barylax
Thu, 01 Oct 2009 - 08:17
panowie jak ustawić geometrie na ciasne tory widoczne na onbordach i na tor w tychach jakie pochylenie jak zbierznosć ustawić ewentualnie wyprzedzenie zwrotnicy bo wsumie dał bym rade na wachaczu sworzen przesunąć
pacjent to clio 1.8 16v moc ok 160/170km brak szpery, zawieszenie z przodu gwint na tłokach bilsteina b8 do tego sprężyny h&r 180/70 i 80/20 z tyłu belka i b8 waga auto ok 930 kg moze 900
do tej pory jezdziłem bardziej bokiem czas zacząć uczyć sie na czas
http://www.youtube.com/watch?v=t_YKrKFRElk...re=channel_page rakietowa
http://www.youtube.com/watch?v=vDd16GdduMY...re=channel_page rakietowa
http://www.youtube.com/watch?v=T7kXAsmaayc...re=channel_page niskie łaki
http://www.youtube.com/user/lleessiiuu#pla...s/3/oYY5uGW4uSw niskie
k11
Thu, 01 Oct 2009 - 15:25
Pochylenie to prosta sprawa, jedziesz na taki tor, kręcisz kółka i mierzysz temperaturę opon. Dążysz do ustawienia pochylenia w taki sposób, by mieć jak najmniejsze różnice temperatur między krawędziami i środkiem opony.
r.
Spawos
Thu, 01 Oct 2009 - 22:44
moim zdaniem powinienes popracowac troche nad technika, Za agresywnie troszeczke ,razem z ostrym hamowaniem w zakrecie i tyl zaczyna latac , bardziej plynniej kierownica
starac sie plynniej jezdzic
barylax
Fri, 02 Oct 2009 - 08:46
tak jezdze bo mi to daje frajdę a do tego hamulce tak sobie ustwiłem ze gdzie chce to ustawiam sie bokiem strzalem z lewej bo w clio ręczny jest do bani mi chodzi jak mniej wiecej powinna wygladać sprawdzona geometria tak mniej wiecej do fwd bo wiem zę do kazdego bedzie inaczej a ze auto buduje od nowa to sobie moge coś tam w końcu poustawiać bo przez 3 lata startów raz tylko geometrie ustawiałem pochylenie na 1.5 stopnia i leciutko zbierzny i już lepiej skręcalo sie jak bez geometri a w 2010 chce pare razy wybrać sie też na tor fiata i berg trophy i już bym chcial mieć to jakoś ustawione
k11
Fri, 02 Oct 2009 - 14:07
CYTAT(barylax @ Fri, 02 Oct 2009 - 08:46)
tak jezdze bo mi to daje frajdę a do tego hamulce tak sobie ustwiłem ze gdzie chce to ustawiam sie bokiem strzalem z lewej
Agresywnie i bokiem, wcale nie musi się przekładać na czasy.
CYTAT
pochylenie na 1.5 stopnia i leciutko zbierzny
Ja bym ustawił lekko rozbieżnie -- jak się napędzasz, to się wszystko napina i masz koła ustawione blisko zera. Ponadto, o ile dobrze pamiętam, to przy lekkiej rozbieżności chętniej skręca.
r.
barylax
Fri, 02 Oct 2009 - 18:57
a mi ktoś mówił że lepiej skręca lekko zbieżne auto, ale ja sie nie znam a co do jazdy na czas bokiem to mi to nawet wychodzi zazwyczaj jestem zaraz za ludzmi na slikach i semi slikach bo ja latam na tym co po 20zl u wulkanizatora zakupie:d
Ictus
Fri, 02 Oct 2009 - 19:26
rozbierzny przod pomaga jaknajbardziej... rozbierzny tyl to tak raczej do zabawy... chociaz minimalnie moze tyl isc rozbieznie
a pochylenie i wyprzedzenie to tak jak bylo wyzej... to kwestia na jakiej oponie jedziesz i jak dana fura potrzebuje
barylax
Fri, 02 Oct 2009 - 20:50
wiecie ale nie bede kombinował z pirometrem którego nie mam, bo i tak latam na tym co dorwe u wulkanizatora
ale myśle ze jak pochylenia dam na 2.5 stopnia to styknie?? a co do rozbierzności to ile ustawić??
hwojtek
Sat, 03 Oct 2009 - 14:42
RozbieŻności, kur*a.
flapjck1
Sat, 03 Oct 2009 - 15:15
ja w miniaku doszedlem do okolo -3,5 pochylenia przod, tyl najelepiej sie zachowywal jak mial okolo 1,5-2
zbieznosc przod tyl = 0
masa autka kolo 650 max
tylko ze u mnie zawias sztywny i nic nie ma prawa sie zmieniac - same polibusze i ertalony
testowane w kielcach i na gokartowym w radomiu
3vilOne
Tue, 06 Oct 2009 - 15:48
Ja mam 2,5 w negatywie z przodu w rajdówce(ccs), na super oesach, sprintach i kręciołkach sprawuję się idealnie. Chłopak, który to ustawiał robi teraz karierę w znanych zespołach rajdowych, więc nie jest to wymysł pana Stefana. Co do reszty geometrii się nie wypowiadam, ale jak znajdziesz to "idealne' ustawienie to daj znać, jestem ciekaw=]
I jeszcze jak tam kolega wyżej zauważył wydaje mi się, że nadużywasz kopniaka.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.