok laugh.gif
udalo sie zlokalizowac , mam jeszce pytanie:
ile prądu plynie przez cewki
jak dobrac taki tranzystor, po samych nr elektronikowi nic to nie mowi
ale podam nr:
656 0391
30014

ponizej usterka
(juz teraz : dzieki Panowie)
hz10
nr jest kodowany i tak naprawde h...j wie co to jest ale jest z tego wyjście
1. elektroda
2. ktoś kto zna sie na elektronice niech zobaczy jak on pracuje a ty idź do sklepu i kup taki o największych parametrach jaki jest dostępny w tej obudowie
k64
dalej sie grzeje cewka, nie chodzi na 6 cylindrow, grzeje sie wymieniony tranzystor ale jeszce nie szczelil.

co robic
hz10
może być zjarany przedwzmacniacz, zobacz jakie napięcia są na bazie tranzystora.coś mi sie przypomina że kiedyś walczyłem z podobnym problemem w bmw i okazało sie że spaliło sie wszystko od tranzystora do procesora włącznie tongue.gif
k64
zmienilem DME na bosha z koncowka 402 i odpalilo na 6 , temat zakonczony, succesfullll
Mario
W jaki sposób doszło do uszkodzenia starego ECU.
Czy miało to miejsce podczas uturbiania ?
k64
CYTAT(Mario @ Sat, 20 Feb 2010 - 23:01) *
W jaki sposób doszło do uszkodzenia starego ECU.
Czy miało to miejsce podczas uturbiania ?

tak, ale dokladniej stalo sie to po odpaleniu auta odprezonego, odpalil , zgasl , i juz na 5 chodzil.
Ale raczej na 70% bylo to spowodowane zwarciem, olej byl na fajkach cewek (duze ilosci) nie pytaj dlaczego bo mi wstyd wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.