Witam wszystkich.
Bardzo bede wdzieczny za pomoc bo juz nie mam sil do tego auta i nie wiem co zrobic...
A wiec tak jak pisalem w temacie wczesniejszym ze mam problem z silnikiem krokowym
Dokladnie co sie dzieje:
Odpalam silnik wszystko ok super git za kazdym razem po odpaleniu wszystko jest ok !
Lecz tak podczas gdy silnik chodzi na niskich obrotach wszystko jest ok!
Jesli jezdzi sie w miare spokojnie nie agresywnie czy nie uzywajac duzo gazu blad sie raczej nie pojawia
Przewaznie pojawia sie wlasnie gdy ostrzej pooperuje gazem.
A teraz tak co sie dzieje, w momencie gdy pojawia sie problem:
Silnik krokowy zostajwe w pozycji otwartej (zakladam ze jest sprawny bo go wyciagalem czyscilem podlaczalem napiecie (wtyczka 3-piny) chodzi i w jedna i droga strone nie blokuje sie
Przez to ze krokowy zostaje w takiej pozycji silnik dostaje swira i obroty zaczynaja falowac roznie czasem do 1300 a czasem nawet pod 3000
W momencie jak krokowy jest otwarty slabnie tez serwo co jest sprawa oczywista bo jest za male podcisnienie i brak jest hamulcow ...
Po wpieciu komputeria diagnostycznego bosch sprawa wyglada tak:
Po odpaleniu jest tylko jeden blad nr 1 - sterowanie masa pompy paliwa (nie wiem dlaczego ale po podpieciu calej wiazki i ews na pompie brak bylo masy a wiec jest podlaczona bezposrednio z - . Jedyna roznica jest taka ze po przekreceniu stacyjki pompa po chwili sie nie wylacza tak jak to bylo z poprzednim silnikiem)
Wedlug diagnosty wszystkie parametry pracy silnik sa ok do poki nie ma bledu zwiazanego z krokowym!
W momencie jak troche pogazowalismy wywala blad - idle speed actuator open kod bledu chyba 29 albo 2 juz nie pamietam.
Rozebralismy troszke wiazke od podszybia zeby sprawdzic napecia jakie podaje komp na przewody do krokowego i tak
Jak nie ma bledu na jednym przewodzie w granicach 6V a na drogim w granicach 8V
W momencie gdy blad sie pojawia na jednym przewodzie jest 0,5V a na drogim 13V co raczej wskazuje na to ze komputer zle steruje silnikiem krokowym niz to ze jest on nie sprawny i np sie przycina tak na logike mi sie wydaje.
Teraz tak w momencie gdy wystapi blad PODCZAS pracy silnik bo w sumie tylko wtedy wystepuje.
Wiec tak silnik jest odpalony pojawia sie blad obroty zaczynaja falowac aby pozbyc sie bledu wystarczy:
Zgasic i odpalic silnik lub z komputera diagnostycznego usunac blad nawet podczas pracy silnik i problem przechodzi krokowy wraca do swojej pozycji lub odpiac wtyczke z silnika krokowego i wpiac ja spowrotem i tez problem przechodzi.
Chyba dosc jasno opisalem co sie dzieje i teraz tak
Nie moge sobie poradzic z tym co wprowadza w blad komputer ze tak sie dzieje nie wiem co jest za to odpowiedzialne.
Elektromechanicy raczej tu w moim rejonie nie chca sie podejmowac takiego samochodu ja raczej tez im nie chce go dawac aby sie uczyli...
Sam nie wiem co zrobic zastanawiam sie czy istnieje jakas mozliwosc pozbycia sie silnika krokowego bez jakis wiekszych problemow ? jesli tak to jak mozna to zrobic lub co zrobic aby sobie poradzic z tym co robi powoduje ten problem.
Moze ktos z was wie lub zna kogos kto moze wiedziec przez co sie tak dzieje lub jakis dobry macher najlepiej z moich okolic czyli z podkarpacia
Najprosciej wydaje mi sie bylo by sie po prostu pozbyc silnika krokowego zaslepic wejscie w listwie podcisnieniowej i sprobowac przepustnicami wysterowac niskie obroty tylko nie wiem czy to dobry pomysl i czy da sie to tak ogarnoc i czy komp wtedy nie bedzie za bardzo swirowal
Bardzo byl bym wdzieczny za pomoc bo gdy nie ma bledu auto jezdzi jak szalone ale jak pojawia sie problem to mam juz tego dosc a pojezdzil by juz normalnie