Misior
Sat, 24 Oct 2009 - 08:29
Witam
W porze zimowej przymierzam sie do takiej przerobki.
Chce do swojego e30 m54b30 zalozyc caly dolot od głowicy z s50b32 (łącznie z ITB itd
) oraz barany i wydech do tego dorobic z koncowym tlumikiem z m54 i rurami 2x50mm. Wszystkie sondy beda wywalone. Na koniec jak sie uda to wystroje (oczywiscie nie ja sam) to wszystko na ecu majstrze.
Jakich realnych przyrostow sie spodziewac i czy wogole jest to oplacalne? Czy napotkam jakies mega problemy przy tej przerobce?
Nie za bardzo chce zmieniac silnik bo ten mam w idealnym stanie a kolejny rok bez auta mi sie nie usmiecha
Z góry dziekuje za jakies podpowiedzi i odpowiedzi.
Wojtek
Sat, 24 Oct 2009 - 15:24
flansza do itb 300 dolot itb 1000 zl kolektor ssacy itd 500 przeplywka 300 ecu majster 500 barany ponad 1000 + rury na wydech + robota daje jakies 3600 wiec zalozmy ze ok 4000 na gotowo
swoj silnik sprzedal bys pewnie spokojnie za 5 tys wiec to jest 9 a czasem mozna wyrwac s50b30 w takiej cenie w sredniej pewnie kondycji ale za 10 juz bys znalazl cos spoko a M to M i zawsze bedzie M
Wedlug mnie taka przerobka nie ma sensu bo spore koszty i troszke grzebania
A tak masz seryjny silnik s50 jeszcze w takiej budzie jak e30
bez zadnego grzebania przerabiania itd
Kucu
Sat, 24 Oct 2009 - 15:28
10 za silnik... + osprzet... + hamulce zeby to zatrzymac... + to co wyjdzie po drodze... + robota... = ? zł
_PJ_
Sat, 24 Oct 2009 - 20:39
Ale panowie delikwent juz ma silnik, barany, dolot i robil bedzie sam z pomocą Zdziska. Wiec kosztow takich strasznych nie liczcie, chodzi tylko o to co mozna uzyskac przez to?
Wojtek
Sat, 24 Oct 2009 - 23:50
w silniku w mce wszystko wspolgra ze soba od dolotu przez glowice po wydech ... silnik w mce rozni wszystko praktycznie ... glowica jest obrobiona inne zawory inne czasy otwarcia wtedy itb ma wiekszy sens itd
ja bym tego nie robil w tym m54 bo nie widze tego jakos ale powodzenia bo chetnie zobacze taki cudo
Misior
Sun, 25 Oct 2009 - 16:49
Czyli moze to nie miec wiekszego sensu?
Wojtek
Sun, 25 Oct 2009 - 17:16
za ta kaske co wydasz na to lub ciut wiecej mozna kupic silnik z mki lub pomyslec nad jakims soft turbo a mocy i frajdy w obu wypadkach bedzie o wiele wiecej
Sultan of spin
Sun, 25 Oct 2009 - 19:35
CYTAT(freebsd @ Sun, 25 Oct 2009 - 17:16)
za ta kaske co wydasz na to lub ciut wiecej mozna kupic silnik z mki lub pomyslec nad jakims soft turbo a mocy i frajdy w obu wypadkach bedzie o wiele wiecej
może nie soft turbo ale za 7 - 10tyś to kompresor będzie i to bez drutowania
Misior
Mon, 26 Oct 2009 - 11:03
Ale panowie mowie ze potrzebne graty mam, i kasy na to nie pojdzie duzo tylko myslalem ze moze ktos juz to robil i wie jakie to moze efekty przyniesc. Chodzi tylko o robote. Bo jesli mam sie narobic i nic z tego nie bedzie no to niema sensu.
rennen
Mon, 26 Oct 2009 - 11:18
Mimo podobnej pojemności i 6 cylindrów w rzędzie te silniki są bardzo różne. M54 to nowoczesny silnik na podwójnym vanosie, który jeździ np w X5, E39, często sprzężony z automatyczną skrzynią. Ma sporo momentu na dole, jest cichy i bardzo ekonomiczny jak na tą pojemność (swoim prawie 2.5 tonowym X5 na automacie moge zejść do 10-11 w trasie) - S50 to stary silnik do sportu, swoją drogą bardzo udany, ale w porównaniu do M54 zupełnie nie jedzie z dołu, za to się kręci bardzo wysoko i tam ma sporą moc. Nie wiem po prostu czy "niskoobrotowa" charakterystyka M54, głównie chodzi o wałki i momenty przełączania vanosów będą dobrze grały z ITB, to nowy silnik który ma już sporo elektroniki (nie wiem jaką wersje masz - u mnie np wolne obroty są regulowane dawkami paliwa a przepustnica otwarta) i z dotychczasowych doświadczeń ciężko się go chipuje z dobrymi efektami (nawet seryjny). Także obstawiam, że da się to zrobić i dostroić odpowiednio, ale potrzeba kogoś kto na prawdę to ogarnia i na pewno nie będzie to tanie.
Misior
Mon, 26 Oct 2009 - 11:50
No czyli wynika z tego ze za bardzo sie nie bedzie oplacalo tego zszczepic do reszty, bo wiadomo ze poskladac to nie sztuka tylko kto to wystroi?
W takim razie daruje sobie chyba temat i zaloze tylko barany.
dzieki za odpowiedzi. Chyba ze ktos ma jeszcze cos ciekawego do powiedzenia?
Pozdro
hz10
Mon, 26 Oct 2009 - 17:36
CYTAT(rennen @ Mon, 26 Oct 2009 - 11:18)
(nie wiem jaką wersje masz - u mnie np wolne obroty są regulowane dawkami paliwa a przepustnica otwarta) i z dotychczasowych doświadczeń ciężko się go chipuje z dobrymi efektami (nawet seryjny). Także obstawiam, że da się to zrobić i dostroić odpowiednio, ale potrzeba kogoś kto na prawdę to ogarnia i na pewno nie będzie to tanie.
wolne obroty w m54 regulowane są silniczkiem krokowym, piszesz prędzej o serii n
hz10
Mon, 26 Oct 2009 - 17:39
CYTAT(Misior @ Mon, 26 Oct 2009 - 11:50)
No czyli wynika z tego ze za bardzo sie nie bedzie oplacalo tego zszczepic do reszty, bo wiadomo ze poskladac to nie sztuka tylko kto to wystroi?
W takim razie daruje sobie chyba temat i zaloze tylko barany.
dzieki za odpowiedzi. Chyba ze ktos ma jeszcze cos ciekawego do powiedzenia?
Pozdro
w zaszepieniu dolotu do m54 widze jeden problem: przepustnica
Misior
Mon, 26 Oct 2009 - 18:07
Chodzi CI o jej sterowanie (wiadomo ze m54 ma elektroniczny) czy o to zeby sie jej pozbyc przy strojeniu z komputera?
hz10
Mon, 26 Oct 2009 - 18:47
wyłączyć przepustnice w sterowniku to raczej nie wchodzi w gre, chodzi mi o takie zgranie mechaniki 6 przepustnic z ori żeby nie wywalało błędu... chociaż po dłuższym zastanowieniu i to idzie zrobić
Misior
Tue, 27 Oct 2009 - 11:29
Mysle ze jakos by sie udalo polaczyc potencjometr ze sterowaniem linki tak aby to działało.
hz10
Tue, 27 Oct 2009 - 19:38
tak sie nie da
musisz zamontować cały mechanizm napędu przepustnicy czyli silnik oraz potencjometry, po prostu 6 przepustnic musi być napędzane mechanizmem głównym
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.