Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tarcze przednie e39
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Jarek S4
W moim cywilnym e39 530d 2000r przed liftem mam następujący problem:
Ciągle brakuje mi hamulca. Poza tym notorycznie krzywią się tarcze. Często jeżdżę po autostradach i wystarczy jedno hamowanie np. z 180 do 90 i tarcze szlag trafia.
Czy jest na to jakaś rada? Może jakiś swap z 7? albo jakieś spradzone tarcze i klocki? Chciałem ferrodo ds3000 ale nie ma do tago modelu.
Zaznaczm, że auto jest przed liftem.
hz10
jakie jest bicie na piastach?
Jarek S4
nie jestem pewien o co chodzi?Bicie na samych piastach?
Po [rostu po założeniy tarcz jest ok a po kilkuset kilometrach przy hamowaniu słychć "uuuuuuuuuuu" i czuć duże bicie na kierownicy.
Jak nie hamuję to jest cisza i bicia nie czuć.
jendrek e-30
Tarcze ATE bardzo dobre ja mam u siebie i kilka razy już zakładałem innym i też działają, podobny problem miałem z klienta samochodem tylko w e34 540i skończyły mu się tarcze z przodu gdzieś tam wymienił i zaczęło wali kierownicą po jednym ostrym hamowaniu i przyjechał żeby coś z tym zrobić, zmieniłem również tarcze z tyłu na ATE+ATE klocki, sprawność hamulca znacznie sie poprawiła i tarcze z przodu przestało krzywić bo hamował przód i tył a nie tylko przód, jeszcze jedna sprawa czy przy zakładaniu nowych tarcz piasta została dokładnie z rdzy oczyszczona do żywej stali?? to też sprawia problemy, opisz dokładnie czy tarcze były zmieniane po pokrzywieniu przetoczone jak to wyglądało to może ci pomogę jakoś, sprawdź jak z tyłem czy tarcze są równe w sensie płaszczyzny ciernej czy zaciski pracują jak należy, wbrew pozorom tył jest bardzo istotny, też miałem klienta z nissanem primerą że tarcze z klockami z przodu wymienił i nie hamuje, pokazałem mu że z tyłu tragedia to on powiedział że tył nie ma nic do rzeczy, więc się roześmiałem , wymieniłem mu tarcze z tyłu + płyn hamulcowy i hamuje bardzo dobrze sprawność hamulca wzrosła drjametralnie, prze zrobieniem tych tylnych tarcz nie było możliwości zablokować kuł na suchym asfalcie i pedał był gumowy





POZDRO ph34r.gif
Jarek S4
No ok, to dla mnie zrozumiałe ale ja mam z tyłu też nowe tarcze i wogóle zadbane hamulce (płyn, tłoczki itp) a tarcze przednie jak się krzywiły tak się krzywią.
I te z przodu to właśnie ATE. Czy istnieją ATE powerdisc do 530d przed liftem? Może taki + klocki typu ds3000 by poprawiły sytuację
jendrek e-30
Istnieją zakładałem do 99 530D, kurde nie bardzo wiem jak ci pomóc na ogół krzywi tarcze że są kiblowate lub tył nie hamuje a tu mówisz że tarcze klocki płyn ok i też krzywi dziwne ale zdarzają się zagadki





POZDRO ph34r.gif
pyjor
Przerabiam wlasnie ten problem. Kupilem auto i zmienimprzednie na nawiercane Zinnermany sport oraz zwykle z tylu, ply wymieniony na Motul 660. Coz moge powiedziec... plyn wypas. tarcze po 20000 dajabicie . tye ze mnie razem z bicim pedaala, co wskazuje na rch tloczka .. Mechanik stwierdzil ze jest duzy kocek i pojedynczy plok , co powoduje , ze krzywi sie feroda wmiare ja staaje sie ciensza. W poniedzialek zakadam nwekocki ... zobacze co i ja i opisze po czasie;) Drga sprawa, to te Zinnermany oprcz nawiercen maja zwyke szare zeliwo a nie wysokonaweglany material............sad.gif dowiedzialem sie po czasie... Ostatnio dowiedzialem sie ze jest wysokonaweglana seria z TRW ale nie sprawdzalem, czy dostepna do E39..
Jarek S4
Dziś założyłem poweriski ATE + kolcki ATE POWERPOD.
Cena kosmos- 600 za klocki. Miałem też w ręce ferrodo DS 3000 w tej samej cenie ale mam je założone w e30 i rzeczywiście haules wypas ale piszczą jak zażynany osioł. W e30 nie ma to znaczenia bo to auto jeździ po torze i samo w sobie robi tyle huku, że piszczenie to jakby nie problem.
Ale w e39 czyli codziennym dupowozie nie może tak piszczeć.
Zastosowałem się dokładnie do instrukcji tarcz i klocków (dokładne oczyszczenie piast z rdzy, pomalowanie ich cienką warstwą itp)
Zobaczymy...
mcgiver
częstym powodem problemów z drganiem kiery przy chamowaniu w bmw są zuzyte silenbloki dolnych przednich wachaczy , które spełniają rolę drążka reakcyjnego , przerabiałem to u siebie . najczęściej podejrzenia padają na tarcze a tu zonk...
tyle że aby z kręgu podejrzanych wyeliminować tarczę to potrzebny jest czujnik zegarowy z magnetycznym statywem .
na piaście max bicie to 0,02mm , a na zewnetrznym brzegu tarczy (oczywiście na płaszczyżnie roboczej ,a nie bocznej) max to 0,05 , a u mnie nawet przy 0,07 jeszcze nie było to wyczuwalne na kierownicy. również jak napisał Jędrek styk piasty z tarczą musi być idealnie czysty, nawet ziarenko rdzy czy piasku może powodować bicie tarczy.
oczywiście podczas pomiaru tarcza musi być przykręcona do piasty przynajmniej 3 śrubami.
podstawa to sprawdzić brechą silenbloki , jeśli mają pęknięcia i odwarstwienia to nadają się do wymiany.
Jarek S4
Wyczyściłem dokładnie piasty, prysnąłem je sprayem tak jak w instrukcji.
Na razie oszczędzam hamulec (pierwsze kilkaset kilometrów). Póki co jest dobrze ale nie ukrywam, że nie jeżdżę tak jak zwykle. Znaczy się nie hamuję z 180 do 80.
Jestem dobrej myśli.
mcgiver
dobry sposób na dotarcie (ułożenie) tarcz z klockami :

CYTAT
Docieranie pozwala hamulcom osiągnąć ich 100% skuteczność. Nowe hamulce odpowiednio nie dotarte objawiają sie później ; piszczeniem , wibracjami na pedale , wysoka twardość pedała hamulca i oczywiście gorszą skutecznością hamowanie.

Przystąpić do takiego ''zabiegu'' należy wczesnym porankiem gdy ruch uliczny jest jak najmniejszy.

1. Z około 100 kilometrów na godzinę delikatniej przyhamowuj , powtórz to kilkakrotnie, ale pamiętaj masz je tylko delikatnie wcisnąć nie hamować tylko użyć ich aby złapały temperaturę operacyjna aby nie doprowadzić ich w następnym podpunkcie do szoku termicznego.

2. Przeprowadź serię 8 hamowań ze 100km/h do około 20km/h , zrób to mocno ale delikatnie aby nie doprowadzić do zblokowania hamulców lub aktywowania systemu ABS. Po każdym prawie zatrzymaniu się natychmiast przyśpiesz do 100km/h. Jesli doprowadzicie w tym punkcie do pełnego zatrzymania się powłoka klocka przypali się na stale do tarczy co spowoduje wibracje , szybsze zużycie tarcz i klocków lub nawet ich zniszczenie.

3. Przy 7 , 8 z kolei prawie zatrzymaniu hamulce mogą zrobić sie gumowe , to minie ale nie całkowicie dopóki nie ostudzimy tarcz. Mocny zapach spalenizny jak i dym jest rzeczą normalna w tym przypadku.

4. Teraz po skończonej fazie docierania wstępnego (podpunkt 2) należy ostudzić hamulce robiąc sobie przejażdżkę unikając korków i hamując jak najbardziej delikatnie przez około 10 minut.

5. Po tych cyklach hamowań powinien być lekki nalot niebieski na tarczy jak i ''film'' koloru szarego od startych klocków. To jest to czego szukamy. W tym wypadku jest to starty klocek na tarczy co zmniejsza prawdopodobieństwo piszczących klocków , zwiększa silę hamowania jak i wydłuża żywotność klocków i tarcz.

6.Jest możliwość że pierwsza seria nie wystarczyła na pełne ich dotarcie i w razie potrzeby ponawiamy drugi raz cala procedurę oczywiście po wystudzeniu hamulców. Przy zestawach (całych kompletach) sportowych należy zwiększyć ilość powtórzeń


zaczerpniete z :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=11...amp;view=newest
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.