Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: "Nowe części" do klasyków
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
ju-by
Jak długo części zamienne mogą być sprzedawane jako nowe? Wielokorotnie spotkałem się z adnotacją "część nowa" w odniesieniu do elementów nawet przeszło 20 letnich, nieużywanych. Ale czy taki element może być opisywany jako nowy? O ile w przypadku blach, jeśli są dobrze zakonserwowane, taki nadużycie nie jest zbyt znamienne w skutkach, o tyle przy elementach gumowych jest to dość poważne nadużycie. Czy jest jakiś zapis w polskim prawie który określa jak długo części zamienne można sprzedawać jako nowe?
240Z
ZTCW to takiego zapisu nie ma - jeśli część po wyprodukowaniu nigdy nie była używana, to określa się ją jako "nową". Tak samo jest za granicą, np. w USA takie cześci nazywa się NOS (new-old stock, nie mylić z firmą zajmującą się gazem rozweselającym tongue.gif).
ju-by
Wiem, że taki zapis istnieje w odniesieniu do opon. Niestety nie mogę się dokopać takowego przepisu dotyczącego innych elementów gumowych (paski rozrządu) czy elementów oświetlenia (wiadomo, że skło matowieje, 20 letni odbłyśnik też nie będzie funkcjonował jak nowy). Jeśli ktoś coś słyszał o jakimś zapisie w prawie handlowym, pod który można to podpiąć byłbym wdzięczny za podpowiedź.
hwojtek
Jak zobaczę przepis prawa, który zabrania nazywania opony starszej niż X lat jako nowej, to otworzę sobie następne piwo, bo na trzeźwo nie zniosę.
cowboy
nie wiem czy przepis prawa, ale co do opon to są zalecenia producenta, że opona ma ileś lat przydatności do uzycia, sa jeszcze wymagania co do składowania i przechowywania opon w magazynach itd

generalnie opony 4 letnie sa wyprzedawane juz za pół ceny, żeby tylko zeszły z magazynu, podejrzewam że termnin wazności może być około 5-6 lat
neranr1
Na temat opon można by zrobić talk show na TVNie - po prostu próba sprzedaży jak największej liczy opon a zwykły detalista niech się martwi i kombinuje jak sprzedać 50 kpl w następnym sezonie-czytaj ja - jedna wielka ściema ,rzeczą normalną jest ze wszystko ma swoją datę ważności ,a przepisy tworzone są jak powiedział by to Leo "for money"
rpautosport
W przypadku youngtimerów BMW do których ilość dostępnych oryginalnych części jest imponująca, choć nie wszyscy o tym wiedzą, osobiście kupując gumowe elementy do ok.30 letnich modeli, nigdy nie spotkałem się z tym, żeby wciśnięto mi sparciałego bubla. Wręcz przeciwnie. Jakość jest identyczna jak do nowych modeli.
PistonPL
heh. mam "nową" dwudziestokilkuletnią dojazdówkę.. ;-)

a tak na poważnie, skoro mogą nazwać np 15letni pasek jako "nowy" to tak samo jak "prawdziwy nowy" podlega prawom rękojmi i gwarancji. tak więc szybko wyjdzie i sprzedawca będzie miał mase zwrotów.

oczywiście wszystko fajnie jak chodzi o rurę do chłodnica a nie o oponę, bo faktycznie może już nei mieć kto zwrócic jej do sprzedawcy..
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.