Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M54B30 + dolot i wydech z s50
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Misior
Witam
W porze zimowej przymierzam sie do takiej przerobki.
Chce do swojego e30 m54b30 zalozyc caly dolot od głowicy z s50b32 (łącznie z ITB itd smile.gif ) oraz barany i wydech do tego dorobic z koncowym tlumikiem z m54 i rurami 2x50mm. Wszystkie sondy beda wywalone. Na koniec jak sie uda to wystroje (oczywiscie nie ja sam) to wszystko na ecu majstrze.
Jakich realnych przyrostow sie spodziewac i czy wogole jest to oplacalne? Czy napotkam jakies mega problemy przy tej przerobce?
Nie za bardzo chce zmieniac silnik bo ten mam w idealnym stanie a kolejny rok bez auta mi sie nie usmiecha smile.gif
Z góry dziekuje za jakies podpowiedzi i odpowiedzi.
Wojtek
flansza do itb 300 dolot itb 1000 zl kolektor ssacy itd 500 przeplywka 300 ecu majster 500 barany ponad 1000 + rury na wydech + robota daje jakies 3600 wiec zalozmy ze ok 4000 na gotowo
swoj silnik sprzedal bys pewnie spokojnie za 5 tys wiec to jest 9 a czasem mozna wyrwac s50b30 w takiej cenie w sredniej pewnie kondycji ale za 10 juz bys znalazl cos spoko a M to M i zawsze bedzie M smile.gif
Wedlug mnie taka przerobka nie ma sensu bo spore koszty i troszke grzebania
A tak masz seryjny silnik s50 jeszcze w takiej budzie jak e30 smile.gif bez zadnego grzebania przerabiania itd
Kucu
10 za silnik... + osprzet... + hamulce zeby to zatrzymac... + to co wyjdzie po drodze... + robota... = ? zł
_PJ_
Ale panowie delikwent juz ma silnik, barany, dolot i robil bedzie sam z pomocą Zdziska. Wiec kosztow takich strasznych nie liczcie, chodzi tylko o to co mozna uzyskac przez to?
Wojtek
w silniku w mce wszystko wspolgra ze soba od dolotu przez glowice po wydech ... silnik w mce rozni wszystko praktycznie ... glowica jest obrobiona inne zawory inne czasy otwarcia wtedy itb ma wiekszy sens itd
ja bym tego nie robil w tym m54 bo nie widze tego jakos ale powodzenia bo chetnie zobacze taki cudo
Misior
Czyli moze to nie miec wiekszego sensu?
Wojtek
za ta kaske co wydasz na to lub ciut wiecej mozna kupic silnik z mki lub pomyslec nad jakims soft turbo a mocy i frajdy w obu wypadkach bedzie o wiele wiecej
Sultan of spin
CYTAT(freebsd @ Sun, 25 Oct 2009 - 17:16) *
za ta kaske co wydasz na to lub ciut wiecej mozna kupic silnik z mki lub pomyslec nad jakims soft turbo a mocy i frajdy w obu wypadkach bedzie o wiele wiecej


może nie soft turbo ale za 7 - 10tyś to kompresor będzie i to bez drutowania
Misior
Ale panowie mowie ze potrzebne graty mam, i kasy na to nie pojdzie duzo tylko myslalem ze moze ktos juz to robil i wie jakie to moze efekty przyniesc. Chodzi tylko o robote. Bo jesli mam sie narobic i nic z tego nie bedzie no to niema sensu.
rennen
Mimo podobnej pojemności i 6 cylindrów w rzędzie te silniki są bardzo różne. M54 to nowoczesny silnik na podwójnym vanosie, który jeździ np w X5, E39, często sprzężony z automatyczną skrzynią. Ma sporo momentu na dole, jest cichy i bardzo ekonomiczny jak na tą pojemność (swoim prawie 2.5 tonowym X5 na automacie moge zejść do 10-11 w trasie) - S50 to stary silnik do sportu, swoją drogą bardzo udany, ale w porównaniu do M54 zupełnie nie jedzie z dołu, za to się kręci bardzo wysoko i tam ma sporą moc. Nie wiem po prostu czy "niskoobrotowa" charakterystyka M54, głównie chodzi o wałki i momenty przełączania vanosów będą dobrze grały z ITB, to nowy silnik który ma już sporo elektroniki (nie wiem jaką wersje masz - u mnie np wolne obroty są regulowane dawkami paliwa a przepustnica otwarta) i z dotychczasowych doświadczeń ciężko się go chipuje z dobrymi efektami (nawet seryjny). Także obstawiam, że da się to zrobić i dostroić odpowiednio, ale potrzeba kogoś kto na prawdę to ogarnia i na pewno nie będzie to tanie.
Misior
No czyli wynika z tego ze za bardzo sie nie bedzie oplacalo tego zszczepic do reszty, bo wiadomo ze poskladac to nie sztuka tylko kto to wystroi?
W takim razie daruje sobie chyba temat i zaloze tylko barany.
dzieki za odpowiedzi. Chyba ze ktos ma jeszcze cos ciekawego do powiedzenia?
Pozdro
hz10
CYTAT(rennen @ Mon, 26 Oct 2009 - 11:18) *
(nie wiem jaką wersje masz - u mnie np wolne obroty są regulowane dawkami paliwa a przepustnica otwarta) i z dotychczasowych doświadczeń ciężko się go chipuje z dobrymi efektami (nawet seryjny). Także obstawiam, że da się to zrobić i dostroić odpowiednio, ale potrzeba kogoś kto na prawdę to ogarnia i na pewno nie będzie to tanie.

wolne obroty w m54 regulowane są silniczkiem krokowym, piszesz prędzej o serii n
hz10
CYTAT(Misior @ Mon, 26 Oct 2009 - 11:50) *
No czyli wynika z tego ze za bardzo sie nie bedzie oplacalo tego zszczepic do reszty, bo wiadomo ze poskladac to nie sztuka tylko kto to wystroi?
W takim razie daruje sobie chyba temat i zaloze tylko barany.
dzieki za odpowiedzi. Chyba ze ktos ma jeszcze cos ciekawego do powiedzenia?
Pozdro

w zaszepieniu dolotu do m54 widze jeden problem: przepustnica
Misior
Chodzi CI o jej sterowanie (wiadomo ze m54 ma elektroniczny) czy o to zeby sie jej pozbyc przy strojeniu z komputera?
hz10
wyłączyć przepustnice w sterowniku to raczej nie wchodzi w gre, chodzi mi o takie zgranie mechaniki 6 przepustnic z ori żeby nie wywalało błędu... chociaż po dłuższym zastanowieniu i to idzie zrobić
Misior
Mysle ze jakos by sie udalo polaczyc potencjometr ze sterowaniem linki tak aby to działało.
hz10
tak sie nie da smile.gif musisz zamontować cały mechanizm napędu przepustnicy czyli silnik oraz potencjometry, po prostu 6 przepustnic musi być napędzane mechanizmem głównym
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.