Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Volvo 940 Turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4
Dr Red Devil
Od ponad dwóch lat, w moich rękach znajduje się Volvo 940 Turbo. Samochód został zakupiony z myślą o zrobieniu zabawki, z mocnym napędem do latania bokami i ogólnego przemieszczania się. Samochód nie był w idealnym stanie wizualnym, co i tak nie było istotne biorąc pod uwagę co go czeka. Natomiast posiadał pełne fabryczne wyposażenie potrzebne do dalszych prac (szpera w moście, silnik seryjnie z Turbo, brak przeszłości powypadkowej). Samochód nigdy nie był robiony dla mocy, choć silnik przygotowany jest na 300+ KM, to w tej chwili powinno być około 220 KM. Z premedytacją została pozostawiona mała seryjna turbosprężarka TD04-13C, bo dzięki temu 1Bar jest już przy 2 tyś obr. Dodatkowo wałek rozrządu jest tak ustawiony, aby w zakresie 2-4 tyś obr był peak momentu obrotowego. Dzięki temu wszelkie jazdy po zakrętach, to czysta przyjemność, choć ciężko jeździ się na czas. Swoją elastycznością spokojnie może konkurować z dieslami. Auto może nie kładzie na łopatki osiągami, ale sądzę, że jest na tyle unikatowe, że dla urozmaicenia działu będzie OK. Części do tego modelu jest jak na lekarstwo, dlatego 95% zostało wykonanych we własnym zakresie.

MODEL: Volvo 940 Turbo ‘91

Silnik:
- B230FT/FK „RedBlock”
- Turbosprężarka MHI TD04-13C
- Głowica 8V

Modyfikacje głowicy:
- Porting kanałów z optymalizacją komory spalania (ProRacingTechnology)
- Kolektor dolotowy po portingu (ProRacingTechnology)
- Wałek rozrządu „A” (Volvo)
- Regulowane kółko rozrządu (ProRacingTechnology)

Modyfikacje bloku:
- Nowy dół silnika z wersji FK (ostatnia generacja RedBlock’a z poprawionymi błędami poprzednich konstrukcji dodatkowo z natryskiem oleju na denka tłoków) (Volvo)
- Poliuretanowe poduszki silnika (ProRacingTechnology)

Układ dolotowy:
- Usunięty AirBox, filtr powietrza umieszczony przed chłodnicami (ProRacingTechnology)
- Układ dolotowy aluminiowy z silikonowymi łącznikami (ProRacingTechnology)
- Zawór upustowy The SUN Motorsports (ProRacingTechnology)
- Oil Catch Tank (ProRacingTechnology)
- MBC pressure/bleed (z regulacją w kabinie) (ProRacingTechnology)
- Wysokociśnieniowe opaski zaciskowe (Rowena)
- Uszczelka termiczna kolektora ssącego (ProRacingTechnology)

Układ wydechowy:
- Kolektor wydechowy po portingu (ProRacingTechnology)
- Przelotowy układ wydechowy na jednym tłumiku 2.5”

Układ wtryskowy:
- Seria (wtryskiwacze 310’tki) (Bosch)
-Pompa paliwa HP (Walbro)

Elektronika:
- Nowe kości do głównego ECU oraz do komputera zapłonu EZK (Hi-Tuning)

Układ chłodzenia:
- Seria

Układ napędowy:
- Nowe sprzęgło (Sachs)
- Skrzynia biegów M90 (Getrag)
- Short Shifter (ANTEQ & ProRacingTechnology)
- Zmodyfikowana fabrycznie montowana szpera płytkowa (ProRacingTechnology)

Zawieszenie:
- Sprężyny progresywne -40mm
- Amortyzatory na grubej rurze B8 (Bilstein)
- Podwójne drążki stabilizacyjne z przodu i z tyłu (ProRacingTechnology)
- Regulowany drążek Panharda (ProRacingTechnology)
- Przednie drążki stabilizacyjne na uniball’ach (ProRacingTechnology)
- Wzmocnione i usztywnione górne mocowania McPerson’ów (ProRacingTechnology)
- Poliuretanowe tuleje w zawieszeniu przednim i tylnym (ProRacingTechnology)
- Maglownica na uniball'ach (ProRacingTechnology)

Hamulce:
- Wydajniejsze tarcze hamulcowe na osi przedniej (Mikoda)
- Przewody teflonowe w stalowym oplocie (EnZet)

Body:
- Seryjny (Volvo)
- Lekkie lusterka (Fiata Uno)
- Białe kierunkowskazy przednie i boczne (Volvo)
- Zapinki bagażnika (Norauto)

Wnętrze:
- Pozbawione tapicerki, tylna część odchudzona (ProRacingTechnology)
- Tylne drzwi odchudzone z poliwęglanem (ProRacingTechnology)
- Szyberdach zastąpiony poliwęglanem (ProRacingTechnology)
- Odelżone wiązki elektryczne (ProRacingTechnology)
- Kierownica skórzana (MOMO)
- Aluminiowy drążek zmiany biegów z gałką OMP (ProRacingTechnology)
- Długa naba kierownicy (ProRacingTechnology)
- Kubełkowy fotel kierowcy (wersja na lato, zimą seria) (Speed)
- Pasy szelkowe czteropunktowe (Sparco)
- Dodatkowe wskaźniki: Doładowanie, EGT, ciśnienie paliwa, ciśnienie oleju (AutoGauge)

Koła:
- (Lato) 8x16" z ET13 (ATS)
- (Lato) Opony 225/50R16
- (Zima) Fabryczne felgi Hydra 6,5x16” z ET25 (Volvo)
- (Zima) Opony 205/50R16





























neranr1
Cichociemny upalacz !!
Kamilbike
czekaj niech zgadne, lubisz zolty kolor ?tongue.gif Fajnie podoba mi sie w zoltym na podwoziu mozna sie pogubic, sprezyny tylko brzydko wygladaja w rudej wink.gif Ale wiem to ma zapier... a nie wygladac biggrin.gif
Dr Red Devil
biggrin.gif Tak wyszło, że padło na żółty wink.gif Sprężyny są już inne, tamte jeszcze były ori. Generalnie zdjęcia pochodzą z różnych etapów i lat modyfikacji. W tym czasie zostało wymienione praktycznie wszystko. Z samochodu zakupionego została karoseria i wnętrze, a właściwie, to co z niego zostało. Silnik, osprzęt, zawieszenie... zostało zmienione na nowe.
Brama
Jaka Masa po odchudzeniu ??
Dr Red Devil
Około 1200 kg.
Flathead
CYTAT(Dr Red Devil @ Wed, 07 Oct 2009 - 21:16) *
Modyfikacje głowicy:
- Kolektor dolotowy po portingu (ProRacingTechnology)
Układ wydechowy:
- Kolektor wydechowy po portingu (ProRacingTechnology)


Czy do obecnej mocy to była konieczność?

W sumie dolotowy wygląda bardzo podobnie do kolektora z B206 SAAB'a, który czasami jest zamiennikiem dla kol. z B204L , a daje radę do mocy dwu lub nawet trzykrotnie większej. Tak samo w przypadku wydechowego - jedyne przypadki wymiany / portingu kol. wydechowego są dokonywane w sytuacji zmiany turbo (zazwyczaj celem dopasowania obu części do siebie, niż poprawieniem przepływu, itp)z np.: T25 na TD04 z 9000, z pomocą małej kanapki da się nawet zmieścić GT28RS, potem dla większych już jest rzeźba z customowym.

CYTAT(Dr Red Devil @ Wed, 07 Oct 2009 - 21:16) *
Zawieszenie:
- Przednie drążki stabilizacyjne na uniball’ach (ProRacingTechnology)
- Maglownica na uniball'ach (ProRacingTechnology)


Takie uniball'e ile wytrzymują na naszych drogach?

p.s. Na jednym ze zdjęć widać w rurze IC-> TB zaślepiony spory trójnik, czy to pozostałość po przeniesieniu BOV'a przed IC, czy dodatkowe miejsce na ewentualne testy większych prod PRT?

Dr Red Devil
CYTAT(Flathead @ Wed, 07 Oct 2009 - 23:56) *
Czy do obecnej mocy to była konieczność?

W sumie dolotowy wygląda bardzo podobnie do kolektora z B206 SAAB'a, który czasami jest zamiennikiem dla kol. z B204L , a daje radę do mocy dwu lub nawet trzykrotnie większej. Tak samo w przypadku wydechowego - jedyne przypadki wymiany / portingu kol. wydechowego są dokonywane w sytuacji zmiany turbo (zazwyczaj celem dopasowania obu części do siebie, niż poprawieniem przepływu, itp)z np.: T25 na TD04 z 9000, z pomocą małej kanapki da się nawet zmieścić GT28RS, potem dla większych już jest rzeźba z customowym.


Nawet silnik w Volvo i Saab mają te same oznaczenia, bo i w Volvo jest 2,0 16VT o oznaczeniu B204 i w Saabie. Ale to są jednak różne silniki. Porting miał na celu uzyskania wszystkiego co się da przy małej sprężarce i doładowaniu 1Bar. Tam jest tylko głowica 8-zaworowa bez jakiś super przepływów. Ale dużo dało w przypadku kolektora wydechowego, bo dzięki temu turbina znacznie szybciej wstaje (pompuje się).


CYTAT(Flathead @ Wed, 07 Oct 2009 - 23:56) *
Takie uniball'e ile wytrzymują na naszych drogach?


Wbrew pozorom te długo. Ale za to jak miałem wahacze na uniball'ach, to zdjąłem je po 2 tygodniach. Nie dało się na nich jeździć po mieście.

CYTAT(Flathead @ Wed, 07 Oct 2009 - 23:56) *
p.s. Na jednym ze zdjęć widać w rurze IC-> TB zaślepiony spory trójnik, czy to pozostałość po przeniesieniu BOV'a przed IC, czy dodatkowe miejsce na ewentualne testy większych prod PRT?


Dokładnie, to gniazdo do testowania dużych BOV'ów.


slonek69
Volvo widywane niejednokrotnie i zawsze zastanawiałem się do kogo ono należy.
Bardzo nietypowy cichociemny killer miny właścicieli BMW którzy zostali objechani starym leciwym sedanem - bezcenne biggrin.gif
Smoko
pytanie trochę inne wink.gif

widuje czasami na volvo takie naklejki z żółtym tłem i łosiem... (pewnie coś jak świnia w Subaru) jest jakieś forum z tym związane?
strasznie mnie tu nurtuje wink.gif

pzdr
the.wolf
nareszcie Miachał opisałes swoją wydmuszkę smile.gif Fajny samochod. Dmuchaj 300KM+ i bedzie idealnie!!

idealna redukcja masy na lusterkach:)
Flathead
Cichociemny może i jest, ale meeeeeeeegacichociemny by był w budzie 2xx, niestety z tymi u nas słabo jeśli chodzi o liczebność. Sam się rozglądałem za czymś z serii 2xx, ale strasznie słabo to wygląda. Tak czy inaczej, bardzo bym był zadowolony, jeśli by się pojawiło w tym dziale [projekty] coś szwedzkiego z porządną mocą, taką powiedzmy ~4xxKM. W sumie nie od dzisiaj wiadomo, że szwedzka stal jest w stanie znieść o wiele więcej w serii niż cokolwiek innego. Wiem że dół od B204L / B234 Saab'a znosi spokojnie 400++, Volvo zapewne też ...
EDIT : Śmiem twierdzić, że konstrukcję i mega zapas wytrzymałościowy mają na podobnym poziomie, pozostaje tylko kwestia odpowiednio dużego T, bez kucia można spokojnie osiągnąć moce nieosiągalne dla innych jednostek napędowych.
Dziku
CYTAT(Flathead @ Thu, 08 Oct 2009 - 19:15) *
(tak jak pisze Dr.RD, silniki mają podobne oznaczenia, konstrukcję i mega zapas wytrzymałościowy)


Napisał że maja podobne oznaczenia, konstrukcje mają zupełnie inną, inne wymiary i wytrzymałości też.
Flathead
EDIT (żeby uniknąć niejasności wink.gif )
Dziku
Pisząc konstrukcję masz na mysli że oba są r4 i maną po 2 wałki w głowicy? bo tu się podobieństwa kończą powoli...
Flathead
Kuty dół, closed deck... wyluzuj trochę
posti
CYTAT(Smoko @ Thu, 08 Oct 2009 - 18:43) *
pytanie trochę inne wink.gif

widuje czasami na volvo takie naklejki z żółtym tłem i łosiem... (pewnie coś jak świnia w Subaru) jest jakieś forum z tym związane?
strasznie mnie tu nurtuje wink.gif

pzdr


ja ci moge podrzucic tylko tego linka http://paultan.org/2006/04/04/volvo-xc90-puv-v8-concept/ choc pewnie to juz znasz.

pozdr
Dr Red Devil
CYTAT(slonek69 @ Thu, 08 Oct 2009 - 18:11) *
Volvo widywane niejednokrotnie i zawsze zastanawiałem się do kogo ono należy.
Bardzo nietypowy cichociemny killer miny właścicieli BMW którzy zostali objechani starym leciwym sedanem - bezcenne biggrin.gif


Od wczoraj jeździ bez naklejek, i teraz bardziej dziwi, szczególnie, że po ostatnich zmianach z września jakiś taki szybszy się stał...

CYTAT(Smoko @ Thu, 08 Oct 2009 - 18:43) *
pytanie trochę inne wink.gif

widuje czasami na volvo takie naklejki z żółtym tłem i łosiem... (pewnie coś jak świnia w Subaru) jest jakieś forum z tym związane?
strasznie mnie tu nurtuje wink.gif

pzdr


To taki ferrariłosiek, który rozprowadzany jest wśród userów volvoforum.pl, i tam też można je zamówić.

CYTAT(the.wolf @ Thu, 08 Oct 2009 - 18:58) *
nareszcie Miachał opisałes swoją wydmuszkę smile.gif Fajny samochod. Dmuchaj 300KM+ i bedzie idealnie!!

idealna redukcja masy na lusterkach:)


Lusterka są najlepsze, a nawet coś w nich widać biggrin.gif
Wbrew pozorom o moc teraz najłatwiej. Wystarczyłoby założyć TD04-19T, wtryskiwacze 440, przepływkę z wersji 3.0L i ciut lepszy wałek. To stary przepis Szwedów. Reszta już jest. Ale sam wiesz, że moc dla mnie nie jest najważniejsza, a i tak przyjdzie się żegnać z autkiem, to już resztę przyjemności pozostawię następnemu właścicielowi.

Aktualnie autko wygląda tak:




Reszta zdjęć na: Galeria
Dr Red Devil
CYTAT(Flathead @ Thu, 08 Oct 2009 - 19:15) *
Cichociemny może i jest, ale meeeeeeeegacichociemny by był w budzie 2xx, niestety z tymi u nas słabo jeśli chodzi o liczebność. Sam się rozglądałem za czymś z serii 2xx, ale strasznie słabo to wygląda. Tak czy inaczej, bardzo bym był zadowolony, jeśli by się pojawiło w tym dziale [projekty] coś szwedzkiego z porządną mocą, taką powiedzmy ~4xxKM. W sumie nie od dzisiaj wiadomo, że szwedzka stal jest w stanie znieść o wiele więcej w serii niż cokolwiek innego. Wiem że dół od B204L / B234 Saab'a znosi spokojnie 400++, Volvo zapewne też ...
EDIT : Śmiem twierdzić, że konstrukcję i mega zapas wytrzymałościowy mają na podobnym poziomie, pozostaje tylko kwestia odpowiednio dużego T, bez kucia można spokojnie osiągnąć moce nieosiągalne dla innych jednostek napędowych.


Dostępność V200 w naszym kraju jest znikoma. Albo modele po pełnej renowacji, które szkoda niszczyć, albo same ogryzki.
Niewykluczone, że na przyszły rok, jak przez zimę się finalnie skończą, to ukażą się V200 i V900 z mocą zaczynającą się od 3xx i 4xx na początku. Przy tych samochodach trzeba dużo improwizować, bo części jak na lekarstwo. Co do wytrzymałości, to Saab budował znacznie lepsze konstrukcje w serii niż Volvo. Dla Volvo graniczna moc 300 KM na ori wnętrzu jest optymalna. Ale łatwo się te silniki zakuwa, a wtedy pozostaje jedynie pytanie ile zniesie skrzynia biegów.
the.wolf
CYTAT(Dr Red Devil @ Fri, 09 Oct 2009 - 11:19) *
a i tak przyjdzie się żegnać z autkiem, to już resztę przyjemności pozostawię następnemu właścicielowi.



jednak narzeczona wygrała wink.gif
ANTEQ
Bardzo ciekawy samochód, dopieszczony przez właściciela. Sam bym chciał kiedyś zbudować trochę mocniejsze volvo, może serii 2xx, widzę jednak, że to nie jest prosta sprawa wink.gif
grzywaczewski
Jechalem wczoraj kilka godzin z tym volviakiem i musze powiedziec, ze daje rade wink.gif
Bedzie fajny kompan dla mojego legasia rolleyes.gif
Dr Red Devil, pozdrawiam!
marcinwrxsti
Daje radę! Narazie testuje. Jak to zrobię to napisze o wrazeniach.
marcinwrxsti
Samochód zrobiony pierwszorzędnie biggrin.gif Bardzo ładnie jeżdzi na zakrętach- jestem mile zaskoczny jego przyczepnością i zwrotnością ( pamiętajmy ,że to duże Volvo). Naprawdę pieknie się składa! rolleyes.gif
Brakuje mi dobrego hydraulicznego, szybkiego i mocnego ręcznego ale zaraz taki zamontuje.( przydaje się np. na Kielcach)
Powoli też szukam większej turbinki i wtryskiwaczy - zrobimy prawdziwego szwedzkiego potwora. ph34r.gif
the.wolf
no to widze ze Volvo zawedrowalo do lodzi. Niezle Marcin, niezle biggrin.gif myslalem ze czterolapa bedziesz sukal...
marcinwrxsti
Pare lat uczyłem się jeździć przednim napędem , różnej maści czterołapami też pare lat. Teraz chce opanować jazdę mocną tylnonapędówką rolleyes.gif
To Volvo bardzo mi się podoba, poprzedni właściciel też wywarł na mnie pozytywne wrażenie. Widzę bardzo profesjonalne podejście do budowy tego samochodu i jego modyfikacji. Widzę też ogromniasty potencjał excl.gif excl.gif
Za pół roku będzie z niego taki kiler, że juz się sam boje biggrin.gif
grzywaczewski
Marcinku, to musimy sie jutro spotkac... pokazesz mi kilka bajerow na szosie biggrin.gif
marcinwrxsti
Pewnie! JesCze dzisiaj zadzwonie, bo narazie rodzinka mnie absorbuje
grzywaczewski
Slyszalem pomowienia, ze bedzie jednak modyfikacja cool.gif
Czekam niecierpliwie. Kierowcy z sasiednich pasow rowniez. Za wszystko mozna zaplacic karta, ale ich miny kiedy Volviak zachodzi przy zmianie biegow - bezcenne laugh.gif
the.wolf
no to chyba bedziemy mieli jedno Volvo na Cynie a potem na Adrenalinie smile.gif
marcinwrxsti
CYTAT
no to chyba bedziemy mieli jedno Volvo na Cynie a potem na Adrenalinie


the.wolf -nie wiem, czy mnie wpuszczą rolleyes.gif


Na razie naprawiłem zegary, które nie działały i zamontowałem brakujące. Montuje hydrauliczny ręczny, lepszy wydech, zamszową kierę, może fotele itd.
Cały czas szukam turbiny, bo kontakt z Litwy mi nawalił. Jeśli nie znajdę 19T t może jakąś hybrydę będę rzeźbił. Reszte części już mam.
Klatkę montuję pod koniec lutego-wtedy też poprawimy spawy i zmienimy szyby. Zdjęcia pod koniec tygodnia.
Pozdrawiam,
Marcin
bobr4
mam nadzieje ze wtryskiwacze dotarly i wszystko gra smile.gif

wspomniales ze poprawicie spawy - bedzie obspawany na sztywno czy buda sie rozjezdza?
-=wasq=-
wzmocnienia pod klatke sie robia smile.gif
marcinwrxsti
CYTAT
mam nadzieje ze wtryskiwacze dotarly i wszystko gra


Niedawno odebrałem więc ok. A czy wszystko gra to się okaże jak zamontujemy biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Żarcik oczywiście laugh.gif

CYTAT
wzmocnienia pod klatke sie robia


Dokładnie. Przy okazji monatażu klatki wzmocnimy to i owo.

pozdrawiam
grzywaczewski
Tia... z przodu kazal dac szyny kolejowe cool.gif a z wtryskiwaczami pewnie pol dnia ganial zone po mieszkaniu, ze to niby przymiarka do smingusa-dyngusa biggrin.gif
marcinwrxsti
CYTAT
Tia... z przodu kazal dac szyny kolejowe a z wtryskiwaczami pewnie pol dnia ganial zone po mieszkaniu, ze to niby przymiarka do smingusa-dyngusa


Dokładnie biggrin.gif Przecież to takie małe zielone psikawki, sztuk cztery , w razie gdyby się jedna lub druga lub wreszcie trzecia psuła laugh.gif
bobr4
trzeba bylo tak od razu ze to do dyngusa maja byc - jakies wieksze by sie znalazlo tongue.gif
marcinwrxsti
No więc...
1.Usuneliśmy wszelkie wycieki
2.zamontowaliśmy przyszłościowo nowy, 3 calowy wydech,
3.kierownica omp,
4.ręczny hydr. willwood,
5.nowe zegary,
6. shift light z obrotomierzem,
i nakladki na seryjne pedały.

http://img27.imageshack.us/gal.php?g=obraz022el.jpg


Jutro jedziemy do sosnowca na klatkę

pozdrawiam!!!
pcs
Bardzo sie ciesze, ze auto poszlo w dobre rece i sie rozwija!

mam pytanie o te wtryski ... z czego sa, jak wydajnosc i czy sa P&P czy tez trzeba cos przerabiac?

hamulca z przodu nie brakuje?

pozdrawiam,
P
grzywaczewski
O wtryskach nic nie wiem.

Hamulca aktualnie nie barkuje, ale jesli Marcin podniesie moc, to zabraknie. Ma juz jakis koncept w tym temacie.
To autko jest tak wyprute, ze wazy z 1200kg. Podobnie wazy moj Legac i daje rade na 277mm z przodu. Oczywiscie mowimy o sciganiu sie po kiepskiej nawierzchni na cywilnych oponach, ew. szutry tongue.gif
+300KM i slick... szybko sie ujaraja i pogna.
Dr Red Devil
Wtryskiwacze, to zielone Bosch'e, które były montowane w V70 R. Są prawie plug&play, wystarczy jedynie ominąć resistor pack. Jak się uda włożyć pod maskę to wszystko, co jest zaplanowane, to na bank hamulca zabraknie, ale właściwie, to cały zestaw czeka, tylko wymagałoby to przejścia na felgę 17" i dodatkowych $$ smile.gif wink.gif
grzywaczewski
No wlasnie... 15" to jest to wub.gif
rufuz
a skąd można zdobyć taki ładny drążek dźwigni biegów ? To był dedykowany do tego auta czy uniwersalny.

Z góry dzięki za odpowiedz

pozdrawiam
marcinwrxsti
CYTAT
a skąd można zdobyć taki ładny drążek dźwigni biegów ? To był dedykowany do tego auta czy uniwersalny.

Z góry dzięki za odpowiedz

pozdrawiam


Dr Red Devil będzie wiedział. Ten drążek od samego początku wziął mnie za serce. rolleyes.gif

Volvo już kupiłem z tym drążkiem
Dr Red Devil
Ten drążek, to jest część shortshiftera, który został wykonany osobiście w ramach wielu rzeczy jakie zostało wykonane do Volvo i firmowane jest ProRacingTechnology.com.
Dr Red Devil
Powoli gromadzą się nowe zabawki. Jedna z ostatnich, to turbina TD05. Poniżej porównanie tego, co obecnie jest pod maską (po lewej stronie zdjęcia), do tego co będzie (po prawej stronie zdjęcia) smile.gif


marcinwrxsti
Już tylko czekamy na wałek, który ma dać podobno 1865 koni biggrin.gif i montujemy!

Na razie, przed planowanymi modyfikacjami ale juz po zmianie wydechu na 3 calowy, mamy 229 ps i 359 nm. Waga 1207 kg.

Zobaczymy , co będzie za miesiąc wink.gif
pozdrawiam,
Marcin
grzywaczewski
359Nm blink.gif
Widzialem Twoja JBB na autostradzie... wezme jakies dragi otepiajace na powratna z Sosnowca tongue.gif
marcinwrxsti
Za to do Sosnowca jedziemy Twoim Turbolegasiem i dlatego już chodzę na wyciszającą jogę biggrin.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.