Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jak działa blokada mostu w 525ix ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
korona
Pytanie, jak działa blokada tylnego dyfra w 525ix? Proszę o jakieś pewne info, linki, strony itp
kamil.k
blokada w sensie że to jest uruchamiane przyciskiem jak w terenówkach i blokowane na stałe czy jak to rozumiesz ??

z tego co wiem iX miał wiskotyczną szpere która działała tym mocniej im większa różnica obrotów miedzy kołami
Guta
CYTAT(korona @ Thu, 01 Oct 2009 - 06:20) *
Pytanie, jak działa blokada tylnego dyfra w 525ix? Proszę o jakieś pewne info, linki, strony itp



Pompa wspomagania daje olej pod ciśnieniem do pompy sterującej zacieśnieniem dyfra,ta sterowana komputerem puszcza olej w dyfer i blokuje mechanizm cool.gif

Ale jakie spięcie,jakie ciśnienie tego nie wiem,kiedyś miałem zrobić szperę na przycisk,z pominięciem komputera,ale ix się za szybko skończył tongue.gif
korona
CYTAT(guta @ Thu, 01 Oct 2009 - 10:20) *
Pompa wspomagania daje olej pod ciśnieniem do pompy sterującej zacieśnieniem dyfra,ta sterowana komputerem puszcza olej w dyfer i blokuje mechanizm cool.gif

Ale jakie spięcie,jakie ciśnienie tego nie wiem,kiedyś miałem zrobić szperę na przycisk,z pominięciem komputera,ale ix się za szybko skończył tongue.gif


No i właśnie chce temat rozgryźć. Czy szpera działa jak zwykły most ze szperą 25% bez podłaczonej pompy? Czy na pewno pompa wspomagania też jest do tego podłączona - myślałem że jest tylko do nivo? Czy płyn z pompy sterującej jest wtłaczany w most - jeśli tak to czy mieszają się i czy jest to taki sam olej jak w dyfrze? I najważniejsze - spięcia, czy jest szansa mieć szperę 100% "na guzik"?
Guta
CYTAT(korona @ Thu, 01 Oct 2009 - 11:28) *
No i właśnie chce temat rozgryźć. Czy szpera działa jak zwykły most ze szperą 25% bez podłaczonej pompy? Czy na pewno pompa wspomagania też jest do tego podłączona - myślałem że jest tylko do nivo? Czy płyn z pompy sterującej jest wtłaczany w most - jeśli tak to czy mieszają się i czy jest to taki sam olej jak w dyfrze? I najważniejsze - spięcia, czy jest szansa mieć szperę 100% "na guzik"?

Pompa wspomagania kierownicy dawaje olej do ...."pompy z gruszką" a z niej do dyfra,bez podłaczonej pompy to jest otwarty mechanizm różnicowy.
Nie otwierałem jeszcze dyfra,ale nie sądzę żeby oleje sie mieszały,ciśnienie przesuwa coś co spina mechanizm różnicowy i w zależności od wartości ciśnienia mamy od 0% do .... .
Też rozważałem zrobić to na guzik ale wygrał migomat laugh.gif
rpautosport
CYTAT(guta @ Thu, 01 Oct 2009 - 21:00) *
... w zależności od wartości ciśnienia mamy od 0% do .... .


100%
korona
CYTAT(rpautosport @ Fri, 02 Oct 2009 - 00:49) *
100%


Płynnie? Czy 0-100?
rpautosport
CYTAT(korona @ Fri, 02 Oct 2009 - 04:39) *
Płynnie? Czy 0-100?


Płynnie od 0 do 100% w zależności od potrzeb. Nawet możnaby nazwać ten dyfer aktywnym tak jak w samochodach rajdowych, bo w końcu sterowany jest komputerem i co ciekawe dane, co do różnicy obrotów kół pobiera z czujników ABS, więc ewentualne odłączenie ABS'u powoduje, że układ przestaje działać.
kamil.k
nie wiedzialem ze takie cuda były w iX-ach

jesli blokuje płnnie to musi to byc normalnie na tarczach jak szpera cierna i chyba jakis siłownik/tłoczek który reguluje siłe docisku bo inaczej sobie tego nie wyobrazam


chetnie zobacze jak to wyglada od srodka
tomciu
CYTAT(rpautosport @ Fri, 02 Oct 2009 - 08:43) *
Płynnie od 0 do 100% w zależności od potrzeb. Nawet możnaby nazwać ten dyfer aktywnym tak jak w samochodach rajdowych, bo w końcu sterowany jest komputerem i co ciekawe dane, co do różnicy obrotów kół pobiera z czujników ABS, więc ewentualne odłączenie ABS'u powoduje, że układ przestaje działać.



jestes pewien ze odlaczenie ABS'u powoduje ze uklad nie dziala? a co jesli wsadzisz taki dyfer dajmy na to od ix-a do samochodu ktory nie ma ABS'u, jak wtedy ten mechanizm dziala? Ja mam dyfer od ix-a w e30 i wydaje mi sie ze dziala mimo ze ABS-u nie mam. sadze ze w 525ix i 325ix byl ten sam dyfer czy jest inaczej?

przem
e30 i e34 miały inne dyfry.
e30 nie miało zadnego "zewnetrznego sterowania' jak w e34
e30 ix ma szpere wiskotyczną co do e34 to nie mam pewności wiec nie bede sie odzywal;)
rpautosport
Tylny dyfer w 325iX to zupełnie inny temat. W tym dyfrze jest szpera wiskotyczna, która także spina w zakresie od 0 do 100%, ale nie ma żadnego sterowania zewnętrznego. Poza tym dyfry E30 i E34 w modelach iX mają inne obudowy.
Podobnie sprawa wygląda z rozdzielaczem. W 325ix podstawowy rozkład siły napędowej wynosi 37% na przód i 63% na tył, ale może się zmienić w zależności od warunków trakcyjnych pojazdu w danym momencie przy pomocy wiskozy, która również znajduje się w rozdzielaczu. W rozdzielaczu 525iX E34 zamiast wiskozy znajduje się szpera elektromagnetyczna. Podstawowy rozkład siły napędowej to 36% na przód i 64% na tył.
korona
CYTAT(rpautosport @ Fri, 02 Oct 2009 - 21:43) *
Tylny dyfer w 325iX to zupełnie inny temat. W tym dyfrze jest szpera wiskotyczna, która także spina w zakresie od 0 do 100%, ale nie ma żadnego sterowania zewnętrznego......



Jak działa takie coś, na tej samej zasadzie co 25% w standardowej szperze?
hz10
http://www.youtube.com/watch?v=9B0ANOI3GcM&hl=pl tu masz wytłumaczone jak działa kiedy jest visco a kiedy mechaniczne spięci
rpautosport
Zasada działania szpery wiskotycznej jest trochę inna niż szpery ciernej.

http://samplerwrc.republika.pl/dyfry.htm
mcgiver
korona , rozgryzłes juz temat ?
pytam bo mam pomysła co do wytwarazania cisnienia i jego dławienia, ale musze wiedzieć czy :
-jest możliwość regulacji na żądane spiecie za pomocą regulacji ciśnienia ?
-jaki powinien być zakres ciśnień orientacyjnie.
-czy płyny sie mieszają ?
-czy jeden wąż do dyfra wystarczy czy musi być zasilanie i powrót ?
gorolm3
Czyli można powiedzieć ,że w e34 ix jest blokada taka jak w mercedesie np.190 czy 124 (ASD),tyle że tam szpera jest spięta na 15 czy 20% teraz już nie pamiętam i dalej spina na 100% .Działa to również z czujnikami abs i pąpą nivo.Ogólnie widziałem jak ludzie swapowali te dyfry ,prowadzili do kabiny przewód hamulcowy podpinali pompę np.sprzęgła z regulacja na gwincie wciśnięcia czpienia w pompe co zwiększało ciśnienie ,a zarazem zwiekszało spięcie szpery w stopniu jakim chcieliśmy .
mcgiver
wiem temat powraca jak zdarta płyta , ale ja z innej beczki .
Mam parę pytań w sprawie dyfra ze szperą z e34 ix
pytałem na turbo bmw , ale niestety tam wiekszośc siedzi w e30 i e36 , a o e34 nie słyszeli .
Z rysunku na Realoem wynika ze flansze mają unikatowe rozwiązanie; tzn na rysunku widać śrubę m14 o długości 120 mm która jak sądzę łączy oba wielokliny flansz dyfra ze sobą , choć troche sie to kłuci z moimi przekonaniami .
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=10
Czy faktycznie tak jest ?
Właśnie kupuję taki dyfer i kolo nie może sobie poradzić z wyjeciem flansz z dyfra ciągnąc za półosie, co nie jest żadnym problemem w zwykłych dyfrach nawet ze szperą cierną płytkową.
Mało tego upiera się idiota przy tym że flansze to część półosi ,a nie dyfra , a na wszystkich rysunkach flansza to integralna część dyfra ,a nie półosi.
Kolo już mnie rozwala i nie wiem czy uda mi się ten most wyrwać od niego bo zaczyna mnie wkurz….
Dyfer nie wygląda za ciekawie , ale jak go dorwę to zaraz idzie do piaskowania , i wymiany uszczelnień.
Czy pasują do tego mostu półosie ze zwykłego dyfra , czyli o rozstawie śrub 85mm?
Wizualnie wydaje mi się że tak bo w e34 jest zasada że jeśli flansza zimeringa jest na 6 śrubach to jest mała głowa (rozstaw 85mm) , a jeśli na 8 to duża głowa (rozstaw 94mm). Mam jednak wątpliwości bo z dyfrem ix nie miałem do czynienia dla tego pytam.
co do kwesti cisnienia i jego regulacji to mam konkretny plan który chce wypróbować jak dostane dyfer.
mcgiver
kupiłem dyfer , rozebrałem go do naga w celach sprawdzenia i jest wszystko jak z fabryki.
jest już poskładany ,odnowiony , uszczelniony i przygotowany do założenia na auto , ale nie nastąpi to tak odrazu.
mam już obmyślony patent ręcznej regulacji ciśnienia od którego zależy spięcie, ale to dalszy plan.
zbadałem blokadę vs ciśnienie.
do dyspozycji narazie maiałem tylko kompresor do 7 bar i wyniki są nastepujące;
0 bar - otwarty dyfer.
1-3bar-siła potrzebna do przekręcenia półosi względem siebie to 20-30nm (jedna półoś zablokowana brechą a w drugiej jest załozony wychyłowy klucz dynamometryczny na śrubie centralnej ),
4bar-35nm
5bar-50nm
6bar-60nm
7bar-70nm
widać analogię liniowego wzrostu blokady adekwatne do wzrostu ciśnienia.
wiem że na necie jest jakaś tabela przeliczania %szperunku w zależności od momentu , ale jest to procedura badania dyfra na aucie zawieszając odważnik bodajże 45kg na feldze 15'' .
podstawia się potem wyniki do wzoru i uzyskuje % spięcie ale narazie nie mam na to warunków , bo szpera jest na stole.
gdzieś był temat z tabelą przeliczania nm na % ale nie mogę go znależć.
jestem ciekaw czy ktoś zbadał jakąkolwiek szperę w ten sposób i jakie miał wyniki ?
jeśli ktoś się zastanawia o jakiej śrubie centralnej mowa to tu są fotki :
http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-151.html
mcgiver
mechanizm doboru szperunku już działa.
na dniach wrzucam system do auta smile.gif
http://www.youtube.com/user/mcgiver1ful#p/a/u/0/YlLaKawlazY
M-Technic
Calkowicie niezalezny system bedzie?
czy jednak pompa wspomagania i regulator cisnienia ?
bardzo fajny pomysl z ta szpera wink.gif
mcgiver
tak system zależny tylko od widzimisie kierowcy tongue.gif .
dyfer bez ciśnienia to otwarty dyfer ,
14 bar 25% szperunku ,
23bar 45-50%
mały zegar z ciśnieniem będzie koło lewarka (fi40mm) ,a prosta pompa ręczna między fotelami zabudowana pod seryjnymi osłonami tunelu cool.gif ,
nie będzie wiochy w kabinie laugh.gif .
pytanie tylko ile ten dyfer zniesie chłosty ? tymbardziej że rozstaw śrób pólosi to tylko 86 podczas gdy większe moce mają 94mm, zastanawiam się nad przeróbką flansz właśnie na ten większy rozstaw coby mocniejsze półosie zastosować.
jeśli ktoś ma jakies spostrzezenia co do wytrzymałosci tego dyfra w sportowej jeżdzie to chętnie poczytam , nie chodzi o żaden tor ale o street .
dyfer będzie przeważnie jeżdził na niewielkim spięciu , ale jak będzie potrzeba to max szperunek.
dodam że dyfer jak i tarczki są w idealnym stanie a wyrwałem go bardzo tanio.
zresztą wszystko widać na fotkach w tym temacie :
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=733
rpautosport
A nie lepiej zastosować pompę od Nivo? Wtedy możnaby szybko zmieniać siłę blokady.
mcgiver
mam metodę szybszą , lzejszą , tańszą i bez zbędnych komplikacji cool.gif , w porównaniu do nivo .
zmiana szperunku to przyłozenie ręki do mechanizmu podczas jazdy , postoju , etc
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.