Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: HEBLE DO E30
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
jendrek e-30
Pytanie czy ktoś coś adaptował do e30 (nie interesuje mnie zmiana na 5X120) jakieś hamulce, od czego co i jak znajdzie się ktoś co pomoże. Jakieś wieści słyszałem że od CORRADO tarcza bo ma 280mm a zacisk ten sam tylko adaptery trzeba by było wyrzeźbić podpowie ktoś coś.






POZDRO ph34r.gif
makaveli
wlasnie corrado pierwsze na mysl przyszlo.. czemu chcesz koniecznie zostac przy 4x100 ?
qbejs
Możesz dac tarcze od Corrado i Zacisk od Audi S2 ( dwa tloczki ) - w corrado robi to dobrą robote w aucie pod 300hp.
jendrek e-30
Bo mam felg od groma kilka rodzajów i alu i stali więc nie chciał bym teraz zmienić na 5x120 i wszystkiego wymieniać , a te zaciski pasują czy trzeba jakieś adaptery rzeźbić może ktoś ma taka wiedzę na ten temat




POZDRO ph34r.gif
qbejs
Jeżeli Ci podchodzą PnP zaciski od Corrado ( pod tarcze 280mm ) to wtedy też bez adapterów podejdą Ci te zaciski od S2.

A tak to wyglada :



hz10
jendrek a jakie są przeciwskazania do zamontowania ori tarcz od e36 280mm poza tym że trzeba wywiercić otwory?jest na tyle materiału
jendrek e-30
CYTAT(hz10 @ Sun, 11 Oct 2009 - 11:18) *
jendrek a jakie są przeciwskazania do zamontowania ori tarcz od e36 280mm poza tym że trzeba rozwiercić otwory?


Generalnie większych nie ma ale pytam żeby po najmniejszej kombinacji, czyli odsadzenie tarcze jest sporo większe niż w e30, podobno od corrado będzie podobne jutro coś pomyślę coś pokombinuję to bedę wiedział. Nie wiem czy podchodzi od corrado, pytałem bo myślałem że ktoś swapowal jakieś ciekawe hamulce i podpowie, pokombinuję troszkę może jutro po przymierzam myślałem nad hamulcami od e32 735 żeby tarczę i zacisk zaadoptować, tylko dużo kombinacji



POZDRO ph34r.gif
wb78
Może tu znajdziesz jakieś interesujące wskazówki smile.gif
http://300mm.de/index.htm
jendrek e-30
Już tam byłem są ciekawostki, wszytko z adapterami ja myślałem że jest jakiś patent który działa P&P





POZDRO ph34r.gif
srbenda
Tarcze z Abarth GP + 4-tłoczkowy Brembo smile.gif
jendrek e-30
Już jest 280mm od corrado plus zacisk od e36 i rzeźba z mocowaniem jak nie wiem co jutro dam jakąś fotkę jak to wyszło wygląda ciekawie






POZDRO ph34r.gif
przem
już jest jutro a fotki nie ma wink.gif
a tak na poważnie to z niecierpliwością czekam na jakieś zdjęcia. nie ukrywam ze temat mnie mocno interesuje.
a druga sprawa jak z wrażeniami z hamowania? poprawa jest wyraźnie zauważalna?
jendrek e-30
CYTAT(przem @ Wed, 14 Oct 2009 - 00:13) *
już jest jutro a fotki nie ma wink.gif
a tak na poważnie to z niecierpliwością czekam na jakieś zdjęcia. nie ukrywam ze temat mnie mocno interesuje.
a druga sprawa jak z wrażeniami z hamowania? poprawa jest wyraźnie zauważalna?




Powiem tak jakie wrażenia to nie wiem kupa śniegu i zawieja, nawet z garażu jeszcze nie wyjechałem bo przed chwilą wróciłem z garażu zakończyłem pracę nad lewą stroną, bo wczoraj zrobiłem prawą, a dziś jak się miałem brać to prąd wyłączyli i tak do wieczora i tak naprawdę to dopiero wziąłem za to po 16, tarczę trzeba było roztoczyć otwór centrujący o milimetr blachę osłaniającą mocno ubić bo wadziła a tak generalnie tarcza pasuje jak by z tond była, ale z zaciskiem to rzeźba jakich mało cięcie spawanie i bóg wie co jeszcze, efekt powinien być dobry tarcze ATE+klocki ATE a e36 na wentylu nieźle hamuje więc spodziewam się dobrego efektu, Co do modzenia z zaciskiem to trzeba by było dopaść zaciski o jakiegoś układu hamulcowego co ma 240 mm i tak dobrać jarzmo żeby dało się zacisk przykręcić do jarzma da się to zrobić na pewno i wtedy eleganckie adapterki można zamontować, zacisków miałem dwie tony od corrado, od jakiegoś fiata, od kaczki mercedesa brembo 4 tłoczki generalnie te ostanie to chyba dystans 5 kilometrów trzeba by było żeby koło założyć teraz 15 na styk wchodzi.



















POZDRO ph34r.gif


jendrek e-30
Wrażenia z jazdy z nowymi hamulcami, rano wyjechałem na delikatny objazd miasta żeby się dotarło i zaczęło działać jak należy, było mokro i nie miałem okazji wypróbować ale wieczorkiem było już sucho i wyjechałem powiem tak jest zachwycony miałem jedno awaryjne hamowanie u było bardzo dobrze dwa lądowania około 190kmh (4 do końca) i spoko naprawdę auto pięknie hamuje. Polecam taki mod wszystkim tym co chcieli to zrobić tylko uprzedzam bez cięcia i spawania się nie obejdzie, ale dziś powiem że warto było nie boję sie naciskać gazu.




POZDRO ph34r.gif
przem
a mógł byś coś więcej opisać w temacie cięcia i spawania? może jest możliwość jak to wygląda od tyłu? jeśli nie jest to jakaś warsztatowa tajemnica;)
MrUw@
no dokładnie jeżeli niejest to żadna tajemnica też z chęcią sie dowiem bo może wymodze coś podobnego u siebie bo heble z IS_a przy m30 średnio sobie radzą na mój gust :/

Jak to mniej wiecej wyglada jak pocięte i pospawane.... (choć pewnie zaraz bedzie mase ludzi którzy napisza jak to niepowinno sie tak robić itp itd...) z chęcią sie dowiem i może cos podłapie do siebie wink.gif

slawo
zamiast ciac i spawac nie mozna zrobic adaptera do zacisku?
jendrek e-30
Nie ma problemu mogę zdradzić co i jak, co do adapterów to powiem tak pod ten zestaw nie ma opcji na adaptery tarcza powyżej 300mm żeby adaptery zastosować bo przymierzałem i o 735 tarcze i zacisk i tam adapter by podszedł bez bólu ale tarcza ma takie odsadzenie że by pół koła wystawało za błotnik po prawidłowym odsunięciu tarczy od piasty. Dlatego nie pisałem o cięciu i spawaniu co i jak żeby nie było tak jak mówicie tak się nie robi i tak dalej, powiem na ten temat jedno jak byście pozaglądali co poniektórym do aut w pewnej grupie ludzi którzy się zajmują sportem motorowym to też byście zobaczyli pospawane rzeczy których niby się nie spawa, co do spawania to kiedyś spawałem wieloklin od tarczy sprzęgła (znaczy był za duży i trzeba było mniejszy) u tokarza wytoczyliśmy jeden obsadziliśmy w tarczy sprzęgła i pospawane i działa do dziś i znosi dużo i działa, tak jak kiedyś ktoś powiedział że pospawany most nie ma prawa się trzymać a spawa się i działa więc i tu bedzie działać jak się odpowiednio zespawa dużym prądem i dobry przetop się zrobi. Do rzeczy tarczę od corrado trzeba roztoczyć (otwór centrujący na piastę) bo nie wchodzi, trzeba blachę mocno po ubijać przy końcówce drążka i przy sworzniu, obcina się mocowanie starego jarzma jak jest otwór to po wewnętrznej stronie otworu bliżej lagi amorka i najlepiej w pionie z dolnym otworem. Potem dociąłem kawał płaskownika o grubości 12mm na wysokość żeby otwory wypadły nie za blisko brzegu, ja zrobiłem w ten sposób że najpierw wywierciłem otwory na jarzmo(z e36), potem jarzmo przykręciłem do tego płaskownika i dopasowałem z szerokości płaskownika żeby jarzmo dobrze leżało na tarczy (przerwy po obwodzie i na szerokości tarczy). Po tych wszystkich zabiegach przyspawałem to do piasty od tyłu i od przodu, solidnie trzeba to zrobić podkreślam solidnie aż się będzie świeciła piasta i ten płaskownik(nie studzić) potem została mała przerwa między tym płaskownikiem a piastą (kaki mały księżyc) dociąłem z tej samej stali (12mm) taki pół księżyc i zespawałem go od tylu i przodu (koła) należy spawać najpierw od wewnątrz potem od zewnątrz, ponieważ najpierw ściągnie wtedy do wewnątrz potem się naprostuje(przetestowane), po tych wszystkich zabiegach montaż przebiegł bez problemu parę minut wężyk pasuje bez bólu, odpowietrzenie bez problemu, i oczywiście trzeba było blaszaną osłonę odpowiednio dociąć żeby był wszędzie dostęp i wszystko pasowało. Generalnie prócz rzeźby z mocowaniem zacisku to naprawdę bez problemowo ale warto było bo hamowanie bez porównania naprawdę polecam koło 15 wchodzi na styk o 14 zapomnij, wiadomo jak by się dało zrobić na adapterach to bym zrobił ale mocowanie nowego zacisku wypada ni w dupę ni w oko w stosunku co do starego jak by założył do tego tarcze 300mm to adaptery by wydały wtedy, ale miałem kilka tarcz o d różnych modeli aut i zacisków całą masę i ten komplet w miarę pasował, jak przymierzałem zacisk 4 tłoczkowe od 7 bmw to koło nie wiem od czego bo wystawało za piastę jak przyłożyłem tarczę do tego ori to koło do połowy by wystawało za błotnik, generalnie nie bardzo jest z czego rzeźbić jak chce się zostać przy 4X100. Co innego jak jest przedni zawias od e36 to wtedy można pokombinować, ja jestem zadowolony, koszty tarcze 380zł, klocki 120, zaciski 100zł, 600zł i są fajne hamulce, w tej kasie nie zrobi konwersji 5X120 z e36 . Jak będę miał chwilę to zrobię fotkę jak to od tyłu koła wygląda.





POZDRO ph34r.gif
zet340i
Cześć

Czytałem to co pisałeś o hamulcach i tarczach od 735,ile rzeźby byłoby tam?wrzucając to w e30?

Ja bede poszerzał swoją maxymalnie więc bardzo mnie to interesuje
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.