Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: s50b32 - dziwny wykres z hamowni
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
maq2
Niedawno kupiłem całkiem sympatyczny projekty e30 z S50b32 robiony przez Łukasza z M garage
W autku jest inny program + dłubany wydech
pojechałem z nim na hamownię i :




no i w związku z tym pytanie WTF ??
pomijając juz to że przy 6000 RPM następuje dół, skąd taki nagły przyrost momentu przed 2000 obrotów ??
jakieś pomysły ??
Just
Tyl byl dociazony ?
W swojej E30 z S50 mialem bardzo dziwne wykresy, dopoki nie wcisnelismy tylu auta w podloge pasami.
Kola slizgaly sie na rolkach, nawet siadanie na bagazniku i ladowanie workow nie pomagalo.
maq2
CYTAT(Just @ Sun, 25 Oct 2009 - 02:03) *
Tyl byl dociazony ?
W swojej E30 z S50 mialem bardzo dziwne wykresy, dopoki nie wcisnelismy tylu auta w podloge pasami.
Kola slizgaly sie na rolkach, nawet siadanie na bagazniku i ladowanie workow nie pomagalo.


tył był przyczepiony do podłogi solidnym pasem dosyc mocno napietym,
w dodatku z tyłu są ciężarki w bagazniku.

Nastepnym razem poproszę żeby jeszcze mocniej je spięli do podłogi - zobaczymy czy pomoze.
hz10
czemu tylko do 6 huh.gif
Just
CYTAT(hz10 @ Sun, 25 Oct 2009 - 09:43) *
czemu tylko do 6 huh.gif


Hehe tez sie chcialem zapytac.
Obrotosciomierz ci nie przeklamuje ?
Sprawdzales kiedy naprawde masz odcinke?

U mnie zegary kreca sie do ca 8500, na kompie jest wtedy 7600.
Wojtek
no walsnie dziwnie wyglada ten wykres bo powinien sie krecic do ponad 7000 nie wiem jak w przypadku 3.2 ale w 3.0 jesli wszystko jest ok to chyba 7250
z tego co pamietam 3.2 kreci sie jeszcze wyzje wiec raczej cos masz nie tak i silnik nie kreci sie do tylu ile powinien albo cos nie tak z wykresem ...
maq2
było krecone do 6000 rpm bo jak widzicie powyzej nastepuje juz spory spadek - wiec koles z hamowni zwyczajnie przestal dalej go krecic.

jako ze kilka razy hamowalem u nich inny samochod i zawsze bylo ok to nie mialem powodow zeby watpic w to co robil.

prawidlowy wykres s50b32 zobaczylem dopiero jak poszperałem po necie.

Wczesniej nie wiedzialem przy ilu jest odcinka - po prostu jeszcze nie mialem czasu "pobawic" sie tym autkiem smile.gif

Czas żeby podjechac na hamownie bede mial dopiero w piatek - mialem nadzieje ze zanim tam skocze ktos na forum wyjasni jakos ten wykresik
Just
Spadek powiadasz...

Witaj w klubie:



Wiecej tutaj.

Z racji "zarabiania na RSa" odpuscilem sobie na jakis czas rozwiazywanie problemu, walcz moze przetrzesz szlak wink.gif


ade
moze vanosy sie nie przestawiaja, zle sie przestawiaja??
Just
CYTAT(ade @ Mon, 26 Oct 2009 - 10:35) *
moze vanosy sie nie przestawiaja, zle sie przestawiaja??


Moze tak a moze nie... pytalem sie x razy na roznych forach, KTO konkretnie ogarnia te silniki zeby raz a dobrze go zdiagnozowac.

Jakos odpowiedzi sie nie doczekalem.

Albo nie ma w kraju takiego magika, albo jest tak zawalony robota, ze dostep do niego to scisle tajna informacja wink.gif
toffic
trzeba podpiąć jakiś diagnoskop np KTS i wtedy jechać do oporu i czytać co pokaże
maq2
@ Just,
Czy u Ciebie w czasie jazdy czuc ze przy 6 tysiacach cos przestaje iśc ??
bo ja nie odczułem nic takiego - wiec zastanawiam sie jeszcze nad ponownym pomiarem na innej hamowni i dokręceniem go do końca

Napisz jeszcze czy masz ten silnik w e36 czy w e30 (wiem że niewiele to zmienia ale jestem ciekaw)

Bede cwiczył ten temat w przyszłym tygodniu- zostawiam go z zaprzyjaznionym serwisie i niech sie nad nim znęcają.
Przedtem zajmę sie przepływomierzem

A co do Twojego wykresu to jest ten plus że moment na niskich obrotach nie skacze tak wariacko jak u mnie.
Just
CYTAT(maq2 @ Mon, 26 Oct 2009 - 15:06) *
@ Just,
Czy u Ciebie w czasie jazdy czuc ze przy 6 tysiacach cos przestaje iśc ??
bo ja nie odczułem nic takiego - wiec zastanawiam sie jeszcze nad ponownym pomiarem na innej hamowni i dokręceniem go do końca


Wszystko opisalem w swoim watku - link.

Da sie odczuc na wyzszych biegach - ani na 5ce ani na 6ce nie dochodzi do odcinki, ale VMAX na 6ce jest wyzszy niz na 5ce co nie ma sensu przy zdrowym silniku MPower - one na ogol lubia wysokie obroty.

Tyle w tym wszystkim dobrego, ze dol jest modelowy czyli silnik jest mechanicznie zdrowy, jest problem z elektronika, nastawami Vanosa albo czyms podobnym.
Wojtek
i co chlopaki wyjasniolo sie wam cos z tymi wykresami i brakami mocy ?
maq2
CYTAT(freebsd @ Wed, 02 Dec 2009 - 11:11) *
i co chlopaki wyjasniolo sie wam cos z tymi wykresami i brakami mocy ?

\

U mnie sie wyjasnilo - opisalem w dziale projekty.

W skrocie - problem na niskich obrotach był spowodowany zbyt duza dawka paliwa jaka dostawal silnik ( program zostal zmodowany)
Natomiast górny zakres obrotów to wina goscia ktory przeprowadzał pomiar na hamowni.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.